Poglej prejnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ck
Pridruen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1605 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2023 13:36 Naslov sporočila: |
|
|
anzec je napisal/a: |
Druga pa je ĆØasovna komponenta suba, kjer lahko spremeniÅ” zamik oz. kot. To pomeni, da zamakneÅ” output za do pol nihaja. To je namenjeno temu, da uloviÅ” fazo z glavnim zvoĆØnikom in da pravilno narediÅ” "zadrgo". Će bi ta faza bila ravno 180Ā° zamaknjena, bi se amplituda iz zvoĆØnika in suba odÅ”tevale v obmoĆØju zadrge. Torej na toĆØno vmesni frekvenci, kjer da sub 50% moĆØi in zvoĆØnik 50% bi bila tiÅ”ina (ĆØe ne bi bilo odbojev) |
Zasuk faze SUBa je namenjen da se z njenim sukanjem v povezavi z glavnimi zvoĆØniki spreminja nelinearnost v realnem prostoru s ciljem izboljÅ”anja linearnosti in se s tem omogoĆØi manj premikanja suba po sobi za dosego tega cilja.
Probaj pri enem zvoĆØniku obrniti faze na wuferju, na drugem pa ne in predvajati glasbo pa ti bo morda jasno. Nekatere nizke frekvence se bodo ojaĆØale, nekater pa oslabile.
Tisto s toĆØno vmesno frekvenco pa pojasni, ker si oĆØitno nekaj narobe napisal ali pa razmiÅ”ljal.
VĆØasij pa je potrebno narediti Å”e ĆØasovno uskladitev suba z zvoĆØniki. Tu pomaga dober DSP z zakasnitvijo ali suba, ali pa glavnih zvoĆØnikov.
Popolna tiÅ”ina na mestu posluÅ”anja s popolnim -180 stopin z zasukom faze nebi nastopila, ĆØe zvoĆØnika nebi bila na istem mestu. In ker fiziĆØno ne moreta biti, gre lahko samo za približevanje tiÅ”ini, pa Å”e to le ob pogoju enakih subov oz. zvoĆØnikov. Tule pomaga ĆØe ĆØlovek razume kaj zvok sploh je, kako se Å”iri in kaj se v nadaljevanju dogaja z oboji zvoka v prostoru.
Mater smo zaŔli s teme. _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
anzec
Pridruen/-a: Ned Jul 2014 19:10 Prispevkov: 230 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2023 15:02 Naslov sporočila: |
|
|
ck je napisal/a: | anzec je napisal/a: |
Druga pa je ĆØasovna komponenta suba, kjer lahko spremeniÅ” zamik oz. kot. To pomeni, da zamakneÅ” output za do pol nihaja. To je namenjeno temu, da uloviÅ” fazo z glavnim zvoĆØnikom in da pravilno narediÅ” "zadrgo". Će bi ta faza bila ravno 180Ā° zamaknjena, bi se amplituda iz zvoĆØnika in suba odÅ”tevale v obmoĆØju zadrge. Torej na toĆØno vmesni frekvenci, kjer da sub 50% moĆØi in zvoĆØnik 50% bi bila tiÅ”ina (ĆØe ne bi bilo odbojev) |
Zasuk faze SUBa je namenjen da se z njenim sukanjem v povezavi z glavnimi zvoĆØniki spreminja nelinearnost v realnem prostoru s ciljem izboljÅ”anja linearnosti in se s tem omogoĆØi manj premikanja suba po sobi za dosego tega cilja.
Probaj pri enem zvoĆØniku obrniti faze na wuferju, na drugem pa ne in predvajati glasbo pa ti bo morda jasno. Nekatere nizke frekvence se bodo ojaĆØale, nekater pa oslabile.
Tisto s toĆØno vmesno frekvenco pa pojasni, ker si oĆØitno nekaj narobe napisal ali pa razmiÅ”ljal.
VĆØasij pa je potrebno narediti Å”e ĆØasovno uskladitev suba z zvoĆØniki. Tu pomaga dober DSP z zakasnitvijo ali suba, ali pa glavnih zvoĆØnikov.
Popolna tiÅ”ina na mestu posluÅ”anja s popolnim -180 stopin z zasukom faze nebi nastopila, ĆØe zvoĆØnika nebi bila na istem mestu. In ker fiziĆØno ne moreta biti, gre lahko samo za približevanje tiÅ”ini, pa Å”e to le ob pogoju enakih subov oz. zvoĆØnikov. Tule pomaga ĆØe ĆØlovek razume kaj zvok sploh je, kako se Å”iri in kaj se v nadaljevanju dogaja z oboji zvoka v prostoru.
Mater smo zaŔli s teme. |
Da bom bolj konkreten. Sub in bass driver od zvoĆØnika. Recimo, rezna frekvenca je 40hz. Zadrga je recimo med 30 in 50hz. Da ujameÅ” fazo, mora biti zadrga narejena tako, da sta fazi pritiska obeh enot usklajeni na mestu posluÅ”anja. To lahko dosežeÅ” z premikanjem suba naprej ali nazaj ob zvoĆØniku, lahko pa preko faznega zamika. Ker je en 40-herĆØni val dolg cca 8,5m (343 * 1 / 40), to pomeni, daj e pol faze (180Ā°) dobre 4m.
Zdaj pa bistvo. pri 40hz da sub pol moĆØi, zvoĆØniÅ”ki bass pa tudi pol moĆØi. Pri 30hz je prehod zakljuĆØen in da bass 0%, sub pa 100% in obratno na 50hz. Će sta fazi suba in bass driverja zvoĆØnika usklajeni, se to lepo seÅ”teje v recimo linearen odziv na mestu posluÅ”anja. Lahko pa je faza teh dveh enot zamaknjena za 180Ā°, potem bo pri 40hz popolna tiÅ”ina na mestu posluÅ”anja (ĆØe odmislimo vse odboje).
Predstavljal si dva sinusa, se amplitudi seÅ”tejeta, pri seÅ”tevku kosinusa in sinusa pa je seÅ”tevek 0, saj je kosunus ravno 180Ā° zamaknjen napram sinusu.
V prilogi sem dal primer. Zeleno je sub, bass driver je moder. SeÅ”tevek v primeru poravnane faze je rdeĆØ, v primeru obrnjene faze pa rjav.
HoĆØem povedati, da je zamik faze za 180Ā°, ekvivalenten premiku suba napram zvoĆØniku za dobre 4m, ĆØe govorimo o frekvenci 40hz. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
anzec
Pridruen/-a: Ned Jul 2014 19:10 Prispevkov: 230 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2023 15:17 Naslov sporočila: |
|
|
Kot zanimivost naj povem, da je mogoĆØe ujemanje faze izvesti tudi na uÅ”esa. Generator zvoka nastavimo na rezno frekvenco in spreminjamo fazo (bodisi s premikanjem suba, bodisi s faznim zamikom na recimo subu). Faza je usklajena, ko sliÅ”imo zadevo najbolj glasno. Lahko si pomagamo z db metrom (telefon).
Seveda to velja v prostoru, ki nima veĆØjih odbojev na tej frekvenci. Seveda je to v normalnih zvokovno netretiranih sobah zelo vpraÅ”ljivo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ck
Pridruen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1605 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2023 17:11 Naslov sporočila: |
|
|
Anzec
Pod prvo: ni se ti treba truditi razlagati meni kaj in kako, ker sem tole prežveĆØil ža pred desetletji.
Pod drugo pa daj Ŕe enkrat preberi kaj si napisal in si doma naredi to, ampak naj ti bo takoj jasno, da moraŔ kontrolirati nelinearnost celega spektra ne pa samo ene frekvence v fantomskem prostoru.
OjaĆØitev ali slabitev basov je možna na doĆØenih frekvencah že ob obrnjeni fazi na enem od zvoĆØnikov, kot sem že napisal. Lahko mirno sprobaÅ” in seveda izmeriÅ”. Pa na telefon si naloži Å”e kakÅ”nen Sound analyzer, ĆØe nimaÅ” kaj boljÅ”ega pri roki in boÅ” vsaj približno videl kje so ojaĆØitve in kje slabitve. poženi frekvence od 20 - 200 Hz bo dovolj, ker tu se najveĆØ dogaja. _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
anzec
Pridruen/-a: Ned Jul 2014 19:10 Prispevkov: 230 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2023 21:02 Naslov sporočila: |
|
|
ck je napisal/a: | Anzec
Pod prvo: ni se ti treba truditi razlagati meni kaj in kako, ker sem tole prežveĆØil ža pred desetletji.
Pod drugo pa daj Ŕe enkrat preberi kaj si napisal in si doma naredi to, ampak naj ti bo takoj jasno, da moraŔ kontrolirati nelinearnost celega spektra ne pa samo ene frekvence v fantomskem prostoru.
OjaĆØitev ali slabitev basov je možna na doĆØenih frekvencah že ob obrnjeni fazi na enem od zvoĆØnikov, kot sem že napisal. Lahko mirno sprobaÅ” in seveda izmeriÅ”. Pa na telefon si naloži Å”e kakÅ”nen Sound analyzer, ĆØe nimaÅ” kaj boljÅ”ega pri roki in boÅ” vsaj približno videl kje so ojaĆØitve in kje slabitve. poženi frekvence od 20 - 200 Hz bo dovolj, ker tu se najveĆØ dogaja. |
Nisem hotel kakroli razlagati oz. karkoli, da bi se poĆØutil užaljen. Samo pri prvem postu sem dobil obĆØutek, da govoriÅ” enkrat o faznem zamiku med napetostjo in tokom, enkrat o faznem zamiku zvoĆØniÅ”kih enot.
V bistvu sem vse to probal, ne na tako nizkih frekvencah, ampak malenkost viÅ”jih, kjer sem dobil praktiĆØno popolno negiranje. SliÅ”no in izmerjeno s precej natanĆØnimi instrumenti. DaleĆØ od tega, da je to "popolno negiranje" sliÅ”no z 0db, ampak je bilo bistveno nižje od definiranega tlaka (-50db). Seveda se tako negiranje lahko zgodi tudi pri popolnoma linearnih zvoĆØnikih na doloĆØenih frekvenca glede na sobo in lokacijo posluÅ”anja zaradi odbojev, vendar sem pri teh meritvah upoÅ”teval standardni odziv sobe na teh frekvencah.
Neka zanimivost je tudi, da te slabe zadrge (negiranje dveh zvoĆØniÅ”kih enot, ki si delita frekvenĆØno obmoĆØje) ne popravi niti room correction, saj tem frekvencam samo poveĆØa moĆØ.
MoraÅ” pa nekaj vedeti, da dejansko ĆØe delaÅ” v gluhi sobi, ĆØe daÅ” bas driverja približno skupaj in obrneÅ” faze, ne boÅ” sliÅ”al praktiĆØno niĆØesar (-50db od recimo miÅ”ljenih 90db). ObĆØutek pa priznam, je ĆØuden, zdi se ti kot da se ti vrti. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
anzec
Pridruen/-a: Ned Jul 2014 19:10 Prispevkov: 230 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Mar 28, 2023 21:18 Naslov sporočila: |
|
|
Pa Å”e eno besedo glede slabÅ”ega zaznavanje lokacije izvora bass podroĆØja. Moja teorija (prepriĆØan sem,da je že kdo prej to opisal) je, da zaradi ogromne valovne dolžine, enostavno premajhna razlika med pritiskom na levem in desnem uÅ”esu. Torej, pri 50hz je valovna dolžina 8m in ĆØe je eno uho par cm dlje od izvora, je to zanemarljiva sprememba pritiska v uÅ”esih. Recimo pri 1000hz je valovna dolžina 35cm, kar pomeni, da smo v skrajnosti, ĆØe imamo 10cm narazen uÅ”esa, pomeni, da v skrajnosti sliÅ”imo z 1/4 (90Ā°) zamika na enem uhlju, glede na drugega, kar pomeni na enem uÅ”esu lahko polno moĆØ, na drugem pa 0 (v doloĆØenem trenutku). Torej eno uho dobiva sin(x), drugo pa (sin(x+-1/4x))
Ta fazni zamik med uŔesi, je pomojem eden glavnih parametrov, ki jih možgani upoŔtevajo pri zaznavi izvora. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne more dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne more odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne more urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne more brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne more glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|