Poglej prejnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
mihamusic
Pridruen/-a: Sre Feb 2015 20:17 Prispevkov: 159 Kraj: Trzin
|
Objavljeno: Sre Maj 13, 2020 21:41 Naslov sporočila: IzkuÅ”nja,... zelo "ne-Hi-Fi" :-) |
|
|
Pozdravljeni:
Sva danes imela "session" s starim prijateljem, ko smo koncem 70-ih zaĆØeli z naÅ”im "Å”portom"
PosluÅ”ala prve CD-je, Demis Roussos, ABBA, Neil Diamons itd itd - prve narejene,.... na res, vintage SONY 101 - Phase Linear 400/4000 in nove Wharfdale Diamond.,,, ok,... in potem spustila Å”e ĆØez totalno sfriziran zvok preko ne ravno "high-end-kablov" - in mnogo njih - DBX 3BX (40% expandirano) in SAE 2600 EQ (kar naÅ”ponan "loudness"),... Kot noĆØ pa dan. Kar naju je pa najbolj presenetilo je bila pa Å”irina slike - to nisem Å”e nikoli prej opazil. Skrajno nepravilno postavljeni zvoĆØniki (v regalu) - adeva je bolj za spomin,... ampak kako se je to sliÅ”alo - ko smo "sfrizirali",... zelo zanimva izkuÅ”nja.
Kot reĆØeno - po mojem miÅ”ljenju "High Fidelity" na podroĆØju Pop?rock - NE OBSTAJA - naredi si zvok, kot ti je vÅ”eĆØ (pojma nimaÅ”, kaj si je sound-engineer zamislil - in uživaj
LP : MM |
|
Nazaj na vrh |
|
|
nek_do
Pridruen/-a: Čet Okt 2009 21:22 Prispevkov: 2276 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 07:48 Naslov sporočila: |
|
|
mihamusic je napisal/a: | Pozdravljeni:
Sva danes imela "session" s starim prijateljem, ko smo koncem 70-ih zaĆØeli z naÅ”im "Å”portom"
PosluÅ”ala prve CD-je, Demis Roussos, ABBA, Neil Diamons itd itd - prve narejene,.... na res, vintage SONY 101 - Phase Linear 400/4000 in nove Wharfdale Diamond.,,, ok,... in potem spustila Å”e ĆØez totalno sfriziran zvok preko ne ravno "high-end-kablov" - in mnogo njih - DBX 3BX (40% expandirano) in SAE 2600 EQ (kar naÅ”ponan "loudness"),... Kot noĆØ pa dan. Kar naju je pa najbolj presenetilo je bila pa Å”irina slike - to nisem Å”e nikoli prej opazil. Skrajno nepravilno postavljeni zvoĆØniki (v regalu) - adeva je bolj za spomin,... ampak kako se je to sliÅ”alo - ko smo "sfrizirali",... zelo zanimva izkuÅ”nja.
Kot reĆØeno - po mojem miÅ”ljenju "High Fidelity" na podroĆØju Pop?rock - NE OBSTAJA - naredi si zvok, kot ti je vÅ”eĆØ (pojma nimaÅ”, kaj si je sound-engineer zamislil - in uživaj
LP : MM |
2800, 1800 _________________ Lep je dan |
|
Nazaj na vrh |
|
|
joztom
Pridruen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1947 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 11:29 Naslov sporočila: |
|
|
Razen napaĆØne oznake equilizerja tudi zmeden opis izplena zvoka. Ko presežeÅ” prve mladostne stike s HiFi-jem, zaĆØneÅ” iskati pravo resnico v zvoku. Nobeden equilizer ni potreben pri pravem ojaĆØevalcu in pravih zvoĆØnikih. Z veseljem ti postavim svojo tehniko, ĆØe želiÅ” za probo. Ja, imam tudi Phase Linear 400 in ga uporabljam za VU meter. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
benma
Pridruen/-a: Ned Jan 2011 17:12 Prispevkov: 1534 Kraj: Kamnica
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 12:24 Naslov sporočila: |
|
|
joztom je napisal/a: | Razen napaĆØne oznake equilizerja tudi zmeden opis izplena zvoka. Ko presežeÅ” prve mladostne stike s HiFi-jem, zaĆØneÅ” iskati pravo resnico v zvoku. Nobeden equilizer ni potreben pri pravem ojaĆØevalcu in pravih zvoĆØnikih. Z veseljem ti postavim svojo tehniko, ĆØe želiÅ” za probo. Ja, imam tudi Phase Linear 400 in ga uporabljam za VU meter. |
Glede na to, kar je opisal @mihamusic, se z njim povsem strinjam. Nekateri stari rock/pop CD-ji lahko tudi na zelo spodobnem ojaĆØevalniku in zvoĆØnikih, ki sicer ne skoparijo z dinamiko in basi, zvenijo zelo tanko. Imam nekaj takih CDjev (Led Zeppelin, Yes, ...), ki so skoraj neposluÅ”ljivi.
O tem, kaj je "resnica v zvoku", smo že veliko pisali in so mnenja o tem zelo razliĆØna. Pred mnogimi leti sem, na primer, v Stadthalle na Dunaju posluÅ”al Led Zeppeline in moram reĆØi, da je bil zvok precej drugaĆØen (boljÅ”i) od tega, ki ga z zgoraj omenjenega CDja sliÅ”im na mojem sistemu. V takih primerih lahko equalizer zvok precej približa "resniĆØnemu". |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridruen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2365 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 14:01 Naslov sporočila: |
|
|
Jaz vĆØasih ojaĆØam bas na doloĆØenih rock/metal posnetkih iz 80ih in rahlo utiÅ”am visoke tone.
Bas dodajo tudi remastri le da tam ponavadi žrtvujejo dinamiko in povzroĆØijo popaĆØenje na viÅ”jih frekvencah.
Se strinjam da ni enega in edinega pravega zvoka pri taki glasbi. Je pa vseeeno lahko zvok bolj ali manj naraven v zelo osnovni definiciji.
Će je daleĆØ od pink noise po razporeditiv frekvenc bo zvenelo narobe. VeĆØina zvokov v naravi ima bolj tako razporeditev (recimo slapovi).
Sem tudi že omenil enkrat kvaliteto studijskih zvoĆØnikov iz tistega ĆØasa, pa so me napadli. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
joztom
Pridruen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1947 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 15:45 Naslov sporočila: |
|
|
OjaĆØevanje basov je normalno, ker driverji pod 50Hz pa tja do 28Hz padejo za 22dB s Å”irjenjem. Torej so izrazito nelinearni. VeĆØina proizvajalcev dela boost z BR luknjo na cca 45Hz, z uporabo eqilizerja in soĆØasnim zapiranjem basreflex lukenj in seveda predvsem z znanjem, se od 50 pa nazaj do 28 (ali bolje reĆØeno do resonance kiÅ”te) izvaja ekvalizacija. Na visokih pa ne gre za nikakrÅ”no zapiranje, temveĆØ se nad 7kHz zadeva mora dvigati, ker normalna reverberacija prostora te tone intenzivno žre. Govorimo o želji po linearnem zvoku, brez umetnih ĆØungalunga bum_cin efektov za zaostale. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Bwaze
Pridruen/-a: Tor Okt 2011 20:59 Prispevkov: 408 Kraj: Kamnik
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 16:57 Naslov sporočila: |
|
|
Jaz v veĆØji meri posluÅ”am studijsko posneto amplificirano glasbo. In nekatere zadeve, ki mogoĆØe tega termina (glasba) po mnenju mnogih sploh dosežejo ne .
Da imajo "vsaka uÅ”esa svojega malarja", ter da so albumi masterirani tako razliĆØno, sem se sprijaznil že pred desetletji. VĆØasih sem se precej igral z dvigovanjem basa npr. pri starejÅ”ih rock albumih, zdaj se že nekaj let tonskih kontrol nisem dotaknil. Trenuten sistem ima ogromno zaloge za glasnejÅ”e igranje, in ĆØe se mi zdi bas pretih, paĆØ zviÅ”am glasnost - na razmerje med visokimi, srednjimi in nizkimi toni oĆØitno nisem tako obĆØutljiv oz. se približno zadovoljim s tem, kar so v studiu pripravili. _________________ Pezzer Ritter Wenne Knecht! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridruen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2365 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2020 17:59 Naslov sporočila: |
|
|
@joztom, jaz govorim zgolj o kompenzaciji "slabega" posnetka.
Recimo nakljuĆØna primerjava spektra:
Jaz klasiko Å”tejem za "naravno" zveneĆØo. Od teh nobenega ne bi popravljal, ampak vzorec je viden.
Na žalost trenutno nimam nobenega groznega primerka, ker se jim izogibam.
Pri nekaterih je bas pod 60Hz neobstojeĆØ pri analizi spektra (Candlemass, Motley Crue, ... ĆØe se prav spomnim).
Visoki toni so vĆØasih zelo glasni da je bolj pocukrano (Phill Colins ĆØe se prav spomnim, ...).
DaleĆØ od tega pa da bi bilo potrebno vedno popravlajti posnetek.
Kompenzacija sistema je pa nekaj ĆØisto drugega. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mihamusic
Pridruen/-a: Sre Feb 2015 20:17 Prispevkov: 159 Kraj: Trzin
|
Objavljeno: Pon Maj 18, 2020 21:59 Naslov sporočila: |
|
|
joztom je napisal/a: | Razen napaĆØne oznake equilizerja tudi zmeden opis izplena zvoka. Ko presežeÅ” prve mladostne stike s HiFi-jem, zaĆØneÅ” iskati pravo resnico v zvoku. Nobeden equilizer ni potreben pri pravem ojaĆØevalcu in pravih zvoĆØnikih. Z veseljem ti postavim svojo tehniko, ĆØe želiÅ” za probo. Ja, imam tudi Phase Linear 400 in ga uporabljam za VU meter. |
Saj ravno to sem hotel napisati - "resnice v zvoku" pri pop/rock/xxx NI - je ne more biti Pa kakorkoli si bi ljudje to želeli,... Će nekdo samo to zvrst posluÅ”a, si lahko zelo "poenostavi"/poceni doživetje - dovolj/veliko moĆØi - in zvok, ki ti je vÅ”eĆØ.
KlasiĆØni instrumenti in vokal - resne glasbe - to je seveda nekaj drugega.
In ja - se globoko opraviĆØujem za napaĆØno oznako SAE EQ - je 2800
Ni bilo to poanta prispevka,... sva bila pa nad rezultatom resniĆØno preseneĆØena.
LP : MM |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5987 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Tor Maj 19, 2020 12:12 Naslov sporočila: |
|
|
mihamusic je napisal/a: | joztom je napisal/a: | Razen napaĆØne oznake equilizerja tudi zmeden opis izplena zvoka. Ko presežeÅ” prve mladostne stike s HiFi-jem, zaĆØneÅ” iskati pravo resnico v zvoku. Nobeden equilizer ni potreben pri pravem ojaĆØevalcu in pravih zvoĆØnikih. Z veseljem ti postavim svojo tehniko, ĆØe želiÅ” za probo. Ja, imam tudi Phase Linear 400 in ga uporabljam za VU meter. |
Saj ravno to sem hotel napisati - "resnice v zvoku" pri pop/rock/xxx NI - je ne more biti Pa kakorkoli si bi ljudje to želeli,... Će nekdo samo to zvrst posluÅ”a, si lahko zelo "poenostavi"/poceni doživetje - dovolj/veliko moĆØi - in zvok, ki ti je vÅ”eĆØ.
KlasiĆØni instrumenti in vokal - resne glasbe - to je seveda nekaj drugega.
In ja - se globoko opraviĆØujem za napaĆØno oznako SAE EQ - je 2800
Ni bilo to poanta prispevka,... sva bila pa nad rezultatom resniĆØno preseneĆØena.
LP : MM |
ne bom komentiral veselja do manipuliranja posnetkov in uživanja v tem, vsak ima paĆØ svoje veselje, bi pa zrno dodal pri resnici:
..ĆØe smo že pri studijski resnici (in si jo želimo) jo je potrebno poiskati malo drugaĆØe: ĆØimbolj nevtralno zveneĆØ sistem vkljuĆØno z ambientom - bo predvajal bližje tistemu kar so posluÅ”ali v studiju v fazi kreiranja posnetka.
Bistvena lastnost dovolj nevtralnega sistema je, da posnetki med seboj zvenijo zelo zelo razliĆØno. Bolj je nevtralno, veĆØje so razlike - menjaÅ” posnetek - padeÅ” v totalno druge zvoke, ambienco itd.
Na nasprotnem bregu - znaĆØilnost zelo koloriranega sistema je, da vsi posnetki dajejo po istem kopitu, se z njihovo menjavo ne zgodi skoraj niĆØ.
Potem za razbitje monotonije uporabiŔ vsa sredstva ki so na voljo. Zelo paŔe naslov teme - zelo ne hifi.. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
benma
Pridruen/-a: Ned Jan 2011 17:12 Prispevkov: 1534 Kraj: Kamnica
|
Objavljeno: Tor Maj 19, 2020 20:16 Naslov sporočila: |
|
|
Pomembno vlogo imajo glasbeni žanri, ki jih kdo posluÅ”a. Će ima rad jazz, klasiko, akustiĆØno glasbo, vokale ali kake posebne audiofilske posnetke, potem je nevtralen sistem edina pravilna izbira, ĆØe pa rad posluÅ”a rock, elektroniko, pop, r&b, ..., potem zna "pretirano nevtralen" sistem zveneti nekoliko anemiĆØno in je v tem primeru boljÅ”a izbira nekoliko bolj muzikaliĆØen sistem (za nijanso toplejÅ”i zvok z nekoliko bolj izrazitimi basi). Zadeva se zakomplicira, ĆØe nekdo rad posluÅ”a kombinacije iz obeh zgoraj navedenih skupin žanrov. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LightBit
Pridruen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2365 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Maj 19, 2020 22:02 Naslov sporočila: |
|
|
Priljubljen studijski monitor iz osemdesetih:
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5987 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Maj 20, 2020 10:00 Naslov sporočila: |
|
|
benma je napisal/a: | Pomembno vlogo imajo glasbeni žanri, ki jih kdo posluÅ”a. Će ima rad jazz, klasiko, akustiĆØno glasbo, vokale ali kake posebne audiofilske posnetke, potem je nevtralen sistem edina pravilna izbira, ĆØe pa rad posluÅ”a rock, elektroniko, pop, r&b, ..., potem zna "pretirano nevtralen" sistem zveneti nekoliko anemiĆØno in je v tem primeru boljÅ”a izbira nekoliko bolj muzikaliĆØen sistem (za nijanso toplejÅ”i zvok z nekoliko bolj izrazitimi basi). Zadeva se zakomplicira, ĆØe nekdo rad posluÅ”a kombinacije iz obeh zgoraj navedenih skupin žanrov. |
Res.
Res je pa tudi da se beseda nevtralno (po moje neupraviĆØeno) pogosto uporablja za medle, neizrazite zvoke - enostavno samo zato ker ne spadajo med tople ali hladne zvoke - so pa osiromaÅ”eni, nedinamiĆØni (sivi) kar je tudi koloracija; ta gre v minus za razliko od drugih ki dodajajo.
Teh koloracij v minus (preprosto doloĆØenih informacij ni ali so 'pokopane' nižje) je veliko, samo so kao nemoteĆØe. Tudi zato hifi težko zveni vsaj približno kot instrument v živo. Tukaj ojaĆØevalci opalijo svoj peĆØat, da o izvorih zvoka ne bi. Feedback dela svoje, poĆØasnost elektronike tudi..
Najtežje za hifi verigo je predvajati istoĆØasno hladne metalne zvoke v kombinaciji s toplimi žametnimi zvoki. Izraziti taki instrumenti so pihala. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
joztom
Pridruen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1947 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Maj 21, 2020 13:09 Naslov sporočila: |
|
|
Barvanje zvoka je primerljivo, kot da bi na TV, ko je kavbojski film, nažgal zeleno ali pri morskih temah modro. Će sistem ni uravnotežen za vse zvrsti glasbe soĆØasno, je vse zastonj. Fino bi bilo tudi, da se vzdržite komentarjev vseh vrst monitorjev, ĆØe jih v življenju niste nikoli uporabljali ali vsaj sliÅ”ali v ambientu, kateremu so namenjeni. Pravi monitor gre dol do 28Hz in ima tam padec 3dB. Ker veĆØina glasbe ne gre pod 40Hz, se uporablja boost na tej frekvenci, ki potem pokriva bas kitaro s Å”tirimi strunami. Za ekscesne infra zvoke orgel, dvojnega basa in najnižjega tona 5-strunske bas kitare pa itak vzamejo za kontrolo posnetkov ustrezne monitorje. Torej spustimo to jalovo debato.
Standardni starinski pasivni monitor z BR, tunan na 45Hz:
Standardni starinski monitor z zaprtim BR in equaliziran na 28Hz:
Odziv neekvaliziranega studijskega monitorja z multifrekvenĆØnim tonom:
Razen tega pa so potem Å”e korekture Å”irjenja zvoka in prilagoditev na montažo, ali gre za kot, steno ali zvoĆØno mrtvo sobo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne more dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne more odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne more urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne more brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne more glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|