Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporoèilo |
before
Pridružen/-a: Pon Maj 2008 19:23 Prispevkov: 2796 Kraj: RuÅ¡e
|
Objavljeno: Tor Jan 02, 2018 00:27 Naslov sporoèila: |
|
|
ambro je napisal/a: |
Minilo je dobrega pol leta od kar sem vas prosil za nasvete za nakup novega gramofona. In konèno sem ga kupil. Odloèil sem se za Clearaudio Emotion starejšo verzijo, katerega sem dobil novega v bistvu starega še original zapakiranega in še ne zloženega - zapeèatenega.
Èeprav sem napisal, da išèem plug & play gramofon sem se odloèil za razstavljenega. Sem in se bom vsaj še kaj nauèil.
V kratkem sledi še nadgradnja z novimi nastavki namesto špic ter keramièni magnetni ležaj. |
Kaj pa phono stopnja, jo že imaš? _________________ Cenite to kar imate in stremite k boljšemu! To je moj recept za zadovoljstvo.
Audiohedonist |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambro
Pridružen/-a: Pet Maj 2009 20:03 Prispevkov: 412 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Tor Jan 02, 2018 13:46 Naslov sporoèila: |
|
|
Phono imam Primare R20. _________________ lp, Branko |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5987 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Jan 03, 2018 11:51 Naslov sporoèila: |
|
|
ambro je napisal/a: | Phono imam Primare R20. |
citat:
..The R20 is well suited to more affordable MCs and leaner-sounding turntables. It works with other varieties too, but its luxurious sound balances out the former extremely well. For example, it would suit a Rega P7 better than a Pro-Ject RPM 9X. However, it'll provide the joy of vinyl with either...
Kaže da se bo vse ujelo.
V tem testu
http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/amplifiers/primare-r20-mkii-587258/review
je tudi nekaj primerjave s Trichord Dinom kjer pravijo da (kao) boljši Dino pa zna biti krièeè z manj prefinjenimi posnetki. Po mojih izkušnjah èe je krièeè je slabši gramofon/ in ali phono stage - redko posnetek. Dober primer je saksofon Wayne Shorterja pri Weather Report (naprimer Birdland) - pa si probajte. Èe vam gre brez 'pizdenja' skozi je že nekaj, da ne govorimo o barvi in teksturi instrumenta, pa imate v tem vidiku pravi gramofon in phono stage. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5987 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Èet Jan 04, 2018 11:12 Naslov sporoèila: |
|
|
Problem je ta:
a) nominalno ima MM 2,5mV izhoda, obèutljivost MM vhoda tudi.
Toda, LP plošèe lahko imajo - neredko je to sluèaj - do +18dB višje konice glasnosti. Èe phono stage saturira (se zasiti) prej kot na +20dB (torej mora zdržati 250mV brez krize) se zvoki spremenijo v nerazloèno vrešèanje.
Isto - še bolj - velja za MC, ki je prav da zdrži brez zasièenja vsaj 40mV. Tukaj je še bolj pereèe, ker je še toliko težje to narediti s tako nizkimi signali. Zato je dobra praksa iti s step-up trafoti èe se ne želi potrošiti besne denarje za res dober aktiven phono stage. Jih je zelo malo, ki zadostijo pogojem - èe s prehodom na MC želimo tisto zadnje kar je možno. Seveda, preiti na MC glavico za par sto eurov na neprimernem gramofonu in še slabšem phono stage-u je recept za najslabše možno kar analogija nudi.
b) drugi vidik je popaèenje - èe (in ponavadi je tako) s frekvenco in glasnostjo narašèa. Pomeni, ko se jakost zvoka dviga, popaèenje narašèa samo na visokih tonih. To avtomatsko privede do zeeelo slišne nelinearnosti - ko z glasnostjo visoki toni zaènejo prevladovati. A tisto kar se sliši kot veè visokih tonov so stranski produkti popaèenja - zato tišanje s tonsko kontrolo ne da željenega rezultata.
Še bolj potencirano se problem izpostavlja z MC. Še bolj je zaradi tega MC step-up trafo primerna rešitev - nimajo teh a) in b) problemov. Imajo kakšne druge težave a so pièikn dim proti drami z aktivnimi vhodi.
Èe kdorkoli dvomi o teh ugotovitvah je preskus hitro narejen - dogovorite s z drugim avdiofilom ki ima step-up trafo, pa probajte. Pol se pa slišimo.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vèasih je to bila norma, danes se na to rado pozablja. Malo ker se želi impresionirati z visokimi signal/noise ratio, malo zaradi oportunizma proizvajalcev: saj poceni gramofoni nimajo neke velike dinamike, saj so plošèe (nove riedicije) neredko digitalno komprimirane, pa tudi - zakaj bi analogno pokazalo zobe, naj igra èimbolj podobno digitalnemu...
Ma, porca puttana, jaz lahko za mali denar dobim kolešèkarja ali dober nov DD ki vleèe ko traktor...
ps:
mislim da je jasno: za poslušat povpreèno nagravžno ni potrebe iti na analogno. Odprava a) in b) problemov šele prinese prave zvoke analogije, sicer igra podobno kot boljši CD player.
Èe se že odloèite za analogijo, naredite to s pravim slogom.
Telemark. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambro
Pridružen/-a: Pet Maj 2009 20:03 Prispevkov: 412 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Èet Jan 04, 2018 12:59 Naslov sporoèila: |
|
|
@ambasador, mi lahko poveš ali ima smisel poveèati gain na phono stageu.
Na gramofonu imam glavico Clearaudio Classic Wood z izhodno napetostjo 3,3 mV prephono pa ima ojaèanje 35,5 dB. Z mostièki imam možnost poveèati gain na 41,5 dB ali ima to kakšen smisel, bi kaj pridobil? Ali izgubil? _________________ lp, Branko |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5987 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Èet Jan 04, 2018 15:09 Naslov sporoèila: |
|
|
ambro je napisal/a: | @ambasador, mi lahko poveš ali ima smisel poveèati gain na phono stageu.
Na gramofonu imam glavico Clearaudio Classic Wood z izhodno napetostjo 3,3 mV prephono pa ima ojaèanje 35,5 dB. Z mostièki imam možnost poveèati gain na 41,5 dB ali ima to kakšen smisel, bi kaj pridobil? Ali izgubil? |
Za zaèetek pustiš kot je. Bi pa jaz na vsak naèin potem, ko bi se dodobra naposlušal standarne opcije poskusil tudi višji gain. Zakaj?
Poveèanje gaina povzroèi da se dosega max glasnost z manj obraèanja volume gumba. Ima pa poveèanje gaina (èe je phono ojaèanje kakovostno) velik plus pri prenosu nizkih signalov po kablu - vsi signali so 6dB moènejši. Pomeni da se vso podroèje dvigne 6dB glasneje, torej je vpliv manjše resolucije kabla, pa tudi kontaktov (cinch) in tudi eventuelne manjše resolucije linijskega vhoda zaobideno. Pogoj je samo da se z dodatnim ojaèanjem ne izgublja na kakovosti. In pa da je linijski vhod z veliko rezerve na zasièenje.
Ravno ta dva parametra ti bosta diktirala za katero opcijo se odloèiti. Èe je vse ok, bo ziher višji gain dajal boljše rezultate.
----------------------------------------
Iz istih razlogov je tudi v drugih primerih višji gain predstavlja plus, ker dvigne jakost signalov in s tem omogoèi boljši prenos šibkih low level informacij (ambienca, eho, barve, teksture..). Ne sme pa priti do drugih problemov (zasièenje itd), tako da je podroèje s tem omejeno. _________________ Carpe Diem
Nazadnje urejal/a ambasador Èet Jan 04, 2018 15:13; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambro
Pridružen/-a: Pet Maj 2009 20:03 Prispevkov: 412 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Èet Jan 04, 2018 15:12 Naslov sporoèila: |
|
|
Hvala za odgovor. Kako po vpliva na zvok tracking force. Nastavitev za moj primer znaša 2 - 2,5 g. Jaz sem nastavil na 2 g. _________________ lp, Branko |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5987 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Èet Jan 04, 2018 15:20 Naslov sporoèila: |
|
|
Tracking sila v principu je bolje višja. V bistvu je obraba igle in plošè veèja, èe zaradi premale sile igli prepreèuje dober kontakt z brazdo. V takem ona opleta in na poèez kruši robove v brazdi pri višji modulaciji. Da o misctrackingu ne govorimo. Zato niè straha iti na zgornjo mejo.
Edino poglej kako je z VTA kotom, ker pri veèji obtežbi igla bolj poèepne in posledièno je morda potrebno roèico odzadaj nekoliko dvigniti. S poslušanjem doloèi kaj je prav. Bolje opremljeni (jaz ne) imajo celo mini kamero s programom za merjenje kota.
Znižanje obremenitve pride v poštev naprimer kadar je temperatura ambienta preko 25 pa do 30 stopinj. Takrat je damper igle zmehèan in že samo po sebi bolj poèepne. Èe bi pa poslušal na 18 stopinj pa bi lahko še kakšno desetinko grama dodal. Navodila so obièajno približna, orientacijska. Z malo veè informacijami se lahko bolje optimira. Odtod kamere, ker so v igri tudi tolerance naprimer lastnosti damperja pa tudi montaže. Z direktnim opazovanjem se v bistvu lahko natanèno doloèi optimum. Ma to si lahko omislijo in ima veliko veè smisla kadar ena taka kamera stane delèek celotne investicije - naprimer glavice za veliko tisoèakov. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ajka
Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00 Prispevkov: 3181 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Èet Jan 04, 2018 21:12 Naslov sporoèila: |
|
|
LP
Èe je prevelik "gain" lahko pride prezgodaj do "clipinga"...
Preizkusi tako, da odpiraš "volume", èe ne pride do "clipinga" na volume med 11-12h je to OK... Èe je volume daleè preko 12h je "gaina" premalo, èe je volume komaj na 8-9h in je že "cliping" je "gaina" preveè
Clearaudio ima odjemne doze, ki rabijo veèjo gazno silo brez strahu, premajhna sila lahko poškoduje brazdo_iglo !
Boljše odjemne doze je nujno "naštelat" preko "boljše optike" ali kamere, da pravilno nastaviš VTA-SRA. Brez poveèanja, kaj vidiš, samo tako od oka in uha na posluh, vodi samo v "farbanje", kaj ti je všeè. Je pa lahko popolnoma narobe nastavljeno in vodi v prehitro obrabo igle_brazde...
Pri taki "nasaditvi"igle ni heca
Oblika igle "nakazuje" pravilno nastavitev ! _________________ ~ ** ~ |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: - |
|
|
ambro
Pridružen/-a: Pet Maj 2009 20:03 Prispevkov: 412 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Èet Jan 04, 2018 22:10 Naslov sporoèila: |
|
|
Hvala obema bom Å¡el na zgornjo mejo obtezitve, imam tudi prostor bolj hladen. _________________ lp, Branko |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5987 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sob Jan 06, 2018 09:41 Naslov sporoèila: |
|
|
ambro je napisal/a: | .... Kako po vpliva na zvok tracking force.... |
Na to pa ni bilo odgovora.
V bistvu je podobno kot spreminjanje VTA - kar se v resnici dogaja. Ko se iglo bolj obremeni - s tem poèepne (podobno kot bi spustil roèico dol) - tonalno se prevesi bolj na base.
Kadar je premalo obremenitve je glavica višje, igla pa bolj podobno motiki grebe po brazdi - veè je visokih tonov. Isti uèinek kot bi roèico odzadaj dvigal.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Bistvena razlika nastane pri moènejši modulaciji plošèe pri prenizki gramaži - takrat igla ne sledi dobro / jo rahlo dviga da površno drsa skozi sredino brazde/ mistracking/ sliši se pa dokaj obupno, intermodulira, paèi - ni šans da tega ne opaziš.
Èe bi v tvojem primeru nastavil 1,25g, pa roèico odzadaj spustil tako da je VTA pravilen, bi še vedno lahko navidez normalno* poslušal - do prve zahtevne pasaže na plošèi. Takrat bi pa zahrešèalo.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Vèasih se je odjemne doze merilo s testnimi plošèami. Pa so imeli modulacijo razdeljeno po stopnjah in z meritvami poiskali pri kateri gramaži glavica uspe slediti. Najvišjo, peto stopnjo boène modulacije (89 mikrometrov) je recimo Denon 103 sposoben zvoziti z 2/2,1g - kljub temu ga je prav obremeniti z 2,5g zato, da se armatura (generator ki je na pivotu cantileverja) centrira* - postavi v sredino magnetnega polja.
To slednje je bistvo pravilnega obteževanja. Na recimo 'nude'/brez ohišja) Denon 103 lahko pravilno nastaviš obtežbo samo z opazovanjem cantileverja - mora biti njegova središènica poravnana s cevko iz katere izhaja. To je vse.
Pa èe je temperatura višja da znižaš obtežbo in obratno z nižjo temperaturo - prav je da je na sredini, simetrièno v polju. Ta simetrija zagotavlja pravilnost zvokov, od minimiranih popaèenj do ostalih parametrov pomembnih za stereo reprodukcijo. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ajka
Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00 Prispevkov: 3181 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Ned Jan 07, 2018 11:22 Naslov sporoèila: |
|
|
LP
Prepogosto se dogaja danes, da se nastavlja "roèica_odjemna doza" po posluhu... Hm ne popravljamo zvoka z nastavitvami, ker to vodi v napaèno nastavitev ...
SRA mora biti med 91° in 92° (raje 92°). Èe vam potem zvok ne dopade ni problem v nastavitvi ampak v "nekompatibilnosti odjemne doze_roèka_phono_celoten sistem !!!
PS.: Sem videl preveè "dragih" kombinacij Kuzma_Benz z daleè "prenizko" roèico in s tem daleè pod 90° z izgovorom lastnikov, da jim igra boljše, ker je manj visokih in veè basa _________________ ~ ** ~ |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: - |
|
|
ambro
Pridružen/-a: Pet Maj 2009 20:03 Prispevkov: 412 Kraj: Nova Gorica
|
Objavljeno: Ned Jan 07, 2018 13:45 Naslov sporoèila: |
|
|
Obtežitev sem poveèal na 2,5 g in ponovno nastavil VTA. Ker nimam kamere ali drugih pripomoèkov sem VTA po navodilih proizvajalca nastavil tako da sem nastavil roèico popolnoma vzporedno s plošèo.
Zvok je sedaj Å¡e bolj detajlen a kljub temu bolj umirjen in nenaporen. _________________ lp, Branko |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5987 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Ned Jan 07, 2018 16:44 Naslov sporoèila: |
|
|
ajka je napisal/a: | LP
Prepogosto se dogaja danes, da se nastavlja "roèica_odjemna doza" po posluhu... Hm ne popravljamo zvoka z nastavitvami, ker to vodi v napaèno nastavitev ...
SRA mora biti med 91° in 92° (raje 92°). Èe vam potem zvok ne dopade ni problem v nastavitvi ampak v "nekompatibilnosti odjemne doze_roèka_phono_celoten sistem !!!
PS.: Sem videl preveè "dragih" kombinacij Kuzma_Benz z daleè "prenizko" roèico in s tem daleè pod 90° z izgovorom lastnikov, da jim igra boljše, ker je manj visokih in veè basa |
Samo za orientacijo kot 1 (ene) stopinje se doseže s 4mm premikom roèice odzadaj (229 efektivna dolžina). Kar je enormen premik za mali kot. Tako da velikega greha ne moreš zagrešti kar tako.
Velik greh se zagreši z nepravilno obtežitvijo (tu ja ki 'laufajo' stopinje VTA a se niè ne vidi) in narobe overhangom, pa še kotom postavitve glavice. Na te stvari je potrebno izjemno paziti. Vse ostalo je dimèe vaginovski. Kot vedno so tudi tu izjeme - naprimer zelo nizko težišèe roèice napram pivotu roèice povzroèi izjemno obèutljivost na VTA. Potem pa udri posploševanje na vse roèice. Mislim da je ravno VPI zagnal paranojo okoli tega, ker je imel problem, ostali pa ko ovce s stotinskimi regulacijami za njim. Menda obstajajo tudi avdiofili, ki si za vsako LP plošèo pišejo koliko prestaviti roèico gor ali dol v odvisnosti od debeline LP plošèe _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ajka
Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00 Prispevkov: 3181 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Ned Jan 07, 2018 19:28 Naslov sporoèila: |
|
|
ambasador je napisal/a: | ajka je napisal/a: | LP
Prepogosto se dogaja danes, da se nastavlja "roèica_odjemna doza" po posluhu... Hm ne popravljamo zvoka z nastavitvami, ker to vodi v napaèno nastavitev ...
SRA mora biti med 91° in 92° (raje 92°). Èe vam potem zvok ne dopade ni problem v nastavitvi ampak v "nekompatibilnosti odjemne doze_roèka_phono_celoten sistem !!!
PS.: Sem videl preveè "dragih" kombinacij Kuzma_Benz z daleè "prenizko" roèico in s tem daleè pod 90° z izgovorom lastnikov, da jim igra boljše, ker je manj visokih in veè basa |
Samo za orientacijo kot 1 (ene) stopinje se doseže s 4mm premikom roèice odzadaj (229 efektivna dolžina). Kar je enormen premik za mali kot. Tako da velikega greha ne moreš zagrešti kar tako.
Velik greh se zagreši z nepravilno obtežitvijo (tu ja ki 'laufajo' stopinje VTA a se niè ne vidi) in narobe overhangom, pa še kotom postavitve glavice. Na te stvari je potrebno izjemno paziti. Vse ostalo je dimèe vaginovski. Kot vedno so tudi tu izjeme - naprimer zelo nizko težišèe roèice napram pivotu roèice povzroèi izjemno obèutljivost na VTA. Potem pa udri posploševanje na vse roèice. Mislim da je ravno VPI zagnal paranojo okoli tega, ker je imel problem, ostali pa ko ovce s stotinskimi regulacijami za njim. Menda obstajajo tudi avdiofili, ki si za vsako LP plošèo pišejo koliko prestaviti roèico gor ali dol v odvisnosti od debeline LP plošèe |
Ja mejduš, èe daš za odjemno dozo nekaj tisoèakov si pa moraš res omislit "pravo opremo" , da nastaviš vse parametre, ki so pri modernih oblikah igel zelo, zelo pomembni ...
Ja polega SRA (èe je le ta pravilen, VTA niti ne gledamo) je v hudi povezavi pomemben še "azimuth", èe ne vrhunska igla ne prebere vsega v "brazdi"...
Drugaèe pa je itak "audio znanost" pogruntat sinergijo odjemna doza_roèica, ko v poplavi odjemnih doz z malo podatki in masivnih roèk ni maèji kašelj...
Vèasih si dal na SME Shure in èe se je zgodil potres, ma ni šlo z brazde ven, današnje kombinacije hm, sapica in eto ti ga zanihaaaa se komaj umiri ali celo ven vrže
In zakaj vse to pisanje, ker me jezi, da na odjemni dozi za veè kot dva tisoèaka so podatki_navodila površna, èe so to sploh navodila, da moraš iglo pod "mikroskopom gledat", da vidiš, da je igla površno gor denjena in na to iglo nastavit roèico, da ni veè niè logièno, kako vse stoji ...
In žal je kar nekaj malih proizvajalcev, ki "štepajo" igle tako, da dve odjemni dozi nista enaki...
Tukaj moram pohvalit tehnologijo Audio Technice (se vidi, da niso od vèeraj) so igle na dražjih dozah res v "0", da o zapleteni 1000 niti ne govorimo
PS.:Èe govorimo o SRA_VTA ne gre tukaj za mm in ° ampak tudi za cm pomika roèice gor dol, sploh na tistih roèkah ko so v konus nima oko obèutka kaj je prav, pomakneš roèico za cel cm in je od oka skoraj isto
Na prej omenjenem Clearaudio je to enostavno, ker gre vse v enem paketu proizvajalca, izmeriš, da je vse vzporedno, eliptièna igla njihove MM doze (klon Audio Technice) itak ni tako obèutljiva _________________ ~ ** ~ |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: - |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|