Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6169 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Feb 19, 2025 09:56 Naslov sporočila: |
|
|
twom je napisal/a: | ambasador je napisal/a: | ... | Preveč teorije škoduje, sploh če je ne zastopite. Glede na zapise, ki jih delate (bom vikal, da ne bo užaljenosti), bi rekel da ste trol, al pa nekdo, ki nima čisto poštimano pod streho...
... |
Nadgradimo komunikacijo - vas bom onikal.
Naj vam bo gospod pojasnjeno, da sem že večkrat povedal, kako sem laik.
Kot drugo vas ponovno seznanjam, da so moje navedbe povedane pod 'kako jaz razumem' in prosto po Prešernu, kot se običajno reče, interpretirane.
Nekateri, proizvajalci, ki imajo rezultate (berite- so cenjeni), podajajo svoje mnenje. Od teh sem povzel njihove navedbe.
Te navedbe sem podal na voljo za vaše komentarje - ki pa so milo rečeno naivni.
To kar gospod tupijo vem že 40 let. Isto kot vem, da kljub perfekciji - ker so to isto tupili že pred 40 leti, digitalno vedno bolje igra.
Sedaj je že sprejemljivo, kmalu bo to tudi streaming, ki dokazano zvočno šepa odzadaj.
Če imajo gospod težave z dojemanjem prebranega jim ni prav nič krivo moje podstrešje. Če pa so gospod z drugačnim mnenjem moteni v svoji digitalni idili, se pa globoko opravičujem, hahaha, ajd čau, svašta. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6169 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Feb 19, 2025 10:26 Naslov sporočila: |
|
|
ducar je napisal/a: | LightBit je napisal/a: | joztom je napisal/a: | Zvok na koncertu imaš lahko tudi doma, le resne PA zvočnike si kupiš, ki zmorejo 126dB šusa brez stresanja. |
Zagotovo prideš bližje, ampak se mi zdi da še vedno ne bo isto kot orkester v živo. Še vedno je omejitev akustika prostora in dinamika posnetka. S kakim Jazz-om se lažje približaš pravi stvari. |
V dvorani pade nivo višjih frekvenc za 10 dB, na posnetku pa se nivo dvigne za 1-2 dB. To je zaznati, ko sedimo naprimer 10 ali 15 metrov od odra, kjer se visoke frekvence ne širijo tako dobro kot nižje frekvence. Mikrofoni za snemanje so blizu izvajalcev, zato so na posnetku višje frekvence na višjem nivoju. Priporočljivo bi bilo, da je na zvočnikih upad višjih frekvenc približno 1 db na oktavo. V praksi pa ponavadi tudi ob taki karakteristiki zvočnika, bentimo čez presvetel zvok v naši domači poslušalnici. Zato je izjemnega pomena obiskovati koncerte, ker le tako dobimo realno sliko, kako naj bi se vsaj približno slišalo doma. Posledično težje pademo na limance raznih fremovanj ali EPP-ju proizvajalcev, ki nam ponujajo umetno ustvarjene potrebe po raznih igračkah.
Mnogi zvočniki tega ne zagotavljajo, a tudi če se naš sistem ujema z -1 db na oktavo upada iz dvorane, imamo mnogokrat doma presvetel zvok. |
Točno to je bil moj namen. Ko preverjaš zvočni spekter v živo, je takoj videti močen upad proti visokim frekvencam. Doma ne prideš zlepa na tako. Je presvetlo.
Samo to je trik, ki izhaja iz krute realnosti. 16cm basovci so v resnici komaj dovolj za spodnje srednje tone. Na basu se MORA malo mutiti, pačiti drugo harmonsko in proizvajati dodatne subprodukte, da se naredi volumen basa večji. Velikokrat imajo tudi bunko na 100Hz z istim namenom.
Ko to narediš moraš kompenzirati s transparentnim visokotoncem + ga narediti malo glasnejšega. Tako odvrne pozornost od kakovosti basa in 'doda' resolucijo.
Pa če je že primerjava z živim zvokom - poslušajte solo violončelo v živo. Niti posnetek ne glasnost niti frekvenčni razpon niti dinamika ne bi smeli predstavljati problem za povprečne floorstanderje od tisočaka naprej. In vendar je problem, visokotonci ne morejo prečistiti nejasen, nedefiniran, nedinamičen zvok vilončela da bi zvenel kot v živo.
Moram priznati da me je ravno to šokiralo slišati v Minhnu predlani na zadnjo verzijo Bowers 804, poganjane s komplet Chord elektroniko.
Drugače pa poprej slišal tako samo na vintage troblje in japonski single ended(niti ne vem kaj je bilo, ker so škatle bile surove, neobdelane) še Kuzma je prišel takrat poslušat. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ck
Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1663 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Sre Feb 19, 2025 10:50 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador je napisal/a: | @ck: Point je čisto drugje, ne razumeš.
Pa namenoma nisem želel komentirati, zato da sprobate sami. Tudi sedaj ne bom.
Meril decibele na koncertu nisem in je tudi neumnost: gremo stavit da je v prvi vrsti glasneje kot v drugi ?
Tisto z dinamiko ni težko razumeti niti razložiti - že posnetki so ti komprimirani, pa še streaming ti jih dodatno spešta...
Tako da digitalno ki da zmore 90dB dinamike si lahko nekam vtaknemo, imamo 20-30dB, če so milostni.
Pa to ni edina omejitev - naprimer hifi floorstanderji z dvema bosovcema tipično 16cm imajo pri 90dB glasnosti - pa da ne bom opletal na pamet - vzamimo Dali Rubikore 6 (5.390eur), ki so ga merili v zadnjem januarskem AudioReview.it No.471 na straneh 59-66 - lastni noise na -30dB (na 50Hz) kar potem zvezno upada do -40dB na 500Hz.
Torej dinamika je razpon od najtišjega signala do najglasnejšega.
Pri 90dB glasnosti izpod 60dB-50dB spodnje meje ne gre. V danem primeru seveda.
No, ta model Dali v tem nima svojih močnejših adutov, ti so drugje.
Pri zvočnikih ala Jubilee, Everest ipd se v tem istem področju več kot podvoji dinamika, torej dodatnih 30dB navzdol. Na gor pa tudi, ker so ultra bolj glasni. Vsi imamo to izkušnjo in vemo kako se to sliši.
Ta lastni noise zvočnika zajema ves dodatni hrup, ki ga zvočnik proizvaja - hrup znotraj ohišja, ki se sliši skozi membrano wooferja, škatlasti prizvoki, resonance ohišij tako znotraj kot škatle same, pihanje reflex lukenj in pa produkti basovca samega.
Kako to merijo?
Spustijo pink noise, ki je podoben glavniku: so vrzeli kjer ni signala izmenično s tam kjer je. Potem zamenjajo: tam kjer prej ni bilo signala ga dajo in kje prej bil vzamejo.
Meri se vrzeli kjer ni bilo šuma. Tam so izmišljeni produkti zvočnika in ni za verjet kako se lepo izmeri kako zvočniki v škatli bobnijo vsevprek in se oglašajo tam kjer ne bi smeli. Valjda to ubija dinamiko, ker preglasi nizke signale. |
Tvojega POINTA seveda ne razumem.
Če si mislil s telefončkom, z aplikacijo spektralnega analizatorja posneti zvok glasbe ki jo poslušaš na koncertu in to primerjati s tistim doma je to adijo pamet. Ne gre to tako. PROBAJ, da ne boš kar tako na pamet kvasil neumnosti.
Meritev glasnosti je bilo iz firbca. Seveda da se glasnost razlikuje od mesta poslušanja, zato sem ju tudi navedel. Vsekakor pa želim doma poslušati približno tako kot na koncertu (tako kot verjetno vsi).
Veliki orkestri, naj bi pri izvajanju simfonij dosegli do 110 db - seveda ne pri vseh, predvsem pa ne pri starejših (podatek sem našel za Mahlerja).
Studiji naj bi pri mastriranju posnetka delali na povprečni glasnosti cce 75 db saj dolgotrajno poslušanje pri glasnostih nad 80 db že lahko povroča okvare sluha.
Če vemo, da imajo posnetki na CD in LP praviloma tja do 20 db dinamike, to pomeni, da če želim doma imeti glasnost 102 db (kot izmerjeno na koncertu) lahko pridem v preglasno povprečje. To je bil poleg firbcanja dodaten razlog.
Pri resnem poslušanju doma imam povprečno glasnost med 75 in 80 db - odvisno od razpoloženja, pa še to je ponavadi samo uro ali dve. Ostalo je tišje.
Zvočniki nimajo lastnega zvoka, ker so pasivna komponenta, ampak izvenevajo (čas in glasnost notranjega odmevanja - podobno kot se ti dogaja v sobi kjer merimo RT 60). To je seveda odvisno od konstrukcije škatle, malo od kretnice in kvalitete zvočniške enote - driverja. Večji kot je driver, težja je membrana in dlje vibrira zaradi lastne teže. Škatle pa saj vemo: oblika, debelina in rigidnost ohišja, dušenje,...Vendar vse ni vedno slabo. Sem slišal zvočnike, ki jim ohišje kar dobro vibrira zaradi škatlaste oblike, tanke stene, verjetno slabšega notranjega dušenja,.. (firma Graham). Vibriranje se čuti pri dotiku. Ampak zvok je bil odličen. Predvsem pa tudi za zvočnik velja kot za sobo - koliko časa zvok izveneva - torej njegov RT, ker samo to vpliva na naše zaznavanje popačenj. Kar se tiče dinamike zvočnika so bolj v igri druge stvari, ker tistih nekaj db izvenevanja ponavadi izveni znotraj RT 60 - torej casom odmeva prostora, poleg tega je bistveno tišji. Tako da je za dinamiko bolj pomembno kako hitro driver od sebe da visoko glasnost in kako hitro se ustavi, kot pa izvenevanje škatle - ki pa seveda ni nepomembno.
Ultra glasnost zvočnika pa seveda ni enako visoki dinamiki.
Pa kdaj pomeri "ground" noise doma, tudi po spektru. Če imaš dobro lokacijo boš na nakih 20 db, hitro pa pride do 30 in več db, tako da ni vse tako idealno.
Podvojitev dinamike zvočnika: Hja če ima posnetek dinamiko 20 db, te dinamike ne moreš na noben način v dobri sobi povečati z znižanjem glasnosti izvenevanja. Doseči moraš kratek čas izvenevanja, pa še tu te "hebe" RT 60 sobe.
Moram končat, se nadaljuje. _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6169 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Feb 19, 2025 11:15 Naslov sporočila: |
|
|
@ck:
@ducar je lepo napisal v čem je point. Ne v snemanju, ne v merjenju. Še odgovoril sem mu in pritrdil.
Kad ono opet jovo na novo - ja drumom a ti šumom. (gre za šumo - gozd, ne šum od šumenja)
Zdaj, ali boš reagiral kot @twom ali ... ne, ne, ne treba natrositi čimveč zmede v nadaljevanki, hahaha
Imej se fanj, si dober dečko.
Moram priznati da me dobro nasmejete in tudi zabavam se pri odgovorih. Ste prava inspiracija.
Z ženo sva tudi že v letih in se tudi zabavava z dementnimi reakcijami. Zaenkrat zabava, ko bo res ajej.
Reče babica:
'..sine, kako se zove onaj švaba koji mi sakriva stvari po kući?..'
'.. Alzheimer, bako, Alzheimer..' _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ck
Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1663 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Sre Feb 19, 2025 18:03 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador je napisal/a: | @ck:
@ducar je lepo napisal v čem je point. Ne v snemanju, ne v merjenju. Še odgovoril sem mu in pritrdil.
Kad ono opet jovo na novo - ja drumom a ti šumom. (gre za šumo - gozd, ne šum od šumenja)
Zdaj, ali boš reagiral kot @twom ali ... ne, ne, ne treba natrositi čimveč zmede v nadaljevanki, hahaha
Imej se fanj, si dober dečko.
Moram priznati da me dobro nasmejete in tudi zabavam se pri odgovorih. Ste prava inspiracija.
Z ženo sva tudi že v letih in se tudi zabavava z dementnimi reakcijami. Zaenkrat zabava, ko bo res ajej.
Reče babica:
'..sine, kako se zove onaj švaba koji mi sakriva stvari po kući?..'
'.. Alzheimer, bako, Alzheimer..' |
No me veseli, da je nekdo napisal tvoj point, ker ti ga žal nisi (saj vem teta skleroza) . Se ne da pomagati, počasi bomo vsi tam in vsak dan odkrivali kaj novega iz preteklosti.
Pri reprodukciji je padanje jakosti visokih do cca 10 db napram basom priporočana s strani Harmman Kardona že kakih 40 - 50 let in upam si trditi da splošno znana pri audiofilih pa še komu.
Ampak še vedno smo samo tam, kjer smo bili. Pomembna je primerjava slišanega v živo in doma reproduciranega. Samo to velja. Meritve akustike so seveda v pomoč, da lažje in natančneje vidimo kaj se dogaja v prostoru in delamo na odpravi izmerjenih odstopanj in nato po potrebi spreminjamo glede na NAŠA ušesa. _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
twom

Pridružen/-a: Sob Feb 2009 21:47 Prispevkov: 275 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Feb 27, 2025 07:14 Naslov sporočila: |
|
|
Kaj moram naredit da Measure button ne bo grayed out.
Za poizkusno meritev bi uporabil kar AirPlay/Bluetooth izhod in vgrajen mikrofon na prenosniku, potem pa naprej... _________________ Na srečo se okužba ni razvila v bolezen. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ck
Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1663 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Čet Feb 27, 2025 10:10 Naslov sporočila: |
|
|
twom je napisal/a: | Kaj moram naredit da Measure button ne bo grayed out.
Za poizkusno meritev bi uporabil kar AirPlay/Bluetooth izhod in vgrajen mikrofon na prenosniku, potem pa naprej... |
Jaz imam REW izhod preko slušalk in kabla, lahko bi šel pa tudi preko usb in Fucsrite ter nato RCA, morda tudi samo usb (nisem probal).
Meritve sem poskusno opravil tudi preko mikrofona na prenosniku in je šlo. Prenosnik sicer ni bil na mestu poslušanja, ampak za test je bilo OK.
Probaj na REW odpreti Preferences in nastaviti Soundcard - vhod in izhod pa še kaj.
Meni je na začetku pomagalo, da sem prebral malo na forumih kaj in kako, kakšnih težav nato nisem imel. Meritve lahko odpreš tudi preko Tools.
Odpri in preberi za začetek:
https://www.avnirvana.com/forums/official-rew-room-eq-wizard-support-forum.10/
pa še mnogo tega je. _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
Bojan Varjačić Rajko
Pridružen/-a: Pon Sep 2019 14:06 Prispevkov: 105 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Mar 03, 2025 13:34 Naslov sporočila: |
|
|
ck je napisal/a: | Meritve nelinearnosti delamo za vsak zvočnik posebej in potem še za oba skupaj, če imamo sub, ga vedno istočasno merimo. Naredimo pa tudi meritve brez suba.
Sledi prestavljanje zvočnikov, suba in merilnega mesta(mesta poslušanja) ter ponovne meritve in poslušanje zaradi iskanja najboljše postavitve. To zna trajati.
Uporaba DSP je druga zgodba in jo priporočam potem, ko smo izčrpali vse možnosti prestavljanja, nalinearnot je pa še vedno velika (ponavadi nad +/- 5 db, čeprav je že +/- 10 db za mnoge OK).
Postavimo vse na najboljše mesto in se začnemo "igrati".
Praviloma DSP nastavimo za vsak kanal posebej in posebej za sub.
Levi in desni kanal naj bosta po nastavivi DSPja čim bolj enaka - mnogokrat ne gre niti +/- 3db.
Če imamo možnost, režemo zvočnike spodaj in sub zgoraj ter DSP nastavljamo tudi na ta način.
Vedno po nastavitvi levega in desnega kanala + suba, opravimo tudi meritev obeh kanalov hkrati.
Pri REW vse "dobre" meritve shranimo z opisom kaj in kje smo merili.
Ponavadi se izkaže, da se tudi po odlično izmerjeni nelinearnosti posameznega kanala, pri meritvi obeh zvočnikov skupaj, zaradi odbojev na nekaterih frekvencah pojavi previsoka ali prenizka glasnost (hribčki in dolinice na meritvi).
Ne glede na meritve, najprej malo poslušamo glasbo in po potrebi spreminjamo jakost na mestih, kjer smo zaznali odstopanja glasnosti.
Jaz spreminjam posebej levi in posebej desni kanal, glede na meritve posameznega kanala (npr. če je treba kakšno frekvenco malo utišati, znižujem glasnost te frekvence na kanalu, kjer je ta višja od drugega kanala).
Potem sledi meritev obeh kanalov in spet poslušanje.
Počasi (po mnogih meritvah in prenastavljanju DSP boste ugotovili medsebojno odvisnot nastavitev, meritev in slišanega ter hitreje in pravilneje naredili ustrezne popravke.
Balance
Ta se lahko opravi tudi samo v določenem spektru z DSP - pri meni je to od nekih 350 Hz - 1Khz na levem kanalu (nesimetrična soba in postavitev + 3 vrata, 5 oken) + dodaten 1 decibel na levem kanalu.
Sub je posebna zgodba, saj glasnost pri meni "pleše" levo - desno glede na frekvence zaradi sobe, čeprav je samo en izvor. Priporočam da pred uporabo DSP poiščete najboljšo postavitev - glede na možnosti, ki vam jih nudi prostor.
Pazite na delay če so razdalje različne.
Balance lahko tehnično delate tudi z delay levega ali desnega zvočnika, ampak ne priporočam ker vam kvari kvaliteto zvoka. |
Hvala za odlične usmeritve.
Ali je torej pri upravljanju posameznih kanalov (stereo, brez suba) potrebno tudi gledati na to, da pri utišanju ali povečevanju glasnosti enega ali drugega ohranjamo skupno enako glasnost, v primeru seveda, če ne gre za pokvarjen balans?
Koliko moramo paziti pri poviševanju glasnosti, da ne preobremenimo enote? Pri meni npr. na 80-90Hz igra bas na desni zelo doneče in glasno, na levi pa tišje, a lepo definirano. Moral bi najprej probati povišati glasnost na tem tihem zvočniku in videti, ali kaj prispeva in ali ne gre za luknjo?
Ali imaš ti torej ekvaliziran vsak kanal posebej? Ali pri tem ne pride do težav s fazo pri enem ali drugem? Npr., če opazim, da v predelu vokala en zvočnik zaostaja pri glasnosti in zato tudi povzroča necentriran zvok, in dvignem volume na širokem spektru frekvenc z nizkim Q, je to ok?
Še to vprašanje: ali nastaviš SPL za merjenje (75 dB) skupno ali po posameznem zvočniku? |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LBaudio
Pridružen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 876 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Tor Mar 04, 2025 09:27 Naslov sporočila: |
|
|
jakost nastavljas za vsak kanal posebej, in mora biti enaka (L/D) na tocki poslusanja. Korekcije delas na vsakem kanalu posebej in nato preveris zadeve se z obema kanaloma.
Jakost mora biti enaka na obeh kanalih sicer bo center slika pomaknjena v stran, podobno lahko vplivamo na to z delayem, ki pa je precej neuporaben doma kjer sedimo na sredini med zvocniki. Pri nastavljanju pasivnih sistemov ste zal precej omejeni z opcijami nastavljanja. _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ck
Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1663 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Tor Mar 04, 2025 19:47 Naslov sporočila: |
|
|
Levi in desni kanal naj bosta čim bolj izenačena. Seveda se nastavlja in meri vsakega posebej. Potem pa še oba skupaj. Če se kaj spremeni pri skupni meritvi (ponavadi se zaradi odbojev), potem spreminjamo EQ ali DSP - kar pač imamo, za vsak kanal posebej. Pred "popravljanjem" in po njem seveda merimo in poslušamo. Skupna meritev bo vedno glasnejša na večjem delu spektra. Po potrebi, na podlagi slišanega spreminjamo ojačitve na mestih, ki nam zvenijo pretiho ali preglasno.
Moj DSP ne dovoljuje ojačitve več kot 6 db, znižanje gre pa več kot 20 db. To ojačitev je treba upoštevati zaradi možnosti klipinga ojačevalca tudi pri drugih EQ in DSP.
Če je neka frekvenca (ponavadi je pas širši) na enem kanalu ojačana, se ponavadi to tudi izmeri. Ta pas utišamo. Če pa je bolj tiha pa ojačamo. S Q pri DSP se je ponavadi treba igrati - experimentirati, da je pravilno širok in ne povzroča višanja oz nižanja glasnosti izven potrebnega območja. Velikokrat pa je potrebno sprejeti kompromis ali pa še malce levo ali desno dodatno kaj equalizirati. Tukaj le vaja dela mojstra.
SPL nastavljam s predojačevalcem (mi kaže ojačitev na 1/2 db natančno), lahko pa se to dela dodatno tudi z REW.
Če se kaj sfiži, lahko odpreš shranjeno prejšno meritev ter potem nastavljaš predojačevalec tako, da se stara in nova meritev ujameta pri 1 kHz. Nastavljam z merjenjem obeh kanalov skupaj, lahko pa bi tudi z enim samim. _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6169 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Čet Mar 13, 2025 17:02 Naslov sporočila: |
|
|
Meni je najlepše slišati nekaj, česar nisem mogel desetletja urediti - slišati pavke in veliki boben iz ozadja orkestra, točno locirani - a kljub veliki razdalji do njih slišati vse nianse zvenenja membran.
Običajno je bilo zelo nedoločno kaj to bobni in odkod prihaja. S tem, da so nekatere frekvence povozile ostale, vmes pa so bile luknje.
------------------------
Nekaj let sem se ukvarjal z ekvalizacijo in se na koncu predal - se ne grem več.
Odkar sem to opustil (po nasvetu Linkwitza dovolj odmaknil zvočnike od sten da pride precedence effekt do izraza - po domače povedano - tako kot se vidi postavitve zvočnikov na sejmih) + subwoofer avtomatsko ekvaliziral z DSPeakerjem - so končno prišli rezultati. Po mojih izkušnjah rez na 100Hz - pri meni to odlično deluje tako na dipolu Apogee kot na floorstanderju MonitorAudioGold. Stereo slika stabilna z veliko globine, pri mono posnetkih pa strogi center brez bežanja česarkoli. Bi bil čas, uffa.
Poprej pa sem kupčkal - potiskal subwoofer čimnižje, nisem filtriral glavnih zvočnikov, skratka en sam shit brez zadovoljstva. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6169 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pet Mar 14, 2025 08:31 Naslov sporočila: |
|
|
Nekaj za predsodke:
Podajam link Alpertovega plesa grka Zorbe
https://www.youtube.com/watch?v=7iJJI5viPVI
Alora, na tem Lp , ki je tukaj digitaliziran, sem doma slišal boben ca en meter levo od levega zvočnika na MAGold. Z Apogee tudi, a še bolj levo in zadaj. Hm, ta model se kliče Stage..
Po novem so zvočniki rezani na 100Hz, pravtako sub, ki je mono. Postavil sem ga DESNO odzadaj v kot.
Boben v Zorbinem plesu se ISTO kot prej sliši levo, morda še pikico bolj, čeprav je sub mono in desno. Razlika je sedaj ta, da je boben bolje definiran, jasen, kot tudi ambienca okoli njega, ki je prej bila zastrta.
Ta kopija na jutubu zgleda ima lastnosti kot na plošči, vsaj na moj MacBook Air se boben sliši izven laptopa levo, tako da je dovolj dobro za vaše poskuse če jih boste naredili.
Samo še to - itak da so posnetki izpod 100Hz sklenjeni v mono že od nekdaj, tako da predsodki niso utemeljeni. Kljub nizkim frekvencam bobnov jih lahko lociramo zaradi overtonov. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6169 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pet Mar 14, 2025 11:45 Naslov sporočila: |
|
|
Če je forum izmenjava mnenj, potem tudi to ne bo odveč. Mnenje avdiofila ki je prišel kot tak v penzijo, ob določenih spoznanjih, pač
Kadar je zvočnik sprojektiran sledi takozvani 'voicing' zvočnika.
Ko je Henry Kloss (Advent) naredil prototip The Advent Speaker-ja, ga je 'nadlegoval' takratni študent Andy Kotsatos (kasnejši ustanovitelj Boston Acoustics). Pa mu je Henry ponudil - ajde odnesi ta prototip in naredi voicing s kretnico. Tako je bilo. The Advent Loudspeaker je (vsaj do leta 2000, za novejše čase ne vem) najbolje prodajani zvočnik v zgodovini hifija.
Treba je vedeti, da prisotnost distorzij na določenem delu spektra (itak da niso enakomerne po celem spektru) naredi glasnost večjo kot bi sodil po spl meritvi.
Isto tudi prisotnost dodatno generiranih frekvenc (bobnenje v škatli) kot tudi posameznih resonanc, break up membran itd.
Velika transparenca pa daje vtis kot da je tišje v tistih delih spektra kjer se to dogaja.
Voicing upošteva vse to ker se dela na uho.
Kaj čem reči - če se lotimo twikanja zvočnika z mikrofonom, smo na napačni poti.
Nimam nič proti, ker končni rezultat bo itak zabava in izplen ničen. Se pa nekaj naučiš.
Renomirane firme naredijo voicing bolje kot smo ga mi sposobni (vsa čast in poklon izjemam tu na AK).
Popravljanje sobnih interakcij samo z nižanjem glasnosti je klesanje vrha ledene gore. Nekaj se naredi, ne da ne. Problem 'peak'-ov je resonantne narave. Lahko omiliš špico a problem ostaja, ker se resonance ne ustavijo, trajajo in trajajo ko bi morale že zdavnaj utihniti.
No, zabava je zagotovljena. To je sigurno. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ck
Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1663 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Pet Mar 14, 2025 12:21 Naslov sporočila: |
|
|
Amby
Končno si prišel do nekih zaključkov, o katerih se je pisalo že mnogo let nazaj, pa ti nekako niso sedli (je pa res, da so v nekaterih sobah možne ali pa celo edine tudi drugačne rešitve). Tudi jaz sem svojo rešitev postavitve enega suba natančno opisal kot tudi posledice (celo večkrat).
To da so nizki toni večinoma posneti mono je zaradi zagotavljanja večje glasnosti, saj nizke tone tako reproducirata oba zvočnika hkrati.
Ker za nizke frekvence težko določimo smer zvoka je mnogokrat možno rešiti kakšno težavo s premalo basa ali nelinearnostjo zvoka z enim subom na pravem mestu.
Smer, od koder bodo prihajali nizki toni npr. s kontrabasa, pa tako ali tako določajo višji harmoniki, ki jim naša ušesa lažje določijo smer zaradi manjše valovne dolžine in s tem povezane fazne razlike.
Ker pri nizkih tonih kontrabasa, njihovi višji harmoniki - svaj od III. naprej (pri najnižjih tonih), navkljub subu (ki pa je rezan) prihajajo iz stereo postavljenih zvočnikov, se tako ta inštrument pojavi v zvočnem polju drugje, kot je sub.
Zmanjševanje glasnosti v zvočnem spektru, kjer slišimo preglasen zvok, je vsekakor dobrodošlo, ker nam ta preglasi druge tone. Je pa res, da samega odmeva in posledic ne odpravlja v celoti temveč zaradi nižje glasnosti tega dela spektra manj kvari zvok - ali drugače povedano manj ali pa nič ne preglasi zvoka drugih, tišjih frekvenc.
Zato je pomembno, da čas odmeva - RT 60 zmanjšamo na problematičnih območjih, ker na ta način dobimo nižje "peake" torej ojačitve, ter nižje "nule" - dolince, ki so posledica odbojev od sten ali drugače povedano, dobimo bolj pravilen zvok. _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2512 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Pet Mar 14, 2025 15:34 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador je napisal/a: | Kaj čem reči - če se lotimo twikanja zvočnika z mikrofonom, smo na napačni poti. |
Na napačni poti smo že če se lotimo tvikanja zvočnika (vseeno ali z mikrofonom ali z ušesi), ki ima preveč popačenja. Popačenje je itak odvisno od glasnosti. Boš potem znižal neko frekvenco zato da bo višje manj harmonikov in koliko glede na to da je odvisno od glasnosti? Kot da bi v Yugota nitro naštimal. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|