Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Tube vs. SS
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HIGH-END AUDIO
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
vojko



Pridružen/-a: Ned Maj 2008 16:50
Prispevkov: 940
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 21, 2023 20:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Res težko razumet.....

Pa saj imate vsi doma točno to, - kar vam najbolj paše....Kje je problem?!?!?!

Opisovat zvok s pridevniki ipd., kar audiofili radi počnejo je do amena zgrešeno, ne more povedati ničesar! Greste v filharmonijo, po koncertu pa svojo vzhičenost opisujete z: kak detajl, uf- kaka transparenca, dinamika, stejđ, kak realizem.......

Interpretacije je ves point glasbe ter vse, ter komunikacija med glasbeniki, solistom.....Dober sistem posreduje to, vse ostalo je brezpredmetno. Če poslušaš na navadnem tranzistorju točno veš, kdaj je interpretacija vrhunska, odsvirano dobro, kaj pa ne.....Če je lifless, ni "realizma" pomeni samo to, da je odsvirano zakurac....Zato glasbeniki na sisteme ne dajo nič.
Ker imajo domišljijo, in razumejo glasbo, ne pa analizirajo aprarture in drkajo...

Anzec ima tu velik point in pravilno ugotavlja, - glasbo poslušamo z možgani, 80% naredijo oni, "kompenzirajo" anomalije, dopolnjujejo informacije....predvsem pa se v glasbo vživljamo. Tu ima domišljija in doživljajska sposodnost mnogo več kot se zdi na prvi pogled, in mnogo več kot aparature....

Glasba nima detajla, to ima fotografija..Ko nekaj izvzameš iz celote, in hipertrofirano povečaš. Detajl v glasbi ne obstaja!!! Enako ne obstajajo srednji, visoki, bas kot audiofili "razstavljajo" muziko in celebralno "ocenjujejo",- je enako popoln kretenizem.
Razmerja med njimi morajo štimat, kar da pravilno glasbeno perspektivo v interpretacijo, komunikacijo med glasbeniki, dogodek in pravilne barve inštrumentov.....

Itak pa v 80% poslušate to, kar je tonski tehnik postavil, in kako se je on odločil zabeležiti ter sproducirati svirko.
Stereo pa je navaden efekt...Bottomline posneta muzika nima prav veliko z "realizmom". Vsi "hudi" posnetki ki se rolajo tudi na sejmih so "bigger than life", posneto od blizu, namiksano, hipertrofirano...Na domačem hi-fiju se marsikaj sliši mnogo bolje, kot če bi muzičari igrali pred vami.

Hi Fi je zabavna elektronika, - zabavna.... Te mesijanski popadki so res hecni....
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
anzec



Pridružen/-a: Ned Jul 2014 19:10
Prispevkov: 230
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 21, 2023 22:42    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ne strinjam se, da glasbeniki na sistem ne dajo nič. V mojem krogu je večina glasbenikov, nekateri tudi s svojimi studiji. Večini so lampe (triode) nekaj najboljšega, kar se jim je zgodilo. Nekaterim sem predlagal nekaj nakupuv in se od triod enostavno ne morejo odlepiti. Nekateri se pač v ta svet ne upajo, pa vendar pridejo svojo plato preizkusiti na moj sistem. In res, zadnja produkcija, ki sem jo slišal od kolega je res fenomenalna, si nisem mislil, da znamo posneti kaj takega tudi v Sloveniji.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 22, 2023 11:37    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vojko je napisal/a:
Res težko razumet.....
....
Hi Fi je zabavna elektronika, - zabavna....

Res je slišano stvar interpretacije, res se v naravi težko razstavi posamičen ton na njegove spektralne sestavine, res je stereofonija trik - toda deluje - pa mi to dosti pravilno 'obdelamo' v glavi. Recimo ta ista stereofonija ne deluje prav na slušalkah - predstava se odvija med ušesi namesto pred nami.
Res studijec zmanipulira posnetke poleg tega da (namenoma) nepravilno zajema zvok (mikrofoni v klavirju.. ali na robu troblje saksofona ali ob ustih pevca..), kot mi nikoli ne poslušamo, niti muzikanti ne. Kako boš v takem pričakoval 'realizem'? Tu se strinjam.
Ni pa res da ni detajlov, še kako so prisotni v obliki teksture instrumentov, odmevih in poodmevih, že dotik ali preprijem godala se sliši ...

Produkcija elektrificirane glasbe je en sam fake na celi črti, drži. Zato sem na stališču, da je digitalno čisto ok za večino glasbe, pa še svoj sistem prilagodiš, še sam malo začiniš, zrno dodaš, s svojo sestavo hifija. Tu se strinjam da vsakemu svoje, ni nekih zapovedi, samo zabava po lastni meri.

Obstaja en toda - posnetki akustičnih instrumentov, pa zborov, vokalov ipd, ki so narejeni 'in situ' z vso 'navlako' od akustike dvorane, obračanja notnih listov, škripanje stola spod riti muzikanta, stokanja pianistov, kašljanja poslušalcev. Pa ne da je ta 'spremljava' pomembna za glasbo - je samo indikator, da so manj manipulirali s posnetki, da se slednji približujejo tistemu kar se v realnosti sliši.

Res to razstavljamo, analiziramo, poimenujemo - a samo zaradi komunikacije med avdiofili, da si olajšamo izbiro naprav ali vsaj zožimo sicer nepregledno ponudbo.

Na koncu tudi avdiofili nismo 'trube'. Izbiramo med bolj ortodoksnimi posnetki - umetniško bolje uspelih koncertov, priznanih glasbenikov in orkestrov, zborov, kantavtorjev ...

Res ni težko razumeti. Predvsem je na mestu vprašanje - če se nekaj dogaja kar bi si kdo (nepoučeno) mislil da je nesmisel ali sam ne najde razlage - ZAKAJ se to dogaja, zakaj avdiofili počnejo to kar počnejo...
Vsak zakaj ima svoj zato. Zaradi vsega tega početja smo danes sposobni sestaviti take približke realnemu zvoku, ko se je včasih samo sanjalo ali samo izjemoma dosegalo. In zanamci bodo uživali v še boljših rezultatih in prej prišli do željenega cilja.
Potrebno je širiti avdiofilsko kulturo, forumi so odlično orodje. Iz prakse lahko rečem, da veliko avdiofilov je prešlo iz bum bum glasbe na zahtevnejšo, čim se je reprodukcija toliko izboljšala, da klasika ni zvenela kot bi mački rezal rep. To tudi nekaj šteje, da se odlepimo od bojnih plesov primitivnih plemen Laughing Laughing
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vojko



Pridružen/-a: Ned Maj 2008 16:50
Prispevkov: 940
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 22, 2023 18:35    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
vojko je napisal/a:
Res težko razumet.....
....
Hi Fi je zabavna elektronika, - zabavna....

.
Ni pa res da ni detajlov, še kako so prisotni v obliki teksture instrumentov, odmevih in poodmevih, že dotik ali preprijem godala se sliši ...[/quote]

Kar opisuješ kot "detajle" je integralni del glasbe. Pododmevi, dotiki niso detajli. So organski del glasbe, ne nekaj kar bi bilo "povečano", ter na nekaterih sistemih in zvočnikih (resolutivnih) vidno in so sposobni prikazati, drugi sistemi pa tega niso.
Ravno to kaže na sprevrnjeno dojemanje audiofilov.

Ni " lampa ali trioda" tista, ki je tega zmožna, oz. v tem "boljša", bolj veristična, resolutivna od recimo SS sistema.

Temveč eni sistemi to pokažejo,drugi pa tega niso zmožni... Pa je vseeno ali so to triode ali SS.
Potrebuješ kvalitetno aparaturo ter kvaliteten transducer-zvočnik. To je vse; povsem inženirsko - tehnično vprašanje.

Ne gre za to, da so eni sistemi "resolutivni", ter na njih teksture,barve, mikrodinamika vidne... Da imajo nek presežek in mistično kvaliteto transparentnosti na sebi.

Temveč gre za to, da eni sistemi tega enostavno niso zmožni. Imajo manjko.

Se pravi, ne gre za "superiorno resolutivnost", zmožnost "podajanja detajla" in nevem kaj še vsega nekega sistema. Temveč za povsem normalno podajanje glasbe kot mora pač biti, in je zapisana na nosilcu.

Le da na drugi strani nekateri sistemi tega niso zmožni.
Gre za manjko sistema, ki tega ni zmožen, in ne neko kvaliteto na sebi in mistiko sistema, ki predvaja zgolj tako, kot se zagre.

Vseh 17 pridevnikov, ki jih opisuje Mihec je ena in ista stvar. Imaš jezero, in manj ko je kalna, bolj ko je voda čista, bolje in čisteje se vidi. Manj nesnage, boljši zvok.Če imaš pa porihtane še sube in spodnji dve oktavi, pa vidiš ter občutiš še globino jezera, zato tudi bolj jasno vidiš vse kar je vmes do dna (srednji in visoki). Je pa to stvar kvalitete in čistosti električnega signala, ter pretvorbe v mehanskega. Nobene mistike tu ni.

Res to razstavljamo, analiziramo, poimenujemo - a samo zaradi komunikacije med avdiofili, da si olajšamo izbiro naprav ali vsaj zožimo sicer nepregledno ponudbo.

A se ni bolj simpl do nekoga zapeljat, odpret buteljko, prisluhnit in uživat, in malo podebatirat,..A ni to bistvo prostega časa in hobija!?!?! Kot pa podrkavat na suho in modrovat. Najboljši del audija je bil druženje, pa je šlo tudi to v franže...[/quote]

Laughing Laughing
Citiram:
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Bwaze



Pridružen/-a: Tor Okt 2011 20:59
Prispevkov: 408
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 22, 2023 19:04    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

En slikovni primer, kako si jaz predstavljam, da sistem z več slišnimi detajli ni popolnoma jasno tudi boljši sistem... Čeprav tale forum zmutilira naložene fotografije do nerazpoznavnosti.

Npr. nekdo kupi izvirni print umetniške fotografije Ansela Adamsa, za bajne denarce - gre pač za znano umetniško delo. Zgleda nekako takole (izvirnik je seveda analogno razvita fotografija):



Vernal Fall, Yosemite Valley, California, c.1948

A fotografija, kot si jo je pri zajemu in potem razvijanju v temnici zamislil Ansel Adams, ima precej področij, ki so za marsikateri okus presvetli ali pretemni. Z nekaj potegi drsnikov v programu za obdelovanje fotografij iz slike zlahka potegnemo več detajlov!




Poglejte samo vse te detajle v sencah, posamezne pramene slapu, ki so na izvirni sliki praktično neprepoznavni, posamezne vejice na izvirno pretemnem boru...

Zakaj je potem umetniško delo prva slika, drugo pa zgolj zafrkavanje s filtri, če je popolnoma jasno, da je na drugi sliki detajlov vidnih več?
_________________
Pezzer Ritter Wenne Knecht!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
benma



Pridružen/-a: Ned Jan 2011 17:12
Prispevkov: 1533
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 22, 2023 19:12    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

V bistvu gre za to, da sistem (naprave, kabli in prostor) čim manj spreminja/kvari posnet zvočni zapis. Boljši sistemi ga, za razliko od slabših, manj kvarijo.
_________________
"Whenever we find connoisseurship operating within science or technology we may assume it persists only because it has not been possible to replace it by a measurable grading." Michael Polanyi


Nazadnje urejal/a benma Ned Jan 22, 2023 19:20; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
benma



Pridružen/-a: Ned Jan 2011 17:12
Prispevkov: 1533
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 22, 2023 19:17    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@Bwaze: to, o čemer pišeš, je bolj podobno uporabi EQ ali.pa slabega sistema, ki kolorira originalen zvok.
_________________
"Whenever we find connoisseurship operating within science or technology we may assume it persists only because it has not been possible to replace it by a measurable grading." Michael Polanyi
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Bwaze



Pridružen/-a: Tor Okt 2011 20:59
Prispevkov: 408
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 22, 2023 19:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Seveda, ampak točno to je problem pri zatrjevanju, da je sistem, pri katerem se sliši več detajlov, absolutno zagotovo tudi sistem, ki "čim manj kvari zvočni zapis". "EQ", ali filtriranje zlahka malce bolj poudari tiste tihe zvočne detajle, komaj nad pragom background noisa, malce skompresira zvog glasnejših signalov, in imamo kar naenkrat več slišnih sekundarnih zvokov - odmeva dvorane, raznih hotenih ali nehotenih šumov ozadja...
_________________
Pezzer Ritter Wenne Knecht!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
benma



Pridružen/-a: Ned Jan 2011 17:12
Prispevkov: 1533
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 22, 2023 19:29    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Dodati je treba še naše osebne preference. Vsakomur med nami je všeč neka vrsta zvoka. Iščemo in nabavljamo naprave, ki bi nam zvokovno odgovarjale. Vsaka zveni malo drugače. Gre za dobre/drage naprave. Kako izvedeti koliko te naprave kvarijo originalen zapis? Nam je zvok naše naprave všeč, vendar druge naprave v istem cenovnem rangu zvenijo malo drugače in je nekomur druga naprava enako všeč kot je naša naprava všeč nam. Zvok je zelo kompleksna in individualna tematika...
_________________
"Whenever we find connoisseurship operating within science or technology we may assume it persists only because it has not been possible to replace it by a measurable grading." Michael Polanyi


Nazadnje urejal/a benma Ned Jan 22, 2023 19:34; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ducar



Pridružen/-a: Sob Apr 2012 13:13
Prispevkov: 611
Kraj: Ardro

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 22, 2023 19:33    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Saj to dela MoFi. Vsega je preveč, kot loudness efekt. Pa remix Animals, pa....
Sem v drugi temi podal razliko med original RTB in Craft reizdajo Benny Carter albuma. Craft ni nič odvzel ali dodal in zveni temneje od RTB, ki je bolj na svetli strani in neuravnotežen. Tako se v živo ne sliši.
_________________
Canta e Cammina
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
benma



Pridružen/-a: Ned Jan 2011 17:12
Prispevkov: 1533
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 22, 2023 19:39    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ducar je napisal/a:
Saj to dela MoFi. Vsega je preveč, kot loudness efekt. Pa remix Animals, pa....
Sem v drugi temi podal razliko med original RTB in Craft reizdajo Benny Carter albuma. Craft ni nič odvzel ali dodal in zveni temneje od RTB, ki je bolj na svetli strani in neuravnotežen. Tako se v živo ne sliši.


No, če dodamo še vpliv produkcije, se pa sploh postavlja vprašanje o smiselnosti prizadevanja za verno reprodukcijo zvočnih zapisov v domači sobi.
_________________
"Whenever we find connoisseurship operating within science or technology we may assume it persists only because it has not been possible to replace it by a measurable grading." Michael Polanyi
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vojko



Pridružen/-a: Ned Maj 2008 16:50
Prispevkov: 940
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 22, 2023 21:10    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Bwaze je napisal/a:


Zakaj je potem umetniško delo prva slika, drugo pa zgolj zafrkavanje s filtri, če je popolnoma jasno, da je na drugi sliki detajlov vidnih več?


Zato ker je prva original fotka erotika, druga pa pornografija.....

Je pa tudi res, da imajo ljudje dosti raje pornografijo....

Sej tud smrkle dans nosijo zlate puhovke, umetne trepalnice,botoks je zakon in umetne nagravžno dolge nohte...njihove mame pa silikonske joške.
Taki časi pač....
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Ned Jan 22, 2023 23:46    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zakaj bi kompresiral dinamiko namesto da bi dal glasneje da se slišijo "detajli"?

Jaz najbolj uživam v posnetkih ki imajo veliko dinamike. Če ima posnetek kompresirano dinamiko, se ne da poslušati na glas ker je sam hrup. Če pa poslušaš potiho je pa dolgočasno. Če posnetek ki je zelo dinamičen poslušaš potiho, je pa itak čisto brezveze.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vojko



Pridružen/-a: Ned Maj 2008 16:50
Prispevkov: 940
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 23, 2023 01:47    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:
Zakaj bi kompresiral dinamiko namesto da bi dal glasneje da se slišijo "detajli"?

Jaz najbolj uživam v posnetkih ki imajo veliko dinamike. Če ima posnetek kompresirano dinamiko, se ne da poslušati na glas ker je sam hrup. Če pa poslušaš potiho je pa dolgočasno. Če posnetek ki je zelo dinamičen poslušaš potiho, je pa itak čisto brezveze.


Če je treba dat glasneje, da se slišijo "detajli" sistem ni ok. Glasno niso bolj prezentni, morda je samo občutek "da izstopijo", - pri dobrem sistemu je dinamika enaka tudi potiho.

Običajno so problem zvočniki, B&W so recimo taki, da jih moraš priviti, da se odpre.

Dinamika in "pirotehnika" ni isto.

Solo flavta lahko spravi iz sebe strahotno dinamiko, za dinamiko ne rabiš orkestra ali pleh-godbe...Flavta je lahko posneta z vso dinamiko, orkester pa kompresirano in limitirano...Celo večkrat je tako.

"Detajli" živijo, se lepo orisujejo taktrat, ko je sistem sposoben v velikem navalu energije (crescendo) sproducirati vse dinamične kontraste, hkrati pa to ne "povozi" tiha in mikro niansiranja. Gre bolj za čistost in prezentnost po frekvenčnem odzivu znotraj dinamičnega razpona od najglasnejšega dela do mikrodinamike najtišjega.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vojko



Pridružen/-a: Ned Maj 2008 16:50
Prispevkov: 940
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Pon Jan 23, 2023 01:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vojko je napisal/a:
LightBit je napisal/a:
Zakaj bi kompresiral dinamiko namesto da bi dal glasneje da se slišijo "detajli"?


Jaz najbolj uživam v posnetkih ki imajo veliko dinamike. Če ima posnetek kompresirano dinamiko, se ne da poslušati na glas ker je sam hrup. Če pa poslušaš potiho je pa dolgočasno. Če posnetek ki je zelo dinamičen poslušaš potiho, je pa itak čisto brezveze.


Če je treba dat glasneje, da se slišijo "detajli" sistem ni ok. Glasno niso bolj prezentni, morda je samo občutek "da izstopijo", - pri dobrem sistemu je dinamika enaka tudi potiho.

Običajno so problem zvočniki, B&W so recimo taki, da jih moraš priviti, da se odpre.

Dinamika in "pirotehnika" ni isto.

Solo flavta lahko spravi iz sebe strahotno dinamiko, za dinamiko ne rabiš orkestra ali pleh-godbe...Flavta je lahko posneta z vso dinamiko, orkester pa kompresirano in limitirano...Celo večkrat je tako.

"Detajli" živijo, se lepo orisujejo taktrat, ko je sistem sposoben v velikem navalu energije (crescendo) sproducirati vse dinamične kontraste, hkrati pa to ne "povozi" tiha in mikro niansiranja. Gre bolj za čistost in prezentnost po frekvenčnem odzivu znotraj dinamičnega razpona od najglasnejšega dela do mikrodinamike najtišjega.

Je pa res, da se v postprodukciji in masteringu to kompresira in obdeluje. Dobrih posnetkov ni veliko.....Kar se vrti na sejmih je večinoma vse do amena "napuhano" in na stereoidih.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HIGH-END AUDIO Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Naslednja
Stran 10 od 12

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe