Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
epic
Pridružen/-a: Sob Nov 2009 15:12 Prispevkov: 195 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pet Feb 14, 2025 22:32 Naslov sporočila: |
|
|
Sedež 26. Zdaj se spomnim - se mi je že včeraj zdelo, da vidim znan obraz. Sva se enkrat na hitro stečala v Serumu.
Sorry ostalim za off topic. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
twom

Pridružen/-a: Sob Feb 2009 21:47 Prispevkov: 274 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Feb 15, 2025 10:37 Naslov sporočila: |
|
|
epic je napisal/a: | in nikakor ne gre zgolj za dogodek, nasprotno - gre za glasbo v prvi osebi, neposredno, nepredelano, za tisto, kar predstavlja sanje audiofilov v nepotvorjeni prezenci | Jaz, ko se (malo bolj dinamičo ) peljem čez Rakitno z avtom z zadnjim pogonom ali pa z motorjem, cesta je ista, to je pa tudi vse kar je enakega. Občutki so popolnoma drugačni. Težko bi se odločil kateri je boljši.
Stremet za enak zvok v dnevni sobi, kot je v koncertni dvorani, je meni zgrešen princip, kot bi v avtu hotel enake občutke kot na motorju. Jaz v dnevni sobi nikoli ne pričakujem enakega zvoka kot v dvorani, niti ga ne poskušam doseči. Celo menim da ni možno. Morda imam pa samo srečo, da se okužba ni razvila v bolezen
Koncert je živa glasba v dvorani, zvok dvorane, dnevna soba je pa dnevna soba, mir, tišina, umirjenost...
Ampak izgleda, da je to tko kot katera vera je najboljša, katera politična stranka je najboljša, katera pesem je najboljša... |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
akacjan
Pridružen/-a: Tor Maj 2010 19:39 Prispevkov: 212 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Feb 15, 2025 10:57 Naslov sporočila: |
|
|
@twom , se strinjam . Nikoli ne bo doma isto kot v dvorani, ja pa zelo priporočljivo kdaj pa kdaj obiskati živ koncert. Informacije s koncerta pomagajo pri praktično vseh parametrih ocenjevanja zvoka in posledično užitka - če stvari štimajo - doma...
lp
A |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6159 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sob Feb 15, 2025 11:58 Naslov sporočila: |
|
|
Že ko je tema meritve, omislite si app na to temo. Uporabljam tega spodaj, ma ni edini..
https://advanced-spectrum-analyzer-pro.en.aptoide.com/app
Pa s telefončkom poglejte kakšen zvočni spekter je v živo.
Potem pa na isti glasbi doma poglejte kaj vam pokaže.
-----------------
Bodimo resni,
Hifi ne zmore kot v živo - samo akustične glasbe. Ozvočene koncerte (teh je 99,9%) lahko imamo doma isto kvalitetene ali še bolj kot v živo, zvočniki so vedno vmes tako ali onako. Seveda ne tisti, ki poprdevajo skozi stisnjene ritnice ampak konkretne troblje ... Že en razmeroma poceni 38cm Vestlyd z realizmom koncerta v živo pohopsa za malico razne angleške prdalice in njim podobne klone.
Pol pa tle njanjere o kislem grozdju  _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ck
Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1661 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Sob Feb 15, 2025 19:23 Naslov sporočila: |
|
|
Amby
Aplikacij za spektralni analizator je kar nekaj. Zadevo naložiš, se vsedeš na mesto poslušanja, skozi sistem spustiš pink noise in pomeriš.
Moja aplikacija ima tipko HOLD, da si v miru ogledaš odziv (nelinearnost).
Problemi teh analizatorjev so seveda natančnost, ampak za grobo informacijo so pa OK. _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
joztom
Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1970 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Ned Feb 16, 2025 16:11 Naslov sporočila: |
|
|
Zvok na koncertu imaš lahko tudi doma, le resne PA zvočnike si kupiš, ki zmorejo 126dB šusa brez stresanja. To je podcenjena varianta, ki zanesljivo deluje. Primerjalno, v LJ na Pogačarjevem trgu, kadar je ljudska kuhinja, igrata dva EV ZLX15p bt aktivca na stojalih in cel Center jih jasno sliši. Nobeden, pazi nobeden HighEnd dragoceni kačjeoljski jajec tega ni sposoben. Če dodaš primerni sub, si vse pokril, kot koncert. Na koncertih špilajo na druge ojačevalce, pa vam kakšen strokovnjak kot @Lix lahko pove, da so v kištah po štirje 12" EV, Fane, Altec, Celestion, JBL ... ta pravi zvočniki, pred pevci pa še stage monitor, ki pol glasnosti v mikrofon prinese. Da ne govorimo o Meyer boxih. To potem posnamejo mikrofoni in mi tako znanstveno prilagajamo na diamantne tweeterje in zlate drate. Oni pa snemajo na 500m Klotz serije 5000. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6159 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pon Feb 17, 2025 12:17 Naslov sporočila: |
|
|
ck je napisal/a: | Amby
Aplikacij za spektralni analizator je kar nekaj. Zadevo naložiš, se vsedeš na mesto poslušanja, skozi sistem spustiš pink noise in pomeriš.
Moja aplikacija ima tipko HOLD, da si v miru ogledaš odziv (nelinearnost).
Problemi teh analizatorjev so seveda natančnost, ampak za grobo informacijo so pa OK. |
Vse drži.
Moj point pa je bil pomeriti v živo, na neozvočenem koncertu, kakšen je potek. Seveda se to pogleda ko je dovolj poln spekter, naprimer igra več instrumentov hkrati.
Potem to isto na isti pasaži iste glasbe doma. Boste presenečeni.
Že ko je govora o primerjavi v živo in doma. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6159 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pon Feb 17, 2025 12:42 Naslov sporočila: |
|
|
joztom je napisal/a: | Zvok na koncertu imaš lahko tudi doma, le resne PA zvočnike si kupiš, ki zmorejo 126dB šusa brez stresanja. To je podcenjena varianta, ki zanesljivo deluje. Primerjalno, v LJ na Pogačarjevem trgu, kadar je ljudska kuhinja, igrata dva EV ZLX15p bt aktivca na stojalih in cel Center jih jasno sliši. Nobeden, pazi nobeden HighEnd dragoceni kačjeoljski jajec tega ni sposoben. Če dodaš primerni sub, si vse pokril, kot koncert. Na koncertih špilajo na druge ojačevalce, pa vam kakšen strokovnjak kot @Lix lahko pove, da so v kištah po štirje 12" EV, Fane, Altec, Celestion, JBL ... ta pravi zvočniki, pred pevci pa še stage monitor, ki pol glasnosti v mikrofon prinese. Da ne govorimo o Meyer boxih. To potem posnamejo mikrofoni in mi tako znanstveno prilagajamo na diamantne tweeterje in zlate drate. Oni pa snemajo na 500m Klotz serije 5000. |
En objem.
Kaj dodati? Ene firme se tega zelo zavedajo, kot tudi se zavedajo da s tem načinom imajo manjko napram kačjeoljenim prdalicam. Recimo če si fen solo akustičnih instrumentov, kantavtorjev ipd.
Potem naredijo dodaten napor - naprimer JBL Everest (ma že K2 se ne šali), Klipsch Jubilee, Tannoy 38cm koaksialec, Avantgarde in še... tega niti ni tako malo.
Ni poceni tak crossover kompromis. Pa tudi kot rečeno tudi ta kompromis ne prinese akustičnih instrumentov kot v živo. Čeprav moram reči, da mi je na JBL Everest pred leti v Minhnu padla čeljust dol - dva pevca vsak s svojo kitaro sta sedela in prepevala pred menoj.
Nazadnje pa Klipsch Jubilee, pred menoj je igral saksofon. Da pa lahko žvajzne verjamem, čeprav demo ni šel v tej smeri. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ck
Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1661 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Pon Feb 17, 2025 13:19 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador je napisal/a: |
Vse drži.
Moj point pa je bil pomeriti v živo, na neozvočenem koncertu, kakšen je potek. Seveda se to pogleda ko je dovolj poln spekter, naprimer igra več instrumentov hkrati.
Potem to isto na isti pasaži iste glasbe doma. Boste presenečeni.
Že ko je govora o primerjavi v živo in doma. |
Kolikokrat si že takole meril?
Očitno premalokrat, drugače bi ugotovil, da so zadeve težko primerljive še posebej za klasično glasbo s simfoničnim orkestrom.
Na posneti glasbi imaš skompresirano dinamiko, tudi slučajno ne veš kje so bili mikrofoni, kakšna je dvorana, koliko zasedena je bila, ok-morda je bilo snemano v studiju,..
Že od tu izhajajo velike razlike. Koliko pa ti popači tvoj mikrofon v mobiju in aplikacija, pa tudi ne veš, da bi pa prišel z neko profesionalno merilno napravo pa zaradi zgoraj naštetega tudi nima popolnoma nobenega smisla.
Kar se tiče glasnosti: 2 x sem v Cankarjevem domu meril glasnost med koncertom. Enkrat pri Šostakovičevi 5. simfoniji, enkrat pri Berliozovi Fantastični simfoniji. Pri prvi je bilo merilno mesto 1. balkon na desni strani, pri drugi parter, mislim da 7 vrsta sredina.
Max. glasnost 102 db. O tem sem že davno pisal. Navedeno glasnost brez težav dobim doma na mestu poslušanja, vendar nikoli take dinamike, odra, pravilnosti zvoka inštrumentov,..
Priporočam, da sam narediš kakšno tako meritev. _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6159 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Tor Feb 18, 2025 12:32 Naslov sporočila: |
|
|
@ck: Point je čisto drugje, ne razumeš.
Pa namenoma nisem želel komentirati, zato da sprobate sami. Tudi sedaj ne bom.
Meril decibele na koncertu nisem in je tudi neumnost: gremo stavit da je v prvi vrsti glasneje kot v drugi ?
Tisto z dinamiko ni težko razumeti niti razložiti - že posnetki so ti komprimirani, pa še streaming ti jih dodatno spešta...
Tako da digitalno ki da zmore 90dB dinamike si lahko nekam vtaknemo, imamo 20-30dB, če so milostni.
Pa to ni edina omejitev - naprimer hifi floorstanderji z dvema bosovcema tipično 16cm imajo pri 90dB glasnosti - pa da ne bom opletal na pamet - vzamimo Dali Rubikore 6 (5.390eur), ki so ga merili v zadnjem januarskem AudioReview.it No.471 na straneh 59-66 - lastni noise na -30dB (na 50Hz) kar potem zvezno upada do -40dB na 500Hz.
Torej dinamika je razpon od najtišjega signala do najglasnejšega.
Pri 90dB glasnosti izpod 60dB-50dB spodnje meje ne gre. V danem primeru seveda.
No, ta model Dali v tem nima svojih močnejših adutov, ti so drugje.
Pri zvočnikih ala Jubilee, Everest ipd se v tem istem področju več kot podvoji dinamika, torej dodatnih 30dB navzdol. Na gor pa tudi, ker so ultra bolj glasni. Vsi imamo to izkušnjo in vemo kako se to sliši.
Ta lastni noise zvočnika zajema ves dodatni hrup, ki ga zvočnik proizvaja - hrup znotraj ohišja, ki se sliši skozi membrano wooferja, škatlasti prizvoki, resonance ohišij tako znotraj kot škatle same, pihanje reflex lukenj in pa produkti basovca samega.
Kako to merijo?
Spustijo pink noise, ki je podoben glavniku: so vrzeli kjer ni signala izmenično s tam kjer je. Potem zamenjajo: tam kjer prej ni bilo signala ga dajo in kje prej bil vzamejo.
Meri se vrzeli kjer ni bilo šuma. Tam so izmišljeni produkti zvočnika in ni za verjet kako se lepo izmeri kako zvočniki v škatli bobnijo vsevprek in se oglašajo tam kjer ne bi smeli. Valjda to ubija dinamiko, ker preglasi nizke signale. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
LightBit

Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11 Prispevkov: 2510 Kraj: Kranj
|
Objavljeno: Tor Feb 18, 2025 13:42 Naslov sporočila: |
|
|
joztom je napisal/a: | Zvok na koncertu imaš lahko tudi doma, le resne PA zvočnike si kupiš, ki zmorejo 126dB šusa brez stresanja. |
Zagotovo prideš bližje, ampak se mi zdi da še vedno ne bo isto kot orkester v živo. Še vedno je omejitev akustika prostora in dinamika posnetka. S kakim Jazz-om se lažje približaš pravi stvari. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
bogomir 4051
Pridružen/-a: Tor Dec 2008 19:42 Prispevkov: 1454 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Tor Feb 18, 2025 18:23 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador @ a lahko prosim utemeljiš, kako, po tvoje, striming dodatno spešta dinamiko. Kaj to je speštati dinamiko in na kakšen način.
Take, spotoma navrže insinuacije, namreč kažejo tvoj a priori odklonilen odnos do striminga in digitalij. Do neke mere to razumem , ker tega področja pač dovolj ne poznaš.
Lpm _________________ miro |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: 031361550 |
|
 |
twom

Pridružen/-a: Sob Feb 2009 21:47 Prispevkov: 274 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Tor Feb 18, 2025 19:58 Naslov sporočila: |
|
|
ambasador je napisal/a: | ... | Preveč teorije škoduje, sploh če je ne zastopite. Glede na zapise, ki jih delate (bom vikal, da ne bo užaljenosti), bi rekel da ste trol, al pa nekdo, ki nima čisto poštimano pod streho.
Seveda, je marsikaj logično, marsikaj pa skregano z zdravo kmečko pametno. Vrelo ledeno nasprotje.
Sicer pa še enkrat, bit je 0 ali 1 ko je v bufferju, kakšen je bil na poti ni pomembno, je pa zaradi motenj lahko napačen, vendar še vedno točno 0 ali 1.
Po internetu se pretakajo ogromne količine podatkov. Tudi po optičnih kablih pod oceani in vsepovsod drugje.
Kje imate feler v razmišljanju? Prenos podatkov po omrežju enačite z analogijo kablov, ojačevalcev, DACov. Prenašajo se tudi drugi podatki, ne samo glasbeni, in če bi bile pri prenosu napake, bi bili vsi ti podatki napačni, datoteke okvarjene in s tem neuporabne.
Zakaj? Rešitev prenosa podatkov po internetu je narejena tako, da se podatki prenašajo brez napak. V primeru manjših napak se samopopravijo. V primeru večjih napak se podatki ponovno pošljejo. Definitno je internet narejen tako, da deluje. Sicer bi bil narejen drugače.
Ok, streaming protokol je rahlo prirejen... _________________ Na srečo se okužba ni razvila v bolezen. |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ducar

Pridružen/-a: Sob Apr 2012 13:13 Prispevkov: 622 Kraj: Ardro
|
Objavljeno: Sre Feb 19, 2025 08:32 Naslov sporočila: |
|
|
LightBit je napisal/a: | joztom je napisal/a: | Zvok na koncertu imaš lahko tudi doma, le resne PA zvočnike si kupiš, ki zmorejo 126dB šusa brez stresanja. |
Zagotovo prideš bližje, ampak se mi zdi da še vedno ne bo isto kot orkester v živo. Še vedno je omejitev akustika prostora in dinamika posnetka. S kakim Jazz-om se lažje približaš pravi stvari. |
V dvorani pade nivo višjih frekvenc za 10 dB, na posnetku pa se nivo dvigne za 1-2 dB. To je zaznati, ko sedimo naprimer 10 ali 15 metrov od odra, kjer se visoke frekvence ne širijo tako dobro kot nižje frekvence. Mikrofoni za snemanje so blizu izvajalcev, zato so na posnetku višje frekvence na višjem nivoju. Priporočljivo bi bilo, da je na zvočnikih upad višjih frekvenc približno 1 db na oktavo. V praksi pa ponavadi tudi ob taki karakteristiki zvočnika, bentimo čez presvetel zvok v naši domači poslušalnici. Zato je izjemnega pomena obiskovati koncerte, ker le tako dobimo realno sliko, kako naj bi se vsaj približno slišalo doma. Posledično težje pademo na limance raznih fremovanj ali EPP-ju proizvajalcev, ki nam ponujajo umetno ustvarjene potrebe po raznih igračkah.
Mnogi zvočniki tega ne zagotavljajo, a tudi če se naš sistem ujema z -1 db na oktavo upada iz dvorane, imamo mnogokrat doma presvetel zvok. _________________ Canta e Cammina |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
ambasador
Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 6159 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Feb 19, 2025 09:06 Naslov sporočila: |
|
|
bogomir 4051 je napisal/a: | ambasador @ a lahko prosim utemeljiš, kako, po tvoje, striming dodatno spešta dinamiko. Kaj to je speštati dinamiko in na kakšen način.
Take, spotoma navrže insinuacije, namreč kažejo tvoj a priori odklonilen odnos do striminga in digitalij. Do neke mere to razumem , ker tega področja pač dovolj ne poznaš.
Lpm |
Once more once..
v italijanski raziskavi so pridobili original master fajle iz studijev kjer so bili narejeni. Šlo je za 4 studije in vsak je prispeval 3 komade, če se prav spomnim/da ne hodim brskat iste 3 revije, kjer je bilo v nadaljevanjih vse obdelano. Potem so to primerjali z istimi komadi preko Spotify, Qobuz, Tidal in še nekaj, mi ne pride zdaj. Qobuz ne, ostali pa so rahlo komprimirali in rahlo ekvalizirali - je bilo rečeno da zato, ker kadar narediš playlisto iz vseh vetrov - da je usklajeno. Ene vrste uravnilovka.
John Darko/ in ta link sem ne tako dolgo tega pripel/ je kupil novo izdajo albumov tako na vinilu kot CD-ju. Pri poslušanju mu je nekaj zasmrdelo in je šel merit DR (dynamic range). DR=12 pri LP, DR=9 pri CD. Potem je šel še na stream pogledat kaj so pa tam dali gor. 3x lahko ugibaš...
No, mene to ne briga dosti, ker me sodobna glasba ne briga. Za klasiko pa obstajajo bolj konkretni ponudniki kot je norveški 2L. Pa do Qobuza na italijanski strani se morda prešvercam, s telefonom se to da. Ćemo videt.. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
 |
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
|