Posebna ponudba
Onkyo TX-NR646 AV Receiver
Onkyo TX-NR646 AV Re...
469.00 €
Goldring 1042
Goldring 1042
381.76 €
AG 3 AKUSTIČNA APLIKATA
AG 3 AKUSTIČNA APLI...
125 €
DAAD 2
DAAD 2
240 €
Indiana Line DJ 308
Indiana Line DJ 308
329.00 €
Indiana Line Diva 660
Indiana Line Diva 66...
1525 €
FOCAL Aria 906 - SUPER AKCIJA
FOCAL Aria 906 - SUP...
798.40 €
Primare CD22 - AKCIJA
Primare CD22 - AKCIJ...
1125 €
YAMAHA RX-A1060 Aventage
YAMAHA RX-A1060 Aven...
1349 €
Članek

Založba 2L - Nordijski zvok

20.01.2009 - Dodal: trancedeejay

 

 

 

Norveška je država z mnogimi cerkvami in katedralami in večina posnetkov založbe 2L je narejena v teh prostorih. Glasba zajeta s strani 2L zajema Norveške skladatelje in izvajalce, ter mednaroden repertoar reflektiran v Nordijskem ozračju. Tradicionalen način za odsev in krepitev identitete pomeni, da definiramo meje znotraj katerih operiramo.

Založba si je izbrala drugačno pot, brez meja, kar izvira iz klasične evropske glasbene umetnosti in tradicionalne ljudske glasbe, kjer prepoznamo temeljne vrednote glasbenih nastopov in odločno glasbeno produkcijo.

 

 

Nikoli ni prepozno, da odkrijemo originalno glasbo. Takšna nagrada je vredna čakanja. 2L dokazuje natančno to. Lindberg Lyd AS je polno ime. Lyd po norveško pomeni audio oz. zvok. Mladi ustanovitelj Morten Lindberg je bil rojen leta 1970. Še ko je bil na snemalni akademiji je dobil zagon v snemalnih studiih. Vzvod je dobil pri usposabljanju za klasično glasbo, trobento in zborovstva. Medtem ko so se njegovi sošolci pripravljali na delo v pop industriji je Morten že pridobival izkušnje in reference klasičnih glasbenikov, ter snemal v cerkvah in koncertnih dvoranah. Leto po diplomi je imel za sabo že 45 posnetih plošč in je prispeval pri projektu “The Grieg Edition”, nagrajen z “MIDEM Classical Award – Best Special Project in 1994”.

 


Morten Lindberg in Hans Peter L’Orange v ozadju

 

V svetu klasične glasbe je 2L še vedno mlada založba, ampak ekipa vsekakor ima glasbeno podlago, glede na to da so ostali člani navdušeni glasbeniki in inženirji. Jørn Simenstad, trobentač in glavni izvajalec s tradicionalnimi norveškimi glasbili je glavni urednik in producent klasične in norveške ljudske glasbe. Hans Peter L’Orange je glavni inženir. Wolfgang Plagge je skladatelj, pianist in producent. Ståle Hebæk Ødegården je klasični/pop/rock pianist z natančnim ušesom za postavitev  in uravnoteženje mikrofonov.

Lindberg Lyd je bil nominiran za ameriški Grammy Award 2007 za njihovo produkcijo Immortal Nystedt (2l29SACD) v kategorijah ”Best Surround Sound Album” in ”Best Choral Performance”.

Petnajst let nazaj, ko je njihov studio začel z obratovanjem, so bili vsi Linberg Lyd projekti predvsem storitve za druge založbe kot so EMI/Virgin, NAXOS, ASV, Hyperion, ter Linn in Philips med drugimi. Trenutno je pol produktov iz Lindbergovega studia za lastno založbo s skupno 50 klasičnimi in tradicionalnimi albumi od leta 2001. Posebna lastnost založbe je tudi njihov svež pristop k pakiranju.


 


Studio v Oslu - Norveška

   

Jedro kvalitete v audio produkciji je izvedeno z izbiro prizorišča za izvedbo repertoarja in uravnoteženje slike, ter postavitev mikrofonov in glasbenikov. Lindberg Lyd potuje po skandinavskih deželah v iskanju primerne cerkve oz. katedrale. Odnos ekipe do surround zvoka s katerim so resno začeli delati v letu 2000, jih postavlja v čisto drug razred od drugih večkanalnih klasičnih inženirjev. Ne bojijo se eksperimentirati in raje postavijo poslušalca tik pred glasbenike, kot na sedež na zadnjem delu dvorane.

Načrtovanje in pogovor z glasbeniki vzpostavi zaupanje in občutek navdušenja, ki se odraža na posnetkih. Snemajo za tiste, ki želijo poslušati v surroundu, stereo plast hibridnega diska pa je namenjena tistim, ki poslušajo v stereo načinu.

Pri čemer vztrajamo v fazi snemanja je čas. Običajno potrebujemo od štiri do šest dni snemanja za 60 minutni repertoar. Čas za le toliko posnetega materiala ne gre za pravilno zaigran repertoar in morebitna razna ponavljanja , temveč za prikaz pravega vzdušja in dimenzije. Pri večino projektih se celoten prvi dan ukvarjamo z dimenzijo, od dvorane za 1500 ljudi do bližine ob obisku domače dnevne sobe. Izziv tega procesa je znižanje jakosti, ob tem pa ohraniti intenziteto ter energijo brez vsiljivosti.

 


Ne obstaja nobena metoda, ki bi omogočala reprodukcijo enakega dojemanja, kot obobisku nastopa v živo. Tako smo prepuščeni umetnosti iluzije ko gre za snemanje glasbe. Kot snemalni inženirji in producenti moramo narediti enako kot vsak dober glasbenik: Interpretirati glasbo in skladateljeve namene in prilagajanje na medij kjer delamo.



Morten ima zanimivo teorijo, ki gre nekako takole:
Primerjajte HI-FI sistem za 20 tisoč evrov s tistim za 40. Moje subjektivno mnenje o povišanju kvalitete je recimo 10%. V primerjavi 20 tisoč evrov vrednega stereo sistema proti 40 tisoč evrov 5.1 sistemu dobimo objektivno 80% večjo resolucijo in percepcijo.
Problem vsemu temu je, da je dosedaj zelo malo založb sproduciralo material, ki bi lahko pokazal ves potencial večkanalnosti. Veliko konzervativnih sil pravi, da surround zvok ne more dodati nič k dobremu stereu. To je v primeru tradicionalnih, suhih "sintetičnih" (multi mono izvori) studijskih posnetkih. Ne gre za predmet sam, temveč okolje v katerem instrumenti igrajo.
V realnosti veliki klavir ni točkast izvor, ampak je tridimenzionalna skulptura in surround zvok je naše orodje, da to doživetje približamo poslušalcu.

   


Morten kot demonstrator

 

  Še pripetljaj nedaleč nazaj, ki pravi tako:
Starejši Norveški HI-FI novinar je obiskal naš studio pred kratkim. Pred poslušanjem sem mu pojasnil kako smo posneli MOZART-a, z orkestrom v krogu, en proti drugemu, z obkroženjem poslušalca. Vstal je s stola in hotel oditi. Moledoval sem ga naj ostane naj posluša - in ostal je tri ure, odhajajoč z zaključkom: "Sedaj moram iti domov napisat članek z opravičilom vsem svojim bralcem, da sem jih trideset let zavajal s stereom. Surround zvok je prava stvar."

Založbo 2L najbolje opišemo kot ”premium brand” z visoko produkcijo ter pakirnimi vrednotami.

Kot pravi Morten: Pri nas imamo srečo, saj imamo podporo vlade za ohranitev in obujanje kulturne dediščine, kar pomeni Norveškega repertoarja v zgodovinski in sodobni perspektivi.

 


Postavitev mikrofonov

 

Lindberg Lyd ima strasten pogled na SACD  in že od leta 2000 veliko vlagajo v nov format skozi napredno opremo in tehnologijo kot je DXD. Njihov pristop je nekoliko drugačen. Ne bojijo se uporabiti celotnega potenciala surround kanalov, ki so namenjeni dejanskim inštrumentom ali vokalom namesto samega ambienta. Večina večkanalnih projektov so diskretni petkanalni posnetki s petimi mikrofoni, vsak kanal v svoji liniji. Odvisno od repertoarja in prostora snemanja se izogibajo cardioidnih mikrofonov, ki imajo ozko usmerjeno karakteristiko. Pri snemanju Mozart-ovih koncertov za violino in orkester (2L38SACD) so se člani orkestra postavili v krog s petimi mikrofoni v sredi. To postavi poslušala na mesto dirigenta. Resonanca je v zraku. Ton instrumentov je naraven. Tudi plošček ”The Gregorian Chant” izvajalca Consortium Vocale Oslo (2L43SACD) vsebuje realistično prezenco brez pretiravanja. Oba albuma sta DXD procesirana. Rezultat je sonična kvaliteta, ki ponazarja visoko razločnost ter fino, gladko teksturo.

Delo v samem vrhu audia nebi bilo možno z bližnjim sodelovanjem: Merging Technologies, DPA microphones, Digital Audio Denmark, Steinway & Sons in pa svobodnomislečih glasbenikov.

Torej, kaj sploh je DXD? DXD je bil razvit za editiranje visokoresolucijskih posnetkov, ker DSD, format za SACD ni primeren za obdelavo. Digital eXtreme Definition je profesionalni audio format, ki prinese ”analogne” kvalitete in vzorčevanje na 352,8 kHz. DXD ohrani 11,2896 Mbit/s (4 kratnik podatkov DSD) To nam omogoča prostor za editiranje in balansiranje pred kvantizacijo v DSD. Super Audio CD je nosilec, ki prinaša kvaliteto domači publiki, podpirajoč večkanalni visokoresolucijski zvok. Medij še vedno izgleda kot CD in je popolnoma kompatibilen z običajnimi CD predvajalniki in računalniki. Surround zvok postavi poslušalca v sredo zvokovne izkušnje. Pot signala je poenostavljena in kratka kot je tudi tehnično napredna, podjetje pa je razvilo način snemanja, katerega lindberg Lyd opiše kot: ”Fantastični glasbeniki s posebno glasbo na lepem kraju!

 

Glasbeni in tehnični proces snemanja in editiranja so identični  tako za SACD kot Blu-ray. Ko sem začel kot snemalni inženir leta 1990, ni bilo fokusiranja na surround zvok v klasični glasbi. Šele s prihodom SACD smo se začeli zavedati te perspektive. Surround zvok nam je dal globino in prostorsko resolucijo, ki smo jo doživeli na odru v koncertni hiši, a je nismo bili zmožni rekreirati v stereu.

Raje snemamo v akustičnih prostorih, velikih koncertnih dvoranah, cerkvah in katedralah. Tukaj lahko izvedemo najbolj intimne posnetke. Kvaliteto za katero stremimo niso nujno "velik reverb", temveč odprtost zvoka zaradi odsotnosti bližnjih reflektirajočih sten. Iskanje tanke meje med direktnom kontaktom in odprtostjo zvoka, to je pravi izziv.

 

Blu-ray je prvi "domač" format v zgodovini, ki združuje filme in glasbo v enaki visoki kvaliteti. Glasbena prednost Blu-ray-a je visoka resolucija zvoka, ter priročnost , saj lahko predvajalnik predvaja glasbo, filme, DVD kolekcijo in stari dobri CD.

Edina ovira za odlašanje so stroški kopiranja teh ploščkov, ki so trenutno na "Holywoodskem nivoju".
Sedaj omogočajo download tako stereo kot multikanalni flac v 24BIT/96khz.

 

      Tako pa izgleda pogled na mojo zbirko založbe 2L

 

 

Prvi glasbeni Blu-ray prihaja iz Norveške

TrondheimSolistene slavijo 20. obletnico s posnetkom  vrhunskega zvoka, ki presežejo vse kar ste slišali dosedaj. DIVERTIMENTI je bil posnet z "ansamblom" v najboljši formi, kar je slišno. Vsak instrument je tako jasno pozicioniran, da si vsakega posameznega glasbenika predstavljamo, kje se nahaja. Posnetek je narejen v odlični akustični cerkvi Selbu na Norveškem in ima opazen kvalitetni nivo, kar omogoča s pomočjo Blu-ray formata in odlično performanso Trondheimsolistene neverjetno izkušnjo. Sam priporočam visokoresolucijski PCM pred DSD. Vsi formati, ki so prisotni na ploščku "DIVERTIMENTI" so konvertirani iz istih DXD datotek. Med primerjavo v našem studiu, najdemo samo subtilne razlike med DXD (24BIT/352,8kHz), 192kHz in 96kHz. Očitna degeneracija je od 96kHz nižje do 48kHz.

Za tiste, ki nimajo primernega predvajalnika je priložen hibriden SACD, ki omogoča predvajanje na običajnih CD predvajalnikih, računalnikih, kompatibilen pa je prev tako s Sony PS3.


DIVERTIMENTI je sproduciran v podjetju Lindberg Lyd, izdan pri založbi 2L in je z Grammy-em nominirno mednarodno poznano podjetje zaradi brezkompromisnega fokusa na audiofilsko kvaliteto. Pred tem je 2L izdala Trondheimsolistene's MOZART (2L38SACD), plošček, ki je bil proglašen kot "Record To Die For" s strani revije Stereophile in kateri je prejel Norveško nagrado v snemalni industriji - Spellemann.


Glasbena založba 2L slavi z DIVERTIMENTI 50-o izdajo ploščka in je prva glasbena založba na svetu, ki je kombinirala hibridni SACD z Blu-ray "music only" ploščkom v istem pakiranju

 

Hibriden Super Audio-CD 5.1 SURROUND + STEREO produciran v DXD (Digital eXtreme Definition).
Ta plošček izgleda kot normalna zgoščenka ga je možno predvajati na vseh standardnih predvajalnikih in računalnikih.
- Običajen CD (16 BIT / 44.1 kHz)
- 2.0 DSD (2.8224Mbit/s per kanal)
- 5.1 DSD (2.8224Mbit/s per kanal)

 

 

Blu-ray ekskluzivna visokoresolucijska glasba - video samo v meniju


 

 

 

 

 

- 2.0 LPCM 24BIT/192 kHz

- 5.1 LPCM 24BIT/192 kHz

- 5.1 DTS HD Master Audio 24BIT/192 kHz

- 5.1 Dolby True HD 24BIT/192 kHz

 

- 5.1 Dolby Digital 48kHz

 POSLUŠANJE GLASBE IN CENE TUKAJ

 ODLIČNA STRAN ZA VSE LASTNIKE SQUEEZEBOXA, SAJ SO NAPRODAJ  DATOTEKE V FLAC FORMATU!

 



« Nazaj