Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Akustične plošče
Pojdi na stran 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI dodatki
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
MitjaF



Pridružen/-a: Sob Okt 2009 16:56
Prispevkov: 414
Kraj: KRANJ

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 03:12    Naslov sporočila: Akustične plošče Odgovori s citatom

Zanima me kje bi dobil, akustične gips plošče Rigips Rigton 8-12-20, Rigton 8-18, ali kakšen podoben izdelek.
Plošče potrebujem za izdelavo stropnega difuzorja.
Iščem tudi strokovnjaka, ki bi mi izračunal točne mere.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Telefon: 000000000
hi_musica



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 7:17
Prispevkov: 912

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 08:03    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Za izračun akustike sem se njega dni zanimal pri http://www.decibel-af.si/ , tu prodajajo tudi različne panele, namenjene predvsem za zmanjševanje hrupa v industriji in akustiko v raznih poslovnih prostorih (sejne sobe, pisarne).
V.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
trancedeejay
Site Admin


Pridružen/-a: Sob Mar 2008 9:01
Prispevkov: 1323
Kraj: Zgornja Besnica

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 08:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

www.kalcer.si
LP
Admin
_________________
MUSIC IS THE KEY
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 10:42    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kakšen tip difuzorja želiš; 2D QRD/ PRD ali 1D QRD/ PRD?
Za katero frekvenčno področje bi ga rad imel?
Temelji naj na kakšnem primitivnem številu oz. koliko sekvenc si želiš?
Koliko boš oddaljen od njega (ker difuzor potrebuje prostor, da ustvari koherentno uniformno difuzijsko polje)?

Drugače pa me lahko kontaktiraš, če želiš kupit kakršenkoli difuzor, tudi membranski 1D diffsorber.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
MitjaF



Pridružen/-a: Sob Okt 2009 16:56
Prispevkov: 414
Kraj: KRANJ

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 15:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hvala trance, in drugi za odgovore,pardon za napako.
NLP moram priznat da nevem.Stvar je v tem, da sem na "audiofil" našel članek z naslovom Aqua Room v katerem je step by step opisano kako izboljšat sobno akustiko, s tem da ves materijal stane pod 300eur.Izdelat sem nameraval sam in glede na to da je moja soba zelo podobna tej v opisu in ker seveda nimam neomejenga budgeta sem se odločil stvar prekopirat.
Razen stenski difuzor, ni opisano kako je narejen (oz. 2).Kakšna pa je cena, difuzorja pri tebi?Oddaljen bo pribl 2.5-3m.(od poslušalca).Kar pa se frekvenc tiče pa ne vem.Velikost prostora je 700cmx360cm v.225cm.Samo ena od krajših sten je v pohištvu(kuhinjski del) medtem ko dnevni del ima samo eno nizko minimal omarico. Morda ti bo to dalo odgovor glede frekvenc, drugače pa kot sem rekel sem prvič v tem špilu. Do sedaj sem vlagal v AV opremo brez pravih rezultatov, ker imam obupno sobno akustiko.Tako da morda mi lahko ti svetuješ glede tega.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Telefon: 000000000
pasuljaris



Pridružen/-a: Pet Apr 2009 22:13
Prispevkov: 1526
Kraj: maribor

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 18:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Piše, da ga je material stal 6.300 kun, kar je precej več kot 300 €.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 19:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Aha vidim ja - http://www.audiofil.net/Forum/printer_friendly_posts.asp?TID=10392
Naredil si je "cloud" absorber/ difuzer po navdihu BAD diffsorbera, ki je mikroperforiran (mikroperforacija temelji na binarni sekvenci s pomočjo kitajskega izreka o ostankih...)... ni glih enako no pa naj bo:)

Takšna "naključna" perforacija nudi tudi nekaj difuzijskih lastnosti.
Glede na višino stropa 225cm si tudi ne moreš omisliti kaj drugega ja.

Tiste stenske/ stranske perforirane gips plošče so preveč uniformno/ enakomerno perforirane in niso primerne za akustiko, saj omogočajo aliasing efekt (poglej na wikipedijo, enako se dogaja tudi pri grafiki...).
Raje bi uporabil enake gips plošče kot na stropu...

Glede da boš oddaljen od zadnje stene za več kot 1.8m lahko imaš difuzor, ki deluje do cca. 500Hz.
Lahko je 1D (http://www.rpginc.com/products/qrd734/index.htm, http://www.rpginc.com/products/diffractal/index.htm - ta je večstopenjski in ima mnogo sekvenc... difuzor v difuzorju... ) ali 2D diffuzor (http://www.rpginc.com/products/frgomniffusor/index.htm, http://www.rpginc.com/products/skyline/index.htm - ta ima 156 različnih sekvenc)

Skyline difuzorje imam na razpolago iz stirodurja ali iz lesa, za ceno mi pošlji privat sporočilo da ne bo izgledalo da kaj komercialno tržim).
So dimenzij 60cmX60cm in "visoki" skoraj 20cm.
Uporabljajo se v profesionalnih visokoproračunskih studijih.
Lahko tudi 1D difuzor po želji.

1D difuzira po horizontali ali vertikali odvisno kako ga obrneš, 2D pa horizontalno in vertikalno oz. hemisferično.

1D difuzor ni zato kaj slabši saj prav tako odlično opravlja svojo nalogo.

Osebno predlagam ali 1D temelječ na praštevilu vsaj 17, 19 (tudi 47 in več odvisno kakšno kvalitetno difuzijsko polje bi rad imel in koliko imaš denarja seveda) ali pa ta Skyline.

Ukvarjam se drugače s studijsko akustiko in svetovanjem.

Nenad L.P.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 20:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Če boš sam delal 1D QRD difuzor imaš tukaj online kalkulatorčke, ki izračuna tudi difuzor, ki temelji na prime number 47 - http://www.digitalaudiorock.com/cgi-bin/qrd.cgi .

Tukaj pa imaš kao Skyline kalulator http://www.mh-audio.nl/DiffusorCalculator.asp?fl=688&fh=4000&calc=Calculate+Diffuser vendar samo 7 sekvenčen, v bistvu je to BBC-jev prototipni difuzor in ni ranga Skyline (kar ni navedeno...).
Bo pa zadostno opravljal svoje delo samo dosti enakih skupaj na eni površini jih ne imej (4-6 na eni steni bodo v redu), drugače boš potreboval večji prime number in več različnih sekvenc.

Priporočam difuzijo od 500, 800Hz pa do 3000, 4000Hz, drugače bo en difuzor dokaj majhnih dimenzij in boš jih moral delati toliko več, da pokriješ neko željeno površino. Lahko pa narediš da deluje tudi do 6000-7000Hz.
Človeško uho je v grobem najbolj občutljivo v rangu od cca. 1000,2000 - 7000, 8000Hz (Fletcher-Munsonova krivulja - http://www.customanalogue.com/elsinore/elsinore_images/Fletcher-Munson_700W.gif) saj je to nekje govorno področje (psihoakustika).

Ampak še nekaj je res; če je difuzor projektiran da deluje od reciva 600-4000Hz praktično deluje še kar nižje in kar nekaj višje, samo difuzijska karakteristika postopoma pada... nima "cut-off principa delovanja"Smile
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ajka



Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00
Prispevkov: 3024
Kraj: Sežana

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 20:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LP

Članka v "audiofilu" ne poznam ...
Velikokrat temeljijo "strokovni" članki na "studijski akustiki" kar je pa za nas audiofile nesprejemljivo ... Hišna akustika se v nekaj bistvenih točkah razlikuje od te akustike ...
Zelo pomembna je postavitev zvočnikov,čas poodmevanja,zvočnost materialov itd... Difuzorji_reflektorji so samo ena od "točk" rešitve niso pa edina ...
Akustika je zahteven projekt, ki dosti stane...Polovične rešitve lahko celo poslabšajo obstoječe stanje...Experimetiranje ne prinese zadovoljivih rezultatov,ker je enostavno preveč napačnih možnosti in zelo malo pravilnih !!!
_________________
~ ** ~
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: -
ck



Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27
Prispevkov: 1192
Kraj: kamnik

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 21:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

MitjaF

Če sem prav razumel tvoje pisanje bi rad izboljšal akustiko svoje sobe.
Pod prvo, bi ti jaz glede na navedeno dimenzijo višine sobe odsvetoval kašen večji poseg na stropu. Pri višini 2,25m si jaz nikoli nebi privoščil dodatno nižati stropa, ker je bivanje že v takem prostoru (ki ima že tako prenizek strop - predpis je 2,50m) zelo na spodnji meji sprejemljivega, dodatno nižanje za nekih 10 ali več cm, pa samo dodatno poslabša kvaliteto bivanja.
Enake gisp plošče lahko mirno uporabiš na kateri koli steni - glede na razpored pohištva, način uporabe prostora,...

Vsekakor priporočam, da če imaš možnost, uporabiš te plošče s še večjim odmikom od stene npr. 20 cm, ker ti tako "absorbirajo" več nižjih tonov, ki so največji problem vsakega prostora.

Glede izračunov pa tole: možakar je na netu sicer nekaj nakladal o njih, vendar ni napisal nič konkretnega.
Za kakeršen koli pameten izračun, moraš najprej izmeriti RT 60, ker moraš imeti "štartno pozicijo" - torej moraš vedeti za koliko in pri katerih frekvencah moraš ta čas zmanjšati, da boš prišel v priporočen razpon. To je pomebno zato, ker pri preveč absorbiranega zvoka ta postane "zadušen" - neposlušljiv, pri premalo pa pa je preveč "živ" kar nekateri opisujejo tudi s tem, da jih npr. dela živčne.
Takeli izračuni niso zelo zakomplicirani za RT 60 problem je v tem, da imamo premalo točnih podatkov o vgrajenih materialih in posledično količniku absorbcije (Sabine), ki se upošteva, zato se jemljejo neki približki, posledično pa zračun NIKOLI ne more biti točen.
Za izračun linearnosti zvočnega odziva sobe, pa se zadeva bolj zakomplicira, ker je zelo odvisna od oblike sobe, mesta postavitve zvočnika in metsa poslušanja, sam izračun pa mora zajemati ne samo direkten zvok in prve odboje temveč še vsaj nekaj naslednjih, pri čemer je potrebno upoštevati spremembe faze po odboju zvoka - skratka zadeva postane velika ŠTALA.

Dobri poznavalci akustike se žal plačujejo z "zlatom", ki pa ga ti verjetno nimaš, pa tudi tisti lahko naredijo kar nekaj "dragih" napak.
Tako je npr. prenova Mariborske opere stala pred leti cca 1 milj. DEM
ker so pri gradnji zafural akustiko.
Tudi Metropoltansko opero so morali naknadno temeljito akustično preurediti.

Jaz ti priporočam da k reševanju problema pristopiš na način "majših korakov", torej da postopoma dodajaš absorberje (ali difuzorje), s tem, da lahko prvi korak narediš sorazmerno velik, potem pa nadaljuješ počasneje.

Glede na tvoj opis sobe- ki ima praktično gole stene. tla in strop, bi si mirno upal trditi, da nekih 10 - 15 m2 luknjastih rigips plošč pritrjenih 10 - 20 cm od stene ne bo preveč. Na nekaterih tujih forumih sem zasledil, da dobiš dobro akustiko pri cca 25% pokrite povšine sten, tal in stropa s pohištvom, oblazinjenim pohištvom, slikami, zavesami, policami....
Površina tvoje sobe znaša skoraj 100m2, tako da boš moral kar pridno delati, da boš prišel na 25%.

Po prvem večjem koraku, lahko nadaljuješ z manjšimi - torej se lotiš postavljanja manjših elementov, ki ti bodo absorbirali ali difuzirali zvok.
Malo pobrskaj po mojih prejšnjih postih na temo akustike, lahko tudi pogledaš po aqua sobi, kjer sem se malce oglasil (kot ckzv) oziroma si ogledaš moje poste na audiofil. net, kjer sem kar nekaj pisal o tem.
.
Česarkoli se boš lotil, ti najprej priporočam, da malce pomeriš sobno akustiko, potem pa se lotiš reševanje problemov pri nizkimi frekvencah torej najprej postavljanje "bass trapov", kar pa difuzorji iz stiropora nekih 20 cm višine vsekakor niso, poleg tega zaradi izgleda ne sodijo v bivalni prostor.
_________________
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 23:30    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Studijska akustika temelji na človeških psihoakustičnih dognjanjih znanstvenikov, meritvah,... ki so bili zelo aktivni zadnjih 60let.

Človeška psihoakustika pomeni kako človek dojema zvok.
Prišli so do marsikaterih dognanj, ki pa seveda presegajo okvire foruma.
Veljajo pa za studijske kontrolne sobe kot za resne domače teatre, na koncu koncev zvok poslušajo ljudje.
(... neke razlike so še med stereo in surround prostori...)

Za audiofilsko akustiko še nisem slišal in videl nobene raziskave, dokumentiranega zaključka, skoraj zmeraj pa izjemno temelji na placebo efektu in nima opraviti s fiziko ali psihoakustiko še najmanj pa z realno čim bolj neutralno zvočno sliko.

Šol oz. principov akustičnih dizajnov prostorov za kritično poslušanje je cca. 10, in še veliko hibridnih. Vsak se uporablja za določene pogoje, finance in tudi nenavsezadnje okuse... a prenekateri morajo spremeniti okus, ker ni univerzalno realen... spet zgodba zase...
Tudi prenekateri zvočni mojstri so avdiofili, nekateri se požvižgajo na akustiko, spet tretji naredijo nekaj kaj so kje videli, prekopirali,... sto ljudi sto čudi... recept pa žal ni univerzalen.

Enaki principi, ampak povsem enaki se lahko oz. bi se naj uporabljali pri zagriženih ljubiteljih zvoka, ki si radi rečejo avdiofili.
Razen, če želi zvočno sliko, ki nima opraviti z realno, s takšno kot jo je hotel podati avtor kolikor je bilo v njegovi moči, znanju/ izkušnjah in pogojih... ampak zgolj da je prijetna in subjektivno lepa.
Potem takem moja sporočila niso sploh na mestu!

Res pa je nekaj; če boš naredil tako "kot bi moralo biti" te bo partner izselil:) Torej ko nimaš namenskega prostora zgolj za to so potrebni kompromisi ja. Kompromisi pa prinesejo... hja kompromise tudi v zvočni sliki:(
Vsekako v tem prostoru ne boš imel sanjskega domačega teatra saj imaš omejitve lahko pa je mnooogo bolje zvočno doživetje.

Se strinjam s skoraj vsem napisanim s strani CK-ja razen ne razumem zakaj meša jabolke in hruške oz. "20cm visoke" difuzorje z absorberji za nizke frekvence?
Malo OT: difuzor iz stirodura ko se obdela/ utrdi lahko ima izgled kot plastika ali izoblikovana stena... lahko je tudi drugi materijal... Zgolj stvar želje.

Tudi 25% pokritih površin je malo tako... odvisno od prostora, sigurno pa več kot 25% je bolj izhodišče da se prepozna sprememba...

In to: posledično pa zračun NIKOLI ne more biti točen.!!!
S tem radi mahajo akustiki, da upravičijo svoja svetovanja, kajti stvar je nepredvidljiva skoraj kot vremenska napoved.

Oblazinjeno pohištvo in ostalo kar je v povprečnih sobah so zelo slabi akustični elementi, naredijo že razliko, ne omogočajo pa prej omenjene "realne" zvočne slike posnetega.

Žal nisem povedal nobenih konkretnih rešitev, bom pa sproti kakšno rekel:) hkrati pa so potrebni dokaj natančni načrti, slike, želje in koliko ima. Žal drugače ne gre.

Moja napaka pa je da sem prej odgovoril inertno torej glede difuzorjev ne pa glede celotne slike problema:(

Za začetek; strop je nizek in bi bil priporočljiv absorpcijski tretman, strop tudi spada med prvo refleksivno površino le-te so izjemno dominantne in povzročajo največja popačenja v direktni zvočni sliki in seveda divje nizke frekvence (ojačevanja, izničevanja) ter nekontrolirana reverberacija skozi čim širši zvočni spekter... je pa res, da bo takšen strop vzel višino že tako nizkemu stropu oz. kot je CK rekel kvaliteta bivanja... razen če ga to ne moti.

Prav nič ne leti na nobenega člana foruma, sem povsem nevtralen, saj nisem nikoli spremljal vaših nasvetov ipd., danes sem prvič opazil tale forum pa sem menil mogoče koga kaj zanima... pa tudi na različnih "hiendfi forumih" sem prevečkrat videl ogromne nesmisle in nehal spremljati... da ne bo pomote; tako prenekateri audiofili kot zvočni mojstri so povsem enaki ljudje, eni želijo čim bolj prijeten zvok in menijo da je zato tudi "ta pravi" pa še ta akustika toliko stane moji možgani pa zmorejo vse sprocesirat in zaobit neke zakone, tako fizikalne kot človeške.

Kogar zanima akustika studijev:
http://www.planetaudio.si/portal/index.php?showforum=13
http://www.planetaudio.si/portal/index.php?showforum=34
http://www.rumski.com/forum/forumdisplay.php?f=93

Glede akustike v SNG MB; naročena bi naj bila akustika za vokal, opero in ne za multipraktik dvorano. Tehnični direktor sklepam ne ve kaj potrebuje in ne zna oddat naročila... izvajalci pa saj veste po liniji najmanjšega odpora...
Ko se gre za akustiko dvoran se stvar spremeni, poglavje zase, kogar pa zanima - Leo Beranek! in prijetno čitanje.


Nenad L.P.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ajka



Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00
Prispevkov: 3024
Kraj: Sežana

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 04, 2009 01:29    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LP

Principi akustike_fizika so seveda povsod enaki ...
Žal pa je studijska akustika za bivalne prostore neprimerna ...
V studiu ne moreš poslušat glasbe ... Kot vemo so studiji projektirani za različne delovne namene(film,gledališče,pop glasba,klasična glasba itd)... Tukaj se srečamo z zelo kratkimi časi poodmevanja,ki so za delo OK za poslušanje pa NE...Tonskemu mojstru stojijo zvočniki tik pred nosom, ki hoče iz posnetka slišati maximalno in to na zelo veliki glasnosti ...
(Mislim,da je tudi tukaj napaka studia, ker se ne zavedajo svojih pogojev poslušanja in pogojev doma in so zato zelo pogosto posnetki "neustrezni" za domače poslušanje)... Oziroma pravzaprav vprašanje tonskim mojstrom in načrtovalcem akustike zakaj so povečini posnetki povprečni ali slabi,če imajo_ imate tako dobre pogoje snemanja !!!!!!!!??????????
Pa da se ne poglabljamo v detajle, ki za naše forumaše niso pomembni, studijska akustika osiromaši zvok sistema ga ubije in zmanjša njegovo iskrivost in muzikaličnost, da o prostorski sliki ne govorimo, kjer so odbiti valovi pogoj za prostorsko dojemanje...
V studijski akustiki niso pomembni materiali s stališča zvočnosti ampak samo kakšen faktor dušenja imajo in kako,koliko in kakšen zvoka odbijejo...
V studiu so zvočniki tik ob steni ali celo v steni kar zelo spremeni akustiko glede na hišne pogoje ... V hišni akustiki (audiofilski akustiki) je pomembno kaj je za zvočniki(Reflektorji,absorberji in kje so le ti postavljeni in kakšnega materiala so, ker je zvočnost materiala zelo pomembna kar se za v studio ne posveča pozornosti...V studiu srečamo reflektorje-difuzorje povečini samo na sredini med zvočniki in zelo velik dušilni efekt_absorberji pred zvočniki in za studijskim mojstrom...
Doma pa to ni nujno oziroma je manj zaželeno ...
V studiju si ne moreš privoščit poslušanja srednje občutljivih zvočnikov na 12w lampaški ojačevalec ...

In naključni "obiskovalec",ki ima kdaj priložnost obiskat kakšen snemalni studio si večina po nekaj minutah poslušanja prime za glavo,ker mu je zvok skrajno analitičen,utrujajoč in tudi sam se po daljšem času počuti nelagodno, utrujeno zaradi "pogojev" prostora !!!!

Za tiste,ki ne vejo kaj je audiofilska oziroma hišna akustika za poslušanje glasbe in da to ni nek bav bav ampak dolgoletne izkušnje dela z zakoni akustike več na :

http://www.acusticaapplicata.com/

Manj raziskano področje so "resonatorji" katerim studijska akustika ne posveča nobenih pozornosti !!??

http://www.fastaudio.com/INT/acsys100.html
_________________
~ ** ~
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: -
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 04, 2009 02:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Vse je res in NI!... če je kontrolna soba oz. prostor za kritično poslušanje dobro urejen!
Je čim bolj univerzalna ne glede na stil produkcije.
Ustrezna reverberacija se da uredit, če se hoče...
Imaš tudi main in midfield ter nearfield sisteme, marsikje imajo več setov zvočnikov, kombinirajo in prilagajajo mikse... največkrat zaradi pomanjkljivosti nedodelane akustike in še je tega...

Main zvočniki PRAVILNO vgrajeni (več principov) ali prostostoječi, prav tako velja za mid in nearfield siteme, če je tako načrtovano in urejeno kot bi "moralo bit" in osebno ustrezno izbranim zvočniškim sistemom bo delovalo vse zelo dobro.

Kot sem pa že omenil; premnogo je zvočnih mojstrov, ki iščejo bližnjice pri akustičnem dizajnu in imajo lastne poglede na to... povsem enako kot pri audiofilih!

"Loudness War", ki se stopnjuje zadnjih nekaj deset let in kdo je opaznejši v etru ter prisotnem kapitalističnem marketingu je temu tako, da podležejo grozni skompresirani in limitirani do skrajnosti produkciji:(

Obstajajo tudi združenja, ki se skušajo boriti proti temu. Ampak to je vse tako zelo počasno in bogsigavedi kako bo koristno.

Načrtovalci akustike ne omogočijo tega (morda ne opravijo svojega posla tako kot bi lahko ampak ne vplivajo na "glasno produkcijo") ampak jo ustvarijo producenti in cel sistem, ki si želi kot sem omenil, da so opaznejši pred drugimi v etru na sprejemnikih, na ipodih, na inetu,... in to še prenesejo na CD-je, DVD-je,...
obstajajo tudi peticije da naj marsikatere albume remiksajo... uhhh tega je toliko...
Tudi izjemno priznani mojstri in producenti tako naredijo saj jim tako naročijo in lepo plačajo.

Pravilna "nevtralna" akustika kontrolne ali mastering sobe je lahko povsem enaka kot "nevtralen" domači kritičen prostor za poslušanje.
Odvisno od znanja, zainteresiranosti dizajnera in budgeta na razpolago ter mnogokrat subjektivnim zahtevam lastnikov-investitorjem, ki niso strokovnjaki s tega področja... subjektivnost.Sad

Temu primeren je ustvarjen akustični ambijent oz. sožitje sistema kot celote - akustike prostora in ozvočenja kot celota.

Kot pravim ogromno je dizajnov in hibridov in vsi so odvisni od konkretne situacije in s tem pretehtano pozicioniranje akustičnih elementov in izvorov zvoka/ zvočnikov!
Mislim, da ne poznate mnogovrstnosti dizajnov/ principov, kombinacij in gledate samo neke "standardne", katerih je več. Postavitve akustičnih elementov in princip delovanja je zelo raznolik!
Nikakor ni nujno!!! da komercialno uspešen studijo proizvaja kvalitetne zvočne stvaritve!!!, spet smo pri uspešnosti trženja!!! studija, založbe...
Če se s tem ne ukvarjate ne veste kaj je možno in kaj ne.

Je pa to res težko poustvarit "doma", če nimaš namenskega zadovoljivega prostora, lahko samo izboljšaš obstoječe stanje čim bolj pametno.

Ne bom se spuščal v takšne detajle kot "poslušanja srednje občutljivih zvočnikov na 12w lampaški ojačevalec " in kateri kabli... to je vse relativno in je potrebno vključiti v akustični dizajn prostora... spet preraste ta thread.

Ohhh resonatorji v studijskih prostorih so večinoma več kot prisotni, ne ravno v taki obliki... spet tema zase...
Samo na kratko o tem: resonatorji kot aktivni elelemnti (v kakršnikoli obliki so...) dodajo prostoru specifičen prizvok in s tem se spet oddaljimo od neke čim bolj "nevtralnosti" prostora za kritično poslušanje.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ajka



Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00
Prispevkov: 3024
Kraj: Sežana

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 04, 2009 02:31    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LP

Ja vidim,da obvladaš situacijo in vidiš kje tiči zajec ...
Bistveno je da gledamo "isto" stvar samo malo z različnega konca...
Cilj nam je več ali manj enak ali vsaj zelo podoben !!!!
Bomo tako skupaj prepričevali "audiofile" in "naročnike" snemalnih studijev ,kako zelo zelo je pomembna akustika tako za snemanje kot tudi za poslušanje glasbe ...
Poglej_preberi si na forumu koliko dragih sistemov imajo ljudje a niso vložili niti € v akustiko prostora !!!!!!!!
_________________
~ ** ~
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: -
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 04, 2009 10:13    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Točno to!
Tudi marsikateri zvočni mojstri imajo zvočniške sisteme po 10.000, 20.000, 50.000€ (tudi mnogo več seveda) + oprema za mešanje in snemanje (še kakšnih 100.000, 200.000, 300.00 in mnogo več €) akustiko pa imajo obupno:(

Tudi prenekateri zvočniški sistemi so enaki, ki jih uporabljajo tonski mojstri in audiofili.

Če ne drugače povsem pokvarijo akustiko s prenatrpanostjo kontrolne sobe, prostor, ki bi naj bil namenjen kritičnemu poslušanju.

Ko potrebujejo toliko opreme bi morali ločevat kontrolne sobe; ko se snema in prostore kjer se meša zvok. Spet eni to imajo urejeno.

Pri mastering inženirijh je to bolje urejeno, tudi prostori so zelo enaki kakor audiofilski, ki imajo urejeno akustiko.
Razlika je v eni delovni površini pred njim, kjer ima vanjo vgrajeno opremo za manipulacijo z zvokom, ta površina omogoča rane refleksije in seveda te posledično kvarijo zvočno sliko tako da so audiofili na boljšem saj ne potrebujejo tega.

Potem pa so še tu prenekatere firme, ki proizvajajo zvočnike in delajo razlike v svojih serijah; tale je za povprečne uporabnike (te bom izzvzel), ta za audiofile in ta za profesionalno studijsko uporabo.
Primer je Focal, Dynaudio, Tannoy... ma ogromno jih je.
Studijski bi naj bili bolj natančni, audiofilski bolj organski topli (v grobem), tudi izgled je za vsaki segment prilagojen... kar pa nima veze z nevtralnostjo podajanja informacij!
Ene firme delajo zvočnike zgolj namenjene audiofilom in svojimi teorijami kako naj zvok seva v prostor in ne vem kaj še...
Spet marketing! ... in poglavje zase.

Še enkrat bi opomnil, da bi morala biti specifična akustika in specifičen zvočniški sistem v popolnem sožitju, kot celota.
Le tako bi vedeli kaj jim res lahko ponudi sistem.

Samo pregrešno dragi zvočniki in samo dobra in izjemno draga akustika sta bolj sami sebi v namen.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI dodatki Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Naslednja
Stran 1 od 16

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe
Izdelava: slo-code.com