Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Akustične plošče
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI dodatki
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 06, 2009 10:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

MitjaF

Pod naj bi imel maso, ki bi imel zelo nizko resonančno frekvenco.
V kontrolnih sobah uporabljajo dober masiven parket (pa še kaj pod njim...).

Verjetno si ne moreš privoščit, da obrneš na glavo svojo dnevno sobo.
Zdaj pač imaš laminat, ni ravno v redu rešitev. Še zmeraj lahko svoj prostor urediš v mnogo boljšega.

Preproge se tudi običajno ne uporabljajo saj s psihoakustičnega stališča (kot sem že omenil) so refleksivna tla nekaj naravnega in običajnega za človeka.
Vse druge površine prostora so pa stvar filozofije (zato so tudi različne "šole" akustičnega dizajna)...
S preprogo (ampak tisto res ta debelo in ki bi naj imela rezane zanke...) absorbiraš le srednje visoke in visoke.

Res, poskrbi najprej za nizke in nato nadaljuj s tretmanom in kaj je najbolj smiselno glede na tvoj prostor (slike, skice, mere?!).
Potem se lahko pogovarjamo kaj bi bilo primerno.

Če pokriješ kolikor se da kotov, teh je 12 v običajnih pravokotnih prostorih (in da je še okusno za dnevni prostor), boš postoril kar nekaj.
Uporabiš lahko princip kotni tip superchunks, tube traps ali kot je rekel CK " "postaviti ploščo povprek, tako da s kotom tvori trikotnik"".
Najbolj optimalni sta prvi dve varijanti ali pa da za ploščo prostor nafilaš z kameno volno tipa dp5 ali dp3 (saj kot sem že omenil mineralna volna ni draga, glede na takšne male količine pa sploh).

Pasuljaris:

To je bolj izkustvena metoda, cenena DIY rešitev. Uporabljajo od navadne folije, ki jo uporabljaš v kuhinji da pokriješ hrano do tudi vrečk za smeti.
Kakšni so praktični rezultati ne vem saj je odvisno tudi od kombinacije katera gostota mineralne volne ipd. Eni proizvajalci absorberjev so vložili mnogo truda (in meritev) da so izbrali najoptimalnejšo membrano in volno.
Realtraps kot sem že omenil, je anjprej uporabljal kar standarden FRK in ugotovil, da ni v redu, nato je po mnogih testiranjih izbral neko plastiko, kako se obnaša v rokah lahko vidiš v drugi polovici videa: http://www.realtraps.com/video_madeinct.htm.
Poglej si celega je interesantno.
... analogija: tudi ko sestavljajo zvočnike je vsaka kombinacija različnih driverjev, kretnic, tipa kabineta zvočnika,... raziskovanje.
Temu primerna je tudi cena komercialnih absorberjev.

Kot sem omenil pri membranah se nekoliko zaplete ampak ko gre za DIY poceni rešitve ne boš kaj zgrešil.


Nenad L.P.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 06, 2009 10:39    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

hi_musica je napisal/a:
Hvaljen Jezus za NLP in CK !!! Tole bo posvečena tema. Upam, da bo dolga zima, da bom lahko vso to teorijo sprobal tudi v praksi.

Fanta, super sta!

Pa še to: zakaj mora biti bass-trap odmaknjen od stene 5-10cm? Hja - tega vprašanja zdaj ne bom znal postaviti Confused Poskusimo kolikor toliko iluzorno opisati: Ali lahko bas trap stoji prostostoječe 10cm od stene, ali mora biti v okvirju, ki je fiksiran na zid, med zidom in polnilom v okvirju pa je teh 10cm prostora? Primer - okvir je globok 20cm, prvih 10cm je ustrezno polnilo, drugih 10cm je prazen prostor???

Vili


Ni za kaj samo da bo kaj haska, sprva nisem vedel, če bi se odzval (na forum me je opozoril mentor tudi avdiofil) ker imam negativne izkušnje iz hiendfi foruma..., ki jih ravno ne zanima akustika, imajo pa zvočniške sisteme, gramofone,... v vrednosti stanovanja, hiše.

O tem sem že tukaj govoril:

"Za efektivnost absorberja in zračnega žepa/ air gapa podajam link:
http://209.85.129.132/search?q=cache:sUfq3Ro3FdIJ:www.ethanwiner.com/acoustics.html+ethan+winer+velocity+pressure&cd=1&hl=en&ct=clnk
bodite pozorni na označene besede kot sta velocity in pressure!

Sploh nič ne bo škodovalo, če si preberete kar vse! "

Važno je da je absorpcijski materijal oddaljen od zidu toliko koliko je njegova debelina (izkustvena metoda mnogih akustikov, saj ne moreš optimizirat zračnega žepa za vse valovne dolžine in je to nek kompromis) tudi "air gap" je lahko že vključen v okvir ( http://www.gikacoustics.com/gik_monster.html ... sicer ni omenjeno ampak imajo v mnogih produktih "airgap v okvirju").
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
audiofill



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 19:48
Prispevkov: 5406
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 06, 2009 11:29    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

hi_musica je napisal/a:
Hvaljen Jezus za NLP in CK !!! Tole bo posvečena tema. Upam, da bo dolga zima, da bom lahko vso to teorijo sprobal tudi v praksi.

Fanta, super sta!


Točno tako Exclamation

Akustika prostora je zelo pomembna, če že ne morebiti najbolj od vsega ostalega. To se v veliko primerih zanemarja oziroma se mu ne namenja dovolj pozornosti. En takšen primerek sem odkrito priznam tudi sam.

CK, NLP in vsi ostali ki še boste tukaj pridodali kamenček v mozaiku k boljši akustiki sobe, najlepša vam hvala vnaprej. Absorbiram napisano kot sahara vodo. Predvsem me zanimajo cenovno ugodne diy variante.

Lep pozdrav iz Celja!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ajka



Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00
Prispevkov: 3024
Kraj: Sežana

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 06, 2009 12:02    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LP

Projektiranje prostora za hišno poslušanje je tako kot konstruiranje ojačevalca... (Za studio je lažje ker je namen znan in je vse temu podrejeno doma pa ne !!!)
Lahko vse računsko predvidiš kor pravi NLP a rezultati so lahko zelo daleč od željenega ...
NLP lepo govori,da naj bi bi prostor čim bolj nevtralno zveneč ... Ampak tako kot nevtralnih komponent ni tako tudi nevtralno zvenečih prostorov tudi ni...
DIY in mnoge tovarniško narejene aplikate ali so to difuzorji,absorberji ali resonatorji preveč vplivajo na timber prostora...Poleg tega je že v osnovi naš prostor lahko z zelo različnih materialov ... Zanimiva izkušnja je da akustično tretiraš npr. betonske ,opeče,kamnite ali gipsane stene in jih vštimaš s časom poodmevanja npr 0,5 sek ... Vsi prostori bodo zveneli drugače in nam uho to zelo zazna...Ali drugi primer ...Izbran prostor tretiraš z različnimi aplikatami narejenimi z različnimi materiali in ravno tako pri istem času poodmevanja zveni zopet prostor različno ... Potem so tukaj še oblike prostorov in oblike aplikat ,ki ustvarjajo različne odboje in to v seštevku materialov daje zelo različne rezultate ...
Pred leti sem obiskal veliko koncertnih dvoran v izgradnji in njihovih kontrolnih sob za snemanje ... Kontrolne sobe zvenijo zelo podobno,koncertne dvorane pa zelo različno !!!???
Do sedaj mi ni bila všeč prav nobena kontrolna soba oziroma studio...
Že čas poodmevanja je za vsakdanje življenje zelo kratek 0,2 -0,3 sek ...
Ampak sem kmalu ugotovil,da ni samo vzrok v neposlušljivoti samo kratek čas ampak že prej omenjeni materiali...Ko sem se srečal z drugačnimi aplikatami je bila čisto druga pesem ... Zvok je bil še vedno živ in tako življenski podobno kot v koncertni dvorani ...
Zato tisti ,ki bi si radi izdelali kakšno DIY varianto experimetirajte z materiali ... Nekateri proizvajlci gredo tukaj v skrajnosti in uporabljajo samo naravne materiale ,volna,svila,lan,bombaž,različne vrste lesa ali specifične namenske materiale narejene po naročilu ki nam niso dosegljivi ...
Prave BAS aplikate pa boste težko naredili sami doma ,ker jih še izkušeni proizvajalci težko naredijo vasj take,ki se dajo premikat in niso fiksni ...
Izpod 60hz je pa tako in tako težko kaj ujet če ni kakšna fiksna varianta z težkimi membranami ali resonatorji za določene frekvence ...Resonatorji,ki imajo možnost spreminjanja "lovilnih" frekvenc npr Acustica Applicata Polifemo pa so zelo zelo dragi !!!
~~~
V postih ste omenili meritve!!! Kaj bi z njimi počeli !!??
Če boste na meritvah ugotovili anomaliji jih ne boste s tretiranjem mogli kar tako odstranit ... povečini se pojavijo potem drugje ... Ko začneš pa zvočnike premikat da narediš "izbalansirano" zvočno sliko se potem zopet lahko pojavijo anomalije na meritvah in tako v neskončnost ...
Zato vam meritve za domačo uporabo odsvetujem !!!!
_________________
~ ** ~
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: -
matej



Pridružen/-a: Čet Jun 2008 18:07
Prispevkov: 422
Kraj: laško

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 06, 2009 12:58    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Osnovno vprašanje avdia za mene je sledeče: "Kako kvalitetno OZVOČITI PROSTOR?" Primerna avdio oprema je seveda samo del odgovora.
Doma imam vsaj eno knjigo s področja akustike prostorov, v kateri je obdelano veliko stvari o katerih je govora v tej temi (akustične plošče, rezonatorji, karakteristike materialov, meritve, aplikacije, konstrukcija elementov itd.). Res je, da je to področje pri nas precej neraziskano, še največ se v tej smeri dejansko dogaja v snemalnih studijih. Le kdo je bil projektant akustike našega Cankarjevega doma? V reviji Avdiofil, ki je nažalost izhajala le zelo kratek čas, je bila med drugim tudi serija člankov na to temo. V njih je bilo moč najti marsikaj zanimivega.
Za tiste, ki jih omenjeno področje globlje zanima, lahko za pokušino skeniram par strani iz knjige in pošljem po mailu. Če bo koga orenk zagrabilo, pa lahko skopiram celo knjigo in pošljem po pošti. Knjiga, ki jo imam trenutno v mislih, je v srbohrvaškem jeziku.

Aja, še tole: marsikdaj pa je problem obraten (kot je že omenil nomad) in je treba vzrok za slabo predstavo iskati v opremi in ne v prostoru.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
kraljmatjaz



Pridružen/-a: Čet Maj 2008 21:27
Prispevkov: 847
Kraj: Gorica

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 06, 2009 13:56    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Citiram:
...Zato vam meritve za domačo uporabo odsvetujem !!!!


Predvsem za vase zdravje, da vas ne zadene kap, ko boste videli kako dalec od linearnega je frekvencni razpon vasega ljubljenega sistema!!! Shocked Shocked Very Happy
Bo lepo videt vse hribe in doline, ki jih dnevno poslusamo in si mislimo "ja to pa res igra , da je veselje". Cool

LP
Miran
_________________
Chi suona, stona. Chi non suona, critica! (R.Muti)
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
hi_musica



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 7:17
Prispevkov: 912

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 06, 2009 15:15    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

matej je napisal/a:
Aja, še tole: marsikdaj pa je problem obraten (kot je že omenil nomad) in je treba vzrok za slabo predstavo iskati v opremi in ne v prostoru.


Dokler nimaš akustično urejenega prostora ne boš dobil maksimuma, ki ga komponene nudijo. Čas bo pokazal drugačno razmišljanje: najprej prostor, potem ustrezna elektrifikacija (vključno z napajalnimi kabli) in šele nato ostalo. Mi se žal pogovarjamo najprej o zvočnikih, potem v amplifikaciji, nato izvori zvoka. Šele zadnjih 10-15 let o pomembnosti povezovalnih kablov in končno še o pomembnosti napajalcev.

Ajka, dam ti popolnoma prav in roko na srce, tvoje sobane so akustično res optimalno tretirane. Veselje te je brati, ker veš o čem govoriš. Moraš pa razumeti, da se bomo za nakup proizvodov tipa Acoustice Aplicata težko odločali, morda čez leta, ampak v tem momentu se nas bo večina morala zadovoljiti z DIY projekti. Ti sicer vedno predstavljajo neko tveganje, a na srečo z manjšimi denarnimi vložki in navadno solidnim in zadovoljivim rezultatom.

Zato pa veselo na plano s konkretnimi podatki.

Vili
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ajka



Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00
Prispevkov: 3024
Kraj: Sežana

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 06, 2009 15:47    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

hi_musica je napisal/a:
matej je napisal/a:
Aja, še tole: marsikdaj pa je problem obraten (kot je že omenil nomad) in je treba vzrok za slabo predstavo iskati v opremi in ne v prostoru.


Dokler nimaš akustično urejenega prostora ne boš dobil maksimuma, ki ga komponene nudijo. Čas bo pokazal drugačno razmišljanje: najprej prostor, potem ustrezna elektrifikacija (vključno z napajalnimi kabli) in šele nato ostalo. Mi se žal pogovarjamo najprej o zvočnikih, potem v amplifikaciji, nato izvori zvoka. Šele zadnjih 10-15 let o pomembnosti povezovalnih kablov in končno še o pomembnosti napajalcev.

Ajka, dam ti popolnoma prav in roko na srce, tvoje sobane so akustično res optimalno tretirane. Veselje te je brati, ker veš o čem govoriš. Moraš pa razumeti, da se bomo za nakup proizvodov tipa Acoustice Aplicata težko odločali, morda čez leta, ampak v tem momentu se nas bo večina morala zadovoljiti z DIY projekti. Ti sicer vedno predstavljajo neko tveganje, a na srečo z manjšimi denarnimi vložki in navadno solidnim in zadovoljivim rezultatom.

Zato pa veselo na plano s konkretnimi podatki.

Vili


Lp

Nekaj sem že povedal kar se tiče materialov ...
Pri mojih DIY konstrukcijah se ceneni gradbeni materiali niso obnesli ...
Trenutno se ukvarjam s kartonskimi ohišji in "različnimi " absorbcijskimi materiali znotraj ...
Vsi moji ali kakšni drugi, ki sem jih imel priložnost "slišat" in res kolikor stanejo toliko tudi delajo "žal" ... Če npr. Daad 2 stane 300 € delovanje DIY aplikata pa seže do cca 30% tako ,da jih moraš postavit vsaj tri za podoben efekt...Tukaj smo pa že lahko v stiski s prostorom in postavitvijo in finančnim smislom... Zato tudi skeptika okoli DIY konstrukcij ... Če bo trg na strani akustike bo morda v prihodnosti nekaj cenejših variant iz daljnega vzhoda ampak je treba vse prej testirat...Cene bi bile pa vsaj za polovico nižje od Daadov ...
~~~
PS.:Za testiranje imamo pogoje "idealne" !!!...Moj studio je "kocka" kar je najhujša nočna mora !!!!!
V Ljubljani, kjer si že bil pa je prostor predolg z "lepim pločevinastim"stropom,kjer pa v konstrukcijo ne smemo posegat !!!!
_________________
~ ** ~
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: -
MitjaF



Pridružen/-a: Sob Okt 2009 16:56
Prispevkov: 414
Kraj: KRANJ

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 06, 2009 18:12    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kolikor sem uspel videti prodajajo tudi samostoječe bass trape.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Telefon: 000000000
kraljmatjaz



Pridružen/-a: Čet Maj 2008 21:27
Prispevkov: 847
Kraj: Gorica

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 06, 2009 18:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kmalu za Tube-trapsi so se pojavili Room-tunes. V primerjavi s Tube-traps je bila resitev Room-tunes precej cenejsa, manj obremenjujoca za sobo, verjetno pa tudi ne tako ucinkovita. Veliko zanimivega o Room-tunes resitvi lahko preberete tu:

http://www.michaelgreenaudio.com/forum/index.php

Michael Green je oce Room-tunes sistema.

LP
Miran
_________________
Chi suona, stona. Chi non suona, critica! (R.Muti)
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
MitjaF



Pridružen/-a: Sob Okt 2009 16:56
Prispevkov: 414
Kraj: KRANJ

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 06, 2009 19:12    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ajka vidim, da imaš veliko znanj a in izkušenj, ampak naj povem moja opažanja s stališča začetnika.
Na raznih forumih in od ust do ust kanalih, slišim komentarje ala: obesil sem 10 slik olje platno in to opisujejo kot daleč najboljiši tweek oz da jim je zvok izboljšal za 30, 40 ali več proc.
In mislim da je ravno to tisto kar u stvari jaz (in gotovo še kateri začetnik) iščem. Občutek da je zvok boljši, tudi če smo s svojim DIY projektom naredili napake in s tem nove nepravilnosti v zvočni sliki.
Vem, da s tvojim znanjem tako početje ni opcija, ampak nam z omejenim znanjem in budgetom pa ne preostane drugega, pa še fino je.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Telefon: 000000000
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 06, 2009 20:22    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ajka je napisal/a:
LP
Projektiranje prostora za hišno poslušanje je tako kot konstruiranje ojačevalca... (Za studio je lažje ker je namen znan in je vse temu podrejeno doma pa ne !!!)
Lahko vse računsko predvidiš kor pravi NLP a rezultati so lahko zelo daleč od željenega ...
NLP lepo govori,da naj bi bi prostor čim bolj nevtralno zveneč ... Ampak tako kot nevtralnih komponent ni tako tudi nevtralno zvenečih prostorov tudi ni...
DIY in mnoge tovarniško narejene aplikate ali so to difuzorji,absorberji ali resonatorji preveč vplivajo na timber prostora...Poleg tega je že v osnovi naš prostor lahko z zelo različnih materialov ... Zanimiva izkušnja je da akustično tretiraš npr. betonske ,opeče,kamnite ali gipsane stene in jih vštimaš s časom poodmevanja npr 0,5 sek ... Vsi prostori bodo zveneli drugače in nam uho to zelo zazna...Ali drugi primer ...Izbran prostor tretiraš z različnimi aplikatami narejenimi z različnimi materiali in ravno tako pri istem času poodmevanja zveni zopet prostor različno ... Potem so tukaj še oblike prostorov in oblike aplikat ,ki ustvarjajo različne odboje in to v seštevku materialov daje zelo različne rezultate ...
Pred leti sem obiskal veliko koncertnih dvoran v izgradnji in njihovih kontrolnih sob za snemanje ... Kontrolne sobe zvenijo zelo podobno,koncertne dvorane pa zelo različno !!!???
Do sedaj mi ni bila všeč prav nobena kontrolna soba oziroma studio...
Že čas poodmevanja je za vsakdanje življenje zelo kratek 0,2 -0,3 sek ...
Ampak sem kmalu ugotovil,da ni samo vzrok v neposlušljivoti samo kratek čas ampak že prej omenjeni materiali...Ko sem se srečal z drugačnimi aplikatami je bila čisto druga pesem ... Zvok je bil še vedno živ in tako življenski podobno kot v koncertni dvorani ...
Zato tisti ,ki bi si radi izdelali kakšno DIY varianto experimetirajte z materiali ... Nekateri proizvajlci gredo tukaj v skrajnosti in uporabljajo samo naravne materiale ,volna,svila,lan,bombaž,različne vrste lesa ali specifične namenske materiale narejene po naročilu ki nam niso dosegljivi ...
Prave BAS aplikate pa boste težko naredili sami doma ,ker jih še izkušeni proizvajalci težko naredijo vasj take,ki se dajo premikat in niso fiksni ...
Izpod 60hz je pa tako in tako težko kaj ujet če ni kakšna fiksna varianta z težkimi membranami ali resonatorji za določene frekvence ...Resonatorji,ki imajo možnost spreminjanja "lovilnih" frekvenc npr Acustica Applicata Polifemo pa so zelo zelo dragi !!!
~~~
V postih ste omenili meritve!!! Kaj bi z njimi počeli !!??
Če boste na meritvah ugotovili anomaliji jih ne boste s tretiranjem mogli kar tako odstranit ... povečini se pojavijo potem drugje ... Ko začneš pa zvočnike premikat da narediš "izbalansirano" zvočno sliko se potem zopet lahko pojavijo anomalije na meritvah in tako v neskončnost ...
Zato vam meritve za domačo uporabo odsvetujem !!!!



Težko je doseči dokaj nevtralno zveneči prostor ja, važna je volja in hrabrost Very Happy
Rigidni difuzorji iz recimo težkega lesa imajo nizko resonančno vrednost in so s tem že dovolj nevtralni. Tudi širokipasovni absorberji.
Tjunani pa vsekakor niso. O resonatorjih sem že rekel kaj menim.
Priljubljeni so že bili v cerkvah v srednjem veku v Skandinaviji. Imeli so v stenah tisoče majhnih luknjic oz. helmholtz resonatorjev noter pa pepel. Takrat se jim še ni reklo Helmholtz, ker se gospod še ni rodil:) Kot zanimivost pač.

Tudi v studijski akustiki so priljubljeni, ko jim zmanjka idej kako in kaj ali pa (največkrat!!!) ko se jim več ne da ali ne želijo vložiti denarja!

EQ korekcije so vsake toliko časa (marketinški hype) popularne že od petdesetih let prejšnjega stoletja.
Dandanes so to (tudi izjemno drage) merilne naprave in natančni digitalni EQji ali že kar vključeni v hi-fi komponente ali rač. plugini,... predvsem prvi so namenjeni za audiofilski trg. V bistvu niso nič posebnega a lažje je kupit eno škatlo, ki ne kvari izgleda prostora in ni toliko dela in truda pa umazanije.
Podobno je z rezonatorji, so v bistvu mehanski ekvilajzerji.
Temu se zagriženi studijski akustiki radi izogibajo saj ne rešijo problemov le popačijo ga (uporabijo jih le ko gre za zelo nizke frekvence katere niso mogli ukrotiti saj jim je zmanjkalo prostora).
EQ korekcija pa se uporabi, ko je kontrolna soba že narejena maksimalno kolikor je šlo potem pa decibel ali dva skoregirajo za točno to poslušalsko mesto (in meritve/ preseti za več pozicij tudi...).

Niso še izumili ničesar do sedaj, ki bi enakovredno nadomestilo klasično akustiko. Ne bom komentiral acustice applicate in njihovih produktov a kar sem prebral mi je nekako podobno kar pravijo o drugih "posebnih" produktih... so jih pa dodelali to ne rečem in jim dodali filozofijo.
Videl sem že vsemogoče zadevice, ki jih prodajajo avdiofilom (ne bom komentiral faist resonatorjev ipd.), tudi zvočnike, ki imajo zvok "larger than life"Smile

To ni tisto kar je hotel avtor zvočnega izdelka podat (tudi tisto kar poslušamo na "radiokasetofonih" v kopalnicah sicer ne:) ampak se verjetno razume kaj mislim).
Tu so zvočni mojstri nekoliko omejeni saj hitro ugotovijo, da iz njihovega prostora ne prihaja takšen sproduciran zvok kot so si želeli.
Prostor jih prevara. V drugih prostorih so njihovi izdelki obupni.

Poslušalec, avdiofil ne rabi nobenemu nič dokazovat, važno je da to kar sliši da mu je všeč, pa če je blizu "resnice" ali ne.

Reverberacija za kontrolne sobe bi naj bila med 0.2-0.4, oprijemajo se statističnih raziskav reverberacije povprečne dnevne sobe. To velja že nekaj desetletij.

Kontrolne sobe tudi zvenijo lahko zelo drugače, da pa si imel izkušnjo da pa so zvenele zelo podobno pa je možno da je bil ali enak studijski dizajn apliciran ali pa da so dobro naredili kontrolne saj je bistvo to, da se lahko izdelki iz ene kontrolne zanesljivo prenesejo v drugo kontrolno in tam počnejo kaj jim je volja dalje.
Pa tudi bi moral primerjat z A/ B metodo kar pa ni mogoče razen da sta kontrolki korak vstran.

Koncertne dvorane so enako kot živi snemalni prostori v studijih.
Vse je stvar okusa in želje kako hočejo da se sliši.
Pri dvoranah je važno seveda tudi, da vsak sedež v dvorani dobi kolikor se da podobno zvočno sliko kot kakšen drugi sedež na drugi strani dvorane. Razlike so seveda očitne a se vsaj trudijo.
Pa ga tudi akustiki seveda poserejo in ne dosežejo cilja. Ljudje pač in (pre)mnogo parametrov.
OT: Določeni grški amfitejatri delujejo odlično samo ko so sedeži zasedeni, kar je v bistvu name:)

Če so že vpletene membrane je najbolje poseči za "limp mass" (mlahava masa) tipi membran kot so "plahte" različnih smol ipd... katran, asfalt, določene umetne mase...
Ne dodajo nekega prizvoka ker s svojim nenehnim trodimenzionalnim uklanjanjem in dušenjem zvok progresivno izgubi na moči.
Prav to kar si omenjal.

Bolje je odstranit anomalije do meje ki gre (to je vsaj 70, 80Hz v srednje majhnih prostorih) in še več do 30Hz v velikih prostorih (N-E dizajn oz. Hidley dizajn pa tudi drugi...).

Meritve za domačo uporabo so zanimive, da vidijo koliko so vložili v zvočniški sistem izpustili pa okolje v katerem jih imajo.
Kot avto pod streho a brez prave garaže.

To kar vam govorim ni na mojem zeljniku zraslo ampak pri doktorjih akustike, ki se s tem ubadajo bolj podrobneje že več kot 60let, nekje takrat, ko se je rodil stereofonični zvok.
Klasične dvorane in antični amfitejatri so tu izvzeti seveda.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ajka



Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00
Prispevkov: 3024
Kraj: Sežana

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 06, 2009 20:34    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

MitjaF je napisal/a:
Ajka vidim, da imaš veliko znanj a in izkušenj, ampak naj povem moja opažanja s stališča začetnika.
Na raznih forumih in od ust do ust kanalih, slišim komentarje ala: obesil sem 10 slik olje platno in to opisujejo kot daleč najboljiši tweek oz da jim je zvok izboljšal za 30, 40 ali več proc.
In mislim da je ravno to tisto kar u stvari jaz (in gotovo še kateri začetnik) iščem. Občutek da je zvok boljši, tudi če smo s svojim DIY projektom naredili napake in s tem nove nepravilnosti v zvočni sliki.
Vem, da s tvojim znanjem tako početje ni opcija, ampak nam z omejenim znanjem in budgetom pa ne preostane drugega, pa še fino je.


LP

Kar tako na splošno je težko komentirat in dajati recepte za vse primere enako...
Literature na to temo je ogromno konkretnih rešitev pa je tudi malo sploh za hišni audio ... Če imaš srečo ,da obesiš slike na pravo mesto je OK če ne pa !!??
Podobno kot je naredil ck z svojimi absorberji pa je dobra rešitev za zmanjšanje poodmevanja, da se za slikami in omarami namesti "namenska zvočna izolacija "(Tukaj velja experimentirati)Boljši materiali so tudi dražji(dušenje od 125hz naprej) in si takoj na ceni 50-100 €/m2)Mora pa bit vmes nekaj zračnega žepa ...
Tukaj z malo domišlije (rezanje,luknjanje,gubanje,distančniki itd) dosežete še boljši učinek(večja površina dušenja)

Nekaj osnovnih namestitev





_________________
~ ** ~
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: -
ck



Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27
Prispevkov: 1193
Kraj: kamnik

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 06, 2009 21:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zdajle se je pa nabralo polno tega za odgovorit, tako da ne vem, če ne bom kaj izpustil.

Najprej naj napišem, da smo o akustiki že pisali aprila, ko sem obesil kar nekaj uporabnih linkov in priporočam, da si jih ogledate. To se nahaja na

http://www.audio-kontakt.com/forum/viewtopic.php?t=498&start=0

Za tiste, ki se mislijo malo poglobiti v absorbcijske lastnosti mineralne volne in delati DIY absorberje, je ogled strani, kjer so zbarni podatki praktično vseh pomembnih proizvajalcev teh materialov OBVEZEN.

To je tukaj

http://www.bobgolds.com/AbsorptionCoefficients.htm

Iz teh podatkov se zelo lepo vidi, da je odmik "air gap" absorberja od stene zelo pomemben, ker prinese OGROMNO. Že na prvi razpredelnici se vidi, da Owens coring 700 rigid fiberglas (ki ga ethan winer uporablja) z oznako 705 (največja gostota) v debelini 100 mm z odmikom 40 cm od stene absorbira manj kot isti material debeline 25 mm, vendar oba prekašajo materiali z manjšo gostoto, kadar je v igri velik odmik od stene.

Našli boste tudi podatke za Tervol.

Iz tabel je tako razvido, da so debelina in odmik plošče od stene v povezavi z njeno gostoto (praviloma bi moral napisati linearnostjo zračnega toka skozi material, ki pa je pravzaprav povzana z gostoto, ki je tudi največkrat naveden podatek pri ploščah, čeprav pri tervolu oznaka dp 3, 5 ali 8 pomeni namerjen zračni tok, ki pa je v kakšni sarži lahko tudi bistveno večji ali manjši).
Povezava pa ni taka kot jo navaja NLP - torej, da naj bi bil absorber odmaknjen toliko, kolkor je njegova debelina, ker se tako doseže optimalne rezultate. To že pri navodilih posameznih proizvajalcev absorberjev ne drži, ko priporočajo, da se postavi absorber v kot - matematika je tu pač neizprosna.

Na spletnih straneh boste našli tudi meritve za "superchunk", ki ne kažejo 30% boljše absorbcije napram plošči postavljeni počez preko kota.
Tudi Ethan Winer redno navaja, da je absorber postavljen z "air gap" praktično enako učinkovit, kot če bi bil "poln" (debeline absorberja in air gapa) in ob zidu.
Ethan redno piše v sponzorskem forumu na audioasylum. com:
http://www.audioasylum.com/cgi/etv.mpl?forum=rives

NLP polivinil, ki sem ga uporabil je malce debelejši in se lahko uporablja tudi za gradbeništvo.

NLP - meritve Nase imam sprintane in nekje nekje v kevdru, ko najdem ti sporočim. Mogoče je ne njih tudi naslov spletne strani. Sem pa zadevo odkril, ko je ta link pripoal nekdo na nekem forumu že pred leti.

AJKA

Meritve v sobi so ZELO potrebne, zato da bodo audiofili in "audiofili" videli kaj "dogaja".
Žal se z navadnimi SPL metri ne da izmeriti RT 60 temveč se s pomočjo
testnih CD meri samo linearnost v sobi.

Diy absorberji iz kamene volne so praktično enako učinkoviti kot kupljeni, kajti izdelani so iz enakih plošč. Nekateri proizvajalci pa uporabljajo še posebne folije, s katerimi malce povečajo absorbcijo nizkih tonov in odbijajo več visokih.
Večja negotovost je pri "tube trap", ki jo A.S.C izdela iz votle kamene volne. Take tube lahko naredijo tudi v Škofji Loki, tako, da jih izrežejo iz enega kosa ali pa naredijo polovičke - sem govoril z njihovim ing. ki dela v proizvodnji, kake dve leti nazaj. To niti ni posebej drago, vendar ne vem kakšen bi bil učinek, predvsem pa mi ni poznana debelina in kakovost materiala v originalnih absorberjih. Jaz sem za svoje uporabil "recept" od jona richa, ki je na netu.
Še težje je napraviti "tower trape", ki jih nekateri proizvajajo iz kartona (in so zato verjetno cenejši za izdelavo kot iz kamene volne).

AJKA Kakšne so absorbcijske sposobnosti tvojih kartonastih absorberjev pa ne vem.


Vsekakor je pomebno da veste, da so zadeve diy relativno poceni. 3,6m2 kamene volne za pod tlake debeline 50mm stane cc 23 EUR(en paket). Temu dodajte 2 EUR za vrtnarski filc in nekaj malega za salotejp.
Za sobo nekih 12 m2, višine 2,5m, rabite 10 plošč (skoraj 2 paketa), da plošče postavite v vse 4 vogale do vrha. Pri taki postavitvi NE MORETE ZGREŠITI NIČ. Ostali dve plošči postavite po želji - najbolje na mesto prvega odboja na stranski steni.

Efekt bo VELIK.

Ko se boste tako prepičali, da zadeva deluje, potem začnite razmišljati, kako umestiti absorberje (ali kaj drugega) v prostor na način, da bo sprejemnljivo tudi očem ne samo ušesom.

Na http://www.bobgolds.com/ je zbranih tudi ogromno diy absorberjev, meritev, linkov,.... ZELO POUČNO in UPORABNO.

Preberite tudi spletne strani proizvajalcev absorberjev. Mnogi imajo veliko napisanega za "edukacijo" potrošnikov. Zelo uporabna je stran Ethanawinerja.

še enkrat pripenjam linke s strani o akustiki


nekaj dobrih linkov ter čveka o absorberjih
http://www.audiofil.net/forum/forum_posts.asp?TID=5569&PN=3


http://mysite.verizon.net/vze22yzp/id4.html

http://www.ethanwiner.com/acoustics.html - nakaj

http://www.bobgolds.com/ - tu je ogromno linkov, predvsem na koncu


http://www.bbc.co.uk/rd/pubs/reports/ - veliko BBC test reportov

http://www.bbc.co.uk/rd/pubs/reports/rpt60s_70to96.pdf

http://www.audioasylum.com/scripts/t.pl?f=rives&m=1572 zelo soliden forum

http://www.geocities.com/waycoolaudio/basstraps.html

http://www.mhsoft.nl/RoomAcoustic.asp

http://www.geocities.com/jonrisch/a4.htm - jonrich ima nekaj "receptov" za diy


Dovolj za danes.
_________________
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Pet Nov 06, 2009 23:52    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ko hočem nekaj objavit in pišem daljši post mi odgovori:

"Forbidden

You don't have permission to access /forum/posting.php on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request."

Hmmm?!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI dodatki Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Naslednja
Stran 3 od 16

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe
Izdelava: slo-code.com