Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

akustika sobe
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
alenvprekršku



Pridružen/-a: Pet Nov 2008 14:09
Prispevkov: 890
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 28, 2009 10:14    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Numb je napisal/a:
Od tu potem B&O... Laughing


Pa ste me dobili Very Happy

Numb,
imaš danes popoldan čas?

Se opravičujem saso68-tu za hijacking teme.
Jaz bi tudi kaj več izvedel o tem. Se pa moram pohvaliti, da mi je naš član nomad, poslal zelo zanimiv link za izračune akustike.
Meni marsikaj ni bilo jasno. Sva pa dogovorjena za srečanje Very Happy

Lp A
_________________
B&O Fan in audiofil z OKM!
... it's not just about what your equipment does, it's about how it makes you feel.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Numb



Pridružen/-a: Tor Maj 2008 16:01
Prispevkov: 1127
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 28, 2009 10:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Nimam danes, nedelja - dan za družino (oz. izgovor ker se mi ne da niti oblečt Laughing )

@saso68; sem se spomnil, zelo všeč so mi bili Opera v Soul Audiu. Pa sem tudi bolj roker, ampak sem jih poslušal na hitro, kaj več pa ne ker sem potem že dobil druge.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ck



Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27
Prispevkov: 1604
Kraj: kamnik

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 28, 2009 12:22    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

saso68

Kotne absorberje daj obvezno, ostalo pa postopoma, kajti ni pravilo, da ti bo prvi odboj s stranske stene toliko poslabšal zvok (meni ga ne, res pa je da imam skoraj enkrat širšo sobo in zvočnike več kot 1m stran), da ga bo potrebno dušiti ali difuzirati niti brez poskušanja ni moč zagotovo reči katera od teh dveh variant se bo pri tebi bolje obnesla pri prvih odbojih s stranskih sten.

Bližina stranske stene sama po sebi ne pomeni nič. Kar se odbojev tiče so praktično enaki kot npr. od tal, ki so tudi "blizu" zvočnika.
Kadar je zvočnik preblizu stene (katerekoli) se praviloma pojavljajo problemi z"booomy" zvokom. Na kateri razdalji od stene se to začne pojavljati v jakosti, ki vpliva na kakovost zvoka, pa je najbolj odvisno od vrste zvočnika in nato od same sobe.

Ali bo potrebno postaviti absorberje na stransko steno ob zvočnikih ter kakšne, boš lahko ugotovil samo s poslušanjem in primerjanjem. Če boš dal "bass traps" torej absorberje za base ne boš naredil škode, vprašanje pa je, če boš kaj dosegel oziroma kaj več boš več dosegel, kot če jih postaviš drugje.
Za postavljanje absorberjev obstajajo neka splošna pravila, ki jih mnogi proizvajalci objavljajo na netu, tako da malo pobrskaj, za vse ostalo pa je teba nekaj znanja in izkušenj. Toeretično se da izračunati, kaj in kje naj bi se postavilo absorberje, vendar so ti izračuni enostavni samo za primarne in sekundarne odboje. Če ni poznan doprinos ostalih odbojev pa so praktično uporabni samo zato, da na izračunanih mestih in izračunane frekvence, po izvedenih osnovnih postavitvah absorberjev (v kotih) začnemo postavljati absorberje.
Tukaj seveda še kako pride prav kašen SPL meter in testni CD s posnetimi testnimi signali vsaj na 1/3 oktave, še bolje na 1/6, s tem da so najpomembnejše meritve med 20 in 200 Hz, ker so tukaj ponavadi največji problemi. Tudi brez SPL metra se hitro sliši, katere frekvence so na mestu poslušanja najbolj kritične. Najbolj boš presenečen, ko boš spuščal npr testen signal srednjih ali višjih tonov ter glavo premaknil samo za nekih 5 ali 10 cm, za nižje tone, pa mora biti premik večji. Razlike so lahko OGROMNE. Z SPL metrom nameriš razlike tudi do 30 db in več (v moji sobi je bilo preden sem začel postavljati absorberje 27db, pa soba še zdaleč ni bila brez pohištva, slik in tepihov).
Sedaj pa pride seveda tista moja trditev o kablih. Pri zamenjavi kablov boš morda pri nekih sistemih (praviloma samo pri boljših) slišal razlike, vendar so te BISTVENO manjše kot če akustiko prostora primerno rešimo. Pa ne gre samo za linearnost zvoka na mestu poslušanja, v preveč "praznem" prostoru imamo tudi problem predolgega odmeva (tako imenovan RT 60), ki "zapaca" zvok. RT 60 je čas odmevanja zvoka v sobi po prenehanju "oddajanja" tega zvoka s strani zvočnika. Ker je RT 60 popolnoma odvisen samo od karakteritik sobe (velikost in absorbcija) ga ni možno niti približno rešiti z nobenim kablom. Na linearnost pa imajo vpliv soba, mesto postavitve zvočnika in mesto poslušanja, s tem, da se da ta linearnost rešiti z equalizacijo, ki pa lahko zvok dodatno poslabša če ne gre za vrhunske aparature, pa tudi pri teh se najde kašen problemček.

Nekdo je na temi o napajalnih kablih napisal, da delujejo povezano z akustiko prostora oziroma nanjo vplivajo in jo izboljšujejo. To je seveda popolnoma napačna trditev, ki pa je lahko posledica mešanja pojmov kot sta kvaliteta zvoka in akustika prostora. Fizikalnih zakonitosti se pač ne da spremeniti, pa če si še tako želimo. Kvaliteto zvoka lahko zelo spreminjamo npr. z zamenjavo ojačevalca, akustika prostora pa ostaja enaka. Enako velja za zamenjavo kabla, kjer se zvok lahko malo spremeni, akustika pa je še vedno enaka.

Tudi na strop višine 2,5m boš morda na kakšnem mestu montiral absorber, prevsem ob stranskih stenah, kjer pa je to tako ali tako najpomembneje ker je to tudi kot (poleg kotov med pokončnimi stenami so koti tudi med stenami in stropom ter tlemi, kjer lahko zvočno skoraj enakovredno postavljamo absorberje.

Če se boš v svoji sobi tega lotil kot diy varianto, kupi za začetek dva paketa trdega Tervola - plošče debeline 5 cm, dimenzij 60 x 100 cm, ki so namenjene v gradbeništvu za dušenje zvoka pod plavajočim podom- tlakom iz betona, ene dve vrečki vrtnarskega filca ter širok (rjav) selotejp ki je za lepljenje kartonskih škatel in veselo na delo (posamezno ploščo ovijemo 1x z vrntnarskim filcem ki je odrezan na primerno dolčino. Filc na koncu prilepimo s selotejpom. Z ustreznim izgledom se boš ukvarjal kasneje ali pa boš naknadno kupil že narejene absorberje ustreznega dizajna, ki pa so bistveno dražji.
Če šel takoj v nakup, pa povprašaj malo naokoli, vsekakor pa začni pri absorberjih za base, ki jih boš dal v kote sobe.
_________________
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mišolin



Pridružen/-a: Sob Dec 2008 19:04
Prispevkov: 441
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 28, 2009 12:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

saso68, oprosti, ker ti bom še jaz malo nasmetil temo, ampak mogoče bo tudi tebe zanimalo, ker se navsezadnje tiče akustike sobe. Kot vse kaže, bom moral iz xyz razlogov (spet) prestavljat svoje komponente, in ker mi že primanjkuje idej, kam jih naj vtaknem, razmišljam, da bi jih obesil kar pod strop. Naredil bi poličko (ali pa kar kupil kako granitno okensko polico primernih dimenzij in jo obesil na tram med zvočnika. Me pa zanima, če je kdo to že počel in kakšne ima izkušnje z vibracijami na taki višini. So močnejše/šibkejše kot na tleh? Predstavljam si, da jih je najbrž manj kot pri tleh. Bi bilo boljše to polico prosto obesit ali jo čvrsto pritrditi z nosilci na tram? Dimenzije prostora so približno takšne:

http://kaktuskiller.moj-album.com/album/16194061/?os=16194068

Soba je sicer večja, ampak tam kjer bi dal komponente so tramovi (živim v mansardi) tako postavljeni, kot je na skici.
Polico bi obesil na sredino med prečna tramova in bi bila nekje 30 cm od strop. Mislim, da tako ne bi vplivala preveč na zvočno sliko. Kaj menite? Je to zvočno boljša/slabša varianta, kot imeti komponente na stojalu na tleh med zvočniki? Ker edino, kar mi še preostane je, da jih postavim čisto ven iz prostora, ampak potem bi rabil enih 5 metrov zv. kablov, kar bi bilo zelo drago.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ck



Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27
Prispevkov: 1604
Kraj: kamnik

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 28, 2009 13:12    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Mišolin

Če boš delal police tako, de boš pritrjeval nosilce na tram, vsekakor razmišljaj o možnosti naknadne dodatne obtežitve police s kašnim marmorjem, obstajajo pa tudi razne antivibracijske plošče in drugi pripomočki. Za to je potrebnih nekaj cm doodatnega prostora po vertikali. Leseni tramovi nekih posebnih vibracij zaradi zvoka ne bi smeli imeti, vendar v povezavi z opažem (ali gisp ploščami), ki je verjetno na njih to ni nemogoče, še posebej pri glasnejšem poslušanju glasbe z več nizkimi toni. Posledica previsoke postavitve v takem prostoru je lahko tudi pregrevanje naprav zaradi višje temperature okolice (topel zrak se dviguje), ki v povezavi z gretjem samih aparatir (predvsem ojačevalca) lahko povzroči pregrevanje naprave. Posledice so lahko avtomatski izklopi ali okvare.

Poznam primere, ko imajo ljudje v mansardah poleti čez 30 stopinj Celzija v višini toplomera - ki ponavadi ni višje kot 1,3 -1,5m, pod stropom pa je temperatura lahko še višja.
_________________
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
HIFRIK



Pridružen/-a: Tor Feb 2009 20:40
Prispevkov: 418
Kraj: M.Sobota

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 28, 2009 13:21    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kaj menite o tem:
http://www.magnepan.com/model_MMG
Bili naj bi primerni za majhne prostore!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
PrimozS



Pridružen/-a: Pon Jan 2009 10:00
Prispevkov: 90
Kraj: VG

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 28, 2009 14:10    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

saso68 je napisal/a:
Kaj menite o tem:
http://www.magnepan.com/model_MMG
Bili naj bi primerni za majhne prostore!


Zvočniki že niso slabi ... samo primerni za majhne sobe? Hmm. Kaj pa vem.

Mimogrede - potrebujejo kvaliteten, močan in stabilen ojačevalnik.
_________________
OK

LP

Primož
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
krokar



Pridružen/-a: Pon Maj 2008 21:45
Prispevkov: 1454
Kraj: Štajerska

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 28, 2009 15:01    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Če se gre za sistem, ki naj bi bil že v bolj vrhnjem razredu, bi bilo moje priporočilo:
ojačevalnik:
Vincent SV-236mk
Marantz PM-15
Harman Kardon HK 990(bi pa z njim obvezno kupil tudi njihov CD!)
prostostoječi boxi:
Focal Chorus 836
Canton Carat 790DC
Heco Celan 700(nekoliko cenejši, a dobri)
Se pa pri Technomarketu zelo ugodno dobijo Mirage OMD15.Ta tvojo sobo, ki ni velika, so lepo šlank, pa dobro tudi izgledajo.Skupaj s HK bi izgledalo vse sila lepo!
bookshelf zvočniki:
B&W CM5
Večino teh stvari poznam sam, pa tudi teste sem prebrskal(kar gre komu na živce Shocked Very Happy ).Mislim, da je lahko katerakoli kombinacija res dobra stvar!
Lahko pa pogledaš tudi za kakđno rabljeno stvarjo, saj je na voljo kar nekaj bonbončkov.Med ojačevalci je na Bolhi videti ojačevalnike Electrocompanient za 1500€, Musical Fidelity za 950€ in Primare za 765€.Vse to so res dobre cene!Pri zvočnikih je morda trenutno malce suše.
Če pa koga zanimajo rabljene stvari v tujini ali razstavni eksponati, je tule link:
http://www.audio-markt.de/_markt/browse.php?audioauktion=2003889e04802946af0c0219b738182d
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nomad



Pridružen/-a: Pet Maj 2009 14:01
Prispevkov: 911
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 28, 2009 19:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ck je napisal/a:
Nekdo je na temi o napajalnih kablih napisal, da delujejo povezano z akustiko prostora oziroma nanjo vplivajo in jo izboljšujejo. To je seveda popolnoma napačna trditev, ki pa je lahko posledica mešanja pojmov kot sta kvaliteta zvoka in akustika prostora. Fizikalnih zakonitosti se pač ne da spremeniti, pa če si še tako želimo. Kvaliteto zvoka lahko zelo spreminjamo npr. z zamenjavo ojačevalca, akustika prostora pa ostaja enaka. Enako velja za zamenjavo kabla, kjer se zvok lahko malo spremeni, akustika pa je še vedno enaka.


ck, ti si očitno povezavo razumel narobe in sedaj napačno razumevanje pripisuješ drugim, meni. Če si ti zdi ta trditev napačna, zakaj potem nisi z njo polemiziral tam, kjer si jo našel. Sem že opazil, da na tem forumu radi prevzemate razne teorija, pa jih zaradi pomnjaknja prakse in metode potem napačno razlagate ali pa jih slploh ne razumete. Potem pa za to dajte drugim v usta besede, ki jih niso izrekli in komentirate stvari, ki jih preprosto ne veste. Mislim, da se meni težko dogaja, da bi zamenjeval pojme kot sta akustika prostora in kvaliteta zvoka saj imam za sabo 20 let profesionalnega ukvarjanja z organizacijo koncertov in prireditev, 10 let sem bil tudi profesionalni DJ, bil urednik radijske postaje, imel lastno oddajo na nacionalnem radiu, vodil tehnične ekipe za ozvočevanje, načrtoval in postavljal sisteme v klubih (od elektrike naprej). DJ sete sem postavljal za najbolj znane svetovne DJe, kot so Roni Size, Roger Sanchez, Umek, Knazyanni … Skratka, zvok in glasba nista samo moj hobi, ampak življenski poklic. Če bi na probleme audia gledal tako kot večina na tem forumu, bi poklicno že zdavnaj propadel. Za razumevanje audia, pa ni dovolj pobirati razne teorije naokrog, pač pa je potrebno imeti veliko prakse in pravilno metodo, ki bo prakso spremenila v znanje.

Povezava med elektriko in akustiko je elektroakustična naprava, ki ji rečemo audio sistem. Akustično valovanje in elektromagnetno valovanje je oboje valovanje in ne boš verjel, oboje ima enake fizikalne lastnosti v kolikor ju motrimo kot valovanje. Če ne verjameš, poglej na spletno stran Cardasa, kjer boš videl da za akustiko in kable uporabljajo identične fizikalne zakone valovanja. Kakšna je bila povezava med dogajanji v napajalnem kablu in dogajanji v akustiki v mojem primeru, pa ti lahko razložim na tisti temi, kjer sem to omenjal, če te zanima seveda.
Na tejle strani http://en.wikipedia.org/wiki/Mains_hum pa lahko poslušaš zvok nihanja potenciala na 50Hz, ki se po zanki preko ozemljitve predvaja skozi zvočnike. Ni potrebno da nastane zanka, zaradi slabega glajenja višji harmoniki te frekvence tudi uhajajo direktno v avdio sistem. Prav vedno, vendar ne vedno v enaki meri. Polovica valovne dolžine te frekvence je 3,45 m – a te to ne spominja na kakšne mere povprečnih sob ?

Z akustičnimi sredstvi lahko to valovanje spremenimo, lahko ga pa tudi z elektomehanskimi napravami. V pro audio imamo dve taktiki. V studiu dušimo odbiti zvok v monitoring sobi, da nevtraliziramo pečat akustike, ki bi motil nevtralnost miksa. V snemelnem studiu pa se akustika oblikuje s pomočjo akustičnih elementov in z elektronskimi napravami. Pri koncertih pa se akustike lotevamo z elektornskimi sredstvi, equalizerjem, delayi ipd.
Se pravi nek statični vzorec obnašanja električne naprave se prilagodi statičnemu vzorcu akustike. To je to kar dela equalizer.

Pri domačem audio je prva stvar, ki jo moraš razčistiti ta, kaj je sploh del akustike. Najpomembnejši del akustike je mehanski del elektroakustičnih naprav, saj je neposredna povezava med akustiko in elektriko. Akustika lahko vpliva na pojav zank med mehansko napravo in valovanjem – temu se popularno reče feedback. Zato bo del taktike tudi izolacija mehanskih naprav. Del akustike, ki je najbolj spregledan, pa je membrana zvočnika oziroma kar cel premični del zvočnika. Zvočnik je elektroakustična naprava, kar pomeni, da sodi tako v polje akustike kot v polje elektrike.
Membrano zvočnika moramo gledati kot najpomembnejši del akustike.

Pri vsaki akustiki bi jaz začel pri teh dveh faktorjih. Razno dušenje in razpršitev zvočnih valov, pa naredi v glavnem več škode kot koristi. Ne popravljajo namreč akustike, ker se to ne da, temveč spreminjajo razmerje med direktnim in odbitim zvokom. Te naprave so se v domači audio preselile iz studijev, kjer imajo smisel v uporabi. Pri monitoringu mixa namreč nočemo, da bi soba v kateri delamo postala takorekoč del enačbe – mixa se vedno za direktni zvok. Nasploh pa so razni akustični pripomočki prekomplicirani za domačo uporabo, najmanj pa bi jih svetoval nekomu, ki nima prav veliko izkušenj. Še svetovno znani inženirji akustike si niso skoraj o ničemer enotni.
V majhnih sobah je problem v glavnem v tem, da se prve refleksije lepijo na direktni zvok. Zato je potrebno povečati vpliv direktnega zvoka, to pa se da najenostavneje narediti z zvočniki, ki sevajo več direktnega zvoka (dipoli) ali z near field postavitvijo (in temu primernimi zvočniki).
Planarji, predvsem dipoli nasploh utegnejo biti v majhni sobi problematični zaradi drugih zahtev, čeprav se recimo Quad in manjši Magneplanarji v majhnih sobah kar dobro znajdejo. V praksi pa bi kot najboljšo svetoval rešitev z nearfield postavitvijo zvočnikov:
“Near field listening gives the perfect stereo field. It is frequently used in the recording studio to position the microphones and the voice in the mix. The near field listening position is determined by the "center to center" distance of the speakers and the distance to the listener’s head. It does not refer to the room in any way.
The importance of symmetrical speaker placement in a small room cannot be over emphasized.”

Več o tem je na strani: http://www.cardas.com/content.php?area=insights&content_id=28&pagestring=Room+Setup+3
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mišolin



Pridružen/-a: Sob Dec 2008 19:04
Prispevkov: 441
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 28, 2009 22:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ck je napisal/a:
Mišolin

Če boš delal police tako, de boš pritrjeval nosilce na tram, vsekakor razmišljaj o možnosti naknadne dodatne obtežitve police s kašnim marmorjem, obstajajo pa tudi razne antivibracijske plošče in drugi pripomočki.


CK,
o tem sem nekaj razmišljal. A misliš, da je nevarnost, da bi se sama granitna (marmorna itd.) polica zlomila, če je ne bi dal prej na leseno? Teža vseh aparatur bo tam nekje 45 - 50 kg po grobi oceni, kar po mojem ne bi smel biti problem, če bo debela recimo ene 3 cm. Je pa res, da potem utegne izgledat, da mi nagrobnik visi pod stropom. Laughing Predvsem me zanima, če misliš, da je bolje, da jo prosto obesim (s kakšno verigo ali pletenico) ali fiksno pritrdim? Najprej sem razmišljal, da bi jo obesil, sedaj pa nisem več tako prepričan. Na temperaturo pa sem kr malo pozabil, čeprav pri meni to najbrž ne bo tak problem, ker se mi na sredini strop dviguje še do galerije, kjer se zadržuje večina vročine. (nekje 1,5 m nad zamišljeno pozicijo komponent) Tam gori poleti res ni ne za živet ne za umret.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ajka



Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00
Prispevkov: 3181
Kraj: Sežana

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 28, 2009 23:30    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

saso68 je napisal/a:
Kaj menite o tem:
http://www.magnepan.com/model_MMG
Bili naj bi primerni za majhne prostore!


LP

MMGja uradno ni na EU trgu...Zato, če se kakšen neuradno najde ne moreš uveljavljat garancije v EU...Je treba poslat v USA...
Ta pravi Magiji se začnejo z modelom MG12 ...
Kako lahko zveni planar tudi v basih pa šele z modelom MG 1,6...
Drugače pa Magiji zahtevajo določeno postavitev,ki morda ni všeč audiofilu,če ni tako, od zvoka ne bo nič Exclamation Exclamation
_________________
~ ** ~
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: -
ajka



Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00
Prispevkov: 3181
Kraj: Sežana

PrispevekObjavljeno: Ned Jun 28, 2009 23:55    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

saso68 je napisal/a:
Numb!
Ja, sem imel v mislih kak Dynaudio, ampak model Audience 122, ki se prodaja na AK-ju v povezavi s Primareom I21. Po mojem je to dobra kombinacija. B&W pa še nisem slišal.

CK!
Hvala za razlago o akustiki. Bom malo pogledal o izdelavi absorberjev,
predvsem kotnih. Kar se tiče polic, ipd. ni problema, sem imel v mislih tako varianto, pa tudi dokaj debel tepih. Od ojačevalca pa mi je padel v misel še Primare I21.

Ajka!
"obešeni strop" in "zvočni reflektorji"? Malce več obrazložitve, prosim.
Kaj priporočaš od omnidirktnih zvočnikov?


LP

Obešenih stropov je več vrst...
Enostavna konstrokcija samo za "golo" dušenje za frekvence cca 250Hz naprej...Elementi so lahko posamezni,ki so dekorativnega videza ali po celem stropu z lesenimi elementi ali gips akustičnimi ploščami in "zvočno" izolacijo...
Če ni prostora po višini pa bi hoteli dušiti tudi nižje frekvence se izdela po projektu stropne komore točno določenega volumna,ki dušijo tudi obsežnejši zv. spekter...vendar ta varianta je takoj veliko dražja...

Zvočni reflektorji pa delajo tisto kar sem že zgoraj opisal....
"""S tem rešiš zgodnje odboje,ki naj ne bi prišli prehitro do tebe skupaj z direktnim zvokom...Tako omogočiš zvočnikom,da zaigrajo nepopačeno in polni zmogljivosti "delanja" 3D zvočne slike """...
Vendar,če ne veš za kaj gre je to tako ,kot bi se naučil vozit avto v dopisni šoli Exclamation
Tudi experimentiranje ne prinese rezultatov,ker je preveč ugibanja Exclamation

Zvočnike pa je treba pred izborom prej slišat ne glede na firmo , princip delovanja ali pisanja po forumih ali testih Exclamation Exclamation Exclamation
_________________
~ ** ~
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: -
ck



Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27
Prispevkov: 1604
Kraj: kamnik

PrispevekObjavljeno: Pon Jun 29, 2009 18:54    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Nomad

Jaz včasih preberem vse poste takoj, včasih za nazaj, včasih pa 3 tedne nič, kakor se mi zljubi. Enako je z odgovori. Pač nisem nek forumfreak, ki bi moral kar naprej viseti na njem, kako pa je z drugimi forumaši pa ne vem. Tudi polemizirat se mi ne ljubi vedno.

Ko sem napisal tisto o povezavi kabla z akustiko, se mi po pravici povedano niti ni ljubilo pogledat kdo je to napisal, niti se mi ime samo ni zdelo pomebno, ampak če se že javljaš pa tudi OK.

Zvočnik (pa dejmo govorit samo o običajnih vsakdanjih zvočnikih) je vsekakor elektroakustična naprava. Ko se zaradi toka, ki steče skozi tuljavo začne premikati tuljava, se premika nanjo prilepljena membrana, kar slišimo kot zvok, če so nihanja v slušnem spektru (20Hz-20kHz) in primerno močna. Pravzaprav membrana povzroča spremebe v zračnem pritisku (tlaku) z določeno frekvenco, kar preko šesa zaznamo kot zvok.

Induciranje elektromagnetnih valov nižjih frekvenc v zvočniških kablih (ali napravah v audio verigi), je možno in se ob daljših kablih, ki tečejo npr. ob neoklopljenem AC kablu, po katerem teče tok lahko pojavi (o tem smo že debatirali, mislim da se to omenjal celo jaz), vendar to nima vpliva na akustiko prostora temveč na zvok. Seveda lahko dobimo tudi zaradi slabih usmernikov v napravah, ki so v audio verigi v zvočnikih zvok (bolje rečeno šumenje), vendar to nima nobene povezave z akustiko prostora, ki je fizikalno gledano odvisna samo od prostora, ne pa od zvoka, ki prihaja iz zvočnika. To velja tako za RT 60, kot za linearenost. Je pa res, da če ni zvoka, ne vemo kakšna je akustika prostora (čeprav se jo da na podlagi izračunov in izkušenj približno določiti)

Nearfield poslušanje je ena od možnih rešitev za poslušanje manj "popačene" glasbe, torej glasbe, ki je manj popačena zaradi odbojev zvoka od sten. Ker je zaradi bližine zvočnikov direkten zvok še za nekaj decibelov glasnejši od odbitega (tudi tu so v majhni sobi lahko izjeme za določene frekvence), s pomočjo naših možganov slišimo bolj linearen in dinamičnejši zvok, praviloma pa izgubimo velik del zvočnega odra, tako na širini in višini kot na globini, pa še kaj bi se našlo. Tudi RT 60 ostaja enak in nam kvari zvok zaradi predolgega izvenevanja tonov določenih frekvenc.
Pojavlja se tudi problem pri tonih, ki prihajajo iz bass refleks odprtine, še posebej če je ta zadaj.
Poleg tega zna biti postavitev zvočnikov v majhni sobi za nearfield poslušanje zelo problematična ker terja dodatno približevanje zvočnikov k poslušalcu. Seveda je vse odvisno od zvočnikov in prostora ampak v konkretnem primeru bo verjetno težko doseči večjo razdaljo kot kaka 2m med zvočniki in poslušalcem, kar pomeni znaten pomik zvočnikov ali poslušalca naprej ali pa oboje. Problematično je tudi poslušanje večjega števila poslušalcev, saj premik za nekih 50 cm iz osi bistveno vpliva na zvok. Kaj več se sedaj ne spomnim, kajti že dolgo je tega, kar sem se s tem "igral".
Meni je vsekakor ljubši zvok z večjim razmakom zvočnikov in mesta poslušanja.

Jaz sicer nisem strokovnjak za miksanje, vendar preveliki posegi "mojstrov", ki z elektroniko odpravljajo poledice slabe akustike studijev ali prostorov v katerih snemajo, ali pa napačno postavitve mikrofonov in še kaj, naredijo ponavadi več škode kot koristi. Posledice so posnetki brez dinamike z nenaravnim zvokom akustičnih inštrumentov,.....
Equilazer lahko pripomore samo izbolšati linernost jakosti zvoka posameznim frekvencam (ali pri posnetku ali pa pri predvajanju), ne more pa pomagati pri prevelikih RT 60 prostora.

"Popravljanje" oziroma vplivanje na akustiko prostora je seveda poznano skoraj vsakemu audiofilu, čeprav se mnogi s tem ne ukvarjajo ali pa se tega problema ne zaveda. Razne police s knjigami, oblazinjeno pohištvo,... zaradi svojih absorcijskih lastnosti absorbirajo zvok, ki bi se drugače odbil, lahko pa tudi difuzirajo (razpršujejo). Absorberji ali difuzorji so popolnoma enostavne zadeve (večji problem je izbira pravilnih in postavitev na pravo mesto), pa tudi mnogi equilzerji (ki kot sem že dejal imajo lahko tudi mnogo negativnih lastnosti) so enostavni za uporabo. Mislim, da ima kar nekaj bralcev tega foruma equilazerje tovarniško vgrajene v svoje večkanalne receiverje in tudi v uporabi. Rokovanje je več kot enostavno, o učinku pa ne bi sedaj. Obstajajo pa seveda veliko kvalitetnejše variante npr. izdelki firmeTact.

Dovolj za sedaj, se mi ne ljubi več pisati.
_________________
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JANKO
Gost





PrispevekObjavljeno: Ned Jul 05, 2009 16:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Veliko se je omenjal Vincent 236, ki sem ga imel zadnjič doma na testiranju. Par stvari, ki so me zbodle pri tem ojačevalcu:
1. en kanal igra glasneje kot drugi (stvar je nekoliko odvisna tudi od položaja tonskih kontrol)
2. lampe 12ax7b, ki so originalno montirane blazno šumijo. če sem jih zamenjal s kakimi drugimi je šum izginil
3. tonske kontrole v nevtralnem položaju že delujejo kot nek loudness. če hočeš zvok spravit v nevtralen položaj jih moraš zapreti za 2-3 korake.

Je imel še kdo podobne izkušnje? Ne me narobe razumet, ojačevalnik sploh ni slab, napisal sem samo tisto kar me je začudilo.

lp
Nazaj na vrh
krokar



Pridružen/-a: Pon Maj 2008 21:45
Prispevkov: 1454
Kraj: Štajerska

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 05, 2009 17:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

In si prepričan, da ima to kaj opraviti z akustiko tvoje sobe ali kaj?! Shocked
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3  Naslednja
Stran 2 od 3

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe