Poglej prejnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
benma
Pridruen/-a: Ned Jan 2011 17:12 Prispevkov: 1533 Kraj: Kamnica
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 00:00 Naslov sporočila: |
|
|
Priložil sem napaĆØno sliko. To je najnovejÅ”i model RX 100 III, ki ima bolj Å”irokokoten objektiv (1,8-2,8/24-70mm) in pa elektronsko iskalo. Posebnost serije 100 je razmeroma velik senzor, izreden objektiv, zelo kvalitetna izdelava ter seveda izredna kompaktnost. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
joztom
Pridruen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1946 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 07:29 Naslov sporočila: |
|
|
Ko aparat prižgemo, se objektiv odpre, tukaj je hakeljc, nekateri novejÅ”i imajo standard pri odpiranju na nekdanjih 28mm na 35mm film, nekaj starejÅ”i ali cenejÅ”i pa na 35mm na 35mm film. ĆloveÅ”ko oko deluje s percepcijo slike na cca 50mm, kar je bil nekdaj standardni objektiv. Zdaj je to vse pomeÅ”ano, pa Å”e nobeden ne bere teorije. Će slikaÅ” "dotiĆØno osebo" brez iztegovanja zooma, imaÅ” neprilagojeno perspektivo in nos 30% veĆØji kot uÅ”esa, torej neumnost. Pri pokrajini se to vidi enako. Za portret so se nekdaj uporabljali specialni portretni objektivi, ki ne popaĆØijo izraza obraza, torej na 35mm kameri dragi Zeiss Sonnar 85/1,4 ali najbolj znani, ostri in uporabljani profesionalni Nikkor 105/2,5. Ostali so enako dobri. Par pravil, ki jih danes prezirajo, na sliki morajo biti oĆØi osebe vedno ostre, morje mora biti dosledno horizontalno, ne slikaj sonĆØnega zahoda, ker ima sigurno kdo lepÅ”ega itd... O contre-jour posnetkih, pa 3/4 osvetlitvi ali pa celo umetniÅ”kem aktu pa je zadeva zelo zapletena. Za vse, željne osnov iz klasiĆØne fotografije, je zakon knjiga Filmska fotografija z navedbami uporabe objektivov, tako je malo znano, da je najuspeÅ”nejÅ”i umetniÅ”ki film Citizen Kane, avtorja Orsona Wellsa, (http://en.wikipedia.org/wiki/Citizen_Kane) posnet izkljuĆØno s teleobjektivom, primerljivim med 85-105 na 35mm in s spodnjega kota (stojiÅ”ĆØa od spodaj). Jasno, z naÅ”tudirano mojstrsko osvetlitvijo, pa ĆØeprav ĆB. Å e manj ljudi ve, da so najboljÅ”i objektivi bili nekdaj za Bolex na 16mm (Angineux zoom 12-120mm) in pa (Schneider 6-600mm, prav piÅ”e!). Vse ta pravo Å”e zdaj delajo iz stekla, ki ga hladijo do dve leti, vsak dan za eno stopinjo, da so kristali pravilno razporejeni, to potem nudi resolucijo 240 linij na projiciran mm. Že zdrava pamet pove, da to ne more biti tako množiĆØno, da bi vgrajevali v leĆØe za rajo. Pa ne glede na vse, ni nujni pogoj draga tehnika (recimo ceneni Lubitel II z mehurĆØkom zraka v onjektivu) za prvovrsten umetniÅ”ki izraz ni pogoj ne firma in ne cena, le oko in talent, pa seveda osnove pravil fotografije, katere pa je treba prebrati in z leti poskusov osvojiti. Henri Cartier-Bresson je vse delal z Leico in 50mm, Ansel Adams pa na ploĆØno veliko formatno kamero s kakÅ”nim Rodenstockom, le trenutek je pravilno izbran, pa seveda talent. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tomasg
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 15:00 Prispevkov: 151 Kraj: KOPER
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 08:32 Naslov sporočila: |
|
|
Ah, ja malo sem kolebal glede 6 in 8, se mi je zdel old school bokeh ne prevec koregiranega objektiva, se posebaj 8. sestka me je pretentala, se mi je zdela malo preostra...
Opazam, da imata ta dva hobija kar nekaj skupnega, npr. pretiravanje. Za enega so zoomi neuporabni, drugi zaradi slabega objektiva ne prepozna motiva. Zanimivo, da ni bilo dosti junakov, ki bi se upali ugibati kaj je kaj v tvojem postu.
Kdor med nami bolj pogosto obiskuje foto forume ve, da so taki posti pogosti in so dober priblizek blind testu v audiofiliji.
vojko je napisal/a: | tomasg je napisal/a: | Bolj za Ŕalo kot pa zares:
1, 2 Oly, 3, 4, 5 Canon, 6 Oly, 7 Canon, 8 Oly
Tomas |
1,2 Oly, ostalo Canon. Smo ga hitr dol dal.
Pa Å”e adapter za Canon je bil zaniĆØ, ostrina Å”epa.
Jotzom ima pa zelo prav. Najbolje se dela z res dobrim prime objektivom, ki ga zelo dobro poznaÅ”. Dobrih leĆØ pa ni veliko, so pa ogromne razlike. Cook, Schneider, Zeiss in francoski Angineux so pa liga zase. |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
ro-bi
Pridruen/-a: Sob Maj 2009 1:55 Prispevkov: 238 Kraj: ĆØrna
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 09:45 Naslov sporočila: |
|
|
Imel sem nikon d200 in celo goro objektivov, v glavnem sigme. Pa mi noben ni kaj veliko popaĆØil fotke. Se je zgodilo pri Å”irokokotnem (sigma 10-20), a pri ostalih tega ni bilo opaziti. Tudi barve so pri vseh bile na mestu- je pa res, da sem fotkal v raw in potem nastavil wb in ostalo.
Će objektiv popaĆØi fotko do nerazpoznavnosti, je nekaj hudo narobe z njim.
P.s. imam tamron mirror 500/f8 z nikonovim bajonetom, ĆØe koga zanima. RoĆØni zoom, fiksna blenda in za 500 mm nenormalno majhne dimenzije. Bokeh je malo poseben (kot pri vseh mirrorjih), drugaĆØe je solidno oster.
Ostalo na zs.
lp
Robi |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5984 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 10:40 Naslov sporočila: |
|
|
tomasg je napisal/a: | ..opažam, da imata ta dva hobija kar nekaj skupnega, npr. pretiravanje. Za enega so zoomi neuporabni, drugi zaradi slabega objektiva ne prepozna motiva. Zanimivo, da ni bilo dosti junakov, ki bi se upali ugibati kaj je kaj v tvojem postu.
Kdor med nami bolj pogosto obiskuje foto forume ve, da so taki posti pogosti in so dober priblizek blind testu v audiofiliji... |
V nepoteŔenosti sem Ŕel guglat, da vidim kaj pravi stric internet.
V bistvu bi si moral vzeti ĆØas, analizirati primerjavo fotografij in ugotoviti kaj mi ne gre skupaj.
Distorzije zoom objektivov sem naÅ”el na guglu - v obliki 'pinkuÅ”ina' in brkov 'mustaÅ”'. O sodĆØkih pa ne bi, hahaha. Morda je kaj od tega.
Slike so pri hĆØeri. Saj ne da me ful muĆØi - a ker je tu kar nekaj foto navduÅ”encev, sem eno zapažanje navedel. MisleĆØ da je to poznana reĆØ, a oĆØitno je realnost irelevantna.
Nekje sem Å”e zasledil, kako na fotografijah lahko izpade ozadje nerealno daleĆØ (napram resnici) in obratno. Kako je perspektiva lahko ploÅ”ĆØata (vso ozadje potisnjeno naprej). NaÅ”el sem tudi tukaj že omenjene disproporce, ko so bližji objekti nerealno poveĆØani...
Lahko da gre za kombinacijo efektov, mustaÅ” distorzija z napaĆØno perspektivo (umetniÅ”ko potisnjeno naprej ali nazaj). Kaj pa vem.
Će bi slikaril, bi me to zelo zanimalo. V ĆØasopisu, kjer naj bi posredovali toĆØne informacije, pa verjetno izkrivljena realnost fotografije ni na mestu. _________________ Carpe Diem
Nazadnje urejal/a ambasador Sre Avg 27, 2014 11:25; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
tomasg
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 15:00 Prispevkov: 151 Kraj: KOPER
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 11:09 Naslov sporočila: |
|
|
kako fizikalni, v tem primeru opticni, zakoni vplivajo na fotografijo je en najlepsih in najbolj zanimivih aspektov fotografije same. je tudi ena od najbolj kreativnih lasnosti fotografije, s tem mislim da se bodo strinjali vsi, ki so kdaj uporabljali fotoaparat z zamenljivimi objektivi.
S pinoclusion in barrell distorzijo je kot z zeno, od daled (ozek kot) zgleda bolj suha kot je, od blizu (siroki kot) pa bolj debela kot je. Na sreco obstajajo orodja za korekcijo problema, predvsem od blizu, par glasov vina pa je
ambasador je napisal/a: | tomasg je napisal/a: | ..opažam, da imata ta dva hobija kar nekaj skupnega, npr. pretiravanje. Za enega so zoomi neuporabni, drugi zaradi slabega objektiva ne prepozna motiva. Zanimivo, da ni bilo dosti junakov, ki bi se upali ugibati kaj je kaj v tvojem postu.
Kdor med nami bolj pogosto obiskuje foto forume ve, da so taki posti pogosti in so dober priblizek blind testu v audiofiliji... |
V nepoteŔenosti sem Ŕel guglat, da vidim kaj pravi stric internet.
V bistvu bi si moral vzeti ĆØas, analizirati primerjavo fotografij in ugotoviti kaj mi ne gre skupaj.
Distorzije zoom objektivov sem naÅ”el na guglu - v obliki 'pinkuÅ”ina' in brkov 'mustaÅ”'. O sodĆØkih pa ne bi, hahaha. Morda je kaj od tega.
Slike so pri hĆØeri. Saj ne da me ful muĆØi - a ker je tu kar nekaj foto navduÅ”encev, sem eno zapažanje navedel. MisleĆØ da je to poznana reĆØ, a oĆØitno je irelevantna.
Nekje sem Å”e zasledil, kako na fotografijah lahko izpade ozadje nerealno daleĆØ (napram resnici) in obratno. Kako je perspektiva lahko ploÅ”ĆØata (vso ozadje potisnjeno naprej).
Lahko da gre za kombinacijo efektov, mustaÅ” distorzija z napaĆØno perspektivo (umetniÅ”ko potisnjeno naprej ali nazaj). Kaj pa vem.
Će bi slikaril, bi me to zelo zanimalo. |
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
uroÅ”
Pridruen/-a: Sre Dec 2013 18:30 Prispevkov: 295 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 11:23 Naslov sporočila: |
|
|
PinkuÅ”in in brke se da zelo enostavno softversko odpraviti, to se lahko naredi že v fotiĆØu. Vendar razlike niso tako velike, da bi to lahko vodilo do neprepoznavanja motivov. V bistvu me tvoja opažanja precej intrigirajo.
O pripombi o namiÅ”ljenih razlikah med zumi in fiksnimi objektivi pa za analogijo: kar se mene tiĆØe, je razlika tako velika kot med nekim stolpiĆØem in kakovstnimi solo komponentami dokaj vstopnega razreda. S tem da je med stolpiĆØi razliĆØnih razredov verjetno veĆØja razlika kot med zumi razliĆØnih razredov. Kot reĆØeno, verjamem, da so najboljÅ”i zumi tudi zelo dobri, izkuÅ”enj z pa nimam in jih tudi ne bom imel.
Fiksni objektivi pa imajo Ŕe eno prednost, to da nimajo zuma:) kar pomeni, da te silijo k temu, da kompozicijo bolje premisliŔ. Zumi pa te prav silijo v Ŕlamparijo: pozumiraj in slikaj.
Će se mi bo ljubilo se bom enkrat sprehodil po ljubljani in ambasadorju posnel kakÅ”no fotko in priložil sliko brez in z odstranjenimi pinkuÅ”ni in mustaÅ”i.
O drugi temi pa imam dovolj primerjav že narejenih doma, samo poiskati bi jih moral. Jih je pa dovolj najti tudi na internetu.
Moja sklepna misel pa ni, da je treba ne vem koliko zapravit, ampak da so tudi poceni fiksni objektivi noro dobri. Prav tako kot so tudi poceni DSLR-ji dandanes noro dobri |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5984 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 11:35 Naslov sporočila: |
|
|
MogoĆØe sem nejasno napisal:
Saj ni, da je na sliki kaj drugega. Neprepoznavnost sem navedel v smislu, da veÅ”, da ti je znan motiv - a moraÅ” (veĆØ kot za hip) napeti možgane se spomniti, kje je to. V bistvu je prikaz takÅ”en, da zbega.
Z onim drugim aparatom pa takoj, brez naprezanja ti je jasno.
Zelo karakteristiĆØne stavbe prepoznaÅ”, pa naj bodo Å”e tako deformirane. Ko pa gre za hiÅ”e ali uliĆØice, ki so variacija na temo - v tem primeru primorskega stila, se pa stvar obrne. Postane lahko težavna. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
joztom
Pridruen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1946 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 11:56 Naslov sporočila: |
|
|
Edino pravilno, slika je namenjena oĆØem, duÅ”i in obĆØutkom, ne pa optiki, Exmor chipu, vignetiranju, resoluciji na mm itd. Zoom ima eno žalostno resnico, vsi ga uporabljajo izkljuĆØno na obeh konĆØnih vrednostih. Ko sem bil Å”e fotograf sem redko posegel po 35-70 Nikkorju, vedno ali 105/2,5 portret, ali 24/2,8 panorama, ali 55/2,8 Micro za ptiĆØe, ali 180/2,8 za kakÅ”ne dirke, skoke, hokej, veĆØ kot 180 iz roke ne gre brez sreĆØe. Že že, s sodobnimi teleobjektivi z antistres mehanizmom ali na Schneider zoomu z vztrajnikom za mehko zoomiranje ali na Linhof ali Manfrotto stativu. To so zadeve, dosegljive le izven amaterskih krogov. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
nek_do
Pridruen/-a: Čet Okt 2009 21:22 Prispevkov: 2276 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 13:35 Naslov sporočila: |
|
|
Ko si ravno že omenil Linhof stative. To je pa moj nov hobi. Restavriranje starih vendar za vedno narejenih Linhof stativov z njihovo legendarno beige barvo. Hebat ga tudi tukaj ne gre brez vintaga.
Linhof stativ
_________________ Lep je dan
Nazadnje urejal/a nek_do Sre Avg 27, 2014 23:41; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
benma
Pridruen/-a: Ned Jan 2011 17:12 Prispevkov: 1533 Kraj: Kamnica
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 14:12 Naslov sporočila: |
|
|
"The most important component of a camera is the twelve inches behind it." Ansel Adams |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ajka
Pridruen/-a: Tor Maj 2008 10:00 Prispevkov: 3181 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Sre Avg 27, 2014 19:22 Naslov sporočila: |
|
|
LP
Fotke od Epsona
Žal A.K. hudo popaĆØi zadevo _________________ ~ ** ~ |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: - |
|
|
kumer
Pridruen/-a: Tor Jan 2009 10:45 Prispevkov: 948 Kraj: MARIBOR
|
Objavljeno: Pet Avg 29, 2014 11:05 Naslov sporočila: |
|
|
ali bo nikon na ifa 2014 predstavil d7200?
sicer pa kolikor vidim je sedaj ena izmed glavnih funkcij video
kateri dslr v rangu 1000 eur ima najboljŔi video?
LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
vojko
Pridruen/-a: Ned Maj 2008 16:50 Prispevkov: 940 Kraj: LJUBLJANA
|
Objavljeno: Pet Avg 29, 2014 12:53 Naslov sporočila: |
|
|
PAnasonic GH3, z naskokom. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
xray80
Pridruen/-a: Sob Maj 2008 19:01 Prispevkov: 291 Kraj: Koper
|
Objavljeno: Pet Avg 29, 2014 16:30 Naslov sporočila: |
|
|
Panasonic GH3 z objektivom 14-140mm. Žal je cena z 12-35 f2.8 objektivom cca 1800 eur. Je pa to mirrorless kamera. Se pravi manjÅ”a od dslr in objektivi so tudi manjÅ”i. Doma imam kombinacijo GH3 z 12-35mm objektivom in se odliĆØno obnese.
Za sample si poglej na vimeo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne more dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne more odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne more urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne more brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne more glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
Zadnje teme - HI-FI |
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno posluŔate?
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreĆØanja
Sejem gramofonskih ploÅ”ĆØ
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreĆØanja
Bristol HI-fI show
-
HI-FI
SluŔalkarski sistemi
-
HI-FI
MySqueezebox.com DOWN?
-
Do-It-Yourself
Spet nov lampaÅ”
-
HI-FI
Nova igraĆØa je doma......
-
Do-It-Yourself
DIY popravila
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Tidal
-
HI-FI
Roon labs
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
YouTube & stuff
-
HI-FI
DAC?
-
HI-FI
Uvoz naprave iz ZDA
-
HI-FI
ZvoĆØniki - izkuÅ”nje - predlog
-
HI-FI
Kam na popravilo?
|
|