Poglej prejnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
audio_holic
Pridruen/-a: Pon Maj 2008 13:50 Prispevkov: 323 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sre Maj 13, 2009 14:57 Naslov sporočila: Kontrola glasnosti |
|
|
Pri iskanju reÅ”itev za svoj projekt predojaĆØevalnika sem naletel na nekaj idej katero varianto kontrole glasnosti naj uporabim:
Modri Alps RK27. Verjetno najbolj razÅ”irjena kontrola glasnosti v srednjem in high end rangu. Cenovno ugoden in enostaven, vendar z nekaj pomanjklivostmi, kot je mehanska in elektriĆØna sklopljenost. Cena okoli 20 EUR. Možnost motornega pogona.
DACT. V primerjavi z Alpsom precej bolj precizna atenuacija, daljŔa življenska doba a tudi viŔja cena...okoli 130 EUR. Ni remote control opcije.
Naskednja zanimiva zadeva je tale Dantimaxov kit. 64 stopenj nastavitve glasnosti po 1 dB. Cenovno ugodna cca 60 EUR. Prednost pred Alpsom je daljÅ”a življenska doba in preciznost. Slabosti sta po moji ocena, veĆØja velikost vezja z daljÅ”imi vodi ter kapacitivna sklopljenost oscilatorja z ostalim vezjem.
NajnovejÅ”i proizvod Tentlabsa...Podoben Dantimaxovemu proizvodu, le da je tu vezje manjÅ”e, ima že integrirano vhodno selekcijo. Programiran je tako, da se oscilator "izkljuĆØi" iz preostalega vezja da se galvansko odstrani morebiten vdor zunanjih motenj. Cena je kar zajetna...200 EUR.
KakÅ”na so vaÅ”a mnenja oz. izkuÅ”nje z razliĆØnimi tipi kontrol glasnosti? Je Alps na koncu res precej "slabÅ”i" od njegove relejske konkurence?
Nazadnje urejal/a audio_holic Pet Maj 15, 2009 00:33; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
gorko1
Pridruen/-a: Pet Maj 2008 21:44 Prispevkov: 656 Kraj: MARIBOR
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2009 21:47 Naslov sporočila: |
|
|
Ja res je zanimivo,da plavega Alpsa uporablja ogromno firm v razredu do 5kEUR in tudi veĆØ. DrugaĆØe med diyerji ni preveĆØ priljubljen. VeĆØina raje posega po stepped atenuatorjih in relejskih preklopnikih. Na diyaudio je kar nekaj primerjalnih testov raznik preklopnikov,poten...itd. Sam nisem nikoli probal plavega Alpsa. V predojaĆØevalcu uporabljam TKD (ko on) 2CP-2511. Pred tem sem uporabljal ELECTROSWITCH preklopnik z Dale upori in ga TKD preseže v vseh pogledih. Bistveno bolÅ”a resolucija,ter dosti bolj transparenten zvok....
Nastane pa problem,ko si zaželiÅ” daljinsko upravljanje. Tu pa se ustavi na Alpsu,kakÅ”nem Panasonicu pa kot si omenil relejskem prekopniku. Sicer za DACT obstaja reÅ”itev http://www.bentaudio.com/index2.html.......samo,ko seÅ”tejeÅ” skupaj,te že malo boli glava. Sam že nekaj ĆØasa razmiÅ”ljam,da bi vzel Dantimaxov kit,ker se mi veĆØ ne ljubi vstajat . MogoĆØe ga bom vgradil in pustil,kljub rahli degradaciji zvoka. Kdo ve....ali pa bom preseneĆØen in bo celo boljÅ”i od TKDja.
Lp,
Goran |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ProJet
Pridruen/-a: Sre Feb 2009 17:54 Prispevkov: 1241 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Maj 14, 2009 22:52 Naslov sporočila: |
|
|
Zanimiva sta Ŕe Lightspeed Attenuator in Goldpoint z motornim pogonom.
Sam v mojem predojaĆØevalcu uporabljam 24 polni "make before break" ELMA GOLD preklopnik s SMD upori v shunt vezavi. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
victorinox
Pridruen/-a: Tor Apr 2008 21:34 Prispevkov: 29 Kraj: 15km iz Celje(a)
|
Objavljeno: Pet Maj 15, 2009 18:40 Naslov sporočila: |
|
|
Vzemite tole kot retoriĆØno vpraÅ”anje ali pa v razmislek.
Nekateri ĆØlani foruma sliÅ”ijo razliko med 10cm bakrene in 10cm srebrne žice v doloĆØenem delu naprave ali med srebrno ETI spajko in navadno spajko... morda malo pretiravam morda jih podcenjujem.
Bolj ali manj se strinjate da je (ĆØim) manj sklopov in naprav na poti signala dobra (edina) reÅ”itev, ĆØe ne želimo izkrivljati vernosti posnetka.
Ali se morda komu ne zdi ravno nasproti temu naravnana reŔitev z preklopniki? Imajo cel kup kontaktov, daljŔih poti, spojev (ki so jih verjetno spajkali na roke kitajci ) komponent, materialov...
Zgolj razmiŔljam |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ProJet
Pridruen/-a: Sre Feb 2009 17:54 Prispevkov: 1241 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Sob Maj 16, 2009 05:52 Naslov sporočila: |
|
|
Za 100ā¬ pa se dobi tole:
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
gorko1
Pridruen/-a: Pet Maj 2008 21:44 Prispevkov: 656 Kraj: MARIBOR
|
Objavljeno: Ned Maj 17, 2009 00:07 Naslov sporočila: |
|
|
ProJet je napisal/a: | Za 100ā¬ pa se dobi tole:
|
Lahko prosim daÅ” link do strani,kje se to dobi. Hvala
LP,
Goran |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ProJet
Pridruen/-a: Sre Feb 2009 17:54 Prispevkov: 1241 Kraj: Ljubljana
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
mestn pu
Pridruen/-a: Sre Jan 2009 22:21 Prispevkov: 2635 Kraj: domžale
|
Objavljeno: Ned Maj 17, 2009 16:24 Naslov sporočila: |
|
|
victorinox je napisal/a: | Vzemite tole kot retoriĆØno vpraÅ”anje ali pa v razmislek.
Nekateri ĆØlani foruma sliÅ”ijo razliko med 10cm bakrene in 10cm srebrne žice v doloĆØenem delu naprave ali med srebrno ETI spajko in navadno spajko... morda malo pretiravam morda jih podcenjujem.
Bolj ali manj se strinjate da je (ĆØim) manj sklopov in naprav na poti signala dobra (edina) reÅ”itev, ĆØe ne želimo izkrivljati vernosti posnetka.
Ali se morda komu ne zdi ravno nasproti temu naravnana reŔitev z preklopniki? Imajo cel kup kontaktov, daljŔih poti, spojev (ki so jih verjetno spajkali na roke kitajci ) komponent, materialov...
Zgolj razmiŔljam | Odvisno kakŔne komponente si lastiŔ.
Će ne bi notranje ožiĆØenje na poti signala v neki topologiji vplivalo na zvok, bi lahko mirno zalotal prvo žico, ki bi ti priÅ”la v roke..
Tudi jekleno licno.. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
audio_holic
Pridruen/-a: Pon Maj 2008 13:50 Prispevkov: 323 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Maj 18, 2009 00:19 Naslov sporočila: |
|
|
Sem povpraŔal kake tri mesece nazaj, pa se je atenuator Ŕe dalo dobiti. Cena pa je 140 EUR za kit komplet brez trafotov.
Sicer pa je trenutno najbolj "vroĆØa" zadeva tega konstruktorja balansirana relejna kontrola glasnosti, ki vsebuje tudi buffer zgrajen z LM 4562 ĆØipovjem. Zadeva sliÅ”i na ime RelaiXed preamplifier:
http://www.vaneijndhoven.net/jos/relaixed/index.html
Je pa zanimivo, da naprimer Lavardin (Ŕe vedno) uporablja modri Alps potenciometer. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ProJet
Pridruen/-a: Sre Feb 2009 17:54 Prispevkov: 1241 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Maj 18, 2009 08:03 Naslov sporočila: |
|
|
Poznam zadevo, tudi konstruktor se oglasi na DIY audio forumu, tako, da se mnenja izmenjajo iz prve roke.
RelaiXed je balansiran s prostorom za dvojni OPAMP po kanalu (balansiran izhod), kar je v doloĆØenem smislu že korak iz High Enda. Po mojih izkuÅ”njah z LME49720, ki je isti ĆØip kot LM4562, je tonalno zelo nevtralen a malce prazen v srednjem spektru in teži k preanalitiĆØnemu zvoku, kar je na daljÅ”i rok naporno. Ima tipiĆØni WOW faktor.
Definitivno je bolje uporabljati enojne OPAMPE z lastnim reguliranim napajanjem po ĆØipu. In z gotovostjo lahko reĆØem, da do danes Å”e nisem sliÅ”al boljÅ”ega od AD797. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
audio_holic
Pridruen/-a: Pon Maj 2008 13:50 Prispevkov: 323 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Maj 18, 2009 11:31 Naslov sporočila: |
|
|
ProJet je napisal/a: | In z gotovostjo lahko reĆØem, da do danes Å”e nisem sliÅ”al boljÅ”ega od AD797. |
Ali obstaja AD 797 v dual izvedbi?
Kako se pa soniĆØno obnese kaj AD 8610 / 8620 varianta? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
borisov57
Pridruen/-a: Pon Maj 2008 10:08 Prispevkov: 53 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Maj 18, 2009 12:16 Naslov sporočila: |
|
|
audio_holic je napisal/a: |
Ali obstaja AD 797 v dual izvedbi?
|
Obstaja AD8599. Ni ravno dvojni AD797, je pa vsaj njegov mlajÅ”i brat. Će bi ga rad probal, ga lahko dobiÅ”. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ProJet
Pridruen/-a: Sre Feb 2009 17:54 Prispevkov: 1241 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Maj 18, 2009 13:08 Naslov sporočila: |
|
|
AD797 obstaja samo v enojni izvedbi in ga odlikuje odliĆØna interna topologija:
Po tej shemi je narejenih mnogo sodobnih High End diskretnih ojaĆØevalnikov. Predvsem izhodni del je res nekaj posebnega.
Će iÅ”ĆØete ekvivalentni dvojni AD OPAMP, bodite pozorni na interno topologijo, ki naj bi bila takÅ”na ali zelo podobna. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ReturnToForever
Pridruen/-a: Sre Apr 2008 13:47 Prispevkov: 240 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Čet Maj 21, 2009 13:01 Naslov sporočila: |
|
|
Å e mojih 5 centov....
Iz lastnih izkuÅ”enj testiranja razliĆØnih potenciometrov menim, da je njihov vpliv na zvok predojaĆØevalca glede na aktivno stopnjo, ki mu sledi nesorazmerno velik. Signal, ki se obiĆØajno na vhodu sreĆØa z neko vrsto kontrole glasnosti se pri prehodu skozi uporovni material modificira na naĆØin, ki je konsistenten za razliĆØne tipe plastiĆØnih in ogljikovih uporovnih nanosov ali za razliĆØne tipe uporov (SMD, metal oksidnih, karbonskih...)
Do sedaj sem menjal potenciometre na C-J PV10, C-J PV12, MF X-CANS V3, Luxman C-02, v razliĆØnih izvedbah pasivnih atenuatorjev in trenutnem hibridnem predojaĆØevalcu in vedno sem z istim potenciometrom dobil generalno gledano isti tip zvoka ne glede na predojaĆØevalec v katerega sem ga vtaknil.
PreizkuÅ”al sem ALPS Blue Velvet (10k, 50k in 100k) in Black Beauty (100k) DACT CT2 prvo in drugo serijo z novimi upori (100k), generiĆØne karbonske iskrine potenciometre in DIY napetostni delilnik z ELMA preklopnikom in metal oksid upori....
Će rezimiram svoja opažanja (opis temelji na relativni primerjavi med opisanimi potenciometri):
ALPS Blue Velvet: najbolj bogat zvok z najmanjÅ”o resolucijo. Bas je v precej nedefiniran in manjka vsaj spodnja oktava. Rahlo forsirana sredina. DinamiĆØno zadovoljiv v sredini. Zelo posluÅ”ljiv za muziko v ozadju.
ALPS Black Beauty: Znatno boljÅ”i bas in veĆØja resolucija. Tonalno temnejÅ”i od vseh omenjenih. BoljÅ”a separacija kanalov pri nizkih jakostih od Blue Velvet. Na dolgi rok malce dolgoĆØasen.
Alps RK50:
Ko smo že pri Alps potenciometrih ne morem mimo tegale:
Tega sem imel le v pasivnem: Air Tight in mislim, da je to v vseh pogledih najbol popoln klasiĆØni potenciometer. Glasba ima telo, mehkobo, tonalno pravilnost in hkrati resolucijo ter dinamiko, ki najbolj spominja na resniĆØnost.
Na žalost je nekje vedno neka caka... cena se giblje okrog 1000ā¬.
DACT CT2: V prvotni izvedbi z belimi upori je bil zelo analitiĆØen in harmoniĆØno oskubljen. Vse je zvenelo tanko in precizno. Na dolgi rok zelo utrujajoĆØe. Nova verzija z modrimi upori je najbolj nevtralna od vseh preizkuÅ”enih potenciometrov in glede resolucij presega celo napetosni delilnik z le dvema metal film 1% uporoma v vsaki veji. V spedenanem sistemu brez pripomb v nasprotnem pa garbage-in garbage-out.
DIY napetostni delilnik z ELMA: Verzija z 1% maetal film upori je boljÅ”a od obeh ALPSov a mu manjka resolucije in obeh ekstremov DACTa.Će ne bi imel DACTa bi uporabljal tega. Poskusil bom Å”e z Vishay ali Holco upori.
Iskra: ni omembe vredno.
Će bi Å”el v ekstreme potem bi si nabavil RK-50, abi prej poskusil Å”e Supermalloy Transformer Attenuator
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
audio_holic
Pridruen/-a: Pon Maj 2008 13:50 Prispevkov: 323 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Čet Maj 21, 2009 15:31 Naslov sporočila: |
|
|
Zelo zanimiva opažanja...
Interesantno bi bilo morda poizkusiti tudi kak Noble potenciometer...ima kdo kake izkuŔnje z njim?
Sam se vedno bolj nagibam k reÅ”itvi z potenciometrom oz. preklopnikom. Pri relejski kontroli glasnosti sem odkril kar nekaj pomanjkljivosti...Izbor relejev je precej kritiĆØen zaradi malih tokov, zato se mora uporabiti posebna izvedba releja, kateri ima kontakte prirejena malim tokovom, v nasprotnem primeru imamo v spodnjem tokovnem obmoĆØju opraviti z nelinearnostjo oz. diodnim efektom... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne more dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne more odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne more urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne more brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne more glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
Zadnje teme - HI-FI |
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno posluŔate?
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreĆØanja
Sejem gramofonskih ploÅ”ĆØ
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreĆØanja
Bristol HI-fI show
-
HI-FI
SluŔalkarski sistemi
-
HI-FI
MySqueezebox.com DOWN?
-
Do-It-Yourself
Spet nov lampaÅ”
-
HI-FI
Nova igraĆØa je doma......
-
Do-It-Yourself
DIY popravila
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Tidal
-
HI-FI
Roon labs
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
YouTube & stuff
-
HI-FI
DAC?
-
HI-FI
Uvoz naprave iz ZDA
-
HI-FI
ZvoĆØniki - izkuÅ”nje - predlog
-
HI-FI
Kam na popravilo?
|
|