Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Yamaha NS-10
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 298
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 19, 2018 18:06    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

JAZZZ je napisal/a:
Hm, če bi hotel slišati posnetek tako, kot ga je potrdil umetnik, bi ga moral poslušati natančno na isti lokaciji, na istem sistemu ... kjer se je delal končni izdelek-mastering

Ja, pa še njegova ušesa in možgane.
Pa da ne omenjamo kakšne zanič zvočnike pogosto uporabljajo (Yamaha NS-10).
_________________
SpeakerSim - program za simuliranje zvočnikov
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1312
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 25, 2018 00:58    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:
JAZZZ je napisal/a:
Hm, če bi hotel slišati posnetek tako, kot ga je potrdil umetnik, bi ga moral poslušati natančno na isti lokaciji, na istem sistemu ... kjer se je delal končni izdelek-mastering

Ja, pa še njegova ušesa in možgane.
Pa da ne omenjamo kakšne zanič zvočnike pogosto uporabljajo (Yamaha NS-10).


Ob bok vsemu napisanemu me zanima, če imaš slučajno še kakšen "preblisk", čemu bi recimo služili Yamaha NS 10 v glasbeno snemalnih studiih?

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pestilence.



Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:34
Prispevkov: 2481
Kraj: Škofja Loka

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 25, 2018 08:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:
JAZZZ je napisal/a:
Hm, če bi hotel slišati posnetek tako, kot ga je potrdil umetnik, bi ga moral poslušati natančno na isti lokaciji, na istem sistemu ... kjer se je delal končni izdelek-mastering

Ja, pa še njegova ušesa in možgane.
Pa da ne omenjamo kakšne zanič zvočnike pogosto uporabljajo (Yamaha NS-10).

Pa dobro, a je res treba v vsaki temi provocirat? Ni to ql za nikogar : /

NS-10 obkroža mnogo legend ter mitov,načeloma pa niso edini monitor v studiu,v nekaterih imajo pa svojo mesto ter funkcijo. Niso pa več v tako pogosti uporabi kot nekoč.

"If it soungs good on these, it will sound good on anything."
_________________
Music was my refuge. I could crawl into the space between the notes and curl my back to loneliness.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 298
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Čet Okt 25, 2018 10:46    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pestilence. je napisal/a:
"If it soungs good on these, it will sound good on anything."

To sem že slišal, pa se ne strinjam.
Če na teh zveni dobro, bo na tistih, ki igrajo pravilno (ali še huje tisti ki so izmaličeni ravno v drugo smer) zvenelo dolgočasno.
Rezultat je hitro lahko POP namesto ROCK-a.

Če bi zvenelo dobro na vsem, bi potem tudi na Kanti.
Zakaj bi potem sploh kupovali high-end zvočnike, če pa zveni dobro na cenejših?
_________________
SpeakerSim - program za simuliranje zvočnikov
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
joztom



Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07
Prispevkov: 1107
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 26, 2018 01:02    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

V slikarstvu velja zlato pravilo, da če neke slike ne razumeš, ni kriva slika, ampak tvoja pomanjkljiva vzreja in izobrazba. Tako nekako velja za NS10, ki je po srečnem naključju postala referenca, standardna primerjalna enota za oceno glasbene produkcije. V nešteto studiih je en par, ponavadi priključen na kake iskre, nevtralne Brystone, pa se vsepovsod po svetu znajo tudi na daljavo zediniti o nekem posnetku. Tudi za Mona Lizo se ne ve, od kod superlativna ocena, ker ni ne barvno in ne kadrirano presežna, je pa edina in ONA, najbolj skrivnostna, najdražja, najhujša. Tako si na podlagi takih etalonov izostrimo standarde za okuse, ker recimo "sladica" rečejo na finskem tudi zoprno grenkemu sadežu iz reda borovnic, kuhanem v mleku, čez pa kot en koprc (ki je za na ribe), dočim v Turčiji sladki orehov nadev v listnatem testu namakajo še v medeno vodo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Bojan65



Pridružen/-a: Sob Feb 2014 19:52
Prispevkov: 31
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 26, 2018 08:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

joztom je napisal/a:
V slikarstvu velja zlato pravilo, da če neke slike ne razumeš, ni kriva slika, ampak tvoja pomanjkljiva vzreja in izobrazba. Tako nekako velja za NS10, ki je po srečnem naključju postala referenca, standardna primerjalna enota za oceno glasbene produkcije. V nešteto studiih je en par, ponavadi priključen na kake iskre, nevtralne Brystone, pa se vsepovsod po svetu znajo tudi na daljavo zediniti o nekem posnetku. Tudi za Mona Lizo se ne ve, od kod superlativna ocena, ker ni ne barvno in ne kadrirano presežna, je pa edina in ONA, najbolj skrivnostna, najdražja, najhujša. Tako si na podlagi takih etalonov izostrimo standarde za okuse, ker recimo "sladica" rečejo na finskem tudi zoprno grenkemu sadežu iz reda borovnic, kuhanem v mleku, čez pa kot en koprc (ki je za na ribe), dočim v Turčiji sladki orehov nadev v listnatem testu namakajo še v medeno vodo.



Joztom ti si car...!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 041 761 731
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 298
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 26, 2018 09:46    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

joztom je napisal/a:
V slikarstvu velja zlato pravilo, da če neke slike ne razumeš, ni kriva slika, ampak tvoja pomanjkljiva vzreja in izobrazba.

Jaz sem pa mislil, da umetnosti ni treba razumeti, ampak ti mora biti samo všeč in nič ni krivo če ti ni.

joztom je napisal/a:
Tako nekako velja za NS10, ki je po srečnem naključju postala referenca, standardna primerjalna enota za oceno glasbene produkcije. V nešteto studiih je en par, ponavadi priključen na kake iskre, nevtralne Brystone, pa se vsepovsod po svetu znajo tudi na daljavo zediniti o nekem posnetku.

Zakaj je ne-nevtralne (+-6dB) zvočnike treba priklopit na nevtralen ojačevalec?
Zvočniki naj bi reproducirali glasbo (umetnost) in ne ustvarjati umetnost.
_________________
SpeakerSim - program za simuliranje zvočnikov
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 4667
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 26, 2018 10:46    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:
JAZZZ je napisal/a:
Hm, če bi hotel slišati posnetek tako, kot ga je potrdil umetnik, bi ga moral poslušati natančno na isti lokaciji, na istem sistemu ... kjer se je delal končni izdelek-mastering

Ja, pa še njegova ušesa in možgane.
Pa da ne omenjamo kakšne zanič zvočnike pogosto uporabljajo (Yamaha NS-10).

@lightbit - tvoj show se nadaljuje Laughing tako da se je offtopic usmeril v umirjanje divjanja po forumu Laughing
----------------
Glede NS10 - je fenomen in kot tak ima svoj razlog obstoja, sicer bi ga že zdavnaj pokopali, če je že 'slučajno' zašel v studije. Če ti ne razumeš zakaj je temu tako /pa še jih nisi nikoli poslušal kaj šele preizkušal na domu/ ni potrebno klatiti neumnosti. Poleg tega, če na novo kupljeni 200€ vreden Behringer predstavlja veliko izboljšanje zvoka na tvojem domu, je jasno v kakšnih pogojih bi lahko naredil tak test.

Še malo korenčka: https://www.soundonsound.com/reviews/yamaha-ns10-story
citat iz zaključka: ...Why do we still use that old monitor? We use it because it does a job, even if it sometimes doesn't sound very nice while doing the job, partly because, if it's installed or driven inappropriately, it will reveal such shortcomings without mercy, and partly because it sometimes reproduces elements of our work that we don't particularly want to hear. ...
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 298
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 26, 2018 12:12    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Meni posnetki miksani na NS-10 običajno ne zvenijo dobro.
Na linku ki si ga dal je vse napisano in narisano.
_________________
SpeakerSim - program za simuliranje zvočnikov
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1312
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 26, 2018 15:05    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:
Meni posnetki miksani na NS-10 običajno ne zvenijo dobro.
Na linku ki si ga dal je vse napisano in narisano.


Citiram : Meni posnetki miksani na NS-10 običajno ne zvenijo dobro.

Aleluja.....to mislim da je izjava meseca, leta, če ne skoraj desetletja.

Kljub nekajletnem studijskem delu, si kaj podobnega nikoli ne bi upal napisati. To je zame čisti Wodoo.

Da na podlagi poslušanja posnetka ugotoviš na katerih monitorjih je bil posnetek zmiksan, moraš imeti zunaj zemeljske sposobnosti. Svaka ti čast Very Happy .




Mislim, da izjava sodi v knjigo



LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 298
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 26, 2018 19:03    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:
LightBit je napisal/a:
Meni posnetki miksani na NS-10 običajno ne zvenijo dobro.
Na linku ki si ga dal je vse napisano in narisano.


Citiram : Meni posnetki miksani na NS-10 običajno ne zvenijo dobro.

Aleluja.....to mislim da je izjava meseca, leta, če ne skoraj desetletja.

Kljub nekajletnem studijskem delu, si kaj podobnega nikoli ne bi upal napisati. To je zame čisti Wodoo.

Da na podlagi poslušanja posnetka ugotoviš na katerih monitorjih je bil posnetek zmiksan, moraš imeti zunaj zemeljske sposobnosti. Svaka ti čast Very Happy .

Imaš pa malo preveč domišlije, ker tega nisem rekel.

Včasih se da izvedeti (prebrati) z katerimi zvočniki je bilo miksano.
Poglejmo kaj že na Wikipediji piše:
Citiram:
Throughout the 1980s, engineers and producers worked widely with the speaker to monitor "[almost] any album you love from the 80s or 90s" – from Born in the U.S.A. (Bruce Springsteen), Avalon (Roxy Music) Let's Dance (David Bowie), to Big Bam Boom (Hall and Oates).


vintagesonic je napisal/a:

Aha tukaj je problem. No očitno nisem edini z cenenim sistemom.
_________________
SpeakerSim - program za simuliranje zvočnikov
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1312
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 26, 2018 21:35    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:
Aha tukaj je problem. No očitno nisem edini z cenenim sistemom.


LightBit.......brez zamere, problem in rešitev problema je popolnoma nekje drugje, kot ti misliš.

Že v začetku debate ti je bilo postavljeno vprašanje, ki si ga popolnoma ignoriral, ker očitno nisi imel ideje kaj bi repliciral. Ker se stvari pravočasno ne dorečejo, se problem vleče v neskončnost.

vintagesonic je napisal/a:
Ob bok vsemu napisanemu me zanima, če imaš slučajno še kakšen "preblisk", čemu bi recimo služili Yamaha NS 10 v glasbeno snemalnih studiih?LP


Problematika omenjenih zvočnikov Yamaha ima na temu forumu že precej dolg rep, tako da se že rahlo ponavljamo.

http://www.audio-kontakt.com/forum/viewtopic.php?t=3368&postdays=0&postorder=asc&start=75

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ducar



Pridružen/-a: Sob Apr 2012 13:13
Prispevkov: 489
Kraj: Ardro

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 26, 2018 22:00    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pa saj Ns 10 imajo samo zato, da slišijo al sploh kaj igrajo in pojejo, da ne zabluzijo s kakimi "u3PM", ki gre po pomoti še v eter. To je krep od špikerja in ni vredno, da se ga na tem portalu omenja kot nek ključni člen pri reprodukciji.
To je bilo že davno tega zapisano in utemljeno.
_________________
Canta e Cammina.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 298
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pet Okt 26, 2018 23:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@vintagesonic: Bi pa takoj povedal, da jih imaš za okras.
Žal jih nekateri ne znajo tako dobro uporabljati kot ti. Nekateri verjamejo, da so magični element do dobrega miksa.

ducar je napisal/a:
To je krep od špikerja in ni vredno, da se ga na tem portalu omenja kot nek ključni člen pri reprodukciji.

Wink
_________________
SpeakerSim - program za simuliranje zvočnikov
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1312
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 01:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:
@vintagesonic: Bi pa takoj povedal, da jih imaš za okras.
Žal jih nekateri ne znajo tako dobro uporabljati kot ti. Nekateri verjamejo, da so magični element do dobrega miksa.

ducar je napisal/a:
To je krep od špikerja in ni vredno, da se ga na tem portalu omenja kot nek ključni člen pri reprodukciji.

Wink


No, no......oba z ducarjem sta zadevo precej poenostavila, vsak na svoj način, zato sem dolžan pojasnilo Very Happy . Sicer pa, da, imam jih več ali manj za okras Smile ( kot še mnogo drugih stvari Smile )

Delo v glasbenem studiu je malce drugačno, kot si ljudje običajno predstavljajo v domačih foteljih, ko poslušajo svoj priljubljeni HI Fi sistem. Po vsej verjetnosti niso oni krivi za to, ampak splet raznoraznih okoliščin in urbanih legend, ki pogosto nimajo dosti zveze z realnostjo.

Meni so omenjene Yamahe več kot 10 let predstavljale zelo pomemben pripomoček pri delu, rekel bi, da so bile zelo enostavno delovno orodje, sedaj pa ko se že dolgo konkretno ne ukvarjam več s snemanjem in sem prepustil delo mlajšim kolegom, jih imam kot okras na polici, ker jih enostavno ne potrebujem več. Je pa lep suvenir na neko obdobje mojega življenja.

Uporaba teh specifičnih zvočnikov v studiu je imela v določenem obdobju studijske tehnike točno določen namen. Služili so predvsem kot kontrolni zvočniki za primer, ko si po nekaj urnem delu na velikih studijskih monitorjih ušesa enostavno utrudil in začel delati napake. To je popolnoma človeško, ker poslušaš iz ure v uro bolj naglas. Ko si zvok iz velikih monitorjev preklopil na Yamahe, ali pa celo Auratone kocke, so se eventualna napačna razmerja instrumentov v končnem miksu zelo hitro pokazala. S kontrolo posnetka na teh monitorjih, si lahko relativno enostavno in hitro prišel do idej, kaj bi bilo v ponovnem miksu potrebno popraviti. In po pravilu so se take korekcije vedno pokazale v pozitivnem in izboljšanem končnem rezultatu.

Nikoli se pa tovrstni monitorji niso uporabljali kot referenčni zvočniki za definiranje zvoka posameznih instrumentov ali pa celotne zvočne slike posnetka orkestra ali solistov, ali za generalni miks. Zakaj ? Zato ker tega enostavno glede na konstrukcijo in velikost niso zmožni. To so zvočniki, ki v principu niso "všečni" po zvoku, so pa za tisti del frekvenčnega spektra ki ga ponujajo, zvočno zelo realni. Za nastavitev »barve« zvoka posnetka se vedno uporabljajo veliki studijski monitorji, ki ponujajo celotni frekvenčni spekter. Veliki monitorji so za večurno delo zelo naporni, ker potrebujejo določeno zvočno jakost za svoj maksimum, ali bolje rečeno optimum kvalitete zvoka.

To je na nek način kontra logika, kot jo pričakujemo pri zvočnikih v domačem okolju. Doma morajo zvočniki zveneti tako. da nam bo njihov zvok všečen. V nasprotnem primeru je vse skupaj brez pomena, če imamo doma zvočnike, katerih zvok nam ni všeč. Vmes je potem še sto in en odtenek sivine, ki definira ostale faktorje Hi-Fi zvočnikov. Nekateri se bodo potem obesili še na terminus " High Fidelity", ampak o temu ne bi na tem mestu, ker je to spolzek teren, ki je več ali manj vezan na okus ali zahteve posameznikov.

Za konec lahko še dodam en detajl, ki je tudi zelo specifičen za oba zgoraj omenjena zvočnika. Oba sta relativno neobčutljiva za okolje v katerega sta umeščena. Seveda ne zvenita v vseh okoljih enako, lahko pa bi trdil, da zvenita podobno, kar tonskim mojstrom olajša delo pri komparaciji posnetkov.
Ne vem če sem bil dovolj razumljiv, ampak ostaja dejstvo, da če posnetek zveni dobro na teh dveh zvočnikih ( seveda s predpostavljenimi omejitvami v zgornjem in spodnjem frekvenčnem spektru ) potem obstaja zelo velika verjetnost, da bo ta isti posnetek zvenel dobro tudi na precejšnjem številu ostalih zvočnikov. Ni pa ta verjetnost 100%.

Tako, toliko zaenkrat.

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
Stran 1 od 5

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe
Izdelava: slo-code.com