Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Loudness vojna pri kraju?
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
jacoby



Pridružen/-a: Sre Jun 2008 10:23
Prispevkov: 986

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 04, 2014 15:10    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

joztom je napisal/a:
Čeprav se nerad oglašam, gre za zgrešeno terminologijo. V studiju je kos opreme, ki se ji reče com_pander, torej je sestavljena iz compression in expansion. Najprej posnetek komprimiramo, da zagotovimo zanesljivo polno dinamiko na mediju, nato naj bi jo v isti stopnji tudi ekspandirali, torej dobili nazaj originalno dinamiko. Pretirani posnetki so umetno ekspandirani na višjo stopnjo dinamike in ne komprimirani.

Torej ta "com_pander", potem deluje podobno kot RIAA?
Daj nam malo razloži tole...
Citiram:
nato naj bi jo v isti stopnji tudi ekspandirali, torej dobili nazaj originalno dinamiko
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
audiofill



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 19:48
Prispevkov: 5406
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 04, 2014 15:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Za foro tri različne verzije vsem poznanega albuma Brothers in arms legendarnih Dire Straits.

Vertigo izdanje iz leta 1996 izvrže DR med 10 in 14, uradni DR 12

audiofilski XRCD remaster izvrže DR med 8 in 12, uradni DR 10

audiofilski MFSL remaster izvrže DR med 12 in 19, uradni DR 15

Sprašujem se kako je možno, da xrcd izvrže tak ubogi šmorn napram klasičnemu cd izdanju, da ne govorim napram mfsl-ju. Kaj za hudiča so štrikali, pa to bi ja moglo pokat po šivih od dinamike. Konec koncev je xrcd hud patentirani mastering & proizvodni proces in okrajšava za extended resolution disc za kar se nikakor ne spodobi taka mala cifra. Razen če so imeli na razpolago švoh izvorni material iz katerega niso mogli izvleči čuda. Samo ne verjamem, gleda na to, da sem uletel že na več xrcd izdanj z nikakršno dinamiko napram klasičnemu izdanju.

Ali pa mfsl igra prljavo igro in umetno prekomerno ekspandira dinamiko v višave. Zdaj pa bodi pameten. Laughing

Še dobro da povprečen uporabnik kot sem sam ne ve kakšne vse svinjarije se počno z materialom/signalom preden pride ljuba glasba v naše roke, takrat bi se šele držal za glavo...
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
jacoby



Pridružen/-a: Sre Jun 2008 10:23
Prispevkov: 986

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 04, 2014 16:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

audiofill je napisal/a:
Sprašujem se kako je možno, da xrcd izvrže tak ubogi šmorn napram klasičnemu cd izdanju, da ne govorim napram mfsl-ju. Kaj za hudiča so štrikali, pa to bi ja moglo pokat po šivih od dinamike. Konec koncev je xrcd hud patentirani mastering & proizvodni proces in okrajšava za extended resolution disc za kar se nikakor ne spodobi taka mala cifra.

XRCD bo delal optimalno le na K2 - DSP/DAC reprodukciji, sicer pa ne.
Poleg tega, pa "extended resolution disc" ne pomeni nujno večjo dinamiko, temveč večjo resolucijo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
audiofill



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 19:48
Prispevkov: 5406
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 04, 2014 17:02    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jacoby, meni glede na to s kakšno skrbnostjo poteka xrcd proces evo tukaj in so vse te plošče kompaktibilne z vsemi cd playerji, še zmeraj ni jasno, kako da to že po defaultu ne izvrže večje dinamike od običajnih izdanj istih albumov kjer so bog ve kaj vse počeli z materialom tu pa kao state of the art proces in tudi plošče zelo drage, na koncu pa ubogih DR 10 napram DR 12 kar premore običajno izdanje. Pa četudi morebiti ni 100% optimalno...
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
audiofrik



Pridružen/-a: Pet Dec 2008 17:19
Prispevkov: 1422
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 04, 2014 17:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

audiofill

a v svoji veri v tehnologijo in novotarije pozabljaš da ni vse v dinamiki, konec koncev je tudi dinamiko mogoče že od prvih procesorjev- expanderjev kompresorjev ipd spreminjati kolikor hočeš, ampak nekatere stvari so pač same po sebi nedinamične, in če so take in imajo po recimo tvojih meritvah faktor 12 ali misliš da če so ga pri novem dvignili na 16 a je to res to avtomatično boljši posnetek, zvok... ne tako preprosto to pač ni..
to je enako kot interpretacije kjer simfonijo dolžine recimo 45 min skrajšaš na 41 min in je pač hitrejši tempo... a je to res to , ali znani Regin trik ko so gramofoni laufali na 34 obratovin se je posledično seveda slišalo da so rahlo bolj živahni... dajmo na 35 pa bo še boljše
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jacoby



Pridružen/-a: Sre Jun 2008 10:23
Prispevkov: 986

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 04, 2014 18:14    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

audiofill je napisal/a:
Jacoby, meni glede na to s kakšno skrbnostjo poteka xrcd proces evo tukaj in so vse te plošče kompaktibilne z vsemi cd playerji, še zmeraj ni jasno, kako da to že po defaultu ne izvrže večje dinamike od običajnih izdanj istih albumov kjer so bog ve kaj vse počeli z materialom tu pa kao state of the art proces in tudi plošče zelo drage, na koncu pa ubogih DR 10 napram DR 12 kar premore običajno izdanje. Pa četudi morebiti ni 100% optimalno...

Vprašanje kakšno metodo uporablja ta SW za merjenje dinamike, lahko da je to le neko povprečje albuma (komada), in to nič ne pomeni. Sicer je znano, da slabe produkcije nabijejo dinamiko kasneje pri masteringu do konca. Moje izkušnje so take, da boljše založbe, so posnete precej tišje v povprečeju (občutno slišno) ravno zato, da ohranijo dinamiko "masterja", nič ne dodajo, nič ne vzamejo, konice ostanejo v razmerju.
XRCD, je posnet z K2 process, to je algoritem in cel sistem snemanja (JVC), ki je sicer tudi kompatibilen z običajnim CD formatom, ampak ne dobiš enake resolucije.


Nazadnje urejal/a jacoby Sob Jan 04, 2014 18:18; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
audiofill



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 19:48
Prispevkov: 5406
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 04, 2014 18:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

audiofrik imaš prav.

Ker mi stvari znotraj studija/produkcije kot povprečnemu uporabniku niso dobro poznane tudi ne trdim tule nič zdravo za gotovo ampak samo navajam, kaj se mi zdi čudno in upam, da kdo ki so mu te stvari bolj poznane pridoda svoj lonček, da se slika skristalizira. Verjamem da še kakšnega forumaša tudi zanima kaj vse se dogaja s posnetki preden pridejo do nas in bom vesel vseh informacij. Če pri tem ustrelim kakega kozla nič zato, proces učenja. Smile

Hvala za odgovor.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 4988
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 04, 2014 20:02    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Tudi meni ni znano kaj vse lahko naumijo oslički v studijih in s čim se vse igrajo, niti kako kličejo igračke in igrice.

Tudi princip merjenja dinamike sem prepričan da sam po sebi nič ne pove.
Toda če po istem, pa neglede koliko kretenski princip je, dobiš različne rezultate za ISTE posnetke različnih izdaj - to nekaj pomeni. In po teh podatkih kompresija narašča, oziroma dinamika pada.
Klicala ti to kakor želela, zmeraj redukcija je ..
_________________
Carpe Diem

/pozor.:zapisano je moje stališče, pravica do sprememb pridržana/


Nazadnje urejal/a ambasador Sob Jan 04, 2014 20:11; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
NCC2000



Pridružen/-a: Čet Sep 2012 12:28
Prispevkov: 519
Kraj: Slovenia

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 04, 2014 20:09    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

zna bit, da je za ljubitelja glasbe bolje, da sploh ne ve, kaj se v studijih dogaja, audiofilu pa mora biti itak vseeno, saj gre vernost reprodukcije v lastni verigi (popačenj... Laughing ) od medija do ušes..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 4988
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 04, 2014 20:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

NCC2000 je napisal/a:
zna bit, da je za ljubitelja glasbe bolje, da sploh ne ve, kaj se v studijih dogaja, audiofilu pa mora biti itak vseeno, saj gre vernost reprodukcije v lastni verigi (popačenj... Laughing ) od medija do ušes..


Saj ne ve. Sliši pa. Kljub 'zastarelim' tehnogijam se pesem Cinca marinca od Frana Milčinskega Ježka sliši 100x + bolje od vseh novih drkaških digi migi posnetkov studijskih vseznalcev. Včasih so naši tonski tehniki pobirali priznanja na evropskem nivoju in so res nekaj veljali. Še danes se to sliši na starih posnetkih, in še kako, skozi celo distorzivno lastno verigo. Že preko radija je zadosti .. da zavohaš kako v rit smo šli z novo tehniko in tehniki.
_________________
Carpe Diem

/pozor.:zapisano je moje stališče, pravica do sprememb pridržana/


Nazadnje urejal/a ambasador Sob Jan 04, 2014 20:21; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
joztom



Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07
Prispevkov: 1238
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 04, 2014 20:21    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Da ne pametujem, v knjigah od Analog Devices, imam ene tri Aplication Manuale z načrti za studijsko opremo pač razlagajo to, kakor sem napisal. Je pa nekje logično da so za nekdanje potrebe snemanja na medije to potrebovali. Danes je to v digitalnem svetu nesmisel, se pa da to porabiti za napihovanje dinamike. Hočem povedati, da sem v živo slišal tudi posnetke, spačene in pretirano nažgane na to vižo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
audiofill



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 19:48
Prispevkov: 5406
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 04, 2014 20:22    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jacoby hvala za odgovor.

Jaz se špilčkam z dynamic range metrom. V bistvu plugin za foobar 2000. Zadevo je spravila skupaj skupina, ki se bori proti loudness vojni, podprlo pa jo je že lepo število tako domačih uporabnikov kot profičev. Več o tem tukaj:

http://www.dynamicrange.de/en/our-aim

Ni to uradni merilec dinamike, se pa borijo da bi to postal in da bi na vsakem novem izdanju morala biti napisana DR vrednost. Je pa po svetu merilec zelo razširjen in nekako splošno sprejet. Rezultate meritev albumov ljudje vpisujejo v online databazo, kjer je do danes zbranih že preko 52000 raznih naslovov. Evo tukaj:

http://www.dr.loudness-war.info/

Ko sem že pri tej databazi sem malo prečekiral rezultate različnih verzij že omenjenega albuma Brothers in arms. Evo tukaj vsi vnešeni:

http://www.dr.loudness-war.info/index.php?search_artist=&search_album=brothers+in+arms

Malo kravžljam možgančke... kot vidim je prvo izdanje iz leta 1985 z DR 16 najbolj dinamično. Potem pa remasterji vse dol do DR 8. Sprašujem se ali je ta velika vrednost DR 16 iz leta 1985 dejansko dinamika posnetka ali umetno nabildan zmazek.

Če je prava dinamika potem je z novejšimi verzijami s čedalje skromnejšo dinamiko jasno viden vpliv loudness vojne.

Če je to bilo umetno nabildano pa so novejše manj dinamično nabildane verzije lahko v bistvu dejansko vernejše. In če je temu slučajno tako, lahko po neki logiki povlečem paralelo tudi na še druga stara izdanja z ohoho dinamiko, kaj če je to fejk in ne pristno... potemtakem je zloglasna loudness vojna bila korak v pravo smer haha /joke Wink

Jao sem zatežil, se oproščam. Pač zdi se mi zanimivo in sem začel malo vrtat.

lp
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
jacoby



Pridružen/-a: Sre Jun 2008 10:23
Prispevkov: 986

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 04, 2014 21:01    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kar se tiče omenjenega albuma Brothers in arms, če se prav spomnim, je bil to eden prvih, če ne celo prvi album posnet v DDD tehniki. Se je govorilo, kako je to oh in sploh posneto, ampak, vedno kadar ga slišim, takrat ali pa danes, se mi zdi, da je to daleč od realnosti. Sliši se precej "nažgan" tako dinamično kot tonalno, mogoče da so želeli takrat povdariti novo DDD tehnologijo, in naredili tako kot so.

Ta loudness vojna, ki jo omenjaš, pa je nastala predvsem zaradi broadcast-a, namreč radio ima precej omejeno dinamiko, in kako narediti da se album sliši udarno in sploh "the best" je, da ga kompresiraš, VU metri so konstantno pribiti na nekaj +dB ali več, energija je precej večja, vse skupaj žge direkt v možgane.

To kar se dogaja danes, pa se mi zdi, da je posledica kolapsa glasbene industrije, založniki nimajo več denarja za "pravo" produkcijo, snemanje v profi opremljenih studijih in "pedigree" tehniki in producenti, tako da bendi snemajo potem v t.i. "garažnih" studijih, to je PC, ProTools, par kitajskih mikrofonov in smo že profiči. CD mastering pa ti naredijo tak kot želiš, noben več ne jebe CD standarda (po moje).
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
joztom



Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07
Prispevkov: 1238
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 04, 2014 21:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Včasih si na vinilkah zasledil opozorilo, da so posnete z izjemno dinamiko in nevarne za opremo.
Primer je bila kakšna plošča od Jonasa Hellborga:
http://www.youtube.com/watch?v=Oh_Z1kt5iR4
Kakšna Apocaliptica ali Ravel z Bolerom, ki ima tisto naraščanje dinamike.

Primer companderja, vezja za kompresijo signala in kasnejše ekspandiranje, ki tako lahko spremeni dinamiko posnetka v obe smeri (slika je last AD)
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jacoby



Pridružen/-a: Sre Jun 2008 10:23
Prispevkov: 986

PrispevekObjavljeno: Sob Jan 04, 2014 23:27    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Omenjeni AD "compander" je v bistvu noise reduction system, ki ga je imel včasih vsak malo boljši kasetofon, bolj znan kot t.i. Dolby NR system.
Pri snemanju se signal kompresira, pri predvajanju pa expandira, tako izrine nivo šuma nižje, in je zato manj slišen.
Govora je bilo o compressorju, ki se ga uporabi za zmanjšanje dinamike, pri snemanju glasbe, s tem se doseže večja glasnost (zgoščenost), predvsem za FM radijski prenos, ali pa tudi pri PA ozvočenju, kadar je prevelika dinamika. Tam potem ni več expazije, ostane kompresija.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> CD, Vinil, DVD, Blu-ray Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Naslednja
Stran 3 od 7

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe
Izdelava: slo-code.com