Pomoè pogostih vprašanjPomoè pogostih vprašanj   IšèiIšèi   Seznam èlanovSeznam èlanov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporoèilPrijava za pregled zasebnih sporoèil   PrijavaPrijava 

Vpliv glasbe na hifi problematiko
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreèanja
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporoèilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Èet Feb 28, 2013 12:54    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Zuluf je napisal/a:
Narobe ste me razumeli. Jaz sem samo hotel povedati, da vsak zvok ni prijeten. Ko bobnar užge po robu snare-a, useka kot strela. Sistem, ki to igra na prijeten naèin, da bi 24 ur poslušal kaj takega je zelo verjetno zgrešen.
Kar se pa koncertov tièe pa jaz zvok na njih doživljam precej drugaèe kot v najstniških èasih, ko je alkohol tekel kot voda, izkušenj z zvokom je bilo pa bore malo. S tem hoèem samo povedat, da vèasih še porajtal nisem zvoka.


Zvok instrumentov poslušan od blizu je nasilen, hrupen in z dinamiènimi konicami (ok tudi odvisno od instrumentov). Klavir ali èelo ga tudi za zaprtimi okni slišiš po ulici. Nekdo ki se uèi violino pili živce celi soseski, èe ne zapre okna. Živim nedaleè glasbene šole.. 10 ur tega na dan greš hitro v Idrijo na zaprti oddelek.
To se ne da prakticirati v domaèem okolju, še na farmi ne. Tako hrupno je, ker je mišljeno da zabava veèje skupine ljudi in od tam kjer se to posluša je prava toèka. Tudi ker se instrument v neposredni bližini sliši drugaèe kot pri poslušalcih sem mnenja, da so posnetki z mikrofoni skoraj v stiku z instrumenti totalno zgrešeni (iz vidika realizma)... kadar dajo mikrofon na rob saksofona ali v usta pevca (pri snemanju) ipd. Daj uho na usta svoje žene, pa da vidiš boga, hahaha. Saj nihèe (razen mikrofona in glasbenika) tega tako ne sliši v živo. Potem pa mrcvarijo take posnetke v studiju preko sto in enega procesorja in konèni izdelek KAO je to to. Pa ni in ne more biti.

Za take posnetke iskati realizem je utopija. Zmrcvarjeno je do stopnje prebavljivosti, kar preverjajo z monitorji. Doma pa si narediš svoj zvok in živ bog ti ne more niè oèitati. Važno je imeti doloèeno linearnost v prostoru zato, da grejo vsi posnetki skozi, in pa ostale sestavine kot je dinamika, frekvenèni razpon ipd. Konec zgodbe. V najboljših primerih pustijo v posnetku kak detajl približno tak kot je v resnici. Kako èinelo, kastanjeto, triangel, mogoèe tudi kako pihalo ipd. Da se malo palimo.

Èe pa gremo iskati neko podobnost z živim dogodkom (vsaj emocije in splošni vtis), mora stvar štartati že s high end posnetkom. Tu ne bi odpiral polemike kako se take posnetke dela, tudi ker nisem od foha in ta tema tudi ni namenjena temu in tudi mi amaterji ne bomo z debato niè rešili. Obstajajo pa (niso idealni, so pa najboljše v tej smeri). Potem se šele zaène debatirati o pravem hifi-ju doma. Tu so pa zahteve pred našim sistemom vse kaj drugega. Tu je zgodba brez konca, èe ne zaradi drugega - ker ima že stereofonija svoje limite.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Èet Feb 28, 2013 13:55    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Nabaviš take monitorje kot jih imajo v veèini studijev ki snemajo tvojo priljubljeno glasbo, jih spraviš v podobne pogoje delovanja in slišiš dovolj podobno tako kot se je èulo v studiju.
èe ti kaj ni všeè - zamenjaš kable, kakšnega lampaša dodaš da zmehèa eventuelno hladnost monitorjev ..
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
matej



Pridružen/-a: Èet Jun 2008 18:07
Prispevkov: 574
Kraj: laško

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 02, 2013 19:22    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

bogomir 4051 je napisal/a:
Matej @ kaj pa èe vidva s tvojim forumskim sogovornikom gradita sistem svojih "škatel" na podlagi slabega koncerta, npr. v Hali Tivoli, v Zgrebu ali pa na Dunaju pa bi se slišalo drugaèe, mogoèe bolje ? A to pomeni, da sta štartala narobe ?
Gre za veèno vprašanje referenc, oziroma merilne palice.

LpM.

Dobro vprašanje. Verjetno smo vsi nekoè v preteklosti gledano s stališèa absolutne vernosti zaèeli na »napaènem koncu«. Se pa uèimo.Smile Ni pomembno kakšen (ali kateri) koncert vzamemo kot izhodišèe, princip je v vseh primerih enak. Nobeden od vseh možnih koncertov ni t.i. referenca, vsi skupaj pa morda že. Vendar bi jaz vsem tem koncertom preprosto rekel bogata koncertna izkušnja. Ta pa je lahko podlaga za marsikaj. Tudi v avdiu.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
matej



Pridružen/-a: Èet Jun 2008 18:07
Prispevkov: 574
Kraj: laško

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 02, 2013 19:55    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Zuluf je napisal/a:
Jaz sem samo hotel povedati, da vsak zvok ni prijeten.

O ja, s tem se pa v celoti strinjam! Vendar, èe se omejim na glasbo oziroma glasbene inštrumente, naj me pes blenta, èe ima kateri neprijeten zvok. Sem kar nekaj èasa razmišljal kateri inštrument bi to bil, vendar moram priznati, da se ne spomnim nobenega. Morda indonezijski saron igran s kladivci? Potencialno nevarno, v praksi (poslušanje v živo in reprodukcija) pa povsem nasprotno. Afriška kora? Ne, ne. Štirideset let stara, povpreèna in razsušena violina poslušana z razdalje pol metra? Kje pa. Veliki gong v budistiènem samostanu katerega se sliši daleè naokoli? No way, Jose. Cerkveni zvonovi? To bi bilo še najbližje, vendar samo v primeru, ko so odliti iz cenenih materialov. Poleg tega je zvon že na meji med inštrumentom in neèim drugim. Res pa je, da so vsi našteti inštrumenti zelo hitro problematièni za reprodukcijo kadar je sistem harmonièno neuravnotežen.

Zuluf je napisal/a:
Kar se pa koncertov tièe pa jaz zvok na njih doživljam precej drugaèe kot v najstniških èasih, ko je alkohol tekel kot voda, izkušenj z zvokom je bilo pa bore malo. S tem hoèem samo povedat, da vèasih še porajtal nisem zvoka.

Pri meni je bilo drugaèe. Takrat sem bil tisti izmed kolegov, ki je praktièno vedno prevažal ostale tja in nazaj, kar pomeni, da sem tudi na koncertih »živalske vrste« ostal »nekontaminiran«. Kljub temu (ali pa ravno zaradi tega hahaha) so spomini na marsikateri takratni koncert še vedno precej živi. Pa tudi o zvoku sem takrat že pošteno razmišljal. Dobro se spomnim na primer koncerta Partibrejkersov v celjskem klubu Barfly. Že na samem zaèetku koncerta je bilo jasno, da tonski mojster ve kaj dela. Zvok je bil tak kot mora biti pri Partibrejkersih, vendar brez nepotrebnih popaèenj in zelo uravnotežen. Tako dober, da se je dalo takoj in brez problema preklopiti na glasbo in to je trajalo skozi cel koncert. Èisti užitek primarne vrste in zelo prijetna izkušnja. Referenca? Pa naj bo, èe že hoèete, haha. Niti sluèajno ne mislim, da je na vseh koncertih zvok dober ali nemoteè. Vendar so tudi ti dogodki zame recimo temu referenèni. Negativno referenèni.
Tranzient (kot je npr. udarec s palico po robu bobna) je pravilno reproduciran takrat, ko je harmonska struktura v vsakem trenutku takšnega zvoènega dogodka neporušena in njegov èasovni potek (zaèetni udarni val, narašèanje in širjenje zvoènega pritiska v prostor ter njegovo pojemanje) nepopaèen.
Sicer pa je prijetnost/neprijetnost stvar okusa. O okusih pa pravijo, da nima smisla razpravljati. Very Happy
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
matej



Pridružen/-a: Èet Jun 2008 18:07
Prispevkov: 574
Kraj: laško

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 02, 2013 20:06    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
Zvok instrumentov poslušan od blizu je nasilen, hrupen in z dinamiènimi konicami (ok tudi odvisno od instrumentov). Klavir ali èelo ga tudi za zaprtimi okni slišiš po ulici. Nekdo ki se uèi violino pili živce celi soseski, èe ne zapre okna. Živim nedaleè glasbene šole.. 10 ur tega na dan greš hitro v Idrijo na zaprti oddelek. To se ne da prakticirati v domaèem okolju, še na farmi ne.

Razmisli v èem je pravzaprav vzrok za takšno dojemanje. V zvoku inštrumenta kot takem, v glasnosti, morda v glasbeni vsebini? Zakaj pa imamo gumb, ki se imenuje volume control? Wink
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
orc.perc



Pridružen/-a: Sre Nov 2009 22:05
Prispevkov: 527
Kraj: Posr.Park

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 02, 2013 20:09    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Daj uho kjer je mic snare bobna, pa da vidimo kako prijetno "pojejo" udarci po robu aka rimshot-i... Laughing
_________________
-1/3oct.REar
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
matej



Pridružen/-a: Èet Jun 2008 18:07
Prispevkov: 574
Kraj: laško

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 02, 2013 20:46    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Zakaj pa bi èlovek dalj èasa nastavljal uho tja? Kaj je dejanski razlog, da je mikrofon na tej lokaciji? Wink
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
orc.perc



Pridružen/-a: Sre Nov 2009 22:05
Prispevkov: 527
Kraj: Posr.Park

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 02, 2013 20:54    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

..ker potem pridejo ovce v Å¡talo...? Rolling Eyes
_________________
-1/3oct.REar
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
akacjan



Pridružen/-a: Tor Maj 2010 19:39
Prispevkov: 207
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 02, 2013 23:01    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

uaa-haaaa ....ha....
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
matej



Pridružen/-a: Èet Jun 2008 18:07
Prispevkov: 574
Kraj: laško

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 03, 2013 09:08    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Nekaj postov nazaj sem izpostavil nenapornost kot eno kljuènih lastnosti hifi-ja. Zakaj? Nenapornost je paè pokazatelj nivoja popaèenj celotnega sistema. Kuhinjski tranzistor ima lahko kolièinsko gledano bistveno manj popaèenj od nekega »boljšega« sistema. Kateri je torej bolj hifi? Ni pa vse v kvantiteti.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
matej



Pridružen/-a: Èet Jun 2008 18:07
Prispevkov: 574
Kraj: laško

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 03, 2013 09:11    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Nekateri ste izrazili mnenje, da so eksplozivni dinamièni izbruhi problematièni za poslušanje in reprodukcijo. S tem se strinjam, vendar v diametralno nasprotnem smislu. Problem nastane šele, ko so ti izbruhi dinamièno kompresirani (v ušesu ali pa pri reprodukciji). »Porezane špice« signala (izvor teh popaèenj je lahko posnetek ali katerikoli èlen sistema) so res naporne za poslušanje, vendar to pri glasbi, ki ne vsebuje nekih hudih dinamiènih kontrastov ne pride preveè do izraza. Evo, pa smo spet pri izvorni temi kot jo je zastavil ambasador. Very Happy
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 04, 2013 09:14    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

matej je napisal/a:
Nekaj postov nazaj sem izpostavil nenapornost kot eno kljuènih lastnosti hifi-ja. Zakaj? Nenapornost je paè pokazatelj nivoja popaèenj celotnega sistema. Kuhinjski tranzistor ima lahko kolièinsko gledano bistveno manj popaèenj od nekega »boljšega« sistema. Kateri je torej bolj hifi? Ni pa vse v kvantiteti.


Da bi bila "nenapaornost" pokazatelj nivoja popaèenj? Prosim?

Èe se ozremo samo na element zvoènikov, bi po tej logiki morali imeti elektrostatièni paneli, ki so relativno "nenaporni" za poslušanje, manjšo stopnjo popaèenj kot elektrodinamièni sistemi zvoènikov?

Ti to resno?



matej je napisal/a:
Nekateri ste izrazili mnenje, da so eksplozivni dinamièni izbruhi problematièni za poslušanje in reprodukcijo. S tem se strinjam, vendar v diametralno nasprotnem smislu. Problem nastane šele, ko so ti izbruhi dinamièno kompresirani (v ušesu ali pa pri reprodukciji). »Porezane špice« signala (izvor teh popaèenj je lahko posnetek ali katerikoli èlen sistema) so res naporne za poslušanje, vendar to pri glasbi, ki ne vsebuje nekih hudih dinamiènih kontrastov ne pride preveè do izraza. Evo, pa smo spet pri izvorni temi kot jo je zastavil ambasador. Very Happy



Matej, ali ti loèiš kaj je kompresija signala in kaj je limitiranje elektriènega signala?

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
audiofill



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 19:48
Prispevkov: 5406
Kraj: Celje

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 04, 2013 09:37    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

matej je napisal/a:
Nekaj postov nazaj sem izpostavil nenapornost kot eno kljuènih lastnosti hifi-ja. Zakaj? Nenapornost je paè pokazatelj nivoja popaèenj celotnega sistema. Kuhinjski tranzistor ima lahko kolièinsko gledano bistveno manj popaèenj od nekega »boljšega« sistema. Kateri je torej bolj hifi? Ni pa vse v kvantiteti.


Mislim da je to diskutabilno. Èe daš gor nek slab posnetek, ki se dere v fris in para ušesa, veren sistem pa ga toèno takšnega tudi prikaže, je potem sistem naporen ali nevtralen?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Pošlji E-sporoèilo
matej



Pridružen/-a: Èet Jun 2008 18:07
Prispevkov: 574
Kraj: laško

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 04, 2013 12:30    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:
Da bi bila "nenapaornost" pokazatelj nivoja popaèenj? Prosim?

Èe se ozremo samo na element zvoènikov, bi po tej logiki morali imeti elektrostatièni paneli, ki so relativno "nenaporni" za poslušanje, manjšo stopnjo popaèenj kot elektrodinamièni sistemi zvoènikov?

Ti to resno?

Ja, resno mislim. Ne vem, èe je v tem primeru pametno primerjati razliène koncepte zvoènikov med seboj. Na ta naèin se lahko hitro znajdemo v moèvirju. Vprašanje je, kaj je razlog za nenapornost elektrostatov, kot praviš. Kaj pa, èe je to dinamièno limitiran koncept? Debatiramo.

vintagesonic je napisal/a:
Matej, ali ti loèiš kaj je kompresija signala in kaj je limitiranje elektriènega signala?

Ti povej ali loèim.Very Happy Dinamièna kompresija se zgodi, ko signal preseže dinamièni »strop« (treshold) avdio stopnje v katero prileti. V takem trenutku pride do hudih popaèenj (tudi harmoniènih). Meni osebno je poslušanje v takih trenutkih kar naporno.Embarassed Limitiranje pa je neke vrste nujno zlo s katerim se poskušamo izogniti (nenamerni) kompresiji, kar pa ni brez posledic za glasbo. Pri limitiranju je signal drugaèe »moduliran« kot pri (namerni in nenamerni) kompresiji. Zato se tudi sliši drugaèe. Èe reèem, da je (nenamerna) kompresija npr. naporna, potem je limitiranje recimo dolgoèasno.Laughing


Nazadnje urejal/a matej Pon Mar 04, 2013 12:42; skupaj popravljeno 2 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
matej



Pridružen/-a: Èet Jun 2008 18:07
Prispevkov: 574
Kraj: laško

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 04, 2013 12:37    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

audiofill je napisal/a:
Mislim da je to diskutabilno. Èe daš gor nek slab posnetek, ki se dere v fris in para ušesa, veren sistem pa ga toèno takšnega tudi prikaže, je potem sistem naporen ali nevtralen?

V enem od prejšnjih postov sem napisal, da je posnetek tudi eden od èlenov verige. Èe je ta naporen, je paè naporen. Je pa vprašanje, kaj vsakemu od nas pomeni izraz napornost. V kolikor dojemate akustièno glasbo izvajano v živo v doloèenih situacijah kot naporno, potem pa naj bo.Very Happy
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
Pokaži sporoèila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreèanja Èasovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni èas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Naslednja
Stran 6 od 8

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe