Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

GRAMOFON - ROČKA - ODJEMNA DOZA - PHONO OJAČEVALEC
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 90, 91, 92  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HIGH-END AUDIO
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
joztom



Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07
Prispevkov: 1946
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 03, 2017 17:22    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

To, da ti ni skurilo izhoda, je zaradi tega, ker imaš elektronsko varovalko, mali tranzistor je vezan s kolektorjem na bazo izhoda in bazo nad balastnim uporom, ponavadi 0R22 in z emitorjem na izhodu. Ko tok preseže npr. 3A, je na balastnem uporu napetost 0,6V in ta mali tranzistorčič sklopi bazo in emitor izhoda, tako ga blokira, da ga ne prebije. Ne pa neskončno dolgo, dokler se ne razgreje in se odbije.
Torej hitrost končne stopnje je skoraj najbolj relevanten podatek za kakovost končne stopnje. Optimalna hitrost je ene 200V/usec. Hitrejši je, bolj verno sledi vhodu, v nasprotnem primeru pa se temu reče kompresija, ker znižuje dinamiko, ker ni zmožen v realnem času dostavljati vseh napetostnih sunkov v fiksnem razmerju, temu rečejo stabilni gain (ponavadi med 24x do 30x). Ob predpogoju, da je na voljo zadosti toka za kompleksna bremena (RLC), kar so klasični pasivni zvočniki. Temu zadostnemu toku, ki je zadosti hiter, se enostavno reče dumping faktor, ali razmerje med bremensko upornostjo, deljeno z izhodno upornostjo končne stopnje. To razmerje naj bo čim večje.
Torej hitrost je za HighEnd bistvena in ni kompromisa, važnejša od moči v wattih, ki jo rabimo le toliko, kot je vršna vrednost želene glasnosti. Zato pa kakšen PA ali bas ojačevalec, ki ima kilovate na zalogi, zaradi pomanjkanja hitrosti zbija dinamiko posnetka, jo kompresira, ko ga nobeden ni nič vprašal, se zna pa jako dreti,kar poslušalca navdaja z nelagodnostjo, nekaj začutiš, da ne gre skupaj. To prednost pri hitrosti izrabljajo lampaši, ki do določene jakosti in kompleksnosti bremena, veliko bolje igrajo, kot tranzistorji, zmanjka jim sape pri nizki upornosti bremena. To je komaj črka A v abecedi.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
benma



Pridružen/-a: Ned Jan 2011 17:12
Prispevkov: 1533
Kraj: Kamnica

PrispevekObjavljeno: Pon Apr 03, 2017 20:36    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@joztom

Hvala za izčrpno razlago.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Tor Apr 04, 2017 13:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

joztom je napisal/a:
To, da ti ni skurilo izhoda, je zaradi tega, ker imaš elektronsko varovalko, mali tranzistor je vezan s kolektorjem na bazo izhoda in bazo nad balastnim uporom, ponavadi 0R22 in z emitorjem na izhodu. Ko tok preseže npr. 3A, je na balastnem uporu napetost 0,6V in ta mali tranzistorčič sklopi bazo in emitor izhoda, tako ga blokira, da ga ne prebije. Ne pa neskončno dolgo, dokler se ne razgreje in se odbije.
Torej hitrost končne stopnje je skoraj najbolj relevanten podatek za kakovost končne stopnje. Optimalna hitrost je ene 200V/usec. Hitrejši je, bolj verno sledi vhodu, v nasprotnem primeru pa se temu reče kompresija, ker znižuje dinamiko, ker ni zmožen v realnem času dostavljati vseh napetostnih sunkov v fiksnem razmerju, temu rečejo stabilni gain (ponavadi med 24x do 30x). Ob predpogoju, da je na voljo zadosti toka za kompleksna bremena (RLC), kar so klasični pasivni zvočniki. Temu zadostnemu toku, ki je zadosti hiter, se enostavno reče dumping faktor, ali razmerje med bremensko upornostjo, deljeno z izhodno upornostjo končne stopnje. To razmerje naj bo čim večje.
Torej hitrost je za HighEnd bistvena in ni kompromisa, važnejša od moči v wattih, ki jo rabimo le toliko, kot je vršna vrednost želene glasnosti. Zato pa kakšen PA ali bas ojačevalec, ki ima kilovate na zalogi, zaradi pomanjkanja hitrosti zbija dinamiko posnetka, jo kompresira, ko ga nobeden ni nič vprašal, se zna pa jako dreti,kar poslušalca navdaja z nelagodnostjo, nekaj začutiš, da ne gre skupaj. To prednost pri hitrosti izrabljajo lampaši, ki do določene jakosti in kompleksnosti bremena, veliko bolje igrajo, kot tranzistorji, zmanjka jim sape pri nizki upornosti bremena. To je komaj črka A v abecedi.

Tako je.
Res je to samo črka A v abecedi, navedel pa sem to zaradi tega, ker je danes v obtoku veliko zelo počasnih ojačevalcev. Posledično pri primerjavi CD/LP ne moreš dojeti pomembnih razlik v zvoku. Poglej si samo video iz sosednje teme, kjer VU metri na CD-ju bistveno manj poskakujejo in ne grejo tako nizko dol kot z LP. Uporabljeni Parasound je zelo hitra elektonika. Pa še je uporabljen trafo za MC-step-up, ki je po mojih izkušnjah biiistveno hitrejši od navadnih MC aktivnih elektronik. Nekaj sem jih naredil in vem kako se to sliši. Seveda to ne pomeni, da se aktivno ne da tudi dobro narediti, samo to stane, ajjaj da stane.
Pomeni da en kup fines, tekstur, barv zvokov, ambience - sploh z zahtevno akustično glasbo - gre mimo.

PS: Prasaound iz linka ima aktivni MC vhod in to avtorski, od priznanega phono strokovnjaka. Pa je vseeno uporabljen MC trafo step-up. Mislim da ga ni avdiofila, ki bi v takem priklopil dodaten step-up, če se to ne bi debelo bolje slišalo.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
GoldProf



Pridružen/-a: Pet Nov 2008 15:15
Prispevkov: 527

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 26, 2017 10:33    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Te dni sem dokončal novo "podvozje" za gramofon, ki je že bil predstavljen na teh straneh. Predvsem me je zanimala zvokovna razlika med statično šasijo-subšasijo in plavajočo subšasijo. Kot je razvidno iz priloženih slik, za konstrukcijo sem izbral kar nekaj različnega materiala:MDF, birch plywood, medenina,tekstolit, guma,inox, teflon. Nosilna konstrukcija je iz 38mm MDF. Plavajoča subšasija je tudi iz 38mm MDF, pomožna vmesna nosilna plošča za ležaj iz brezove vezane plošče 21mm in iz tekstolita. Plavajoča subšasija visi na siliconski gumi "O" ringih(Vertere,Kronos,SME), ki pa niso postavljeni simetrično zaradi različnih težišnih centrov. Nosilna plošča ležaja je postavljena na "gumi" amortizerje, ki so višinsko nastavljivi. Ročka je unipivot ef. mase ca 14g in ef. dolžine 313(300)mm. Cev ročke je iz rosewooda, šel iz medenine, ožičenje Cardas. Nosilec ročke je iz brezove vezane plošče 21mm in je pritrjen za plavajočo subšasijo v integraciji z krožnikom. Nosilec ročke je izven gabarita(500x390mm). Nekaj o zvoku. Že pri prvi tonih je zaznati precejšnjo razliko med dvemi postavitvami. Zvok pri plavajočem podvozju je volumensko po vseh straneh večji. Občutek je, kot da bi bil zamenjan celoten sistem. Bas se spusti zelo globoko, občutek kot da so zamenjani zvočniki. Prvi vtisi so zelo pozitivni, na hitro preslušano nekaj izbranih plošč. Seveda, minejo prvi vtisi in čas je za detajle. Naj dodam, da je ležaj, motor, krožnik, odjemna doza,(razen cevi ročke) od prvega gramofona. Prvo kar je, bas gre precej nižje, toda na škodo definiranju in teži udarca in je nekoliko umazan, ni tako čisti kot pri prvem. Srednji in visoki so ostali na ravni prvega, tako, da ob voluminiziranem basu imam občutek "loudnessa". Nekatere plošče, ki jih imam za "lenobne" (D.Krall, The Look Of Love)) so postale še bolj lenobne, poslušanje npr. M.Knopflerja in Atkinsa iz plošče Neck And Neck je pravi užitek, velik močan bas z velikim prostorom... lahko sklenem: dobro "podvozje", a očitno ne za vsako zvrst glasbe. Mirne duše bi lahko imel takšen gramofon in bi ga lahko ocenil kot dober gramofon v absolutnem smislu, toda, ker imam možnost izbire, bom izbral prvega. Ima le več detajlčkov, bolj "gospodski" zvok, čeprav na škodo nižjega basa in nekoliko manjše dvorane . Sicer pa, precej dela od risbe do izdelka. Vse za glasbo, nič za HiFi! Nekaj slik v prilogi.















Nazadnje urejal/a GoldProf Ned Maj 28, 2017 20:21; skupaj popravljeno 2 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jacoby



Pridružen/-a: Sre Jun 2008 10:23
Prispevkov: 1111

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 26, 2017 12:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

svaka čast!, se mi zdi precej bolš kot pa "hruška audio"...,kako bi šele vzdihovali reviewerji na tole...? Verejtno bi dobil še svojo zvezdo na pločniku slavnih...
_________________
The only way to do great work is to love what you do
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 051383384
lix



Pridružen/-a: Ned Jan 2016 3:17
Prispevkov: 501
Kraj: Med Koprom in Trstom

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 26, 2017 13:01    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pohvale tudi z moje strani.
Po mojih izkušnjah MDF in HDF v audiu nimajo kaj delati razen kakke.

lix
_________________
"Ne moreš dobiti pudinga, če ne poješ mesa."
P. Floyd
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
joztom



Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07
Prispevkov: 1946
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 26, 2017 15:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zelo lep rokodelski izdelek.
Kar sem še jaz videl izboljšav, so bile daleč najboljše dve marmornate plošče, pa dvojno zviti fedri vmes za pobijanje resonanc. Zdaj že kamnoseki to zlahka z vodnim curkom režejo v prijetne oblike.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
submat50



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 18:05
Prispevkov: 613
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 26, 2017 17:28    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Impresivno, lepo narejeno. Uživaj ob poslušanju.
Ne bom nič pamet solil ....
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Bwaze



Pridružen/-a: Tor Okt 2011 20:59
Prispevkov: 408
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 26, 2017 17:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

GoldProf je napisal/a:
TPlavajoča subšasija visi na siliconski gumi "O" ringih(Vertere,Kronos,SME), ki pa niso postavljeni simetrično zaradi različnih težišnih centrov. Nosilna plošča ležaja je postavljena na "gumi" amortizerje, ki so višinsko nastavljivi.


Izgleda lepo, se pa bojim, da je nihajna frekvenca "plavajoče subšasije" mnogo previsoka za pravo izolacijo, tako da vibracije iz ročice v bistvu vzbujajo lastno resonančno frekvenco subšasije, ki kolorira zvok v basu. Gramofoni z obešeno šasijo, npr. Linn LP12, imajo lastno frekvenco navpičnega nihanja okrog 4 Hz, kar pomeni, da se dušenje začne nad 6 Hz, pod frekvenco večine kombinacij glav / ročic (8 - 12 Hz) in precej pod najnižje vrezanim basom na ploščah (16 Hz).
_________________
Pezzer Ritter Wenne Knecht!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jacoby



Pridružen/-a: Sre Jun 2008 10:23
Prispevkov: 1111

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 26, 2017 17:50    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sej to f-res. pa lahko regulira s številom O ringov amortizerja...ali pa doda nekaj mase na sub frame, kakšno cink, baker plato...
_________________
The only way to do great work is to love what you do
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 051383384
GoldProf



Pridružen/-a: Pet Nov 2008 15:15
Prispevkov: 527

PrispevekObjavljeno: Pet Maj 26, 2017 20:33    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Bwaze je napisal/a:
GoldProf je napisal/a:
TPlavajoča subšasija visi na siliconski gumi "O" ringih(Vertere,Kronos,SME), ki pa niso postavljeni simetrično zaradi različnih težišnih centrov. Nosilna plošča ležaja je postavljena na "gumi" amortizerje, ki so višinsko nastavljivi.


Izgleda lepo, se pa bojim, da je nihajna frekvenca "plavajoče subšasije" mnogo previsoka za pravo izolacijo, tako da vibracije iz ročice v bistvu vzbujajo lastno resonančno frekvenco subšasije, ki kolorira zvok v basu. Gramofoni z obešeno šasijo, npr. Linn LP12, imajo lastno frekvenco navpičnega nihanja okrog 4 Hz, kar pomeni, da se dušenje začne nad 6 Hz, pod frekvenco večine kombinacij glav / ročic (8 - 12 Hz) in precej pod najnižje vrezanim basom na ploščah (16 Hz).

Gumi obese in metalne vzmeti se ne da primerjati. Ko se gumi obese enkrat stabilizirajo je vertikalna frekvenca 0 oz. navzdol 0.5Hz, horizontalna pa 2.2Hz. Horizontalna frekvenca je rezultat namestitve gumi obes na izničajoča mesta,
in pa potrebno število obes različne razteznosti. Same obese niso kar tako viseči "O" ringi, ampak skrbno doštudirani in z meritvami ter poizkusi prirejeni kompleti. Na 6 sliki so razvidne obese, na 7 modri pa "amortizerji" in pa različne debeline O ringi. Na zadnji sliki je razvidna shema obes in blažilcev.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
drago67



Pridružen/-a: Čet Okt 2008 19:24
Prispevkov: 1087
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Maj 27, 2017 11:55    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

čudovit izdelek.....glede na izdelavo in tehnične rešitve verjamem,da tako tudi igra..
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
fjaka



Pridružen/-a: Sre Maj 2008 17:04
Prispevkov: 1747
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 28, 2017 00:24    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

čestitam na projektu...ne glede na to kako igra, ne bi se ga branil...a si poizkusil staro zasnovo na novem podvozju?...
imam slabe izkušnje z oringi...eni so kar prepereli...potem sem v Dihti dobil neke kvazi silikonske, odporne na vročino in so veliko boljši...
_________________
šoo mazgoon
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
GoldProf



Pridružen/-a: Pet Nov 2008 15:15
Prispevkov: 527

PrispevekObjavljeno: Ned Maj 28, 2017 20:34    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

fjaka je napisal/a:
čestitam na projektu...ne glede na to kako igra, ne bi se ga branil...a si poizkusil staro zasnovo na novem podvozju?...
imam slabe izkušnje z oringi...eni so kar prepereli...potem sem v Dihti dobil neke kvazi silikonske, odporne na vročino in so veliko boljši...


.a si poizkusil staro zasnovo na novem podvozju?..
Ne, nisem. Nebi se izšlo, verjetno bi se vse sesulo. O ringi so tako preračunati in nastavljeni za max težo 25 kg(krožnik, ležaj, nosilec ležaja, clamp, 200g vinilka , carbonski mat, ročka z nosilcem, sub plošča z amortizerji, subšasija. Pri tej teži delujejo optimalno, nad to težo se začnejo že raztezki, kar potem vpliva na rezonanco itd, itd. Če bi na to postavil prvo zasnovo, ki je težka skoraj 50 kg, bi zagotovo vse končalo na tleh.O škodi, da ni ne pomislim.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
fjaka



Pridružen/-a: Sre Maj 2008 17:04
Prispevkov: 1747
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Maj 29, 2017 14:47    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

tudi sam imam projekt v glavi s plavajoči spikesi...vsi me odvračajo od ideje, ampka vrag mi de da mira....ta tvoja šasija mi je všeč...moderna klasika...
mogoče bi se bolj obneslo z lažjim krožnikom?!?....
_________________
šoo mazgoon
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HIGH-END AUDIO Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 90, 91, 92  Naslednja
Stran 72 od 92

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe