Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporoèilo |
NLP
Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01 Prispevkov: 1035 Kraj: Drugje
|
Objavljeno: Pet Nov 06, 2009 10:26 Naslov sporoèila: |
|
|
MitjaF
Pod naj bi imel maso, ki bi imel zelo nizko resonanèno frekvenco.
V kontrolnih sobah uporabljajo dober masiven parket (pa Å¡e kaj pod njim...).
Verjetno si ne moreš privošèit, da obrneš na glavo svojo dnevno sobo.
Zdaj paè imaš laminat, ni ravno v redu rešitev. Še zmeraj lahko svoj prostor urediš v mnogo boljšega.
Preproge se tudi obièajno ne uporabljajo saj s psihoakustiènega stališèa (kot sem že omenil) so refleksivna tla nekaj naravnega in obièajnega za èloveka.
Vse druge površine prostora so pa stvar filozofije (zato so tudi razliène "šole" akustiènega dizajna)...
S preprogo (ampak tisto res ta debelo in ki bi naj imela rezane zanke...) absorbiraš le srednje visoke in visoke.
Res, poskrbi najprej za nizke in nato nadaljuj s tretmanom in kaj je najbolj smiselno glede na tvoj prostor (slike, skice, mere?!).
Potem se lahko pogovarjamo kaj bi bilo primerno.
Èe pokriješ kolikor se da kotov, teh je 12 v obièajnih pravokotnih prostorih (in da je še okusno za dnevni prostor), boš postoril kar nekaj.
Uporabiš lahko princip kotni tip superchunks, tube traps ali kot je rekel CK " "postaviti plošèo povprek, tako da s kotom tvori trikotnik"".
Najbolj optimalni sta prvi dve varijanti ali pa da za plošèo prostor nafilaš z kameno volno tipa dp5 ali dp3 (saj kot sem že omenil mineralna volna ni draga, glede na takšne male kolièine pa sploh).
Pasuljaris:
To je bolj izkustvena metoda, cenena DIY rešitev. Uporabljajo od navadne folije, ki jo uporabljaš v kuhinji da pokriješ hrano do tudi vreèk za smeti.
Kakšni so praktièni rezultati ne vem saj je odvisno tudi od kombinacije katera gostota mineralne volne ipd. Eni proizvajalci absorberjev so vložili mnogo truda (in meritev) da so izbrali najoptimalnejšo membrano in volno.
Realtraps kot sem že omenil, je anjprej uporabljal kar standarden FRK in ugotovil, da ni v redu, nato je po mnogih testiranjih izbral neko plastiko, kako se obnaša v rokah lahko vidiš v drugi polovici videa: http://www.realtraps.com/video_madeinct.htm.
Poglej si celega je interesantno.
... analogija: tudi ko sestavljajo zvoènike je vsaka kombinacija razliènih driverjev, kretnic, tipa kabineta zvoènika,... raziskovanje.
Temu primerna je tudi cena komercialnih absorberjev.
Kot sem omenil pri membranah se nekoliko zaplete ampak ko gre za DIY poceni rešitve ne boš kaj zgrešil.
Nenad L.P. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
NLP
Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01 Prispevkov: 1035 Kraj: Drugje
|
Objavljeno: Pet Nov 06, 2009 10:39 Naslov sporoèila: |
|
|
hi_musica je napisal/a: | Hvaljen Jezus za NLP in CK !!! Tole bo posveèena tema. Upam, da bo dolga zima, da bom lahko vso to teorijo sprobal tudi v praksi.
Fanta, super sta!
Pa še to: zakaj mora biti bass-trap odmaknjen od stene 5-10cm? Hja - tega vprašanja zdaj ne bom znal postaviti Poskusimo kolikor toliko iluzorno opisati: Ali lahko bas trap stoji prostostojeèe 10cm od stene, ali mora biti v okvirju, ki je fiksiran na zid, med zidom in polnilom v okvirju pa je teh 10cm prostora? Primer - okvir je globok 20cm, prvih 10cm je ustrezno polnilo, drugih 10cm je prazen prostor???
Vili |
Ni za kaj samo da bo kaj haska, sprva nisem vedel, èe bi se odzval (na forum me je opozoril mentor tudi avdiofil) ker imam negativne izkušnje iz hiendfi foruma..., ki jih ravno ne zanima akustika, imajo pa zvoèniške sisteme, gramofone,... v vrednosti stanovanja, hiše.
O tem sem že tukaj govoril:
"Za efektivnost absorberja in zraènega žepa/ air gapa podajam link:
http://209.85.129.132/search?q=cache:sUfq3Ro3FdIJ:www.ethanwiner.com/acoustics.html+ethan+winer+velocity+pressure&cd=1&hl=en&ct=clnk
bodite pozorni na oznaèene besede kot sta velocity in pressure!
Sploh niè ne bo škodovalo, èe si preberete kar vse! "
Važno je da je absorpcijski materijal oddaljen od zidu toliko koliko je njegova debelina (izkustvena metoda mnogih akustikov, saj ne moreš optimizirat zraènega žepa za vse valovne dolžine in je to nek kompromis) tudi "air gap" je lahko že vkljuèen v okvir ( http://www.gikacoustics.com/gik_monster.html ... sicer ni omenjeno ampak imajo v mnogih produktih "airgap v okvirju"). |
|
Nazaj na vrh |
|
|
audiofill
Pridružen/-a: Tor Apr 2008 19:48 Prispevkov: 5406 Kraj: Celje
|
Objavljeno: Pet Nov 06, 2009 11:29 Naslov sporoèila: |
|
|
hi_musica je napisal/a: | Hvaljen Jezus za NLP in CK !!! Tole bo posveèena tema. Upam, da bo dolga zima, da bom lahko vso to teorijo sprobal tudi v praksi.
Fanta, super sta!
|
Toèno tako
Akustika prostora je zelo pomembna, èe že ne morebiti najbolj od vsega ostalega. To se v veliko primerih zanemarja oziroma se mu ne namenja dovolj pozornosti. En takšen primerek sem odkrito priznam tudi sam.
CK, NLP in vsi ostali ki še boste tukaj pridodali kamenèek v mozaiku k boljši akustiki sobe, najlepša vam hvala vnaprej. Absorbiram napisano kot sahara vodo. Predvsem me zanimajo cenovno ugodne diy variante.
Lep pozdrav iz Celja! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ajka
Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00 Prispevkov: 3181 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Pet Nov 06, 2009 12:02 Naslov sporoèila: |
|
|
LP
Projektiranje prostora za hišno poslušanje je tako kot konstruiranje ojaèevalca... (Za studio je lažje ker je namen znan in je vse temu podrejeno doma pa ne !!!)
Lahko vse raèunsko predvidiš kor pravi NLP a rezultati so lahko zelo daleè od željenega ...
NLP lepo govori,da naj bi bi prostor èim bolj nevtralno zveneè ... Ampak tako kot nevtralnih komponent ni tako tudi nevtralno zveneèih prostorov tudi ni...
DIY in mnoge tovarniško narejene aplikate ali so to difuzorji,absorberji ali resonatorji preveè vplivajo na timber prostora...Poleg tega je že v osnovi naš prostor lahko z zelo razliènih materialov ... Zanimiva izkušnja je da akustièno tretiraš npr. betonske ,opeèe,kamnite ali gipsane stene in jih vštimaš s èasom poodmevanja npr 0,5 sek ... Vsi prostori bodo zveneli drugaèe in nam uho to zelo zazna...Ali drugi primer ...Izbran prostor tretiraš z razliènimi aplikatami narejenimi z razliènimi materiali in ravno tako pri istem èasu poodmevanja zveni zopet prostor razlièno ... Potem so tukaj še oblike prostorov in oblike aplikat ,ki ustvarjajo razliène odboje in to v seštevku materialov daje zelo razliène rezultate ...
Pred leti sem obiskal veliko koncertnih dvoran v izgradnji in njihovih kontrolnih sob za snemanje ... Kontrolne sobe zvenijo zelo podobno,koncertne dvorane pa zelo razlièno !!!???
Do sedaj mi ni bila všeè prav nobena kontrolna soba oziroma studio...
Že èas poodmevanja je za vsakdanje življenje zelo kratek 0,2 -0,3 sek ...
Ampak sem kmalu ugotovil,da ni samo vzrok v neposlušljivoti samo kratek èas ampak že prej omenjeni materiali...Ko sem se sreèal z drugaènimi aplikatami je bila èisto druga pesem ... Zvok je bil še vedno živ in tako življenski podobno kot v koncertni dvorani ...
Zato tisti ,ki bi si radi izdelali kakšno DIY varianto experimetirajte z materiali ... Nekateri proizvajlci gredo tukaj v skrajnosti in uporabljajo samo naravne materiale ,volna,svila,lan,bombaž,razliène vrste lesa ali specifiène namenske materiale narejene po naroèilu ki nam niso dosegljivi ...
Prave BAS aplikate pa boste težko naredili sami doma ,ker jih še izkušeni proizvajalci težko naredijo vasj take,ki se dajo premikat in niso fiksni ...
Izpod 60hz je pa tako in tako težko kaj ujet èe ni kakšna fiksna varianta z težkimi membranami ali resonatorji za doloèene frekvence ...Resonatorji,ki imajo možnost spreminjanja "lovilnih" frekvenc npr Acustica Applicata Polifemo pa so zelo zelo dragi !!!
~~~
V postih ste omenili meritve!!! Kaj bi z njimi poèeli !!??
Èe boste na meritvah ugotovili anomaliji jih ne boste s tretiranjem mogli kar tako odstranit ... poveèini se pojavijo potem drugje ... Ko zaèneš pa zvoènike premikat da narediš "izbalansirano" zvoèno sliko se potem zopet lahko pojavijo anomalije na meritvah in tako v neskonènost ...
Zato vam meritve za domaèo uporabo odsvetujem !!!! _________________ ~ ** ~ |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: - |
|
|
matej
Pridružen/-a: Èet Jun 2008 18:07 Prispevkov: 574 Kraj: laÅ¡ko
|
Objavljeno: Pet Nov 06, 2009 12:58 Naslov sporoèila: |
|
|
Osnovno vprašanje avdia za mene je sledeèe: "Kako kvalitetno OZVOÈITI PROSTOR?" Primerna avdio oprema je seveda samo del odgovora.
Doma imam vsaj eno knjigo s podroèja akustike prostorov, v kateri je obdelano veliko stvari o katerih je govora v tej temi (akustiène plošèe, rezonatorji, karakteristike materialov, meritve, aplikacije, konstrukcija elementov itd.). Res je, da je to podroèje pri nas precej neraziskano, še najveè se v tej smeri dejansko dogaja v snemalnih studijih. Le kdo je bil projektant akustike našega Cankarjevega doma? V reviji Avdiofil, ki je nažalost izhajala le zelo kratek èas, je bila med drugim tudi serija èlankov na to temo. V njih je bilo moè najti marsikaj zanimivega.
Za tiste, ki jih omenjeno podroèje globlje zanima, lahko za pokušino skeniram par strani iz knjige in pošljem po mailu. Èe bo koga orenk zagrabilo, pa lahko skopiram celo knjigo in pošljem po pošti. Knjiga, ki jo imam trenutno v mislih, je v srbohrvaškem jeziku.
Aja, še tole: marsikdaj pa je problem obraten (kot je že omenil nomad) in je treba vzrok za slabo predstavo iskati v opremi in ne v prostoru. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kraljmatjaz
Pridružen/-a: Èet Maj 2008 21:27 Prispevkov: 1026 Kraj: Gorica
|
Objavljeno: Pet Nov 06, 2009 13:56 Naslov sporoèila: |
|
|
Citiram: | ...Zato vam meritve za domaèo uporabo odsvetujem !!!! |
Predvsem za vase zdravje, da vas ne zadene kap, ko boste videli kako dalec od linearnega je frekvencni razpon vasega ljubljenega sistema!!!
Bo lepo videt vse hribe in doline, ki jih dnevno poslusamo in si mislimo "ja to pa res igra , da je veselje".
LP
Miran _________________ Chi suona, stona. Chi non suona, critica! (R.Muti) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
hi_musica
Pridružen/-a: Tor Apr 2008 7:17 Prispevkov: 912
|
Objavljeno: Pet Nov 06, 2009 15:15 Naslov sporoèila: |
|
|
matej je napisal/a: | Aja, še tole: marsikdaj pa je problem obraten (kot je že omenil nomad) in je treba vzrok za slabo predstavo iskati v opremi in ne v prostoru. |
Dokler nimaš akustièno urejenega prostora ne boš dobil maksimuma, ki ga komponene nudijo. Èas bo pokazal drugaèno razmišljanje: najprej prostor, potem ustrezna elektrifikacija (vkljuèno z napajalnimi kabli) in šele nato ostalo. Mi se žal pogovarjamo najprej o zvoènikih, potem v amplifikaciji, nato izvori zvoka. Šele zadnjih 10-15 let o pomembnosti povezovalnih kablov in konèno še o pomembnosti napajalcev.
Ajka, dam ti popolnoma prav in roko na srce, tvoje sobane so akustièno res optimalno tretirane. Veselje te je brati, ker veš o èem govoriš. Moraš pa razumeti, da se bomo za nakup proizvodov tipa Acoustice Aplicata težko odloèali, morda èez leta, ampak v tem momentu se nas bo veèina morala zadovoljiti z DIY projekti. Ti sicer vedno predstavljajo neko tveganje, a na sreèo z manjšimi denarnimi vložki in navadno solidnim in zadovoljivim rezultatom.
Zato pa veselo na plano s konkretnimi podatki.
Vili |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ajka
Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00 Prispevkov: 3181 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Pet Nov 06, 2009 15:47 Naslov sporoèila: |
|
|
hi_musica je napisal/a: | matej je napisal/a: | Aja, še tole: marsikdaj pa je problem obraten (kot je že omenil nomad) in je treba vzrok za slabo predstavo iskati v opremi in ne v prostoru. |
Dokler nimaš akustièno urejenega prostora ne boš dobil maksimuma, ki ga komponene nudijo. Èas bo pokazal drugaèno razmišljanje: najprej prostor, potem ustrezna elektrifikacija (vkljuèno z napajalnimi kabli) in šele nato ostalo. Mi se žal pogovarjamo najprej o zvoènikih, potem v amplifikaciji, nato izvori zvoka. Šele zadnjih 10-15 let o pomembnosti povezovalnih kablov in konèno še o pomembnosti napajalcev.
Ajka, dam ti popolnoma prav in roko na srce, tvoje sobane so akustièno res optimalno tretirane. Veselje te je brati, ker veš o èem govoriš. Moraš pa razumeti, da se bomo za nakup proizvodov tipa Acoustice Aplicata težko odloèali, morda èez leta, ampak v tem momentu se nas bo veèina morala zadovoljiti z DIY projekti. Ti sicer vedno predstavljajo neko tveganje, a na sreèo z manjšimi denarnimi vložki in navadno solidnim in zadovoljivim rezultatom.
Zato pa veselo na plano s konkretnimi podatki.
Vili |
Lp
Nekaj sem že povedal kar se tièe materialov ...
Pri mojih DIY konstrukcijah se ceneni gradbeni materiali niso obnesli ...
Trenutno se ukvarjam s kartonskimi ohišji in "razliènimi " absorbcijskimi materiali znotraj ...
Vsi moji ali kakšni drugi, ki sem jih imel priložnost "slišat" in res kolikor stanejo toliko tudi delajo "žal" ... Èe npr. Daad 2 stane 300 € delovanje DIY aplikata pa seže do cca 30% tako ,da jih moraš postavit vsaj tri za podoben efekt...Tukaj smo pa že lahko v stiski s prostorom in postavitvijo in finanènim smislom... Zato tudi skeptika okoli DIY konstrukcij ... Èe bo trg na strani akustike bo morda v prihodnosti nekaj cenejših variant iz daljnega vzhoda ampak je treba vse prej testirat...Cene bi bile pa vsaj za polovico nižje od Daadov ...
~~~
PS.:Za testiranje imamo pogoje "idealne" !!!...Moj studio je "kocka" kar je najhujša noèna mora !!!!!
V Ljubljani, kjer si že bil pa je prostor predolg z "lepim ploèevinastim"stropom,kjer pa v konstrukcijo ne smemo posegat !!!! _________________ ~ ** ~ |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: - |
|
|
MitjaF
Pridružen/-a: Sob Okt 2009 16:56 Prispevkov: 414 Kraj: KRANJ
|
Objavljeno: Pet Nov 06, 2009 18:12 Naslov sporoèila: |
|
|
Kolikor sem uspel videti prodajajo tudi samostojeèe bass trape. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
kraljmatjaz
Pridružen/-a: Èet Maj 2008 21:27 Prispevkov: 1026 Kraj: Gorica
|
Objavljeno: Pet Nov 06, 2009 18:32 Naslov sporoèila: |
|
|
Kmalu za Tube-trapsi so se pojavili Room-tunes. V primerjavi s Tube-traps je bila resitev Room-tunes precej cenejsa, manj obremenjujoca za sobo, verjetno pa tudi ne tako ucinkovita. Veliko zanimivega o Room-tunes resitvi lahko preberete tu:
http://www.michaelgreenaudio.com/forum/index.php
Michael Green je oce Room-tunes sistema.
LP
Miran _________________ Chi suona, stona. Chi non suona, critica! (R.Muti) |
|
Nazaj na vrh |
|
|
MitjaF
Pridružen/-a: Sob Okt 2009 16:56 Prispevkov: 414 Kraj: KRANJ
|
Objavljeno: Pet Nov 06, 2009 19:12 Naslov sporoèila: |
|
|
Ajka vidim, da imaš veliko znanj a in izkušenj, ampak naj povem moja opažanja s stališèa zaèetnika.
Na raznih forumih in od ust do ust kanalih, slišim komentarje ala: obesil sem 10 slik olje platno in to opisujejo kot daleè najboljiši tweek oz da jim je zvok izboljšal za 30, 40 ali veè proc.
In mislim da je ravno to tisto kar u stvari jaz (in gotovo še kateri zaèetnik) išèem. Obèutek da je zvok boljši, tudi èe smo s svojim DIY projektom naredili napake in s tem nove nepravilnosti v zvoèni sliki.
Vem, da s tvojim znanjem tako poèetje ni opcija, ampak nam z omejenim znanjem in budgetom pa ne preostane drugega, pa še fino je. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
NLP
Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01 Prispevkov: 1035 Kraj: Drugje
|
Objavljeno: Pet Nov 06, 2009 20:22 Naslov sporoèila: |
|
|
ajka je napisal/a: | LP
Projektiranje prostora za hišno poslušanje je tako kot konstruiranje ojaèevalca... (Za studio je lažje ker je namen znan in je vse temu podrejeno doma pa ne !!!)
Lahko vse raèunsko predvidiš kor pravi NLP a rezultati so lahko zelo daleè od željenega ...
NLP lepo govori,da naj bi bi prostor èim bolj nevtralno zveneè ... Ampak tako kot nevtralnih komponent ni tako tudi nevtralno zveneèih prostorov tudi ni...
DIY in mnoge tovarniško narejene aplikate ali so to difuzorji,absorberji ali resonatorji preveè vplivajo na timber prostora...Poleg tega je že v osnovi naš prostor lahko z zelo razliènih materialov ... Zanimiva izkušnja je da akustièno tretiraš npr. betonske ,opeèe,kamnite ali gipsane stene in jih vštimaš s èasom poodmevanja npr 0,5 sek ... Vsi prostori bodo zveneli drugaèe in nam uho to zelo zazna...Ali drugi primer ...Izbran prostor tretiraš z razliènimi aplikatami narejenimi z razliènimi materiali in ravno tako pri istem èasu poodmevanja zveni zopet prostor razlièno ... Potem so tukaj še oblike prostorov in oblike aplikat ,ki ustvarjajo razliène odboje in to v seštevku materialov daje zelo razliène rezultate ...
Pred leti sem obiskal veliko koncertnih dvoran v izgradnji in njihovih kontrolnih sob za snemanje ... Kontrolne sobe zvenijo zelo podobno,koncertne dvorane pa zelo razlièno !!!???
Do sedaj mi ni bila všeè prav nobena kontrolna soba oziroma studio...
Že èas poodmevanja je za vsakdanje življenje zelo kratek 0,2 -0,3 sek ...
Ampak sem kmalu ugotovil,da ni samo vzrok v neposlušljivoti samo kratek èas ampak že prej omenjeni materiali...Ko sem se sreèal z drugaènimi aplikatami je bila èisto druga pesem ... Zvok je bil še vedno živ in tako življenski podobno kot v koncertni dvorani ...
Zato tisti ,ki bi si radi izdelali kakšno DIY varianto experimetirajte z materiali ... Nekateri proizvajlci gredo tukaj v skrajnosti in uporabljajo samo naravne materiale ,volna,svila,lan,bombaž,razliène vrste lesa ali specifiène namenske materiale narejene po naroèilu ki nam niso dosegljivi ...
Prave BAS aplikate pa boste težko naredili sami doma ,ker jih še izkušeni proizvajalci težko naredijo vasj take,ki se dajo premikat in niso fiksni ...
Izpod 60hz je pa tako in tako težko kaj ujet èe ni kakšna fiksna varianta z težkimi membranami ali resonatorji za doloèene frekvence ...Resonatorji,ki imajo možnost spreminjanja "lovilnih" frekvenc npr Acustica Applicata Polifemo pa so zelo zelo dragi !!!
~~~
V postih ste omenili meritve!!! Kaj bi z njimi poèeli !!??
Èe boste na meritvah ugotovili anomaliji jih ne boste s tretiranjem mogli kar tako odstranit ... poveèini se pojavijo potem drugje ... Ko zaèneš pa zvoènike premikat da narediš "izbalansirano" zvoèno sliko se potem zopet lahko pojavijo anomalije na meritvah in tako v neskonènost ...
Zato vam meritve za domaèo uporabo odsvetujem !!!! |
Težko je doseèi dokaj nevtralno zveneèi prostor ja, važna je volja in hrabrost
Rigidni difuzorji iz recimo težkega lesa imajo nizko resonanèno vrednost in so s tem že dovolj nevtralni. Tudi širokipasovni absorberji.
Tjunani pa vsekakor niso. O resonatorjih sem že rekel kaj menim.
Priljubljeni so že bili v cerkvah v srednjem veku v Skandinaviji. Imeli so v stenah tisoèe majhnih luknjic oz. helmholtz resonatorjev noter pa pepel. Takrat se jim še ni reklo Helmholtz, ker se gospod še ni rodil:) Kot zanimivost paè.
Tudi v studijski akustiki so priljubljeni, ko jim zmanjka idej kako in kaj ali pa (najveèkrat!!!) ko se jim veè ne da ali ne želijo vložiti denarja!
EQ korekcije so vsake toliko èasa (marketinški hype) popularne že od petdesetih let prejšnjega stoletja.
Dandanes so to (tudi izjemno drage) merilne naprave in natanèni digitalni EQji ali že kar vkljuèeni v hi-fi komponente ali raè. plugini,... predvsem prvi so namenjeni za audiofilski trg. V bistvu niso niè posebnega a lažje je kupit eno škatlo, ki ne kvari izgleda prostora in ni toliko dela in truda pa umazanije.
Podobno je z rezonatorji, so v bistvu mehanski ekvilajzerji.
Temu se zagriženi studijski akustiki radi izogibajo saj ne rešijo problemov le popaèijo ga (uporabijo jih le ko gre za zelo nizke frekvence katere niso mogli ukrotiti saj jim je zmanjkalo prostora).
EQ korekcija pa se uporabi, ko je kontrolna soba že narejena maksimalno kolikor je šlo potem pa decibel ali dva skoregirajo za toèno to poslušalsko mesto (in meritve/ preseti za veè pozicij tudi...).
Niso še izumili nièesar do sedaj, ki bi enakovredno nadomestilo klasièno akustiko. Ne bom komentiral acustice applicate in njihovih produktov a kar sem prebral mi je nekako podobno kar pravijo o drugih "posebnih" produktih... so jih pa dodelali to ne reèem in jim dodali filozofijo.
Videl sem že vsemogoèe zadevice, ki jih prodajajo avdiofilom (ne bom komentiral faist resonatorjev ipd.), tudi zvoènike, ki imajo zvok "larger than life"
To ni tisto kar je hotel avtor zvoènega izdelka podat (tudi tisto kar poslušamo na "radiokasetofonih" v kopalnicah sicer ne:) ampak se verjetno razume kaj mislim).
Tu so zvoèni mojstri nekoliko omejeni saj hitro ugotovijo, da iz njihovega prostora ne prihaja takšen sproduciran zvok kot so si želeli.
Prostor jih prevara. V drugih prostorih so njihovi izdelki obupni.
Poslušalec, avdiofil ne rabi nobenemu niè dokazovat, važno je da to kar sliši da mu je všeè, pa èe je blizu "resnice" ali ne.
Reverberacija za kontrolne sobe bi naj bila med 0.2-0.4, oprijemajo se statistiènih raziskav reverberacije povpreène dnevne sobe. To velja že nekaj desetletij.
Kontrolne sobe tudi zvenijo lahko zelo drugaèe, da pa si imel izkušnjo da pa so zvenele zelo podobno pa je možno da je bil ali enak studijski dizajn apliciran ali pa da so dobro naredili kontrolne saj je bistvo to, da se lahko izdelki iz ene kontrolne zanesljivo prenesejo v drugo kontrolno in tam poènejo kaj jim je volja dalje.
Pa tudi bi moral primerjat z A/ B metodo kar pa ni mogoèe razen da sta kontrolki korak vstran.
Koncertne dvorane so enako kot živi snemalni prostori v studijih.
Vse je stvar okusa in želje kako hoèejo da se sliši.
Pri dvoranah je važno seveda tudi, da vsak sedež v dvorani dobi kolikor se da podobno zvoèno sliko kot kakšen drugi sedež na drugi strani dvorane. Razlike so seveda oèitne a se vsaj trudijo.
Pa ga tudi akustiki seveda poserejo in ne dosežejo cilja. Ljudje paè in (pre)mnogo parametrov.
OT: Doloèeni grški amfitejatri delujejo odlièno samo ko so sedeži zasedeni, kar je v bistvu name:)
Èe so že vpletene membrane je najbolje poseèi za "limp mass" (mlahava masa) tipi membran kot so "plahte" razliènih smol ipd... katran, asfalt, doloèene umetne mase...
Ne dodajo nekega prizvoka ker s svojim nenehnim trodimenzionalnim uklanjanjem in dušenjem zvok progresivno izgubi na moèi.
Prav to kar si omenjal.
Bolje je odstranit anomalije do meje ki gre (to je vsaj 70, 80Hz v srednje majhnih prostorih) in še veè do 30Hz v velikih prostorih (N-E dizajn oz. Hidley dizajn pa tudi drugi...).
Meritve za domaèo uporabo so zanimive, da vidijo koliko so vložili v zvoèniški sistem izpustili pa okolje v katerem jih imajo.
Kot avto pod streho a brez prave garaže.
To kar vam govorim ni na mojem zeljniku zraslo ampak pri doktorjih akustike, ki se s tem ubadajo bolj podrobneje že veè kot 60let, nekje takrat, ko se je rodil stereofonièni zvok.
Klasiène dvorane in antièni amfitejatri so tu izvzeti seveda. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ajka
Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00 Prispevkov: 3181 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Pet Nov 06, 2009 20:34 Naslov sporoèila: |
|
|
MitjaF je napisal/a: | Ajka vidim, da imaš veliko znanj a in izkušenj, ampak naj povem moja opažanja s stališèa zaèetnika.
Na raznih forumih in od ust do ust kanalih, slišim komentarje ala: obesil sem 10 slik olje platno in to opisujejo kot daleè najboljiši tweek oz da jim je zvok izboljšal za 30, 40 ali veè proc.
In mislim da je ravno to tisto kar u stvari jaz (in gotovo še kateri zaèetnik) išèem. Obèutek da je zvok boljši, tudi èe smo s svojim DIY projektom naredili napake in s tem nove nepravilnosti v zvoèni sliki.
Vem, da s tvojim znanjem tako poèetje ni opcija, ampak nam z omejenim znanjem in budgetom pa ne preostane drugega, pa še fino je. |
LP
Kar tako na splošno je težko komentirat in dajati recepte za vse primere enako...
Literature na to temo je ogromno konkretnih rešitev pa je tudi malo sploh za hišni audio ... Èe imaš sreèo ,da obesiš slike na pravo mesto je OK èe ne pa !!??
Podobno kot je naredil ck z svojimi absorberji pa je dobra rešitev za zmanjšanje poodmevanja, da se za slikami in omarami namesti "namenska zvoèna izolacija "(Tukaj velja experimentirati)Boljši materiali so tudi dražji(dušenje od 125hz naprej) in si takoj na ceni 50-100 €/m2)Mora pa bit vmes nekaj zraènega žepa ...
Tukaj z malo domišlije (rezanje,luknjanje,gubanje,distanèniki itd) dosežete še boljši uèinek(veèja površina dušenja)
Nekaj osnovnih namestitev
_________________ ~ ** ~ |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: - |
|
|
ck
Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1605 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Pet Nov 06, 2009 21:18 Naslov sporoèila: |
|
|
Zdajle se je pa nabralo polno tega za odgovorit, tako da ne vem, èe ne bom kaj izpustil.
Najprej naj napišem, da smo o akustiki že pisali aprila, ko sem obesil kar nekaj uporabnih linkov in priporoèam, da si jih ogledate. To se nahaja na
http://www.audio-kontakt.com/forum/viewtopic.php?t=498&start=0
Za tiste, ki se mislijo malo poglobiti v absorbcijske lastnosti mineralne volne in delati DIY absorberje, je ogled strani, kjer so zbarni podatki praktièno vseh pomembnih proizvajalcev teh materialov OBVEZEN.
To je tukaj
http://www.bobgolds.com/AbsorptionCoefficients.htm
Iz teh podatkov se zelo lepo vidi, da je odmik "air gap" absorberja od stene zelo pomemben, ker prinese OGROMNO. Že na prvi razpredelnici se vidi, da Owens coring 700 rigid fiberglas (ki ga ethan winer uporablja) z oznako 705 (najveèja gostota) v debelini 100 mm z odmikom 40 cm od stene absorbira manj kot isti material debeline 25 mm, vendar oba prekašajo materiali z manjšo gostoto, kadar je v igri velik odmik od stene.
Našli boste tudi podatke za Tervol.
Iz tabel je tako razvido, da so debelina in odmik plošèe od stene v povezavi z njeno gostoto (praviloma bi moral napisati linearnostjo zraènega toka skozi material, ki pa je pravzaprav povzana z gostoto, ki je tudi najveèkrat naveden podatek pri plošèah, èeprav pri tervolu oznaka dp 3, 5 ali 8 pomeni namerjen zraèni tok, ki pa je v kakšni sarži lahko tudi bistveno veèji ali manjši).
Povezava pa ni taka kot jo navaja NLP - torej, da naj bi bil absorber odmaknjen toliko, kolkor je njegova debelina, ker se tako doseže optimalne rezultate. To že pri navodilih posameznih proizvajalcev absorberjev ne drži, ko priporoèajo, da se postavi absorber v kot - matematika je tu paè neizprosna.
Na spletnih straneh boste našli tudi meritve za "superchunk", ki ne kažejo 30% boljše absorbcije napram plošèi postavljeni poèez preko kota.
Tudi Ethan Winer redno navaja, da je absorber postavljen z "air gap" praktièno enako uèinkovit, kot èe bi bil "poln" (debeline absorberja in air gapa) in ob zidu.
Ethan redno piše v sponzorskem forumu na audioasylum. com:
http://www.audioasylum.com/cgi/etv.mpl?forum=rives
NLP polivinil, ki sem ga uporabil je malce debelejši in se lahko uporablja tudi za gradbeništvo.
NLP - meritve Nase imam sprintane in nekje nekje v kevdru, ko najdem ti sporoèim. Mogoèe je ne njih tudi naslov spletne strani. Sem pa zadevo odkril, ko je ta link pripoal nekdo na nekem forumu že pred leti.
AJKA
Meritve v sobi so ZELO potrebne, zato da bodo audiofili in "audiofili" videli kaj "dogaja".
Žal se z navadnimi SPL metri ne da izmeriti RT 60 temveè se s pomoèjo
testnih CD meri samo linearnost v sobi.
Diy absorberji iz kamene volne so praktièno enako uèinkoviti kot kupljeni, kajti izdelani so iz enakih plošè. Nekateri proizvajalci pa uporabljajo še posebne folije, s katerimi malce poveèajo absorbcijo nizkih tonov in odbijajo veè visokih.
Veèja negotovost je pri "tube trap", ki jo A.S.C izdela iz votle kamene volne. Take tube lahko naredijo tudi v Škofji Loki, tako, da jih izrežejo iz enega kosa ali pa naredijo polovièke - sem govoril z njihovim ing. ki dela v proizvodnji, kake dve leti nazaj. To niti ni posebej drago, vendar ne vem kakšen bi bil uèinek, predvsem pa mi ni poznana debelina in kakovost materiala v originalnih absorberjih. Jaz sem za svoje uporabil "recept" od jona richa, ki je na netu.
Še težje je napraviti "tower trape", ki jih nekateri proizvajajo iz kartona (in so zato verjetno cenejši za izdelavo kot iz kamene volne).
AJKA Kakšne so absorbcijske sposobnosti tvojih kartonastih absorberjev pa ne vem.
Vsekakor je pomebno da veste, da so zadeve diy relativno poceni. 3,6m2 kamene volne za pod tlake debeline 50mm stane cc 23 EUR(en paket). Temu dodajte 2 EUR za vrtnarski filc in nekaj malega za salotejp.
Za sobo nekih 12 m2, višine 2,5m, rabite 10 plošè (skoraj 2 paketa), da plošèe postavite v vse 4 vogale do vrha. Pri taki postavitvi NE MORETE ZGREŠITI NIÈ. Ostali dve plošèi postavite po želji - najbolje na mesto prvega odboja na stranski steni.
Efekt bo VELIK.
Ko se boste tako prepièali, da zadeva deluje, potem zaènite razmišljati, kako umestiti absorberje (ali kaj drugega) v prostor na naèin, da bo sprejemnljivo tudi oèem ne samo ušesom.
Na http://www.bobgolds.com/ je zbranih tudi ogromno diy absorberjev, meritev, linkov,.... ZELO POUÈNO in UPORABNO.
Preberite tudi spletne strani proizvajalcev absorberjev. Mnogi imajo veliko napisanega za "edukacijo" potrošnikov. Zelo uporabna je stran Ethanawinerja.
Å¡e enkrat pripenjam linke s strani o akustiki
nekaj dobrih linkov ter èveka o absorberjih
http://www.audiofil.net/forum/forum_posts.asp?TID=5569&PN=3
http://mysite.verizon.net/vze22yzp/id4.html
http://www.ethanwiner.com/acoustics.html - nakaj
http://www.bobgolds.com/ - tu je ogromno linkov, predvsem na koncu
http://www.bbc.co.uk/rd/pubs/reports/ - veliko BBC test reportov
http://www.bbc.co.uk/rd/pubs/reports/rpt60s_70to96.pdf
http://www.audioasylum.com/scripts/t.pl?f=rives&m=1572 zelo soliden forum
http://www.geocities.com/waycoolaudio/basstraps.html
http://www.mhsoft.nl/RoomAcoustic.asp
http://www.geocities.com/jonrisch/a4.htm - jonrich ima nekaj "receptov" za diy
Dovolj za danes. _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
NLP
Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01 Prispevkov: 1035 Kraj: Drugje
|
Objavljeno: Pet Nov 06, 2009 23:52 Naslov sporoèila: |
|
|
Ko hoèem nekaj objavit in pišem daljši post mi odgovori:
"Forbidden
You don't have permission to access /forum/posting.php on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request."
Hmmm?! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
Zadnje teme - HI-FI |
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno poslušate?
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreèanja
Sejem gramofonskih plošè
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreèanja
Bristol HI-fI show
-
HI-FI
Slušalkarski sistemi
-
HI-FI
MySqueezebox.com DOWN?
-
Do-It-Yourself
Spet nov lampaš
-
HI-FI
Nova igraèa je doma......
-
Do-It-Yourself
DIY popravila
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Tidal
-
HI-FI
Roon labs
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
YouTube & stuff
-
HI-FI
DAC?
-
HI-FI
Uvoz naprave iz ZDA
-
HI-FI
Zvoèniki - izkušnje - predlog
-
HI-FI
Kam na popravilo?
|
|