Pomoè pogostih vprašanjPomoè pogostih vprašanj   IšèiIšèi   Seznam èlanovSeznam èlanov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporoèilPrijava za pregled zasebnih sporoèil   PrijavaPrijava 

Akustiène plošèe
Pojdi na stran 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI dodatki
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporoèilo
MitjaF



Pridružen/-a: Sob Okt 2009 16:56
Prispevkov: 414
Kraj: KRANJ

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 03:12    Naslov sporoèila: Akustiène plošèe Odgovori s citatom

Zanima me kje bi dobil, akustiène gips plošèe Rigips Rigton 8-12-20, Rigton 8-18, ali kakšen podoben izdelek.
Plošèe potrebujem za izdelavo stropnega difuzorja.
Išèem tudi strokovnjaka, ki bi mi izraèunal toène mere.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Pošlji E-sporoèilo Telefon: 000000000
hi_musica



Pridružen/-a: Tor Apr 2008 7:17
Prispevkov: 912

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 08:03    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Za izraèun akustike sem se njega dni zanimal pri http://www.decibel-af.si/ , tu prodajajo tudi razliène panele, namenjene predvsem za zmanjševanje hrupa v industriji in akustiko v raznih poslovnih prostorih (sejne sobe, pisarne).
V.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
trancedeejay
Site Admin


Pridružen/-a: Sob Mar 2008 9:01
Prispevkov: 1372
Kraj: Zgornja Besnica

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 08:41    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

www.kalcer.si
LP
Admin
_________________
MUSIC IS THE KEY
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 10:42    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Kakšen tip difuzorja želiš; 2D QRD/ PRD ali 1D QRD/ PRD?
Za katero frekvenèno podroèje bi ga rad imel?
Temelji naj na kakšnem primitivnem številu oz. koliko sekvenc si želiš?
Koliko boš oddaljen od njega (ker difuzor potrebuje prostor, da ustvari koherentno uniformno difuzijsko polje)?

Drugaèe pa me lahko kontaktiraš, èe želiš kupit kakršenkoli difuzor, tudi membranski 1D diffsorber.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Pošlji E-sporoèilo
MitjaF



Pridružen/-a: Sob Okt 2009 16:56
Prispevkov: 414
Kraj: KRANJ

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 15:43    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Hvala trance, in drugi za odgovore,pardon za napako.
NLP moram priznat da nevem.Stvar je v tem, da sem na "audiofil" našel èlanek z naslovom Aqua Room v katerem je step by step opisano kako izboljšat sobno akustiko, s tem da ves materijal stane pod 300eur.Izdelat sem nameraval sam in glede na to da je moja soba zelo podobna tej v opisu in ker seveda nimam neomejenga budgeta sem se odloèil stvar prekopirat.
Razen stenski difuzor, ni opisano kako je narejen (oz. 2).Kakšna pa je cena, difuzorja pri tebi?Oddaljen bo pribl 2.5-3m.(od poslušalca).Kar pa se frekvenc tièe pa ne vem.Velikost prostora je 700cmx360cm v.225cm.Samo ena od krajših sten je v pohištvu(kuhinjski del) medtem ko dnevni del ima samo eno nizko minimal omarico. Morda ti bo to dalo odgovor glede frekvenc, drugaèe pa kot sem rekel sem prviè v tem špilu. Do sedaj sem vlagal v AV opremo brez pravih rezultatov, ker imam obupno sobno akustiko.Tako da morda mi lahko ti svetuješ glede tega.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Pošlji E-sporoèilo Telefon: 000000000
pasuljaris



Pridružen/-a: Pet Apr 2009 22:13
Prispevkov: 1526
Kraj: maribor

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 18:53    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Piše, da ga je material stal 6.300 kun, kar je precej veè kot 300 €.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 19:57    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Aha vidim ja - http://www.audiofil.net/Forum/printer_friendly_posts.asp?TID=10392
Naredil si je "cloud" absorber/ difuzer po navdihu BAD diffsorbera, ki je mikroperforiran (mikroperforacija temelji na binarni sekvenci s pomoèjo kitajskega izreka o ostankih...)... ni glih enako no pa naj bo:)

Takšna "nakljuèna" perforacija nudi tudi nekaj difuzijskih lastnosti.
Glede na višino stropa 225cm si tudi ne moreš omisliti kaj drugega ja.

Tiste stenske/ stranske perforirane gips plošèe so preveè uniformno/ enakomerno perforirane in niso primerne za akustiko, saj omogoèajo aliasing efekt (poglej na wikipedijo, enako se dogaja tudi pri grafiki...).
Raje bi uporabil enake gips plošèe kot na stropu...

Glede da boš oddaljen od zadnje stene za veè kot 1.8m lahko imaš difuzor, ki deluje do cca. 500Hz.
Lahko je 1D (http://www.rpginc.com/products/qrd734/index.htm, http://www.rpginc.com/products/diffractal/index.htm - ta je veèstopenjski in ima mnogo sekvenc... difuzor v difuzorju... ) ali 2D diffuzor (http://www.rpginc.com/products/frgomniffusor/index.htm, http://www.rpginc.com/products/skyline/index.htm - ta ima 156 razliènih sekvenc)

Skyline difuzorje imam na razpolago iz stirodurja ali iz lesa, za ceno mi pošlji privat sporoèilo da ne bo izgledalo da kaj komercialno tržim).
So dimenzij 60cmX60cm in "visoki" skoraj 20cm.
Uporabljajo se v profesionalnih visokoproraèunskih studijih.
Lahko tudi 1D difuzor po želji.

1D difuzira po horizontali ali vertikali odvisno kako ga obrneš, 2D pa horizontalno in vertikalno oz. hemisferièno.

1D difuzor ni zato kaj slabši saj prav tako odlièno opravlja svojo nalogo.

Osebno predlagam ali 1D temeljeè na praštevilu vsaj 17, 19 (tudi 47 in veè odvisno kakšno kvalitetno difuzijsko polje bi rad imel in koliko imaš denarja seveda) ali pa ta Skyline.

Ukvarjam se drugaèe s studijsko akustiko in svetovanjem.

Nenad L.P.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Pošlji E-sporoèilo
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 20:18    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Èe boš sam delal 1D QRD difuzor imaš tukaj online kalkulatorèke, ki izraèuna tudi difuzor, ki temelji na prime number 47 - http://www.digitalaudiorock.com/cgi-bin/qrd.cgi .

Tukaj pa imaš kao Skyline kalulator http://www.mh-audio.nl/DiffusorCalculator.asp?fl=688&fh=4000&calc=Calculate+Diffuser vendar samo 7 sekvenèen, v bistvu je to BBC-jev prototipni difuzor in ni ranga Skyline (kar ni navedeno...).
Bo pa zadostno opravljal svoje delo samo dosti enakih skupaj na eni površini jih ne imej (4-6 na eni steni bodo v redu), drugaèe boš potreboval veèji prime number in veè razliènih sekvenc.

Priporoèam difuzijo od 500, 800Hz pa do 3000, 4000Hz, drugaèe bo en difuzor dokaj majhnih dimenzij in boš jih moral delati toliko veè, da pokriješ neko željeno površino. Lahko pa narediš da deluje tudi do 6000-7000Hz.
Èloveško uho je v grobem najbolj obèutljivo v rangu od cca. 1000,2000 - 7000, 8000Hz (Fletcher-Munsonova krivulja - http://www.customanalogue.com/elsinore/elsinore_images/Fletcher-Munson_700W.gif) saj je to nekje govorno podroèje (psihoakustika).

Ampak še nekaj je res; èe je difuzor projektiran da deluje od reciva 600-4000Hz praktièno deluje še kar nižje in kar nekaj višje, samo difuzijska karakteristika postopoma pada... nima "cut-off principa delovanja"Smile
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Pošlji E-sporoèilo
ajka



Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00
Prispevkov: 3181
Kraj: Sežana

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 20:57    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

LP

Èlanka v "audiofilu" ne poznam ...
Velikokrat temeljijo "strokovni" èlanki na "studijski akustiki" kar je pa za nas audiofile nesprejemljivo ... Hišna akustika se v nekaj bistvenih toèkah razlikuje od te akustike ...
Zelo pomembna je postavitev zvoènikov,èas poodmevanja,zvoènost materialov itd... Difuzorji_reflektorji so samo ena od "toèk" rešitve niso pa edina ...
Akustika je zahteven projekt, ki dosti stane...Poloviène rešitve lahko celo poslabšajo obstojeèe stanje...Experimetiranje ne prinese zadovoljivih rezultatov,ker je enostavno preveè napaènih možnosti in zelo malo pravilnih !!!
_________________
~ ** ~
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Telefon: -
ck



Pridružen/-a: Pon Feb 2009 19:27
Prispevkov: 1605
Kraj: kamnik

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 21:44    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

MitjaF

Èe sem prav razumel tvoje pisanje bi rad izboljšal akustiko svoje sobe.
Pod prvo, bi ti jaz glede na navedeno dimenzijo višine sobe odsvetoval kašen veèji poseg na stropu. Pri višini 2,25m si jaz nikoli nebi privošèil dodatno nižati stropa, ker je bivanje že v takem prostoru (ki ima že tako prenizek strop - predpis je 2,50m) zelo na spodnji meji sprejemljivega, dodatno nižanje za nekih 10 ali veè cm, pa samo dodatno poslabša kvaliteto bivanja.
Enake gisp plošèe lahko mirno uporabiš na kateri koli steni - glede na razpored pohištva, naèin uporabe prostora,...

Vsekakor priporoèam, da èe imaš možnost, uporabiš te plošèe s še veèjim odmikom od stene npr. 20 cm, ker ti tako "absorbirajo" veè nižjih tonov, ki so najveèji problem vsakega prostora.

Glede izraèunov pa tole: možakar je na netu sicer nekaj nakladal o njih, vendar ni napisal niè konkretnega.
Za kakeršen koli pameten izraèun, moraš najprej izmeriti RT 60, ker moraš imeti "štartno pozicijo" - torej moraš vedeti za koliko in pri katerih frekvencah moraš ta èas zmanjšati, da boš prišel v priporoèen razpon. To je pomebno zato, ker pri preveè absorbiranega zvoka ta postane "zadušen" - neposlušljiv, pri premalo pa pa je preveè "živ" kar nekateri opisujejo tudi s tem, da jih npr. dela živène.
Takeli izraèuni niso zelo zakomplicirani za RT 60 problem je v tem, da imamo premalo toènih podatkov o vgrajenih materialih in posledièno kolièniku absorbcije (Sabine), ki se upošteva, zato se jemljejo neki približki, posledièno pa zraèun NIKOLI ne more biti toèen.
Za izraèun linearnosti zvoènega odziva sobe, pa se zadeva bolj zakomplicira, ker je zelo odvisna od oblike sobe, mesta postavitve zvoènika in metsa poslušanja, sam izraèun pa mora zajemati ne samo direkten zvok in prve odboje temveè še vsaj nekaj naslednjih, pri èemer je potrebno upoštevati spremembe faze po odboju zvoka - skratka zadeva postane velika ŠTALA.

Dobri poznavalci akustike se žal plaèujejo z "zlatom", ki pa ga ti verjetno nimaš, pa tudi tisti lahko naredijo kar nekaj "dragih" napak.
Tako je npr. prenova Mariborske opere stala pred leti cca 1 milj. DEM
ker so pri gradnji zafural akustiko.
Tudi Metropoltansko opero so morali naknadno temeljito akustièno preurediti.

Jaz ti priporoèam da k reševanju problema pristopiš na naèin "majših korakov", torej da postopoma dodajaš absorberje (ali difuzorje), s tem, da lahko prvi korak narediš sorazmerno velik, potem pa nadaljuješ poèasneje.

Glede na tvoj opis sobe- ki ima praktièno gole stene. tla in strop, bi si mirno upal trditi, da nekih 10 - 15 m2 luknjastih rigips plošè pritrjenih 10 - 20 cm od stene ne bo preveè. Na nekaterih tujih forumih sem zasledil, da dobiš dobro akustiko pri cca 25% pokrite povšine sten, tal in stropa s pohištvom, oblazinjenim pohištvom, slikami, zavesami, policami....
Površina tvoje sobe znaša skoraj 100m2, tako da boš moral kar pridno delati, da boš prišel na 25%.

Po prvem veèjem koraku, lahko nadaljuješ z manjšimi - torej se lotiš postavljanja manjših elementov, ki ti bodo absorbirali ali difuzirali zvok.
Malo pobrskaj po mojih prejšnjih postih na temo akustike, lahko tudi pogledaš po aqua sobi, kjer sem se malce oglasil (kot ckzv) oziroma si ogledaš moje poste na audiofil. net, kjer sem kar nekaj pisal o tem.
.
Èesarkoli se boš lotil, ti najprej priporoèam, da malce pomeriš sobno akustiko, potem pa se lotiš reševanje problemov pri nizkimi frekvencah torej najprej postavljanje "bass trapov", kar pa difuzorji iz stiropora nekih 20 cm višine vsekakor niso, poleg tega zaradi izgleda ne sodijo v bivalni prostor.
_________________
LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Tor Nov 03, 2009 23:30    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Studijska akustika temelji na èloveških psihoakustiènih dognjanjih znanstvenikov, meritvah,... ki so bili zelo aktivni zadnjih 60let.

Èloveška psihoakustika pomeni kako èlovek dojema zvok.
Prišli so do marsikaterih dognanj, ki pa seveda presegajo okvire foruma.
Veljajo pa za studijske kontrolne sobe kot za resne domaèe teatre, na koncu koncev zvok poslušajo ljudje.
(... neke razlike so Å¡e med stereo in surround prostori...)

Za audiofilsko akustiko še nisem slišal in videl nobene raziskave, dokumentiranega zakljuèka, skoraj zmeraj pa izjemno temelji na placebo efektu in nima opraviti s fiziko ali psihoakustiko še najmanj pa z realno èim bolj neutralno zvoèno sliko.

Šol oz. principov akustiènih dizajnov prostorov za kritièno poslušanje je cca. 10, in še veliko hibridnih. Vsak se uporablja za doloèene pogoje, finance in tudi nenavsezadnje okuse... a prenekateri morajo spremeniti okus, ker ni univerzalno realen... spet zgodba zase...
Tudi prenekateri zvoèni mojstri so avdiofili, nekateri se požvižgajo na akustiko, spet tretji naredijo nekaj kaj so kje videli, prekopirali,... sto ljudi sto èudi... recept pa žal ni univerzalen.

Enaki principi, ampak povsem enaki se lahko oz. bi se naj uporabljali pri zagriženih ljubiteljih zvoka, ki si radi reèejo avdiofili.
Razen, èe želi zvoèno sliko, ki nima opraviti z realno, s takšno kot jo je hotel podati avtor kolikor je bilo v njegovi moèi, znanju/ izkušnjah in pogojih... ampak zgolj da je prijetna in subjektivno lepa.
Potem takem moja sporoèila niso sploh na mestu!

Res pa je nekaj; èe boš naredil tako "kot bi moralo biti" te bo partner izselil:) Torej ko nimaš namenskega prostora zgolj za to so potrebni kompromisi ja. Kompromisi pa prinesejo... hja kompromise tudi v zvoèni sliki:(
Vsekako v tem prostoru ne boš imel sanjskega domaèega teatra saj imaš omejitve lahko pa je mnooogo bolje zvoèno doživetje.

Se strinjam s skoraj vsem napisanim s strani CK-ja razen ne razumem zakaj meša jabolke in hruške oz. "20cm visoke" difuzorje z absorberji za nizke frekvence?
Malo OT: difuzor iz stirodura ko se obdela/ utrdi lahko ima izgled kot plastika ali izoblikovana stena... lahko je tudi drugi materijal... Zgolj stvar želje.

Tudi 25% pokritih površin je malo tako... odvisno od prostora, sigurno pa veè kot 25% je bolj izhodišèe da se prepozna sprememba...

In to: posledièno pa zraèun NIKOLI ne more biti toèen.!!!
S tem radi mahajo akustiki, da upravièijo svoja svetovanja, kajti stvar je nepredvidljiva skoraj kot vremenska napoved.

Oblazinjeno pohištvo in ostalo kar je v povpreènih sobah so zelo slabi akustièni elementi, naredijo že razliko, ne omogoèajo pa prej omenjene "realne" zvoène slike posnetega.

Žal nisem povedal nobenih konkretnih rešitev, bom pa sproti kakšno rekel:) hkrati pa so potrebni dokaj natanèni naèrti, slike, želje in koliko ima. Žal drugaèe ne gre.

Moja napaka pa je da sem prej odgovoril inertno torej glede difuzorjev ne pa glede celotne slike problema:(

Za zaèetek; strop je nizek in bi bil priporoèljiv absorpcijski tretman, strop tudi spada med prvo refleksivno površino le-te so izjemno dominantne in povzroèajo najveèja popaèenja v direktni zvoèni sliki in seveda divje nizke frekvence (ojaèevanja, iznièevanja) ter nekontrolirana reverberacija skozi èim širši zvoèni spekter... je pa res, da bo takšen strop vzel višino že tako nizkemu stropu oz. kot je CK rekel kvaliteta bivanja... razen èe ga to ne moti.

Prav niè ne leti na nobenega èlana foruma, sem povsem nevtralen, saj nisem nikoli spremljal vaših nasvetov ipd., danes sem prviè opazil tale forum pa sem menil mogoèe koga kaj zanima... pa tudi na razliènih "hiendfi forumih" sem preveèkrat videl ogromne nesmisle in nehal spremljati... da ne bo pomote; tako prenekateri audiofili kot zvoèni mojstri so povsem enaki ljudje, eni želijo èim bolj prijeten zvok in menijo da je zato tudi "ta pravi" pa še ta akustika toliko stane moji možgani pa zmorejo vse sprocesirat in zaobit neke zakone, tako fizikalne kot èloveške.

Kogar zanima akustika studijev:
http://www.planetaudio.si/portal/index.php?showforum=13
http://www.planetaudio.si/portal/index.php?showforum=34
http://www.rumski.com/forum/forumdisplay.php?f=93

Glede akustike v SNG MB; naroèena bi naj bila akustika za vokal, opero in ne za multipraktik dvorano. Tehnièni direktor sklepam ne ve kaj potrebuje in ne zna oddat naroèila... izvajalci pa saj veste po liniji najmanjšega odpora...
Ko se gre za akustiko dvoran se stvar spremeni, poglavje zase, kogar pa zanima - Leo Beranek! in prijetno èitanje.


Nenad L.P.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Pošlji E-sporoèilo
ajka



Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00
Prispevkov: 3181
Kraj: Sežana

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 04, 2009 01:29    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

LP

Principi akustike_fizika so seveda povsod enaki ...
Žal pa je studijska akustika za bivalne prostore neprimerna ...
V studiu ne moreš poslušat glasbe ... Kot vemo so studiji projektirani za razliène delovne namene(film,gledališèe,pop glasba,klasièna glasba itd)... Tukaj se sreèamo z zelo kratkimi èasi poodmevanja,ki so za delo OK za poslušanje pa NE...Tonskemu mojstru stojijo zvoèniki tik pred nosom, ki hoèe iz posnetka slišati maximalno in to na zelo veliki glasnosti ...
(Mislim,da je tudi tukaj napaka studia, ker se ne zavedajo svojih pogojev poslušanja in pogojev doma in so zato zelo pogosto posnetki "neustrezni" za domaèe poslušanje)... Oziroma pravzaprav vprašanje tonskim mojstrom in naèrtovalcem akustike zakaj so poveèini posnetki povpreèni ali slabi,èe imajo_ imate tako dobre pogoje snemanja !!!!!!!!??????????
Pa da se ne poglabljamo v detajle, ki za naše forumaše niso pomembni, studijska akustika osiromaši zvok sistema ga ubije in zmanjša njegovo iskrivost in muzikaliènost, da o prostorski sliki ne govorimo, kjer so odbiti valovi pogoj za prostorsko dojemanje...
V studijski akustiki niso pomembni materiali s stališèa zvoènosti ampak samo kakšen faktor dušenja imajo in kako,koliko in kakšen zvoka odbijejo...
V studiu so zvoèniki tik ob steni ali celo v steni kar zelo spremeni akustiko glede na hišne pogoje ... V hišni akustiki (audiofilski akustiki) je pomembno kaj je za zvoèniki(Reflektorji,absorberji in kje so le ti postavljeni in kakšnega materiala so, ker je zvoènost materiala zelo pomembna kar se za v studio ne posveèa pozornosti...V studiu sreèamo reflektorje-difuzorje poveèini samo na sredini med zvoèniki in zelo velik dušilni efekt_absorberji pred zvoèniki in za studijskim mojstrom...
Doma pa to ni nujno oziroma je manj zaželeno ...
V studiju si ne moreš privošèit poslušanja srednje obèutljivih zvoènikov na 12w lampaški ojaèevalec ...

In nakljuèni "obiskovalec",ki ima kdaj priložnost obiskat kakšen snemalni studio si veèina po nekaj minutah poslušanja prime za glavo,ker mu je zvok skrajno analitièen,utrujajoè in tudi sam se po daljšem èasu poèuti nelagodno, utrujeno zaradi "pogojev" prostora !!!!

Za tiste,ki ne vejo kaj je audiofilska oziroma hišna akustika za poslušanje glasbe in da to ni nek bav bav ampak dolgoletne izkušnje dela z zakoni akustike veè na :

http://www.acusticaapplicata.com/

Manj raziskano podroèje so "resonatorji" katerim studijska akustika ne posveèa nobenih pozornosti !!??

http://www.fastaudio.com/INT/acsys100.html
_________________
~ ** ~
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Telefon: -
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 04, 2009 02:11    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Vse je res in NI!... èe je kontrolna soba oz. prostor za kritièno poslušanje dobro urejen!
Je èim bolj univerzalna ne glede na stil produkcije.
Ustrezna reverberacija se da uredit, èe se hoèe...
Imaš tudi main in midfield ter nearfield sisteme, marsikje imajo veè setov zvoènikov, kombinirajo in prilagajajo mikse... najveèkrat zaradi pomanjkljivosti nedodelane akustike in še je tega...

Main zvoèniki PRAVILNO vgrajeni (veè principov) ali prostostojeèi, prav tako velja za mid in nearfield siteme, èe je tako naèrtovano in urejeno kot bi "moralo bit" in osebno ustrezno izbranim zvoèniškim sistemom bo delovalo vse zelo dobro.

Kot sem pa že omenil; premnogo je zvoènih mojstrov, ki išèejo bližnjice pri akustiènem dizajnu in imajo lastne poglede na to... povsem enako kot pri audiofilih!

"Loudness War", ki se stopnjuje zadnjih nekaj deset let in kdo je opaznejši v etru ter prisotnem kapitalistiènem marketingu je temu tako, da podležejo grozni skompresirani in limitirani do skrajnosti produkciji:(

Obstajajo tudi združenja, ki se skušajo boriti proti temu. Ampak to je vse tako zelo poèasno in bogsigavedi kako bo koristno.

Naèrtovalci akustike ne omogoèijo tega (morda ne opravijo svojega posla tako kot bi lahko ampak ne vplivajo na "glasno produkcijo") ampak jo ustvarijo producenti in cel sistem, ki si želi kot sem omenil, da so opaznejši pred drugimi v etru na sprejemnikih, na ipodih, na inetu,... in to še prenesejo na CD-je, DVD-je,...
obstajajo tudi peticije da naj marsikatere albume remiksajo... uhhh tega je toliko...
Tudi izjemno priznani mojstri in producenti tako naredijo saj jim tako naroèijo in lepo plaèajo.

Pravilna "nevtralna" akustika kontrolne ali mastering sobe je lahko povsem enaka kot "nevtralen" domaèi kritièen prostor za poslušanje.
Odvisno od znanja, zainteresiranosti dizajnera in budgeta na razpolago ter mnogokrat subjektivnim zahtevam lastnikov-investitorjem, ki niso strokovnjaki s tega podroèja... subjektivnost.Sad

Temu primeren je ustvarjen akustièni ambijent oz. sožitje sistema kot celote - akustike prostora in ozvoèenja kot celota.

Kot pravim ogromno je dizajnov in hibridov in vsi so odvisni od konkretne situacije in s tem pretehtano pozicioniranje akustiènih elementov in izvorov zvoka/ zvoènikov!
Mislim, da ne poznate mnogovrstnosti dizajnov/ principov, kombinacij in gledate samo neke "standardne", katerih je veè. Postavitve akustiènih elementov in princip delovanja je zelo raznolik!
Nikakor ni nujno!!! da komercialno uspešen studijo proizvaja kvalitetne zvoène stvaritve!!!, spet smo pri uspešnosti trženja!!! studija, založbe...
Èe se s tem ne ukvarjate ne veste kaj je možno in kaj ne.

Je pa to res težko poustvarit "doma", èe nimaš namenskega zadovoljivega prostora, lahko samo izboljšaš obstojeèe stanje èim bolj pametno.

Ne bom se spušèal v takšne detajle kot "poslušanja srednje obèutljivih zvoènikov na 12w lampaški ojaèevalec " in kateri kabli... to je vse relativno in je potrebno vkljuèiti v akustièni dizajn prostora... spet preraste ta thread.

Ohhh resonatorji v studijskih prostorih so veèinoma veè kot prisotni, ne ravno v taki obliki... spet tema zase...
Samo na kratko o tem: resonatorji kot aktivni elelemnti (v kakršnikoli obliki so...) dodajo prostoru specifièen prizvok in s tem se spet oddaljimo od neke èim bolj "nevtralnosti" prostora za kritièno poslušanje.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Pošlji E-sporoèilo
ajka



Pridružen/-a: Tor Maj 2008 10:00
Prispevkov: 3181
Kraj: Sežana

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 04, 2009 02:31    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

LP

Ja vidim,da obvladaš situacijo in vidiš kje tièi zajec ...
Bistveno je da gledamo "isto" stvar samo malo z razliènega konca...
Cilj nam je veè ali manj enak ali vsaj zelo podoben !!!!
Bomo tako skupaj preprièevali "audiofile" in "naroènike" snemalnih studijev ,kako zelo zelo je pomembna akustika tako za snemanje kot tudi za poslušanje glasbe ...
Poglej_preberi si na forumu koliko dragih sistemov imajo ljudje a niso vložili niti € v akustiko prostora !!!!!!!!
_________________
~ ** ~
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Telefon: -
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Sre Nov 04, 2009 10:13    Naslov sporoèila: Odgovori s citatom

Toèno to!
Tudi marsikateri zvoèni mojstri imajo zvoèniške sisteme po 10.000, 20.000, 50.000€ (tudi mnogo veè seveda) + oprema za mešanje in snemanje (še kakšnih 100.000, 200.000, 300.00 in mnogo veè €) akustiko pa imajo obupno:(

Tudi prenekateri zvoèniški sistemi so enaki, ki jih uporabljajo tonski mojstri in audiofili.

Èe ne drugaèe povsem pokvarijo akustiko s prenatrpanostjo kontrolne sobe, prostor, ki bi naj bil namenjen kritiènemu poslušanju.

Ko potrebujejo toliko opreme bi morali loèevat kontrolne sobe; ko se snema in prostore kjer se meša zvok. Spet eni to imajo urejeno.

Pri mastering inženirijh je to bolje urejeno, tudi prostori so zelo enaki kakor audiofilski, ki imajo urejeno akustiko.
Razlika je v eni delovni površini pred njim, kjer ima vanjo vgrajeno opremo za manipulacijo z zvokom, ta površina omogoèa rane refleksije in seveda te posledièno kvarijo zvoèno sliko tako da so audiofili na boljšem saj ne potrebujejo tega.

Potem pa so še tu prenekatere firme, ki proizvajajo zvoènike in delajo razlike v svojih serijah; tale je za povpreène uporabnike (te bom izzvzel), ta za audiofile in ta za profesionalno studijsko uporabo.
Primer je Focal, Dynaudio, Tannoy... ma ogromno jih je.
Studijski bi naj bili bolj natanèni, audiofilski bolj organski topli (v grobem), tudi izgled je za vsaki segment prilagojen... kar pa nima veze z nevtralnostjo podajanja informacij!
Ene firme delajo zvoènike zgolj namenjene audiofilom in svojimi teorijami kako naj zvok seva v prostor in ne vem kaj še...
Spet marketing! ... in poglavje zase.

Še enkrat bi opomnil, da bi morala biti specifièna akustika in specifièen zvoèniški sistem v popolnem sožitju, kot celota.
Le tako bi vedeli kaj jim res lahko ponudi sistem.

Samo pregrešno dragi zvoèniki in samo dobra in izjemno draga akustika sta bolj sami sebi v namen.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporoèilo Pošlji E-sporoèilo
Pokaži sporoèila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI dodatki Èasovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni èas
Pojdi na stran 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Naslednja
Stran 1 od 16

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe