Poglej prejnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
ck
Pridruen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1605 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Sre Okt 07, 2020 21:16 Naslov sporočila: |
|
|
Amby
Teorija Ŕirjenja nizkih tonov pri basu dipola ni neka straŔna znanost.
Trenutno niĆØenje v xy osi sicer malo doprinese k nuli v tej osi v tistim prvem trenutku (direkten zvok pred prvim odbojem), v nadaljevanju pa tudi v teh oseh dobiÅ” dovolj odbojev, da temu ni veĆØ tako.
Hec dipola je, da oddaja zvok tudi nazaj praktiĆØno enako moĆØno kot naprej, ĆØemur pri obiĆØajnem zvoĆØniku ni tako, ker se mnogo tega poduÅ”i v zvoĆØniku (pri zaprti Å”katli celo praktiĆØno vse), zato je energija zvoka, ki trĆØi v steno za dipolom veĆØja kot pri navadnem zvoĆØniku.
Tisto, kar gre mimo uÅ”esa posluÅ”alca do zadnje stene (stene za posluÅ”alcem), je za enako glasnost energetsko enako za dipol in navaden zvoĆØnik, zato direkten zvok iz enega ali drugega zvoĆØnika trĆØi v zadnjo steno z enako koliĆØino energije.
Tisto kar je pri teoriji pri dipolu boljÅ”e je, da se kasneje (z nadalnjimi odboji) jakost odbitega zvoka hitreje niža (drugaĆØe povedano ĆØas odmevanja je krajÅ”i zaradi dodatnih odbojev zvoka od stene za dipolom in poslediĆØnega izniĆØenja - v bistvu gre za veĆØjo jakost odbitega zvoka od te stene). HitrejÅ”e nižanje je posledica izniĆØenja zaradi nasprotne polaritete energetsko moĆØnjeÅ”ega odbitega zvoka. Ampak to se zgodi Å”ele po odboju od stene in s ĆØasovnim zaostankom. Pred tem pa gre del direktega zvoka ŽE SKOZI STENO in se ne odbije nazaj v prostor. Ta direkten zvok ima vedno najveĆØjo energijo, ki je dipolna konfuguracija zvoĆØnika ne po teoriji in ne po praksi ne more zmanjÅ”ati. Res pa je, da je v xy osi praktiĆØno enaka niĆØ, je pa zato na steni za dipolom bistveno veĆØja kot pri klasiĆØnem zvoĆØniku.
Dipolni zvoĆØniki (po teoriji) naj bi zato doprinesli k manj zasvinjanemu zvoku zaradi krajÅ”ega ĆØasa odmevanja, imajo pa oĆØtno preveĆØ drugih negativnih lastnosti, zato se manj uporabljajo kot klasiĆØni (vsaj kot je meni znano).
Sosedje zaradi dipola zato ne bodo imeli praktiĆØno niĆØ manj hrupa, ob doloĆØeni postavitvi (stena za zvoĆØnikom) pa morda celo malo veĆØ.
Ali bi zaradi bolj ĆØistega zvoka, dipolne zvoĆØnike lahko posluÅ”ali bolj potihom kot klasiĆØne, kar bi imelo za posledico manj prenosa zvoka k sosedom, je pa seveda druga zgodba. _________________ LP
Nazadnje urejal/a ck Čet Okt 08, 2020 03:04; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bogomir 4051
Pridruen/-a: Tor Dec 2008 19:42 Prispevkov: 1440 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Čet Okt 08, 2020 00:03 Naslov sporočila: |
|
|
V prid razumevanja in v izogib nejasnostim, predlagam, da se dogovorimo, da bi v bodoĆØe govorili izkljuĆØno o steni za zvoĆØniki in o steni za posluÅ”alcem.
Prav tako bodimo dosledni pri tem, kaj je vtiĆØnica in kaj vtikaĆØ. Velja za vse vrste povezav.
Tudi pri besedah vhod in izhod je treba biti dosleden, da potem ne beremo na primer o vhodih za sluŔalke ... itd.
lpm _________________ miro |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: 031361550 |
|
|
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5984 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Čet Okt 08, 2020 08:14 Naslov sporočila: |
|
|
Se strinjam, ker kot je zapeljalo sedaj ne pelje nikamor ne za nastavljeno temo niti za ono drugo temo.. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Edvard
Pridruen/-a: Pet Apr 2011 15:50 Prispevkov: 317 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Čet Okt 08, 2020 11:13 Naslov sporočila: |
|
|
No, saj tema ni Å”la daleĆØ. Ostali smo pri panelih (mavĆØnih, plutastih, zvoĆØnih ...)
Ja, bojim se, da sem pred velikim izzivom in da bo ploÅ”ĆØa nepremostljiva ovira. Ko posluÅ”am soseda, ki se nahaja v eni sobi, ga sliÅ”im v vseh prostorih, ki mejijo na skupno steno. Izolirati bo potrebno vse stene, vkljuĆØno z utilitijem in hodnikom in se sprijazniti z nekaterimi omejitvami, ki ga prinaÅ”a življenje v skupnih zgradbah. V hiÅ”i je partnerka težila da sem preglasen (in ĆØudaÅ”ki v glasbenem izboru), v vrstni hiÅ”i pa se bom moral samoomejevati . Sicer pa so pri sosedih najstniki in pes... _________________ āThe greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.ā ― Stephen Hawking |
|
Nazaj na vrh |
|
|
LBaudio
Pridruen/-a: Ned Jan 2010 10:25 Prispevkov: 829 Kraj: Ljubljana, SLOVENIJA
|
Objavljeno: Čet Okt 08, 2020 14:36 Naslov sporočila: |
|
|
sprijazni se da bodo sosedje poslusali dobro glasbo,......pa ce jim je to vsec ali ne
Jaz imam svoje lepo zdresirane...so veseli, ce je jakost samo taka kot tist moment,.... vejo kaj sledi ce se zacno puntat _________________ For Fast Moving Concerts
Custom Aeroports
Custom car audio installs
2 X WR setter dBDrag street B - 2005 |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ajka
Pridruen/-a: Tor Maj 2008 10:00 Prispevkov: 3181 Kraj: Sežana
|
Objavljeno: Čet Okt 08, 2020 14:46 Naslov sporočila: |
|
|
LP
V detajlih se skriva hudiĆØ.
Je potrebno vse prehode stena na steno, strop - stena, tla - stena pregledat kako se stikajo, kakŔni so materiali in potem narest projekt kako bi to reŔevali, je podobno kot reŔevanje akustike prostora, ni reŔitve od danes na jutri in ni "krajŔnic" žallll...
Materiali in njih cena, je Å”e najmanj, je pravi projekt in mojster in njegov ĆØas, ĆØe si ga vzame, kar pa je ponavadi problem, ker sodobni mojstri so po naĆØelu ĆØim veĆØ m2 in ne detajli, te kar spustijo
PS.: "Ne zatesniÅ” detajl v velikosti kljuĆØa" in evo nisi naredu nĆØ _________________ ~ ** ~ |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: - |
|
|
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5984 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Čet Okt 15, 2020 10:24 Naslov sporočila: |
|
|
Soundproofing je kljuĆØ da odpre primerne teme na spletu.
https://www.youtube.com/watch?v=fban4HomglI
Nasvetov je na spletu res veliko, po moje, bolj kot pisani teksti in reklame (kjer se samo zgubljaÅ”) si velja ogledati video nasvete na jutubu.
Bi ti pomagal ĆØe bi znal kaj veĆØ o tem v praktiĆØnem smislu/cenovne uĆØinkovitosti.
V osnovi pa je stvar dosti jasna - zid ne sme vibrirati, niti puÅ”ĆØati kot je spomnil @ajka. Ali je toliko težek da ne vibrira ali se mu doda spredaj en steno - dobro zatesnjeno, ne gre pozabiti tega - ki ga Å”ĆØiti pred vibracijami. Tako mora zvok skozi dve steni z zrakom vmes in to uĆØinkovita ubija vibracije.
Meni bi se zrolalo da bi moral biti izpostavljen truÅ”ĆØu in viku in kriku sosedovih otrok; aranžirano s spremljavo pasjega laježa in obĆØasnih izpadov sosedov, ki vse to mirijo. Će se pa skregajo, je fino posluÅ”at. Gre pa to tudi od nas k njim, v drugo smer
Će niste videli enkratne komedije Micheala Foxa The Secret of My Success, toplo priporoĆØam ogled. Evo scene, brez soundproofinga, hehe, kjer Fox dirigira seks sosedov:
https://www.youtube.com/watch?v=-T9rrptAMVs _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5984 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Ned Okt 18, 2020 09:02 Naslov sporočila: |
|
|
Ker se tema ne premakne k reÅ”evanju naĆØetega problema, bom malo nagajiv, tudi zaradi zmedene percepcije kaj se dogaja:
ck je napisal/a: | Amby
Teorija Ŕirjenja nizkih tonov pri basu dipola ni neka straŔna znanost.
....
Hec dipola je, da oddaja zvok tudi nazaj praktiĆØno enako moĆØno kot naprej, ĆØemur pri obiĆØajnem zvoĆØniku ni tako, ker se mnogo tega poduÅ”i v zvoĆØniku (pri zaprti Å”katli celo praktiĆØno vse), zato je energija zvoka, ki trĆØi v steno za dipolom veĆØja kot pri navadnem zvoĆØniku.
Tisto, kar gre mimo uÅ”esa posluÅ”alca do zadnje stene (stene za posluÅ”alcem), je za enako glasnost energetsko enako za dipol in navaden zvoĆØnik, zato direkten zvok iz enega ali drugega zvoĆØnika trĆØi v zadnjo steno z enako koliĆØino energije.
Tisto kar je pri teoriji pri dipolu boljÅ”e je, da se kasneje (z nadalnjimi odboji) jakost odbitega zvoka hitreje niža (drugaĆØe povedano ĆØas odmevanja je krajÅ”i zaradi dodatnih odbojev zvoka od stene za dipolom in poslediĆØnega izniĆØenja - v bistvu gre za veĆØjo jakost odbitega zvoka od te stene). HitrejÅ”e nižanje je posledica izniĆØenja zaradi nasprotne polaritete energetsko moĆØnjeÅ”ega odbitega zvoka. Ampak to se zgodi Å”ele po odboju od stene in s ĆØasovnim zaostankom. Pred tem pa gre del direktega zvoka ŽE SKOZI STENO in se ne odbije nazaj v prostor. Ta direkten zvok ima vedno najveĆØjo energijo, ki je dipolna konfuguracija zvoĆØnika ne po teoriji in ne po praksi ne more zmanjÅ”ati.
Dipolni zvoĆØniki (po teoriji) naj bi zato doprinesli k manj zasvinjanemu zvoku zaradi krajÅ”ega ĆØasa odmevanja, imajo pa oĆØtno preveĆØ drugih negativnih lastnosti, zato se manj uporabljajo kot klasiĆØni (vsaj kot je meni znano).
Sosedje zaradi dipola zato ne bodo imeli praktiĆØno niĆØ manj hrupa, ob doloĆØeni postavitvi (stena za zvoĆØnikom) pa morda celo malo veĆØ.
Ali bi zaradi bolj ĆØistega zvoka, dipolne zvoĆØnike lahko posluÅ”ali bolj potihom kot klasiĆØne, kar bi imelo za posledico manj prenosa zvoka k sosedom, je pa seveda druga zgodba. |
------------------------------------------------------------------------------------
OĆØitno sem slabo pojasnil, da klasiĆØen box zvoĆØnik na basu oddaja enak zvoĆØni pritisk vse okoli sebe - tudi proti zadnji steni. (nima ama nobene povezave s tem, da se polovica energije izniĆØi v boxu///isto je totalno vseeno kam je obrnjen woofer ali port od reflexa).
To se dogaja vse dokler valovna dolžina ne postane krajÅ”a od obsega membrane - od tiste toĆØke naprej klasiĆØni zvoĆØnik zaĆØne 'beaming' se mu oža disperzija. - samo in samo od tu naprej dipolni zvoĆØnik oddaja veĆØ v prostor odzadaj. A smo že krepko izven podroĆØja basov in že na srednjih tonih.
...
The typical box speaker, whether vented, band-passed or closed, is omni-directional at low frequencies and becomes increasingly forward-directional towards higher frequencies. Even when flat on-axis, the total acoustic power radiated into the room drops typically 10 dB (10x) or more between low and high frequencies. The uneven power response and the associated strong excitation of low frequency room modes contributes to the familiar (and often desired ) generic box loudspeaker sound. This cannot be the avenue to sound reproduction that is true to the original.
The directional response of the ideal dipole is obtained with open baffle speakers at low frequencies. Note, that to obtain the same on-axis sound pressure level as from a monopole, a dipole needs to radiate only 1/3rd of the monopole's power into the room. This means 4.8 dB less contribution of the room's acoustic signature to the perceived sound. It might also mean 4.8 dB less sound for your neighbor, or that much more sound to you. Despite this advantage dipole speakers are often not acceptable, because they tend to be constructed as physically large panels that interfere with room aesthetics, and they seem to suffer from insufficient bass output, critical room placement and a narrow "sweet spot".
-------------------------------------------------------------------------------------
Će je 3x manjÅ”a moĆØ poslana v prostor (4,8dB), je to 3x manj energije za duÅ”enje na basu in to ne glede kam 'streljajo' basi, prvi odboj in druge nebuloze.
Naj Å”e spomnim, da že pri samo 0,72metra od klasiĆØnega zvoĆØnika sliÅ”imo enako koliĆØino direktnega in od zidov reflektiranega zvoka. To se kliĆØe 'reverberation distance'. Za dipol je ta razdalja 1,24metra.
Thus, at 3 m distance from the source, the direct sound would be 20*log(3/0.72) = 12.4 dB below the reverberant sound field for the monopole and only 20*log(3/1.24) = 7.7 dB below it for the dipole.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Link kjer se to obravnava:
http://www.linkwitzlab.net/rooms.htm _________________ Carpe Diem
Nazadnje urejal/a ambasador Ned Okt 18, 2020 10:43; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5984 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Ned Okt 18, 2020 10:33 Naslov sporočila: |
|
|
Da ne bo slabe volje pri soforumaŔih, za razlago sem bil pozvan.
ck je napisal/a: | ambasador je napisal/a: | Samo naj spomnim, da je uporaba dipolnega zvoĆØnika tipa Magneplanar ali elektrostat zelo prijazna do sosedov, ker emitira za veĆØkratnik manj energije v prostor za isti zvoĆØni pritisk v toĆØki posluÅ”anja.
Poleg tega ne trese tal. |
Amby
Fizika je fizika in ne dopuÅ”ĆØa prostih razlag, zato te prosim, da malo razložiÅ” to trditev, predvsem v delu, ko sosedje sliÅ”ijo manj pri isti jakosti na mestu posluÅ”anja kot ĆØe bi uporabil "normalen" zvoĆØnik. Ker ko zvoĆØni val (ok zgoÅ”ĆØenina) doloĆØene jakosti pride do stene ni pomembno kaj ga je povzroĆØilo. |
Tisto o fiziki je Ŕe kako umestno.
Ni da sem neki teoretik, samo kadar potrebujem razjasnitev pojmov, si pogosto grem pogledat kaj pravijo strokovnjaki.
... The 4.8 dB lower level of the reverberant field in the case of the dipole significantly reduces the masking influence of the room upon sonic detail. It eliminates the sensation of overload of the room during loud passages of program material and makes your listening sessions much less noisy to your neighbors....
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Te stvari sem si ogledal Å”e v ĆØasih, ko smo debatirali o akustiki prostorov in tudi veĆØkrat v postih zapisal, da so dipoli dobra izbira za akustiĆØno zaguljene ambiente : veliko steklenih povrÅ”in, keramika po tleh, nesimetriĆØni prostori itd. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Edvard
Pridruen/-a: Pet Apr 2011 15:50 Prispevkov: 317 Kraj: Maribor
|
Objavljeno: Pon Dec 07, 2020 12:24 Naslov sporočila: |
|
|
Slaba izolacija sten, lahko pripelje do tega. _________________ āThe greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.ā ― Stephen Hawking |
|
Nazaj na vrh |
|
|
joztom
Pridruen/-a: Pon Jan 2013 11:07 Prispevkov: 1946 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Pon Dec 07, 2020 13:09 Naslov sporočila: |
|
|
Linkwitzova trditev je moto normalnemu audiofilu:
Much has been written in the popular and professional audio press about the acoustic treatment of rooms. The purpose of such treatment is to allow us to hear more of the loudspeaker and less of the room. I am convinced that a properly designed sound system can perform well in a great variety of rooms and requires only a minimum of room treatment if any at all.
Seveda se da z znanjem in strokovno obravnavo priti kakŔen centimeter viŔje, so pa omejitev ergela in ostali dejavniki v stanovanju. Uredite sistem, pa boste zadovoljni. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
raptor
Pridruen/-a: Čet Jan 2014 11:03 Prispevkov: 175 Kraj: LJ
|
Objavljeno: Pon Dec 07, 2020 15:02 Naslov sporočila: |
|
|
Vsaj 2 kolega bi odlocno odkimala tej trditvi 😁 Sistem mora biti potemtakem prilagojen sobi in okusu, kar je pa precejsen zalogaj.
Nazadnje urejal/a raptor Pon Dec 07, 2020 15:04; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ck
Pridruen/-a: Pon Feb 2009 19:27 Prispevkov: 1605 Kraj: kamnik
|
Objavljeno: Pon Dec 07, 2020 15:04 Naslov sporočila: |
|
|
joztom je napisal/a: | Linkwitzova trditev je moto normalnemu audiofilu:
Much has been written in the popular and professional audio press about the acoustic treatment of rooms. The purpose of such treatment is to allow us to hear more of the loudspeaker and less of the room. I am convinced that a properly designed sound system can perform well in a great variety of rooms and requires only a minimum of room treatment if any at all.
Seveda se da z znanjem in strokovno obravnavo priti kakŔen centimeter viŔje, so pa omejitev ergela in ostali dejavniki v stanovanju. Uredite sistem, pa boste zadovoljni. |
Kdor verjame, pomaga. _________________ LP |
|
Nazaj na vrh |
|
|
ambasador
Pridruen/-a: Sre Feb 2011 19:52 Prispevkov: 5984 Kraj: Izola
|
Objavljeno: Pon Dec 07, 2020 15:13 Naslov sporočila: |
|
|
raptor je napisal/a: | Vsaj 2 kolega bi odlocno odkimala tej trditvi 😁 Sistem mora biti potemtakem prilagojen sobi in okusu, kar je pa precejsen zalogaj. |
Ja, valjda.
Po drugi strani, pa tudi akustiĆØar ti ureja prostor ko so zvoĆØniki notri in prilagaja rezultat.
Nisem Å”e sliÅ”al, da bi akustiĆØar urejal dnevno sobo in potem, naknadno, da bi lastnik lahko kupil katerekoli zvoĆØnike in bi bilo to vedno optimalno neglede na izbiro. Ne obstaja.
-------------------------------------------------------------------------------------
Nemci imajo radi popredalĆØkano in naprimer v reviji Audio navedejo za kakÅ”ne prostore je zvoĆØnik primeren - zaduÅ”ene, normal, odmevajoĆØe, nadalje male, srednje, velike. Tako to gre.
Ni to nekaj iztrgano iz konteksta, imate slabe predstave o tem. _________________ Carpe Diem |
|
Nazaj na vrh |
|
|
bogomir 4051
Pridruen/-a: Tor Dec 2008 19:42 Prispevkov: 1440 Kraj: ljubljana
|
Objavljeno: Pon Dec 07, 2020 15:16 Naslov sporočila: |
|
|
Ja vedno nimajo vsi možnosti sten dodatno zvoĆØno izolirati. Takrat je paĆØ treba iz obstojeĆØega stanja izvleĆØi ĆØim veĆØ. To je nejbrž bila misel @ joztoma.
lpm _________________ miro |
|
Nazaj na vrh |
Telefon: 031361550 |
|
|
|
|
Ne, ne more dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne more odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne more urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne more brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne more glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|
Zadnje teme - HI-FI |
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Kaj trenutno posluŔate?
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreĆØanja
Sejem gramofonskih ploÅ”ĆØ
-
Dogodki v svetu HI-FI-ja, sreĆØanja
Bristol HI-fI show
-
HI-FI
SluŔalkarski sistemi
-
HI-FI
MySqueezebox.com DOWN?
-
Do-It-Yourself
Spet nov lampaÅ”
-
HI-FI
Nova igraĆØa je doma......
-
Do-It-Yourself
DIY popravila
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
Tidal
-
HI-FI
Roon labs
-
CD, Vinil, DVD, Blu-ray
YouTube & stuff
-
HI-FI
DAC?
-
HI-FI
Uvoz naprave iz ZDA
-
HI-FI
ZvoĆØniki - izkuÅ”nje - predlog
-
HI-FI
Kam na popravilo?
|
|