Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Predelava Vincent SV-236MK

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Do-It-Yourself
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
jože



Pridružen/-a: Sre Dec 2009 18:30
Prispevkov: 318
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 18, 2020 03:29    Naslov sporočila: Predelava Vincent SV-236MK Odgovori s citatom

Predelava predojačevalne stopnje v ojačevalcu Vincent SV236MK na druge Elektronke.
Predojačevalno stopnjo sem šel predelovat zato, ker sem menil, da se iz tega integriranega ojačevalca lahko potege več!
Prvi test predelanega ojačevalca je to potrdil.
Ojačevalec bolje spusti skoz vse od visokih do nizkih tonov, ambient je bolj slišen, kot da bi vse skupaj oživelo. Na ojačevalec so priklopljeni zvočniki Focal Arija 948 vir zvoka Oppo 93.

V nadaljevanju bom opisal, kaj in kako sem spremenil, mogoče bo to koga zanimalo in se bo opogumil, da si predela ojačevalec.
Originalne elektronke 3 x ECC83
Za zamenjavo so predvidene:
V oknu z 12,6v gretjem Ecc82; ECC802s; 12BH7 ali z 6,3V gretjem ECC88 (zamenjave 6DJ7, 6922), Ruska 6N23p, pogojno tudi 6N1p in 300mA gretje PCC88.
Elektronki na vezju TU201 in Tu202: z 6,3V gretjem Ruska 6N6p in mogoče tudi 6N30P; z 12,6v gretjem Ecc99, 12BH7.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jože



Pridružen/-a: Sre Dec 2009 18:30
Prispevkov: 318
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 18, 2020 03:35    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pregled VN napajanja in napajanja gretja je pokazal, da bodo tu potrebne spremembe.
VN napajanje elektronk je izvedeno pri SV 236MK s shunt stabilizatorjem na 220V. Stabilizator je dovolj predimenzioniran, da se mu lahko poveča izhodni tok. Zato je v vezju, ki stabilizira napetost treba spremeniti dva upora, R503 iz 100R v 50R (ali paralelno z R503 upor 100R) in (R504 in R 505 sta vezana paralelno) poiščemo novo kombinacijo ki ima nadomestni upornost cca 22 do 24R.
V mojem ojačevalcu tokovni generator ni deloval povsem pravilno in je bila zato napetost na izhodu samo cca 219V, shunt regulator sploh ni bil v funkciji. Z zmanjšanjem 503 na polovico, je napetost na izhodu sedaj 227V.
Shema napajalnika


S temi spremembami je napajalnik dovolj močan in stabilen za povečano porabo, ki jo zahtevajo spremembe v vezju zaradi menjav elektronk in prilagoditve delovnih točk.
Kratek opis napajalnika: Napajalnik je tipa shuntregulator. Prvi del tokovni generator z mosfet tranzistorjem T501 in IC501 tvori tokovni generator, V predelanem stanju daje cca 57mA toka. Drugi del z T502 in T503 je shuntregulator v konkretnem primeru je napetost 227V, kar je povsem OK. (Nominalna napetost naj bi bila 220V, razlika je zaradi toleranc vgrajenih zener diod in T502 2SK30Y)
Pregled porabe je pokazal, da bo napajalnik brez težav prenesel tudi povečano zahtevo po večjem hlajenju tranzistorjev T501 kot tokovni generator cca4W (V primeru kratkega stika VN cca17W) in T503 kot shunt regulator, kadar je predojačevalec brez porabe, to je ob startu, ali brez vstavljenih elektronk, bo na tranzistorju cca 13W, ko pa je ojačevalec v normalnem delovanju bo moč na t503 še cca 3W po oceni elementov bo to še vedno OK .
Ker ni bilo najti sheme stabiliziranega napajalnika na internetu, sem skiciral vezje. Na risbi je skicirano tudi dodano novo vezje za napajanje gretja elektronk s počasnim startom (to vezje je dodano v desni del ojačevalca na dodaten hladilnik).



Pregled napajanja gretja je pokazal, da je napajalnik v originalu narejeno z IC LM7912 (-12V) in podloženo z diodo v prevodni smeri, tako da je v originalu napetost gretja cca 13V.
Za predelavo napajalnika za gretje sem se odloči zato, ker bo pri testiranju različnih elektronk tudi poraba večja, po drugi strani pa ECC802, 12BH7 in tudi ruska 6N6p ne priporoča Ukf (napetost med katodo in gretjem) več kot 100V. Katodna napetost buferja pa lahko doseže tudi več kot 100V!!
Za gretje elektronk je sicer originalno vezje dovolj močno, saj naj bi bilo stabilno do porabe 1.5A, tako da tu ni nujna sprememba vezja, ker pa je vezje ozemljeno, ga je potrebno ločiti od mase in narediti delilnik napetosti in napetost gretja povezati v to točko; dvig napetosti cca 70V.
Zaradi preizkušanja različnih elektronk sem se odločil da obstoječe vezje z LM7912 kljub temu nadomestim z drugo varianto, ki omogoča počasen start napetosti. Z LM317 oziroma z LM1084 ADJ 1,25-15V, sem sestavil vezje s počasnim startom, cca 5sek do polne napetosti 12,6v in ga ozemljil v delilnik narejen iz uporov 220k in 100k, in 100uF, - vidno na risbi napajalnika; na sliki VN napajalnika je vidno kje je prostor za upora in kondenzator.

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jože



Pridružen/-a: Sre Dec 2009 18:30
Prispevkov: 318
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 18, 2020 03:36    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kot je bilo omenjeno, imajo različni tipi Elektronk tudi različno napetost napajanja gretja, zato nekaj dodatnih rešitev za lažjo menjavo elektronk.
Najprej dve elektronki na vezju Tu201 in Tu202: Na razpolago je samo eno napajanje iz izmenične napetosti 15V 2A je narejeno stabilizirano vezje 12,6V. Za Ecc99 in 12BH7 je to OK, za 6N6p, ki je 6,3V-ltna pa je gretje elektronk potrebno vezati v serijo. Če želimo enostavno preklapljati med obema tipoma gretja, je potrebno v vezavo povezati dvopolno izmenično stikalo, potem se enostavno s stikalom preklaplja po potrebi ali 12,6V ali serijsko 6,3V gretje. Pri 6,3V-ltnih 6N6p obe Elektronki naj bosta iz iste serije, če nista, naj se po možnosti pomeri tok gretja pri obeh, če nimata obe enak tok gretja, bo napetost gretja serijsko vezanih preveč odstopala in ne bo OK. Pri tej vezavi je nevarnost, da se pozabi ob menjavi na drug tip elektronk preklopiti stikalo, v primeru prehoda iz ECC99 na 6N6p!! Če ostane stikalo na 12,6V bo 6N6p Elektronka dobila gretje 12,6V kar pa je lahko pogubno za to Elektronko.
Shema preklopnika



Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jože



Pridružen/-a: Sre Dec 2009 18:30
Prispevkov: 318
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 18, 2020 03:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Elektonka v oknu:
Za elektronko v oknu je na razpolago v originalu samo 12,6V napetost, izbrana Elektronka ECC88 ima napetost 6,3v, zato je tu vgrajeno majhno dodatno vezje z LM317. Vezje je narejeno tako, da omogoča priklop za elektronko PCC88 z 300mA gretjem in Ecc88 z 6,3V gretjem in dodatno tudi za elektronka z 12,6V kot je Ecc82, ki je na tem mestu tudi uporabna. Tu bi za preklapljanje potreboval preklopnik 2 x 3 položaje, ker ga ni bilo doma, je bilo vse skupaj izvedeno z jumperjem in z natičnim kontaktom, ki ju je potrebno za vsak tip elektronke ustrezno prestaviti!!!
Shema regulatorja





Za možnost uporabe Pcc88 sem se odločil, ker je bila elektronka doma. Pcc88 in sorodni tipi z 300mA gretjem potrebuje pri 300mA cca 7V lahko tudi 7.6V. Nekateri to elektronko priključijo kar na 6,3v napajanje, pri tem je elektronka že nekoliko preslabo greta in ni več v optimalnem delovanju, zato tudi možnost na vezju za 300mA napajanje. Podrobnosti so razvidne iz slik. Vrednosti uporov v vezju so se pri meni dokaj dobro izšle, niso bile potrebne dodatne korekcije, lahko pa bi se zgodilo, da bi zaradi dokaj velikih toleranc uporov in vezja LM317 bile potrebne korekture. (Pri meni izmerjeno LM317 je bil točno 1,25V med 1 in 2; tok v izvedbi CCS je 297mA; napetost v položaju za 6,3V je 6,38V)
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jože



Pridružen/-a: Sre Dec 2009 18:30
Prispevkov: 318
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 18, 2020 03:42    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Še menjava uprov za nove delovne razmere:
Za elektronko v oknu, je v osnovi izbrana elektronka ECC88. Anodna napetost naj bo cca 90V, posledično sta zamenjana anodna in katodna upora: Anodna upora R405 in R406 = 23,7k 2W (lahko 24k), katodna upora R407 in R408 = 390R. Ta kombinacija uporov je povsem OK tudi za 12Bh7, ECC82 (12AU7, Ecc802s in podobne)
Upore na tem vezju je mogoče zamenjati samo, če se demontira čelna plošča in razstavi noslni del ozadja elektronke v oknu.
Za Elektronki na vezju TU201 in TU202 je izbrana ECC99 posledično so bili zamenjani anodni in katodni upori. Anodna R205 in R206 = 15K 2W katodna upora R207 in R208 = 390R, R221 in R222 = 750R in R223 in R224 = 15k 2W. Ta kombinacija uporov je povsem OK tud za 6N6p, 12BH7, ECC802s in podobe.
V povratni vezavi sta zamenjana upora R209 in R210 z 26k.

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Tma



Pridružen/-a: Pet Nov 2010 3:06
Prispevkov: 635
Kraj: Nova Gorica

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 18, 2020 19:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
stormsonic



Pridružen/-a: Sre Jan 2009 2:00
Prispevkov: 764
Kraj: MB

PrispevekObjavljeno: Sre Mar 18, 2020 22:44    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Tole shemo sem našel na svojem trdem disku. Ustreza dejanskemu stanju?

Za predelavo pa čestitke!



Večja slika je na voljo tu: https://prnt.sc/rin2v4
_________________
My DMM will go only to 10, maybe your DMM can go to 11?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
jože



Pridružen/-a: Sre Dec 2009 18:30
Prispevkov: 318
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 19, 2020 00:59    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

stormsonic hvala za shemo.

Shem ustreza, s tem, da je v mojem verzija 1,3 ki ima dodano še eno zener diodo 18V D511. Sicer je shema enaka.

lp Jože
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
HIFRIK



Pridružen/-a: Tor Feb 2009 20:40
Prispevkov: 418
Kraj: M.Sobota

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 19, 2020 19:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jože, v kakšnem smislu je napredek? Imam omenjeni amp in razen šuma me nič ne moti. Moči dovolj, na mojih Davisih dinamika odlična ...
A je predelava rešila problem šuma?
lp, sašo
_________________
Greetings from The Humungus! The Lord Humungus! The Warrior of the Wasteland! The Ayatollah of Rock and Rolla!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
jože



Pridružen/-a: Sre Dec 2009 18:30
Prispevkov: 318
Kraj: Jesenice

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 19, 2020 20:27    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

A je predelava rešila problem šuma?

Pri mojem ojačevalcu nisem imel nobenih problemov s šumom.
Sem pred leti bral en Nemški forum, kjer je imel nekdo problem s šumom na takem ojačevalcu. Kasneje je ojačevalec testno priklopil na zunanjo končno stopnjo in javil, da šuma ne zazna več. Torej problem je bil v vgrajeni končni stopnji v SV236mk in ne v predojačevalcu. Ne ven, kako je šlo naprej.
Priklopi na PRE OUT eno končno stopnjo in se bo po vsej verjetnosti pokazalo v katerem delu ojačevalca se ti pojavi šum.

Jože, v kakšnem smislu je napredek?
Težko rečem kaj več, kot pa sem napisal v prvem postu, v ocenjevanju komponent nimam izkušenj. Imam še en ojačevalec z 300b elektronko, ko sem oba menjal med sabo, sem ojačevalec SV236mk kaj hitro odklopil in priklopil Ojačevalec s 300b elektronko. Sedaj ima Vincent prednost, oziroma bi se težko odločil, katerega bi postavil na prvo mesto.

lp Jože
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Do-It-Yourself Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe