Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

S cim obdelati zid za studio
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Do-It-Yourself
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Lenuh



Pridružen/-a: Čet Apr 2009 14:35
Prispevkov: 20
Kraj: Dobova

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 11, 2020 22:39    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kaj pa mislite glede uporabe takÅ”nih ploÅ”ĆØ?
https://www.armstrongceilingsolutions.co.uk/en-gb/materials/mineral/colortone-neeva-line
https://www.armstrongceilingsolutions.co.uk/en-gb/materials/mineral/ultima-op-line
https://www.knaufamf.com/en/product-range/productfinder/products/heradesign-superfine-a2.html
https://www.knaufamf.com/en/product-range/productfinder/products/thermatex-alpha.html
_________________
Lenuh
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Telefon: 031 745 946
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 12, 2020 09:24    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:
ambasador je napisal/a:
Najbolj genialno idejo, ki zastonj izloĆØi vse akustiĆØne probleme odbojev - snemati na prostem - je edino @vintagesonic komentiral rekoĆØ da iz praktiĆØnih razlogov tega ne bi komentiral.
Sami si delamo probleme kjer jih ni, hahaha.


Eden od zelo pomembnih podatkov za prostore kjer se snema glasba, je tudi tako imenovani "background noise" prostora.

Mi lahko zaupaÅ”, kakÅ”en bi bil po tvoje ta podatek za prostor na odprti sceni? ( razen ĆØe je recimo "ptiĆØje petje" del partiture )

Od tu izhaja moj komentar :

vintagesonic je napisal/a:
To raje ne bi komentiral, iz ĆØisto praktiĆØnih razlogov Smile


LP

Na gmajni vrh hriba ni ptiĆØev. Pa tudi ĆØe bi - bi se garant razbežali že med uglaÅ”evanjem inÅ”trumentov Laughing Da o 'igranju' potem ne govorimo, bi spizdile in to daleĆØ.
ImaÅ” pa Å”e opcijo najeti nekoga s sokolom, da poĆØisti sceno. Lahko tudi obĆØasno poĆØiÅ” eno petardo, ziher bo mir kakÅ”no uro ali dve. VidiÅ”, samo hoteti je treba, ne iskati zakaj ne.

Pa ĆØe pustimo Å”alo na stran, bodite pozorni kako se sliÅ”ijo zvoki na vrhu hribov (ni potrebe iti na visoke kote, tudi hribĆØek zadoÅ”ĆØa), kako tudi pok nima niti od daleĆØ tistega udara kot v mestu.

ps.: pa ĆØe že: na eni ruski plati iz Haydnovega festivala na prostem se nekaj krat sliÅ”i živ-žav preleta lastovk; prav niĆØ ne Å”kodi, pa gre za takozvano resno glasbo ..

Aja, ĆØe prideÅ” na svež zrak tvegaÅ” da se svojstvena glasbena inspiracija (bluzenje) razblini Laughing
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 12, 2020 14:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
Aja, ĆØe prideÅ” na svež zrak tvegaÅ” da se svojstvena glasbena inspiracija (bluzenje) razblini Laughing


Kdo tukaj v tej temi bluzi, naj si razblinijo forumaŔi sami. Smile

Ne glede na dejstvo, da nima nobene zveze z zastavljeno temo, je tudi sledeĆØa trditev ena izmed "cvetk kolekcije, saj ni res, pa je ". Smile

ambasador je napisal/a:
Na gmajni vrh hriba ni ptiĆØev.


LP

P.S. kot vedno, nobenih zamer prosim...vse v duhu dobro-sosedskih odnosov Wink
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gerchy



Pridružen/-a: Pon Sep 2008 10:43
Prispevkov: 670
Kraj: 03

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 12, 2020 21:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Å e enkrat, ĆØisto dobronamerno: parket, tepih, pena in podobno so bolj ali manj pljunek v ocean, kadar gre za prazen prostor. Pa tudi sicer, v normalno opremljenem prostoru, mora ĆØlovek imeti kar nekaj sreĆØe, da dobi spodoben zvok.

Proizvajalec pene niti ne navaja podatkov, na katerem obmoĆØju bi naj delovala, že to je dovolj zgovorno, da je to bolj okras. Samo zgleda studijsko in ker veĆØina to vidi v studiu, napaĆØno sklepa, da je to koristno. Lahko koristi pri snemanju enostavnega pogovora, ampak pri glasbi deluje previsoko, da bi lahko konkretno pomagala pri težavah, ki se pojavljajo najpogosteje. In to je pod 300 Hz, kjer se potrebuje debelina, ta pa terja ogromno prostora.

Tukaj je cel kup kalkulatorjev, pa se lahko preveri, kaj dela in pri kakŔni globini/volumnu:
http://www.mh-audio.nl/Acoustics.html#top
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 13, 2020 10:10    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@sparkl:...A ve mogoce kdo katera firma v sloveniji se bavi s tem, da jo povprasam za informacije ter realizacijo...
-------------------------------------------------------------------------------------

ck je napisal/a:
Dajmo najprej ugotoviti, ali bo možakar imel v sobi snemalni studijo, kjer bodo glasbeniki, ali kontrolno sobo, ali bo prostor uporabljal za oboje hkrati ali pa bo prostor pregradil.

Torej Sparkl napiŔi kako in kaj.

DrugaĆØe pa je na youtube in Å”e kakÅ”nem forumu mnogo dobrih diy reÅ”itev za te zadeve - malo poguglaj.

V SLO dobiÅ” veĆØino potrebnega materiala za tovrstno diy gradnjo.

Predvsem pa moraÅ” vedeti kaj hoĆØeÅ” - tako po namenu prostora kot pri akustiĆØnih zahtevah. Tudi pri diy velja kot povsod - veĆØ denarja (in znanja) veĆØ dobre muzike.


Tu, na forumu se bavi s tem naŔ @CK, potem je Ŕe en drugi, ki se sedaj ne oglaŔa. Nadalje se je strokovno udeleževal debat o akustiki prostorov @gerchy.
@vintagesonic pa je takorekoĆØ doma v studijih, zato je zaskrbljen da se sluĆØajno ne izgubiÅ” na pokoÅ”enem.
------------------------------------------------------
So se sicer oglasili a se niso ponudili, ti pa ne moreÅ” sklepati kdo je kdo.
Za moj okus kontaktiraj @ck-ja magari preko Zasebnega Stika, je iz njegovega posta razvidno da je potrebno najprej razjasniti cilje projekta preden se krene.

Osebno nisem niti približno pravi naslov, kot se je že iz mojih razvedrilnih postov dalo razumeti, poleg tega da me bolj zanima agroakustika (akustika grmiĆØevja in brisanih prostorov poraslih s travo) karkoli že to pomeni. Laughing
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gerchy



Pridružen/-a: Pon Sep 2008 10:43
Prispevkov: 670
Kraj: 03

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 13, 2020 11:29    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jaz se s tem ne ukvarjam in se tudi nimam za strokovnjaka. Wink

Želel sem samo prihraniti ĆØas (in denar) z napaĆØnimi odloĆØitvami, ker sem bil tudi sam pred podobnim izzivom, a sem dobil veĆØ ali manj nekoristne nasvete, saj je akustika na prvi pogled kompleksna, predvsem pa pogosto spregledana v verigi audia in seveda razumljena popolnoma napaĆØno (dokaz je tudi ta tema).

Zato sem se moral z zadevo sooĆØiti po težji poti - z veliko branja, tuhtanja, s Å”e veĆØ testiranja in odrekanja.

Na svojo žalost imam tudi izredno visoka merila, tako da že zaradi tega nisem najbolj merodajen, ker je moje videnje pogosto brezkompromisno. Ja, definitivno ovira v življenju. Wink

Kar zadeva podjetij v SLO - kar nekaj se jih ukvarja s tem, velika veĆØina žal ne razume niti osnovnih konceptov, zato je težko (ni pa nemogoĆØe) najti nekoga, ki bi nudil celovito reÅ”itev. Eno podjetje mi je npr. na podlagi poslanega grafa odpisalo, da je problem nereÅ”ljiv oz. da naj zamenjam prostor. Drugi bi vse kar oblekel v perforiran Knauf, tretji bi uredil kar na daljavo, ipd.

Ko enkrat razumeÅ” osnove in zaĆØenjaÅ” razumeti kompleksnost problema, je tudi jasno, zakaj kakovosten tretma stane 10 ali 20 tisoĆØakov in zakaj je znanje tako dragoceno.


Nazadnje urejal/a gerchy Čet Feb 13, 2020 12:28; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 13, 2020 12:27    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ja, @gerchy, se strinjam. Veliko tudi kvalificiranih prodaja meglo. Pa tudi priznane hiŔe niso imune pred flopom, zdrsom.

Na to temo:
Policaj v civilu cel veĆØer ždi za mizo ob plesiÅ”ĆØu.
Ga opazuje mladenka, tip se ji dopade.
Pa se opogumi in ga povabi na ples.
PleÅ”ejo, on molĆØi, ona pa za prebiti led reĆØe:
- ta dvorana je pa zelo akustiĆØna, a ne?
Odvrne on: - res, tudi meni moĆØno drsi ...


Na forumu ne moremo strokovno obravnavati akustiko in take teme se lahko peljejo izkljuĆØno samo po ljubiteljski liniji. Malo si izmenjamo mnenja, podebatiramo to in ono, se pohecamo in to je to. ƈe je kdo razoĆØaran - potem dobrodoÅ”el v realnosti, bi bil že ĆØas Laughing

Avdiofilska akustika pa po mojem velikokrat odraža probleme zvoĆØnikov in naprav. Vzame se svojo hifi verigo kot center sveta in obtoži akustiko za slabe rezultate. NiĆØ narobe ĆØe si izbereÅ” bas reflex in potem s tube trapi popravljaÅ” slabo resolucijo in zabuhlost.
Samo ne tega prodajat kot produkt akustike prostora.

V Cizekovi temi sem opisal kako izgledajo basi ki gredo izredno nizko (-27Hz, 0dB z upadom 6dB navzdol, sizmiĆØna zadeva) vs bas reflex mojih MonitoAudio Gold. Transparenca in istoĆØasno mogoĆØnost, globina, polnost in lahkotnost basov. Ma kakÅ”ni problemi neki z akustiko na basu.
Je tip na testu PlaybackDesigns (D/A konverter, 24.000ā‚¬) rekel, da je spoznal kako mu digitalija muti base, da je leta in leta rihtal akustiko prostora na basu - s tem lovil napaĆØnega krivca. Ob tem da ima doma Merlot D/A konverter (po njegovem best buy za 10.000ā‚¬).
Pa si ti misli.

Ni vedno akustika kriva.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gerchy



Pridružen/-a: Pon Sep 2008 10:43
Prispevkov: 670
Kraj: 03

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 13, 2020 12:55    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zelo pogosto je kriva akustika.
Akustika je kriva, da lahko drag sistem igra slabo in da povpreĆØen sistem igra dobro.
Ko si zamenjal opremo, si samo malo drugaĆØe vplival na principe akustike, ker je oprema morda zasnovana drugaĆØe.
Zato sem pred ĆØasom napisal, da se vse preveĆØ pozornosti namenja manj pomembnim stvarem, kot npr. kabli, podstavki, letve ...

Slika pove vse:


Najbolj se to vidi, ko prineseÅ” opremo v drug prostor in doživiÅ” spremembo. Takrat veÅ”, da je kriva akustika in takrat ne bo pomagal nov zvoĆØnik, ojaĆØevalnik, kabel, vtikaĆØ ali pa pena v sobi.

Å e dvoje povem, potem pa neham, ker itak nismo v pravi temi in ker vem, da tole ne bi peljalo v konstruktivno smer.

Dobro je, da je znanje o akustiki napredovalo in da ima vedno veĆØ sistemov vgrajeno tehniko za osnovne meritve in celo korekcijske algoritme. To je vsekakor vzpodbuden zaĆØetek. A na koncu dneva imaÅ” lahko ĆØisto ravno krivuljo frekv. odziva, pa bo zvok neprijazen zaradi odmevov, odbojev, faz, težav v ĆØasovni domeni, ipd. Tega seveda ne vidiÅ” na grafu frekv. odziva.

Kolikor dobrega je prinesel napredek, toliko veĆØ je tudi zavajanja. Prosim lepo, pa kdo da 24.000 ā‚¬ za DAC, potem pa ga postavi v dnevno sobo in misli, da bo zvok zdaj 50-krat boljÅ”i od tistega v solidnem CD-playerju. In takÅ”nih primerov je ogromno. NiĆØ narobe s tem, ĆØe smo ljudje pripravljeni plaĆØati za lep izdelek (tudi jaz z lahkoto podležem), težava je, da mnogi mislijo, da so dražje stvari bolj imune na vsakodnevne tegobe.

Medtem pa - stari dobri analogni ojaĆØevalnik in stari zvoĆØniki (ako je oboje izdelano solidno, se razume) Å”e vedno omogoĆØata odliĆØne rezultate. Bolj ali manj za drobiž.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 14, 2020 10:36    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Na naslovno temo smo itak že vse povedali, lahko malo produžimo z offtopic v isti smeri.

@gerchy:...Kolikor dobrega je prinesel napredek, toliko veĆØ je tudi zavajanja....

Res. Odkar se je uveljavil CD, so iz obrobja/ozadja oživeli bas reflex in lampa. Vsi trije muti-bariĆØi na basu, eden skriva/prikriva drugega. Ni sluĆØaj.
Na zvoĆØniku ki momlja ne boÅ” sliÅ”al momljanja izvora. Tudi ĆØe ti izvor ne momlja, ne boÅ” sliÅ”al. IzbereÅ” zvoĆØnik ki ne momlja, mu poÅ”ljeÅ” momljanje in si spet tam. Karkoli menjaÅ”, vedno isto. ƈe to ni zavajanje.
Samo v top izvedbah to ni problem (tuning reflexa izpod 25Hz, veliki lampaÅ”i z res odliĆØnimi izhodnimi trafoti, top D/A konverterji) z izjemami v obe smeri, kot vedno.

Skupaj s tem pojavom so vzniknili tube trapi in ultra mega ojaĆØevalci ki elektriĆØno krotijo zvoĆØnik kolikor lahko. Kadar ti hifi veriga momlja, se vsi problemi akustike na basu potencirajo, na kvadrat gre vse. Toliko o akustiki na basu. Pa se odloĆØiÅ” kam boÅ” investiral ali v odliĆØno akustiko na basu ali v primerne naprave. S tem, da akustike ne moreÅ” prodati naprej, naprave pa ja.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Studiofilija ni avdiofilija.
ƈe je kdo studiofil, naj si naredi studio doma. Kadar naletite na tak primer bodite pozorni kako se je sliÅ”alo pred tem in po tem.
V manj kot pol ure po vstopu v prostor abstrahiraÅ” akustiko. Se je navadiÅ” in je ne opaziÅ” veĆØ. PosluÅ”a se isto kot poprej, pred tretmajem.
Pozor, govora je o normalnih prostorih, ne o težkih anomalijah ki so bile odpravljene. Kadar je potrebno poseĆØi, se poseže.

VÅ”eĆØ mi je Linkwitz: sliÅ”imo tisto kar pritegne naÅ”o pozornost. ƈe ti akustika prostora med posluÅ”anjem ne odvraĆØa pozornosti od glasbe, potem je dovolj dobra tudi ĆØe bi meritve (in sigurno bi) kazale narediti to pa ono. Seveda, ĆØe to narediÅ”, bodo obiski bolj veseli, prej padli noter. Zate pa bo vlih isto.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
VpraÅ”anje dneva: kako pogosto se lastniki klavirjev na domu pritožujejo nad akustiko prostora? Isto za violonĆØeliste, ki meÅ”ajo Å”trene akustiki na zaguljenem mid-basu. Pa druge instrumente tudi.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 14, 2020 18:30    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

OĆØitno ta forum bere in razume vsak po svoje. Moje izhodiÅ”ĆØe za komentare je bil uvodni post in potem nadaljevanje istega avtorja, ki je podal dodatno pojasnilo in sicer:

Sparkl je napisal/a:
Pozdravljeni!

Prostor se bo uporabljal torej kot vadbeni prostor (noter bo ena 4x10 kista z ojacevalcem), ki ga bom kdaj pa kdaj tudi z mikrofonom snemal, pa ceprav sem precej zadovoljen s trenutno kombinacijo s TLA 5051.

Primarni namen prostora bo ubistvu kot nek produkcijski monitoring/mixing room, eventualno zelim plac ponucat za to, da lahko mixam kolikor toliko kompetitivne mixe, od "naravne" muzike (kitare, bobni itd.) pa do elektronske glasbe. Zakaj "kolikor toliko kompetitivne"? Ker se zavedam, da z budgetom pac ne bom dosegel glih potenciala Yorka, Bear Tracka, Stibernika, ampak hej, vsaj nekaj pa lahko poskusimo ustvarit Smile

S tem da moram povdarit, da soba nikoli najbrz ne bo pravzaprav live room, ker je premajhna, da bi se sel lahko variante, da razdelim sobe na vec manjsih, s tem izoliram instrumente eden od drugega, itd...

Ce ze, bom instrumente noter snemal po trackih, ce bi slucajno rabil posnet live recording, bi prakticno 100% nasel drugo, primernejso in vecjo sobo/dvorano.

Za miksanje pa definitivno zelim eno relativno solidno akusticno podlago. Trenutno sem v enem prostoru, ki je relativno solidno zvokovno obdelan, pa ceprav se mi se vedno dogaja, da je zvocna slika v tej trenutni sobi relativno zlagana, saj se mix, ki ga tu noter nasravfam in dela lepo, prostorsko, precej drugace preslika v ostale audio naprave/prostore.


Nekaj podobnega sem predlagal v mojem predhodnem mnenju

https://www.audiomasterclass.com/newsletter/what-can-we-learn-from-this-image

Govorimo torej o Roominator starter kit ki "immediately improve the acoustics of any small to medium-size room".

Ne govorimo o neki vrhunski zvoĆØni obdelavi prostora !

ƈlanek je povzet iz ene najbolj priljubljenih strani za takoimenovani "home recording"

https://www.audiomasterclass.com/

Kljub temu, da se oglaÅ”ujejo za " Pro-Audio" ( in so pogosto tarĆØa kritik ) , se na njihovih straneh najdejo zelo uporabni nasveti. Tudi jaz jih obĆØasno rad preberem kljub temu, da to ni neka "Rocket science".

ambasador je napisal/a:
Studiofilija ni avdiofilija. ƈe je kdo studiofil, naj si naredi studio doma.


Ali je sparkl povpraŔeval po predlogih za Hi-Fi posluŔalnico?

ambasador je napisal/a:
VpraŔanje dneva: kako pogosto se lastniki klavirjev na domu pritožujejo nad akustiko prostora?


Malce "off topic" - pritožujejo se predvsem sostanovalci ĆØe živi "pianist" v stanovanjskem bloku Smile.

VpraŔanje dneva Ŕt. 2, ali posredni odgovor na vpraŔanje Ŕt. 1

V kolikŔni razdalji od strun instrumenta sedi pianist "na domu" ?. KakŔno je približno razmerje med direktnim zvokom klavirja in refleksijami zvoka prostora?

Dodano podvpraÅ”anje - kakÅ”na je razdalja instrumenta od izvora zvoka do uÅ”es izvajalca in kakÅ”no je približno razmerje med direktnim in odbitim zvokom pri igranju violine " na domu" ( ĆØe stoji violinist med igranjem recimo v sredini sobe ) ?

VpraŔanje dneva Ŕt. 3.

V kakÅ”ni razdalji povpreĆØen ljubitelj zvoka ( poimenujmo ga audiofil ) posluÅ”a izvor zvoka ( zvoĆØnike ) recimo v dnevni sobi velikosti 6 X 4 m?

LP


Nazadnje urejal/a vintagesonic Pet Feb 14, 2020 18:41; skupaj popravljeno 2 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 14, 2020 18:33    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
Ni vedno akustika kriva.


gerchy je napisal/a:
Zelo pogosto je kriva akustika.


Oba odgovora sta popolnoma pravilna, ĆØeprav sta na prvi pogled zelo kontradiktorna.

Sicer pa živimo v demokraciji, kajne? Wink

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 15, 2020 08:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
Na naslovno temo smo itak že vse povedali, lahko malo produžimo z offtopic v isti smeri.

V prvem delu stavka sem podal mnenje, da je naslovna tema izĆØrpana in nadaljeval v drugem delu stavka da nadaljujem z offtopicom (torej ne neposredno na post @sparkla) a Å”e vedno v isti smeri. Kot isto smer sem imel v mislih avdiofilsko akustiko.

Se opraviĆØujem ako ni dovolj razumljivo napisano.
------------------------------------------------------------------------
Najbolj kompetentni ste tukaj podali mnenje, tudi po mojem je bilo dovolj razumljivo in uporabno. Sparkl se ne oglaÅ”a veĆØ, torej je dobil uporabne podatke kako naprej.
Mi pa, kaj ĆØmo, malo po domaĆØe naprej, vsaj jaz.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5984
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 15, 2020 08:56    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:

ambasador je napisal/a:
VpraŔanje dneva: kako pogosto se lastniki klavirjev na domu pritožujejo nad akustiko prostora?

.....
V kolikŔni razdalji od strun instrumenta sedi pianist "na domu" ?. KakŔno je približno razmerje med direktnim zvokom klavirja in refleksijami zvoka prostora?

Dodano podvpraÅ”anje - kakÅ”na je razdalja instrumenta od izvora zvoka do uÅ”es izvajalca in kakÅ”no je približno razmerje med direktnim in odbitim zvokom pri igranju violine " na domu" ( ĆØe stoji violinist med igranjem recimo v sredini sobe ) ?

VpraŔanje dneva Ŕt. 3.

V kakÅ”ni razdalji povpreĆØen ljubitelj zvoka ( poimenujmo ga audiofil ) posluÅ”a izvor zvoka ( zvoĆØnike ) recimo v dnevni sobi velikosti 6 X 4 m?

LP

Ko grem mimo glasbene Å”ole ali par njih v bližini kjer se iz doma razlega na ulico zvok klavirja z vsemi odboji, ki so v prostoru - se sliÅ”i tako, da bomo avdiofili Å”e dolgo sanjali kaj podobnega iz zvoĆØnikov. In ni zaznati problemov akustike - kar je ravno nasprotno od tega kar se sliÅ”i na ulico kadar rohnijo zvoĆØniki in akustika zraven dodaja. Vzamite si ĆØas in malo opazujte.

ƈe se lotim vpraÅ”anj, pa tako:
pianist sedi tik ob klavirju, a Å”e vedno lahko reĆØemo da je vsaj en meter od strun in spodnjega dela dna, ki doni. Stene so pa v stanovanjih morda samo Å”e meter dlje. Pianino, naprimer, sem ga vedno videl tik ob zidu - ergo je pianist skupaj z inÅ”trumentom takoj zraven.
Nadalje, pri zvoĆØniku je razdalja, kjer je koliĆØina odbitega zvoka enaka direktnemu zvoku že 0,7 metra od zvoĆØnika -- isto velja za instrumente. Tako da tvoja vpraÅ”anja ne peljejo nikamor, ne izpodbijajo dejstva da je zvoĆØnik problem zaradi lastnih problemov in ne zaradi akustike prostora.
Potem so tukaj Å”e posluÅ”alci - vsaj jaz sem v tej vlogi - in ĆØe sem kak meter dlje od pianista (na domu), sem v podobnem razmerju kot do zvoĆØnikov. Pa ne sliÅ”im da je problem z akustiko: klavir jasno in glasno in moĆØno doni kot .. klavir.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Odboji zvoka na najbolj problematiĆØnem delu basov in midbasov v normalni posluÅ”alnici sami po sebi niso problem dokler ni zvok zamazan, kot naprimer tisti iz naÅ”ih wooferjev in raznih odprtin.
Tisto kar se danes smatra za dober zvoĆØnik ( v smislu bog daj da dobiÅ” vsaj to) ima maskirne zvoke izpod 300Hz in nižje na samo minus 40dB izpod signala. Samo najboljÅ”i pridejo na okoli -50dB; pri ĆØemer tukaj 'cepajo' kot muhe tudi visokozveneĆØa imena.
V povpreĆØju mali florstanderji do kar nekaj tisoĆØakov ā‚¬ so na -30/-35dB. ƈe dvignemo glasnost na primerljivo s pravimi inÅ”trumenti, smo na -20/-25dB! Pomeni da na tem nivoju vnaÅ”ajo nejasen hrup okoli vsakega tona - za en ton signala je okoli njega za kopico tonov viÅ”je in tudi nižje po spektru motenj/maskirnega signala. Temu dodajte Å”e nenormalno dolgo trajanje zvoka + Å”e posebej dolgo trajajo motnje, ki namesto da s signalom takoj upade, Å”e en ĆØas doni (se meri z waterfall). Za akustiko, kjer se z odboji to samo Å”e energetsko potencira, je to pogreb.

IstoĆØasno je to odgovor zakaj lahko japonci prakticirajo v tako malih stanovanjih tako ogromne zvoĆØnike. Brez skrbi, ne bobnijo in ne momljajo. Do te mere, da lahko uporabijo tudi lampaÅ”e, brez panike. ƈe bi to igralo zabuhlo - ga ni aplikata, helmholca niti kamiona tube trapov, ki bi to poĆØistil.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sparkl



Pridružen/-a: Tor Feb 2020 23:36
Prispevkov: 3
Kraj: Ilirska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2020 21:30    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:
OĆØitno ta forum bere in razume vsak po svoje. Moje izhodiÅ”ĆØe za komentare je bil uvodni post in potem nadaljevanje istega avtorja, ki je podal dodatno pojasnilo in sicer:

Sparkl je napisal/a:
Pozdravljeni!

Prostor se bo uporabljal torej kot vadbeni prostor (noter bo ena 4x10 kista z ojacevalcem), ki ga bom kdaj pa kdaj tudi z mikrofonom snemal, pa ceprav sem precej zadovoljen s trenutno kombinacijo s TLA 5051.

Primarni namen prostora bo ubistvu kot nek produkcijski monitoring/mixing room, eventualno zelim plac ponucat za to, da lahko mixam kolikor toliko kompetitivne mixe, od "naravne" muzike (kitare, bobni itd.) pa do elektronske glasbe. Zakaj "kolikor toliko kompetitivne"? Ker se zavedam, da z budgetom pac ne bom dosegel glih potenciala Yorka, Bear Tracka, Stibernika, ampak hej, vsaj nekaj pa lahko poskusimo ustvarit Smile

S tem da moram povdarit, da soba nikoli najbrz ne bo pravzaprav live room, ker je premajhna, da bi se sel lahko variante, da razdelim sobe na vec manjsih, s tem izoliram instrumente eden od drugega, itd...

Ce ze, bom instrumente noter snemal po trackih, ce bi slucajno rabil posnet live recording, bi prakticno 100% nasel drugo, primernejso in vecjo sobo/dvorano.

Za miksanje pa definitivno zelim eno relativno solidno akusticno podlago. Trenutno sem v enem prostoru, ki je relativno solidno zvokovno obdelan, pa ceprav se mi se vedno dogaja, da je zvocna slika v tej trenutni sobi relativno zlagana, saj se mix, ki ga tu noter nasravfam in dela lepo, prostorsko, precej drugace preslika v ostale audio naprave/prostore.


Nekaj podobnega sem predlagal v mojem predhodnem mnenju

https://www.audiomasterclass.com/newsletter/what-can-we-learn-from-this-image

Govorimo torej o Roominator starter kit ki "immediately improve the acoustics of any small to medium-size room".

Ne govorimo o neki vrhunski zvoĆØni obdelavi prostora !

ƈlanek je povzet iz ene najbolj priljubljenih strani za takoimenovani "home recording"

https://www.audiomasterclass.com/

Kljub temu, da se oglaÅ”ujejo za " Pro-Audio" ( in so pogosto tarĆØa kritik ) , se na njihovih straneh najdejo zelo uporabni nasveti. Tudi jaz jih obĆØasno rad preberem kljub temu, da to ni neka "Rocket science".

ambasador je napisal/a:
Studiofilija ni avdiofilija. ƈe je kdo studiofil, naj si naredi studio doma.


Ali je sparkl povpraŔeval po predlogih za Hi-Fi posluŔalnico?

ambasador je napisal/a:
VpraŔanje dneva: kako pogosto se lastniki klavirjev na domu pritožujejo nad akustiko prostora?


Malce "off topic" - pritožujejo se predvsem sostanovalci ĆØe živi "pianist" v stanovanjskem bloku Smile.

VpraŔanje dneva Ŕt. 2, ali posredni odgovor na vpraŔanje Ŕt. 1

V kolikŔni razdalji od strun instrumenta sedi pianist "na domu" ?. KakŔno je približno razmerje med direktnim zvokom klavirja in refleksijami zvoka prostora?

Dodano podvpraÅ”anje - kakÅ”na je razdalja instrumenta od izvora zvoka do uÅ”es izvajalca in kakÅ”no je približno razmerje med direktnim in odbitim zvokom pri igranju violine " na domu" ( ĆØe stoji violinist med igranjem recimo v sredini sobe ) ?

VpraŔanje dneva Ŕt. 3.

V kakÅ”ni razdalji povpreĆØen ljubitelj zvoka ( poimenujmo ga audiofil ) posluÅ”a izvor zvoka ( zvoĆØnike ) recimo v dnevni sobi velikosti 6 X 4 m?

LP


Hvala za tole povezavo (roominator). Bom pregledal, nekaj pene imam doma, tako da lahko za silo reproduciram to stvar, pa vidim, kako se obnese.

Ostali, kot sem ze napisal, primarno bo soba namenjena produkciji ter miksanju. Z veseljem bi namenil 20k eur v to sobo za akusticni tretma ampak je treba pac ostat realen, tako da bo treba poseci po naslednji najboljsi opciji.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 24, 2020 11:48    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:

Ko grem mimo glasbene Å”ole ali par njih v bližini kjer se iz doma razlega na ulico zvok klavirja z vsemi odboji, ki so v prostoru - se sliÅ”i tako, da bomo avdiofili Å”e dolgo sanjali kaj podobnega iz zvoĆØnikov. In ni zaznati problemov akustike - kar je ravno nasprotno od tega kar se sliÅ”i na ulico kadar rohnijo zvoĆØniki in akustika zraven dodaja. Vzamite si ĆØas in malo opazujte


Ambasador, na moja tri vpraŔanja si deloma odgovoril samo na enega, ampak pustimo to sedaj ob strani.

No, poizkusimo Ŕe enkrat.

ƈe imaÅ” recimo v sredini sobe violinista, ti pa se gibljeÅ” na razdalji metra in pol okoli njega v krogu 360 stopinj. Ali se bo zvok instrumenta bistveno spreminjal glede na tvoj trenutni položaj?

ƈe imaÅ” recimo v sredini sobe zvoĆØnik, ti pa se gibljeÅ” na razdalji metra in pol okoli njega v krogu 360 stopinj. Ali se bo zvok iz zvoĆØnika v prostoru bistveno spreminjal, glede na tvoj trenutni položaj? Bo zvok podoben ĆØe stojiÅ” pred zvoĆØnikom ali za zvoĆØnikom?

Temu se po domaĆØe reĆØe smerna karakteristika sevanja izvora zvoka. Glasbeni instrument po svoji naravi disperzije zvoka seva zvok relativno enakomerno okoli sebe ( poudarek relativno, ker tudi razliĆØni instrumenti imajo svoje specifiĆØne polarne karakteristike sevanja zvoka ), par stereo postavitve zvoĆØnikov je daleĆØ od tega. PodroĆØje posluÅ”anja zvoĆØnikov ima za kritiĆØno posluÅ”anje zelo omejen del prostora ( sweet spot ), posluÅ”anje instrumenta v tem istem prostoru nima na položaj tako kritiĆØnega vpliva. Izjema so mogoĆØe dipolni zvoĆØniki, s katerimi se na tej toĆØki ne bi ukvarjali.

Si mogoĆØe razmislil kaj bi se zgodilo, ĆØe bi spremenil pogoje akustike in te "rohneĆØe" zvoĆØnike namesto iz pozicije sredine sobe prestavil recimo na polico okna, usmerjene v smer, kjer se nahajaÅ” na ulici? Bi bil zvoĆØni ( akustiĆØni ) efekt enak?

VĆØasih je pametno, da se relativno komplicirane zadeve ( akustika prostorov ) preveĆØ ne poenostavljajo, ker se problem nehote preveĆØ banalizira. Na tem podroĆØju so najveĆØji mojstri naÅ”i politiki.

Vzami si ĆØas in malo opazuj.

Lep dan
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Do-It-Yourself Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Naslednja
Stran 3 od 8

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe