Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

S cim obdelati zid za studio
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Do-It-Yourself
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Lenuh



Pridružen/-a: Čet Apr 2009 14:35
Prispevkov: 20
Kraj: Dobova

PrispevekObjavljeno: Tor Feb 11, 2020 22:39    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Kaj pa mislite glede uporabe takšnih plošč?
https://www.armstrongceilingsolutions.co.uk/en-gb/materials/mineral/colortone-neeva-line
https://www.armstrongceilingsolutions.co.uk/en-gb/materials/mineral/ultima-op-line
https://www.knaufamf.com/en/product-range/productfinder/products/heradesign-superfine-a2.html
https://www.knaufamf.com/en/product-range/productfinder/products/thermatex-alpha.html
_________________
Lenuh
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5084
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 12, 2020 09:24    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:
ambasador je napisal/a:
Najbolj genialno idejo, ki zastonj izloči vse akustične probleme odbojev - snemati na prostem - je edino @vintagesonic komentiral rekoč da iz praktičnih razlogov tega ne bi komentiral.
Sami si delamo probleme kjer jih ni, hahaha.


Eden od zelo pomembnih podatkov za prostore kjer se snema glasba, je tudi tako imenovani "background noise" prostora.

Mi lahko zaupaš, kakšen bi bil po tvoje ta podatek za prostor na odprti sceni? ( razen če je recimo "ptičje petje" del partiture )

Od tu izhaja moj komentar :

vintagesonic je napisal/a:
To raje ne bi komentiral, iz čisto praktičnih razlogov Smile


LP

Na gmajni vrh hriba ni ptičev. Pa tudi če bi - bi se garant razbežali že med uglaševanjem inštrumentov Laughing Da o 'igranju' potem ne govorimo, bi spizdile in to daleč.
Imaš pa še opcijo najeti nekoga s sokolom, da počisti sceno. Lahko tudi občasno počiš eno petardo, ziher bo mir kakšno uro ali dve. Vidiš, samo hoteti je treba, ne iskati zakaj ne.

Pa če pustimo šalo na stran, bodite pozorni kako se slišijo zvoki na vrhu hribov (ni potrebe iti na visoke kote, tudi hribček zadošča), kako tudi pok nima niti od daleč tistega udara kot v mestu.

ps.: pa če že: na eni ruski plati iz Haydnovega festivala na prostem se nekaj krat sliši živ-žav preleta lastovk; prav nič ne škodi, pa gre za takozvano resno glasbo ..

Aja, če prideš na svež zrak tvegaš da se svojstvena glasbena inspiracija (bluzenje) razblini Laughing
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1365
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 12, 2020 14:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
Aja, če prideš na svež zrak tvegaš da se svojstvena glasbena inspiracija (bluzenje) razblini Laughing


Kdo tukaj v tej temi bluzi, naj si razblinijo forumaši sami. Smile

Ne glede na dejstvo, da nima nobene zveze z zastavljeno temo, je tudi sledeča trditev ena izmed "cvetk kolekcije, saj ni res, pa je ". Smile

ambasador je napisal/a:
Na gmajni vrh hriba ni ptičev.


LP

P.S. kot vedno, nobenih zamer prosim...vse v duhu dobro-sosedskih odnosov Wink
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gerchy



Pridružen/-a: Pon Sep 2008 10:43
Prispevkov: 617
Kraj: 03

PrispevekObjavljeno: Sre Feb 12, 2020 21:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Še enkrat, čisto dobronamerno: parket, tepih, pena in podobno so bolj ali manj pljunek v ocean, kadar gre za prazen prostor. Pa tudi sicer, v normalno opremljenem prostoru, mora človek imeti kar nekaj sreče, da dobi spodoben zvok.

Proizvajalec pene niti ne navaja podatkov, na katerem območju bi naj delovala, že to je dovolj zgovorno, da je to bolj okras. Samo zgleda studijsko in ker večina to vidi v studiu, napačno sklepa, da je to koristno. Lahko koristi pri snemanju enostavnega pogovora, ampak pri glasbi deluje previsoko, da bi lahko konkretno pomagala pri težavah, ki se pojavljajo najpogosteje. In to je pod 300 Hz, kjer se potrebuje debelina, ta pa terja ogromno prostora.

Tukaj je cel kup kalkulatorjev, pa se lahko preveri, kaj dela in pri kakšni globini/volumnu:
http://www.mh-audio.nl/Acoustics.html#top
_________________
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5084
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 13, 2020 10:10    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@sparkl:...A ve mogoce kdo katera firma v sloveniji se bavi s tem, da jo povprasam za informacije ter realizacijo...
-------------------------------------------------------------------------------------

ck je napisal/a:
Dajmo najprej ugotoviti, ali bo možakar imel v sobi snemalni studijo, kjer bodo glasbeniki, ali kontrolno sobo, ali bo prostor uporabljal za oboje hkrati ali pa bo prostor pregradil.

Torej Sparkl napiši kako in kaj.

Drugače pa je na youtube in še kakšnem forumu mnogo dobrih diy rešitev za te zadeve - malo poguglaj.

V SLO dobiš večino potrebnega materiala za tovrstno diy gradnjo.

Predvsem pa moraš vedeti kaj hočeš - tako po namenu prostora kot pri akustičnih zahtevah. Tudi pri diy velja kot povsod - več denarja (in znanja) več dobre muzike.


Tu, na forumu se bavi s tem naš @CK, potem je še en drugi, ki se sedaj ne oglaša. Nadalje se je strokovno udeleževal debat o akustiki prostorov @gerchy.
@vintagesonic pa je takorekoč doma v studijih, zato je zaskrbljen da se slučajno ne izgubiš na pokošenem.
------------------------------------------------------
So se sicer oglasili a se niso ponudili, ti pa ne moreš sklepati kdo je kdo.
Za moj okus kontaktiraj @ck-ja magari preko Zasebnega Stika, je iz njegovega posta razvidno da je potrebno najprej razjasniti cilje projekta preden se krene.

Osebno nisem niti približno pravi naslov, kot se je že iz mojih razvedrilnih postov dalo razumeti, poleg tega da me bolj zanima agroakustika (akustika grmičevja in brisanih prostorov poraslih s travo) karkoli že to pomeni. Laughing
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
gerchy



Pridružen/-a: Pon Sep 2008 10:43
Prispevkov: 617
Kraj: 03

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 13, 2020 11:29    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Jaz se s tem ne ukvarjam in se tudi nimam za strokovnjaka. Wink

Želel sem samo prihraniti čas (in denar) z napačnimi odločitvami, ker sem bil tudi sam pred podobnim izzivom, a sem dobil več ali manj nekoristne nasvete, saj je akustika na prvi pogled kompleksna, predvsem pa pogosto spregledana v verigi audia in seveda razumljena popolnoma napačno (dokaz je tudi ta tema).

Zato sem se moral z zadevo soočiti po težji poti - z veliko branja, tuhtanja, s še več testiranja in odrekanja.

Na svojo žalost imam tudi izredno visoka merila, tako da že zaradi tega nisem najbolj merodajen, ker je moje videnje pogosto brezkompromisno. Ja, definitivno ovira v življenju. Wink

Kar zadeva podjetij v SLO - kar nekaj se jih ukvarja s tem, velika večina žal ne razume niti osnovnih konceptov, zato je težko (ni pa nemogoče) najti nekoga, ki bi nudil celovito rešitev. Eno podjetje mi je npr. na podlagi poslanega grafa odpisalo, da je problem nerešljiv oz. da naj zamenjam prostor. Drugi bi vse kar oblekel v perforiran Knauf, tretji bi uredil kar na daljavo, ipd.

Ko enkrat razumeš osnove in začenjaš razumeti kompleksnost problema, je tudi jasno, zakaj kakovosten tretma stane 10 ali 20 tisočakov in zakaj je znanje tako dragoceno.
_________________


Nazadnje urejal/a gerchy Čet Feb 13, 2020 12:28; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5084
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 13, 2020 12:27    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ja, @gerchy, se strinjam. Veliko tudi kvalificiranih prodaja meglo. Pa tudi priznane hiše niso imune pred flopom, zdrsom.

Na to temo:
Policaj v civilu cel večer ždi za mizo ob plesišču.
Ga opazuje mladenka, tip se ji dopade.
Pa se opogumi in ga povabi na ples.
Plešejo, on molči, ona pa za prebiti led reče:
- ta dvorana je pa zelo akustična, a ne?
Odvrne on: - res, tudi meni močno drsi ...


Na forumu ne moremo strokovno obravnavati akustiko in take teme se lahko peljejo izključno samo po ljubiteljski liniji. Malo si izmenjamo mnenja, podebatiramo to in ono, se pohecamo in to je to. Če je kdo razočaran - potem dobrodošel v realnosti, bi bil že čas Laughing

Avdiofilska akustika pa po mojem velikokrat odraža probleme zvočnikov in naprav. Vzame se svojo hifi verigo kot center sveta in obtoži akustiko za slabe rezultate. Nič narobe če si izbereš bas reflex in potem s tube trapi popravljaš slabo resolucijo in zabuhlost.
Samo ne tega prodajat kot produkt akustike prostora.

V Cizekovi temi sem opisal kako izgledajo basi ki gredo izredno nizko (-27Hz, 0dB z upadom 6dB navzdol, sizmična zadeva) vs bas reflex mojih MonitoAudio Gold. Transparenca in istočasno mogočnost, globina, polnost in lahkotnost basov. Ma kakšni problemi neki z akustiko na basu.
Je tip na testu PlaybackDesigns (D/A konverter, 24.000€) rekel, da je spoznal kako mu digitalija muti base, da je leta in leta rihtal akustiko prostora na basu - s tem lovil napačnega krivca. Ob tem da ima doma Merlot D/A konverter (po njegovem best buy za 10.000€).
Pa si ti misli.

Ni vedno akustika kriva.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
gerchy



Pridružen/-a: Pon Sep 2008 10:43
Prispevkov: 617
Kraj: 03

PrispevekObjavljeno: Čet Feb 13, 2020 12:55    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zelo pogosto je kriva akustika.
Akustika je kriva, da lahko drag sistem igra slabo in da povprečen sistem igra dobro.
Ko si zamenjal opremo, si samo malo drugače vplival na principe akustike, ker je oprema morda zasnovana drugače.
Zato sem pred časom napisal, da se vse preveč pozornosti namenja manj pomembnim stvarem, kot npr. kabli, podstavki, letve ...

Slika pove vse:


Najbolj se to vidi, ko prineseš opremo v drug prostor in doživiš spremembo. Takrat veš, da je kriva akustika in takrat ne bo pomagal nov zvočnik, ojačevalnik, kabel, vtikač ali pa pena v sobi.

Še dvoje povem, potem pa neham, ker itak nismo v pravi temi in ker vem, da tole ne bi peljalo v konstruktivno smer.

Dobro je, da je znanje o akustiki napredovalo in da ima vedno več sistemov vgrajeno tehniko za osnovne meritve in celo korekcijske algoritme. To je vsekakor vzpodbuden začetek. A na koncu dneva imaš lahko čisto ravno krivuljo frekv. odziva, pa bo zvok neprijazen zaradi odmevov, odbojev, faz, težav v časovni domeni, ipd. Tega seveda ne vidiš na grafu frekv. odziva.

Kolikor dobrega je prinesel napredek, toliko več je tudi zavajanja. Prosim lepo, pa kdo da 24.000 € za DAC, potem pa ga postavi v dnevno sobo in misli, da bo zvok zdaj 50-krat boljši od tistega v solidnem CD-playerju. In takšnih primerov je ogromno. Nič narobe s tem, če smo ljudje pripravljeni plačati za lep izdelek (tudi jaz z lahkoto podležem), težava je, da mnogi mislijo, da so dražje stvari bolj imune na vsakodnevne tegobe.

Medtem pa - stari dobri analogni ojačevalnik in stari zvočniki (ako je oboje izdelano solidno, se razume) še vedno omogočata odlične rezultate. Bolj ali manj za drobiž.
_________________
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5084
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 14, 2020 10:36    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Na naslovno temo smo itak že vse povedali, lahko malo produžimo z offtopic v isti smeri.

@gerchy:...Kolikor dobrega je prinesel napredek, toliko več je tudi zavajanja....

Res. Odkar se je uveljavil CD, so iz obrobja/ozadja oživeli bas reflex in lampa. Vsi trije muti-bariči na basu, eden skriva/prikriva drugega. Ni slučaj.
Na zvočniku ki momlja ne boš slišal momljanja izvora. Tudi če ti izvor ne momlja, ne boš slišal. Izbereš zvočnik ki ne momlja, mu pošlješ momljanje in si spet tam. Karkoli menjaš, vedno isto. Če to ni zavajanje.
Samo v top izvedbah to ni problem (tuning reflexa izpod 25Hz, veliki lampaši z res odličnimi izhodnimi trafoti, top D/A konverterji) z izjemami v obe smeri, kot vedno.

Skupaj s tem pojavom so vzniknili tube trapi in ultra mega ojačevalci ki električno krotijo zvočnik kolikor lahko. Kadar ti hifi veriga momlja, se vsi problemi akustike na basu potencirajo, na kvadrat gre vse. Toliko o akustiki na basu. Pa se odločiš kam boš investiral ali v odlično akustiko na basu ali v primerne naprave. S tem, da akustike ne moreš prodati naprej, naprave pa ja.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Studiofilija ni avdiofilija.
Če je kdo studiofil, naj si naredi studio doma. Kadar naletite na tak primer bodite pozorni kako se je slišalo pred tem in po tem.
V manj kot pol ure po vstopu v prostor abstrahiraš akustiko. Se je navadiš in je ne opaziš več. Posluša se isto kot poprej, pred tretmajem.
Pozor, govora je o normalnih prostorih, ne o težkih anomalijah ki so bile odpravljene. Kadar je potrebno poseči, se poseže.

Všeč mi je Linkwitz: slišimo tisto kar pritegne našo pozornost. Če ti akustika prostora med poslušanjem ne odvrača pozornosti od glasbe, potem je dovolj dobra tudi če bi meritve (in sigurno bi) kazale narediti to pa ono. Seveda, če to narediš, bodo obiski bolj veseli, prej padli noter. Zate pa bo vlih isto.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Vprašanje dneva: kako pogosto se lastniki klavirjev na domu pritožujejo nad akustiko prostora? Isto za violončeliste, ki mešajo štrene akustiki na zaguljenem mid-basu. Pa druge instrumente tudi.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1365
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 14, 2020 18:30    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Očitno ta forum bere in razume vsak po svoje. Moje izhodišče za komentare je bil uvodni post in potem nadaljevanje istega avtorja, ki je podal dodatno pojasnilo in sicer:

Sparkl je napisal/a:
Pozdravljeni!

Prostor se bo uporabljal torej kot vadbeni prostor (noter bo ena 4x10 kista z ojacevalcem), ki ga bom kdaj pa kdaj tudi z mikrofonom snemal, pa ceprav sem precej zadovoljen s trenutno kombinacijo s TLA 5051.

Primarni namen prostora bo ubistvu kot nek produkcijski monitoring/mixing room, eventualno zelim plac ponucat za to, da lahko mixam kolikor toliko kompetitivne mixe, od "naravne" muzike (kitare, bobni itd.) pa do elektronske glasbe. Zakaj "kolikor toliko kompetitivne"? Ker se zavedam, da z budgetom pac ne bom dosegel glih potenciala Yorka, Bear Tracka, Stibernika, ampak hej, vsaj nekaj pa lahko poskusimo ustvarit Smile

S tem da moram povdarit, da soba nikoli najbrz ne bo pravzaprav live room, ker je premajhna, da bi se sel lahko variante, da razdelim sobe na vec manjsih, s tem izoliram instrumente eden od drugega, itd...

Ce ze, bom instrumente noter snemal po trackih, ce bi slucajno rabil posnet live recording, bi prakticno 100% nasel drugo, primernejso in vecjo sobo/dvorano.

Za miksanje pa definitivno zelim eno relativno solidno akusticno podlago. Trenutno sem v enem prostoru, ki je relativno solidno zvokovno obdelan, pa ceprav se mi se vedno dogaja, da je zvocna slika v tej trenutni sobi relativno zlagana, saj se mix, ki ga tu noter nasravfam in dela lepo, prostorsko, precej drugace preslika v ostale audio naprave/prostore.


Nekaj podobnega sem predlagal v mojem predhodnem mnenju

https://www.audiomasterclass.com/newsletter/what-can-we-learn-from-this-image

Govorimo torej o Roominator starter kit ki "immediately improve the acoustics of any small to medium-size room".

Ne govorimo o neki vrhunski zvočni obdelavi prostora !

Članek je povzet iz ene najbolj priljubljenih strani za takoimenovani "home recording"

https://www.audiomasterclass.com/

Kljub temu, da se oglašujejo za " Pro-Audio" ( in so pogosto tarča kritik ) , se na njihovih straneh najdejo zelo uporabni nasveti. Tudi jaz jih občasno rad preberem kljub temu, da to ni neka "Rocket science".

ambasador je napisal/a:
Studiofilija ni avdiofilija. Če je kdo studiofil, naj si naredi studio doma.


Ali je sparkl povpraševal po predlogih za Hi-Fi poslušalnico?

ambasador je napisal/a:
Vprašanje dneva: kako pogosto se lastniki klavirjev na domu pritožujejo nad akustiko prostora?


Malce "off topic" - pritožujejo se predvsem sostanovalci če živi "pianist" v stanovanjskem bloku Smile.

Vprašanje dneva št. 2, ali posredni odgovor na vprašanje št. 1

V kolikšni razdalji od strun instrumenta sedi pianist "na domu" ?. Kakšno je približno razmerje med direktnim zvokom klavirja in refleksijami zvoka prostora?

Dodano podvprašanje - kakšna je razdalja instrumenta od izvora zvoka do ušes izvajalca in kakšno je približno razmerje med direktnim in odbitim zvokom pri igranju violine " na domu" ( če stoji violinist med igranjem recimo v sredini sobe ) ?

Vprašanje dneva št. 3.

V kakšni razdalji povprečen ljubitelj zvoka ( poimenujmo ga audiofil ) posluša izvor zvoka ( zvočnike ) recimo v dnevni sobi velikosti 6 X 4 m?

LP


Nazadnje urejal/a vintagesonic Pet Feb 14, 2020 18:41; skupaj popravljeno 2 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1365
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 14, 2020 18:33    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
Ni vedno akustika kriva.


gerchy je napisal/a:
Zelo pogosto je kriva akustika.


Oba odgovora sta popolnoma pravilna, čeprav sta na prvi pogled zelo kontradiktorna.

Sicer pa živimo v demokraciji, kajne? Wink

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5084
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 15, 2020 08:41    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:
Na naslovno temo smo itak že vse povedali, lahko malo produžimo z offtopic v isti smeri.

V prvem delu stavka sem podal mnenje, da je naslovna tema izčrpana in nadaljeval v drugem delu stavka da nadaljujem z offtopicom (torej ne neposredno na post @sparkla) a še vedno v isti smeri. Kot isto smer sem imel v mislih avdiofilsko akustiko.

Se opravičujem ako ni dovolj razumljivo napisano.
------------------------------------------------------------------------
Najbolj kompetentni ste tukaj podali mnenje, tudi po mojem je bilo dovolj razumljivo in uporabno. Sparkl se ne oglaša več, torej je dobil uporabne podatke kako naprej.
Mi pa, kaj čmo, malo po domače naprej, vsaj jaz.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5084
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 15, 2020 08:56    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:

ambasador je napisal/a:
Vprašanje dneva: kako pogosto se lastniki klavirjev na domu pritožujejo nad akustiko prostora?

.....
V kolikšni razdalji od strun instrumenta sedi pianist "na domu" ?. Kakšno je približno razmerje med direktnim zvokom klavirja in refleksijami zvoka prostora?

Dodano podvprašanje - kakšna je razdalja instrumenta od izvora zvoka do ušes izvajalca in kakšno je približno razmerje med direktnim in odbitim zvokom pri igranju violine " na domu" ( če stoji violinist med igranjem recimo v sredini sobe ) ?

Vprašanje dneva št. 3.

V kakšni razdalji povprečen ljubitelj zvoka ( poimenujmo ga audiofil ) posluša izvor zvoka ( zvočnike ) recimo v dnevni sobi velikosti 6 X 4 m?

LP

Ko grem mimo glasbene šole ali par njih v bližini kjer se iz doma razlega na ulico zvok klavirja z vsemi odboji, ki so v prostoru - se sliši tako, da bomo avdiofili še dolgo sanjali kaj podobnega iz zvočnikov. In ni zaznati problemov akustike - kar je ravno nasprotno od tega kar se sliši na ulico kadar rohnijo zvočniki in akustika zraven dodaja. Vzamite si čas in malo opazujte.

Če se lotim vprašanj, pa tako:
pianist sedi tik ob klavirju, a še vedno lahko rečemo da je vsaj en meter od strun in spodnjega dela dna, ki doni. Stene so pa v stanovanjih morda samo še meter dlje. Pianino, naprimer, sem ga vedno videl tik ob zidu - ergo je pianist skupaj z inštrumentom takoj zraven.
Nadalje, pri zvočniku je razdalja, kjer je količina odbitega zvoka enaka direktnemu zvoku že 0,7 metra od zvočnika -- isto velja za instrumente. Tako da tvoja vprašanja ne peljejo nikamor, ne izpodbijajo dejstva da je zvočnik problem zaradi lastnih problemov in ne zaradi akustike prostora.
Potem so tukaj še poslušalci - vsaj jaz sem v tej vlogi - in če sem kak meter dlje od pianista (na domu), sem v podobnem razmerju kot do zvočnikov. Pa ne slišim da je problem z akustiko: klavir jasno in glasno in močno doni kot .. klavir.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Odboji zvoka na najbolj problematičnem delu basov in midbasov v normalni poslušalnici sami po sebi niso problem dokler ni zvok zamazan, kot naprimer tisti iz naših wooferjev in raznih odprtin.
Tisto kar se danes smatra za dober zvočnik ( v smislu bog daj da dobiš vsaj to) ima maskirne zvoke izpod 300Hz in nižje na samo minus 40dB izpod signala. Samo najboljši pridejo na okoli -50dB; pri čemer tukaj 'cepajo' kot muhe tudi visokozveneča imena.
V povprečju mali florstanderji do kar nekaj tisočakov € so na -30/-35dB. Če dvignemo glasnost na primerljivo s pravimi inštrumenti, smo na -20/-25dB! Pomeni da na tem nivoju vnašajo nejasen hrup okoli vsakega tona - za en ton signala je okoli njega za kopico tonov višje in tudi nižje po spektru motenj/maskirnega signala. Temu dodajte še nenormalno dolgo trajanje zvoka + še posebej dolgo trajajo motnje, ki namesto da s signalom takoj upade, še en čas doni (se meri z waterfall). Za akustiko, kjer se z odboji to samo še energetsko potencira, je to pogreb.

Istočasno je to odgovor zakaj lahko japonci prakticirajo v tako malih stanovanjih tako ogromne zvočnike. Brez skrbi, ne bobnijo in ne momljajo. Do te mere, da lahko uporabijo tudi lampaše, brez panike. Če bi to igralo zabuhlo - ga ni aplikata, helmholca niti kamiona tube trapov, ki bi to počistil.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
Sparkl



Pridružen/-a: Tor Feb 2020 23:36
Prispevkov: 3
Kraj: Ilirska Bistrica

PrispevekObjavljeno: Sob Feb 22, 2020 21:30    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:
Očitno ta forum bere in razume vsak po svoje. Moje izhodišče za komentare je bil uvodni post in potem nadaljevanje istega avtorja, ki je podal dodatno pojasnilo in sicer:

Sparkl je napisal/a:
Pozdravljeni!

Prostor se bo uporabljal torej kot vadbeni prostor (noter bo ena 4x10 kista z ojacevalcem), ki ga bom kdaj pa kdaj tudi z mikrofonom snemal, pa ceprav sem precej zadovoljen s trenutno kombinacijo s TLA 5051.

Primarni namen prostora bo ubistvu kot nek produkcijski monitoring/mixing room, eventualno zelim plac ponucat za to, da lahko mixam kolikor toliko kompetitivne mixe, od "naravne" muzike (kitare, bobni itd.) pa do elektronske glasbe. Zakaj "kolikor toliko kompetitivne"? Ker se zavedam, da z budgetom pac ne bom dosegel glih potenciala Yorka, Bear Tracka, Stibernika, ampak hej, vsaj nekaj pa lahko poskusimo ustvarit Smile

S tem da moram povdarit, da soba nikoli najbrz ne bo pravzaprav live room, ker je premajhna, da bi se sel lahko variante, da razdelim sobe na vec manjsih, s tem izoliram instrumente eden od drugega, itd...

Ce ze, bom instrumente noter snemal po trackih, ce bi slucajno rabil posnet live recording, bi prakticno 100% nasel drugo, primernejso in vecjo sobo/dvorano.

Za miksanje pa definitivno zelim eno relativno solidno akusticno podlago. Trenutno sem v enem prostoru, ki je relativno solidno zvokovno obdelan, pa ceprav se mi se vedno dogaja, da je zvocna slika v tej trenutni sobi relativno zlagana, saj se mix, ki ga tu noter nasravfam in dela lepo, prostorsko, precej drugace preslika v ostale audio naprave/prostore.


Nekaj podobnega sem predlagal v mojem predhodnem mnenju

https://www.audiomasterclass.com/newsletter/what-can-we-learn-from-this-image

Govorimo torej o Roominator starter kit ki "immediately improve the acoustics of any small to medium-size room".

Ne govorimo o neki vrhunski zvočni obdelavi prostora !

Članek je povzet iz ene najbolj priljubljenih strani za takoimenovani "home recording"

https://www.audiomasterclass.com/

Kljub temu, da se oglašujejo za " Pro-Audio" ( in so pogosto tarča kritik ) , se na njihovih straneh najdejo zelo uporabni nasveti. Tudi jaz jih občasno rad preberem kljub temu, da to ni neka "Rocket science".

ambasador je napisal/a:
Studiofilija ni avdiofilija. Če je kdo studiofil, naj si naredi studio doma.


Ali je sparkl povpraševal po predlogih za Hi-Fi poslušalnico?

ambasador je napisal/a:
Vprašanje dneva: kako pogosto se lastniki klavirjev na domu pritožujejo nad akustiko prostora?


Malce "off topic" - pritožujejo se predvsem sostanovalci če živi "pianist" v stanovanjskem bloku Smile.

Vprašanje dneva št. 2, ali posredni odgovor na vprašanje št. 1

V kolikšni razdalji od strun instrumenta sedi pianist "na domu" ?. Kakšno je približno razmerje med direktnim zvokom klavirja in refleksijami zvoka prostora?

Dodano podvprašanje - kakšna je razdalja instrumenta od izvora zvoka do ušes izvajalca in kakšno je približno razmerje med direktnim in odbitim zvokom pri igranju violine " na domu" ( če stoji violinist med igranjem recimo v sredini sobe ) ?

Vprašanje dneva št. 3.

V kakšni razdalji povprečen ljubitelj zvoka ( poimenujmo ga audiofil ) posluša izvor zvoka ( zvočnike ) recimo v dnevni sobi velikosti 6 X 4 m?

LP


Hvala za tole povezavo (roominator). Bom pregledal, nekaj pene imam doma, tako da lahko za silo reproduciram to stvar, pa vidim, kako se obnese.

Ostali, kot sem ze napisal, primarno bo soba namenjena produkciji ter miksanju. Z veseljem bi namenil 20k eur v to sobo za akusticni tretma ampak je treba pac ostat realen, tako da bo treba poseci po naslednji najboljsi opciji.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1365
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Feb 24, 2020 11:48    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:

Ko grem mimo glasbene šole ali par njih v bližini kjer se iz doma razlega na ulico zvok klavirja z vsemi odboji, ki so v prostoru - se sliši tako, da bomo avdiofili še dolgo sanjali kaj podobnega iz zvočnikov. In ni zaznati problemov akustike - kar je ravno nasprotno od tega kar se sliši na ulico kadar rohnijo zvočniki in akustika zraven dodaja. Vzamite si čas in malo opazujte


Ambasador, na moja tri vprašanja si deloma odgovoril samo na enega, ampak pustimo to sedaj ob strani.

No, poizkusimo še enkrat.

Če imaš recimo v sredini sobe violinista, ti pa se giblješ na razdalji metra in pol okoli njega v krogu 360 stopinj. Ali se bo zvok instrumenta bistveno spreminjal glede na tvoj trenutni položaj?

Če imaš recimo v sredini sobe zvočnik, ti pa se giblješ na razdalji metra in pol okoli njega v krogu 360 stopinj. Ali se bo zvok iz zvočnika v prostoru bistveno spreminjal, glede na tvoj trenutni položaj? Bo zvok podoben če stojiš pred zvočnikom ali za zvočnikom?

Temu se po domače reče smerna karakteristika sevanja izvora zvoka. Glasbeni instrument po svoji naravi disperzije zvoka seva zvok relativno enakomerno okoli sebe ( poudarek relativno, ker tudi različni instrumenti imajo svoje specifične polarne karakteristike sevanja zvoka ), par stereo postavitve zvočnikov je daleč od tega. Področje poslušanja zvočnikov ima za kritično poslušanje zelo omejen del prostora ( sweet spot ), poslušanje instrumenta v tem istem prostoru nima na položaj tako kritičnega vpliva. Izjema so mogoče dipolni zvočniki, s katerimi se na tej točki ne bi ukvarjali.

Si mogoče razmislil kaj bi se zgodilo, če bi spremenil pogoje akustike in te "rohneče" zvočnike namesto iz pozicije sredine sobe prestavil recimo na polico okna, usmerjene v smer, kjer se nahajaš na ulici? Bi bil zvočni ( akustični ) efekt enak?

Včasih je pametno, da se relativno komplicirane zadeve ( akustika prostorov ) preveč ne poenostavljajo, ker se problem nehote preveč banalizira. Na tem področju so največji mojstri naši politiki.

Vzami si čas in malo opazuj.

Lep dan
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> Do-It-Yourself Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 3 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe
Izdelava: slo-code.com