Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Parks Audio Puffin
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 4878
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 13, 2019 10:06    Naslov sporočila: Parks Audio Puffin Odgovori s citatom

Že tretji dan doma Puffin - digitalni phono predojačevalec.
Naredi A/D pretvorbo - z DSP-jem obdela, ekvalizira, filtrira, zgladi, počeše, počoha.. - sledi D/A pretvorba.
Lahko priključiš ali MC ali MM ali pa tudi CD ali drugi tak izvor kot so magnetofoni (se izklopi RIAA filtre) in obdelaš signal kot ti paše - kar je glavna prednost tega strojčka - defolt vse na nuli je 'samo' spodoben phono z digitalnim predznakom.

https://www.youtube.com/watch?v=KdDjDuwNra0

Prvi vtisi - za ta denar pet zvezdic, ima nekatere kvalitete, ki jih ne dobiš kar tako.
-------------------------------------------------------------------------------------
Šopek deemphasis krivulj za phono:
https://positive-feedback.com/wp-content/uploads/2015/06/Curves.png
https://www.stereophile.com/content/sentec-eq11-phono-preamplifier

Na nekaterih ploščah je dramatična razlika v sporočilnosti glasbe kot tudi sound sam po sebi - v odvisnosti od uporabljene krivulje.
Včeraj z NAB LP krivuljo poslušal Kreutzer sonato (DG založba, verjetno RIAA koda) - ne znam si objasnit razlike v zvoku s samo nekaj decibeli razlike v krivuljah. Mora biti še kaj drugega posredi (faza filtra?? v kombinaciji s fazo mojih zvočnikov?+interakcija filtrov med seboj -RIAA - NAB?) da klavir tako izskoči kot da je fizično pred mano.
Sedaj ne nastavim filtrov po temu kaj se mi zdi da bi bilo prav ampak po temu kako se sliši. Preklopi so zelo mehki, gladki in hitri, tako da kar vabi k spreminjanju parametrov.
Se sprašujem: master trakovi niso riaa kodirani, to se naredi v fazi rezanja matrice. Ali so vse plošče Decca enako filtrirane (LondonLP) tudi če so jih rezali izven Anglije? Isto se lahko posploši na druge. Ker to na plošči ni navedeno, ne ostane drugega kot poskusiti in slišati kaj rata.
_________________
Carpe Diem

/pozor.:zapisano je moje stališče, pravica do sprememb pridržana/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 4878
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 14, 2019 10:52    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zanimivo, kako zelo podobno igrajo LP z digitalnim mastrom (DDA) neglede ali je digitalni Puffin ali analogni lampaš v igri.
Razlika nastane na tradicionalnih LP-jih.

Poslušanje spominja na digitalno v prvi vrsti zato, ker ne gre skozi vso prasketanje in predvsem tisto tiho nenehno pokljanje, ki je posledica stalnih razelektritev statike. Tako naenkrat zavlada tišina podobna digitalni reprodukciji, kar zelo paše. Vtis je, da zelo kratkih tranzientov ne 'utegne' zaznati in predelati.
No, poleg drobnega pokljanja ne gredo skozi tudi signali ki tvorijo drobne teksture. To slednje malo manj paše, je pa slišno predvsem v velikih orkestralnih delih in še to samo na AAA longplejkah.
Odmevi pa niso prizadeti, nasprotno, so celo bolj očitni in to doda vrednost slišanemu.

Pri solistih ali manjših zasedbah ta prečiščenost niti ni moteča, sploh če uspe da izskočijo instrumenti.
Na plus strani je tudi globina basa, ki pri phono stage-ih ni tako samoumevna. Dinamika je zelo ok, scena pa velika v vse smeri, ni opaziti nobenih omejitev napram mojemu naboru phono stage-ov.
---------------------------------------------------------
A največji plus je modeliranje signala. Tako naprimer z eno mojo retipano glavico je tonalni balans na svetli strani. Korekcijo se naredi takoj in brez opaznih stranskih učinkov - naprimer moj Blaupunkt Bremen ima čuda kanalov digitalne ekvalizacije a čim to vklopiš se zvok nekoliko zastre. Pri Puffinu ne.
Če nimaš Puffina moraš take korekcije opraviti na analogni način: z menjavami matov, kablov, ročic, phono stejđov, nastavitvami glavice.

Puffin uporablja 24bit/96kHz konverterje in zame igra bolje od tega kar sem vajen slišati od CD-ja kar se tiče detajlov, risanja prostora in ambience.
_________________
Carpe Diem

/pozor.:zapisano je moje stališče, pravica do sprememb pridržana/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 4878
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 17, 2019 07:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sedaj je že en teden naokoli. Puffin se pusti poslušati, kar je dober znak.
Dobrodošla izkušnja, ki mi namiguje kaj pričakovati od digitaliziranih posnetkov (iz gramofona). Čeprav narediti digitalizacijo še pred riaa filtracijo ima dodatno prednost, da je riaa lahko u nulo narejena - slednje v analognem načinu stane od par tisočakov navzgor, pa še ne uspe vsakemu. Tako da digitalizirani posnetki po analognem filtriranju so verjetno slabši kot če bi naredili A/D takoj v štartu kot je to primer Puffina.
_________________
Carpe Diem

/pozor.:zapisano je moje stališče, pravica do sprememb pridržana/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
joztom



Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07
Prispevkov: 1201
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jul 19, 2019 10:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Po moje gre za klasični problem analogne RIAA, zato imaš občutek, da je digitalna RIAA boljša. V teoriji je pretvarjanje A/D + ekvalizacija z DSP + D/A zaradi pretvorb in interpolacij slabša, ima pa prednost, da v frekvenčnem obsegu ne vrti faze. Pri klasičnem RIAA analognem vezju je v filtru, ob ojačanju cca 1000, tudi najmanj ene 20° faznega zaostajanja v področju od 20Hz-20kHz. To ti da izrazito mrtev zvok, nepojasnjenega izvora. Leta sem se trudil izdelati analogno RIAA (MM/MC), zdaj jo lahko, z max 2° fazne napake, probaš. Še višji nivo bi bil identični RIAA filter z aktivno povratno zvezo, kar s faktorjem 10x še dodatno zniža fazno napako. Ja, pač nekaj košta in večje vezje pride.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 4878
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 20, 2019 09:10    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Nisem elektroničar, pa si razlagam po svoje:
- pri uporabi riaa filtra nastanejo fazni zasuki,
- pri pravilnem riaa dekodiranju tudi nastanejo zasuki vendar v nasprotno smer ('odvrti' fazo nazaj ) kot je bila pred kodiranjem. Končni rezultat je linearnost in pravilna faza.

Po mojem mnenju je zato pravilno samo eno dekodiranje. Če je bil uporabljen feedback pri kodiranju, mora biti uporabljen tudi v phono predojačevalniku? Če je bila uporabljena pasivna riaa pa pasivno nazaj?

Sigurno pa je, da z DSP-jem narediš vse prav ker se da tudi faz sprogramirati, če le veš kaj delaš.
Razmišljati o linearni fazi phono pre-ja brez upoštevanja kako je vstopni signal zasukan po mojem ne daje pravilnega rezultata.
Ali ne ?? boh...
---------------------------------------------------------------
Sem pa v svoji amaterski karierici naredil lampaše s feedbackom in brez v riaa filtru. Se mi je vedno zdelo, da bolj prav dekodira pasivna riaa - sklepam po tem, ker se mi 'prikažejo' instrumenti - recimo violončelo in klavir, ga prav vidim 3D pred sabo. V nasprotnem pa dobim 'distancirane' instrumente brez jasnih kontur. Valjda ne gre to z vsako ploščo/posnetkom a s feedbackom ni šlo z nobeno ploščo. Zato tako sklepam.
_________________
Carpe Diem

/pozor.:zapisano je moje stališče, pravica do sprememb pridržana/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
joztom



Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07
Prispevkov: 1201
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Jul 20, 2019 10:40    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pasivna RIAA samo frekvenčno odvisno duši s pač znanimi tremi lomnimi frekvencami in ne vrti faze. Pri filtru v feedback povezavi pa pride do vrtenja. Torej dobro slišiš.
Za aktivni feedback poiščem v garaži shemo za lažjo predstavo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 4878
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 21, 2019 14:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

joztom je napisal/a:
Pasivna RIAA samo frekvenčno odvisno duši s pač znanimi tremi lomnimi frekvencami in ne vrti faze. Pri filtru v feedback povezavi pa pride do vrtenja. Torej dobro slišiš.
Za aktivni feedback poiščem v garaži shemo za lažjo predstavo.

Tega nisem dobro razumel: ...ne vrti faze. Vedno sem mislil, da vsak filter suka fazo.
V pasivni riaa so trije 6dB/oktavo simpl filtri (drugi,srednji, ustavi/nevtralizira prvega - tako da je med 500 in 2.100Hz raven odziv//zaradi neoglatosti analogije se dobi potem zvezen potek preko nule), nato sledi tretji, ki dokonča upad do 20kHz. Po moje vseeno imajo svoj efekt na fazo. Ali ne, joztom?
iz neta kjer obravnavajo digitalizacijo riaa:
http://pspatialaudio.com/disc_eq.htm
Importantly, the correction curves applied here are not derived from FFT curve fitting. Such a technique results in generating a non-causal, linear-phase filter which does not correctly compensate for the phase distortion introduced by the pre-emphasis filter. Unfortunately, this is the technique employed in most of the software solutions commercially available. Not only does this technique result in frequency response anomalies (we've measured around 1dB errors), but - much more seriously - it destroys the linear phase response of the pre-emphasis + de-emphasis chain.


This is what happens to a (sin x)/x pulse (left) when it has been encoded with a standard RIAA encoded but decoded by an FFT filter (right). The amplitude of the frequency components is correctly recovered, but their phase is hugely distorted resulting in a distorted signal when viewed in the time-domain
Instead, in Stereo Lab, the equalisation is performed in software with causal filters which are exact mathematical analogies of real analogue filters. The resulting overall phase-response being ±2° from 20Hz to 20kHz (RIAA, 96kHz sampling). See appendix for the details and a mathematical treatment of the filter implementation used in Stereo Lab.

_________________
Carpe Diem

/pozor.:zapisano je moje stališče, pravica do sprememb pridržana/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
navi



Pridružen/-a: Sre Jul 2008 17:57
Prispevkov: 77
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Jul 21, 2019 23:27    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Glede na Ambasadorjevo besede, katerega mnenje zelo cenim, je tale Puffin zelo zanimiva naprava.

Sam se ravno nimam za audiofila, saj gramofon, star Technics sl D303, poslušam preko Denonovega resiverja AVR 4308 na integrircu Primare I22, ki ga v tem primeru uporabljam kot končno stopnjo.

Ker imam kar nekaj plošč, a za "gramofonske vode" nisem pripravljen preveč investirati,razmišljam o Puffinu, ker bi vseeno rad zvok na tem področju izboljšal. Če prav razumem, ki s Puffinom, ki bi ga potem povezal direktno na integrirca, kar "nekaj" pridobil. Uporabljal bi lahko privzeti RIAA (defolt) ali pa razne filtre oz. krivulje...
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
joztom



Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07
Prispevkov: 1201
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 22, 2019 00:48    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sem preletel argumente v navedenem članku. Imajo seveda mnogo znanja in neverjetno testno opremo. Po drugi strani pa izrazito vrhunski audio izdelki nikoli niso prišli izpod rok šolanih elektronikov, ampak predvsem ljubiteljev zvoka. Stalno spremljanje novosti je obvezno za zakladnico znanja v okviru hobija. Sam sem osnovno vezje narisal in prvič poslušal leta 88, torej pred 31 leti, vmes sem enkrat spremenil, poenostavil konfiguracijo, ko pa sem se dokopal do malo boljše testne opreme, sem na fino optimiral tokove po stopnjah v vezju. Hitrost in zaostajanje se najlepše vidi na trikotnem signalu cca 2MHz, kje je zaostanek med vhodom in izhodom v večini primerov viden. Kar se faze v RIAA tiče in naravnega zvoka, je verjetno lampa edini odgovor zaradi ultrasonične emisije elektronov.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 723
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 22, 2019 08:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Evo še en test: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/measurements-of-parks-audio-puffin-phono-stage.5607/

...
Vsak navaden pasivni filter spremeni fazo (razen če ima dodatno vezje za izravnavo). Ne poznam RIAA filtrov, ampak močno dvomim da so takrat uporabljali filtre z linearno fazo. Tudi kako blizu standarda so bili je vprašanje.

Poleg tega linearna faza ni nujno boljša, ker ima tudi pre-ring, ki je bolj čudno zveneč kot post-ring. Filtri z linearno fazo se običajno uporabljajo pri miksanju (in to šokanto strmi).

Za Puffin nisem našel podatka kaj naredi z fazo. Programski filtri so pogosto z linearno fazo.
_________________
SpeakerSim - program za simuliranje zvočnikov
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
joztom



Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07
Prispevkov: 1201
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 22, 2019 10:56    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

V naravi vse slišimo v fazi. Če računamo, da že snemanje nekaj zavrti fazo je seveda blagodejno, da nadaljnje obdelave tega ne povečujejo. Na tej točki bi pritrdil Puffinu, ke tega ne skvari dodatno. Zdaj A/D;DSP;D/A pa ne morem oceniti brez slušnega testa.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 723
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Pon Jul 22, 2019 11:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

joztom je napisal/a:
Če računamo, da že snemanje nekaj zavrti fazo je seveda blagodejno, da nadaljnje obdelave tega ne povečujejo.

Seveda, samo če fazo najprej zavrtiš v eno smer, jo z obratnim filtrom zavrtiš nazaj. Če je pa obratni filter z linearno fazo pa faza predvajanega ni več linearna. Tako kot je ambasador napisal.
_________________
SpeakerSim - program za simuliranje zvočnikov
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
joztom



Pridružen/-a: Pon Jan 2013 11:07
Prispevkov: 1201
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 23, 2019 10:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Nekaj teorije o aktivni povratni povezavi. Vsekakor je ohranitev faze v reprodukciji na katerikoli stopnji najbolj bistvena zadeva.
ftp://ftp.analog.com/pub/www/library/applicationNotes/instrumentation/AN107.pdf
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 723
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Tor Jul 23, 2019 13:47    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ne vem, če se razumemo. Ali govoriš o kakšni dodatni spremembi faze poleg navadnega RIAA filtra?

Važno je, da je relativna faza čim bolj taka kot je bila zares, ko pride do ušes. Vmes je vseeno.
_________________
SpeakerSim - program za simuliranje zvočnikov
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 4878
Kraj: izola

PrispevekObjavljeno: Sre Jul 24, 2019 11:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:
joztom je napisal/a:
Če računamo, da že snemanje nekaj zavrti fazo je seveda blagodejno, da nadaljnje obdelave tega ne povečujejo.

Seveda, samo če fazo najprej zavrtiš v eno smer, jo z obratnim filtrom zavrtiš nazaj. Če je pa obratni filter z linearno fazo pa faza predvajanega ni več linearna. Tako kot je ambasador napisal.

Yess.
Iz Analog Devices:
...frequency response of passively equalized preamp tends to be better than that of the active versions, because of less interaction with the amplifier(s) as compared to the active preamps...

https://www.analog.com/media/en/training-seminars/design-handbooks/Op-Amp-Applications/Section6.pdf

Saj verjetno tudi aktivni riaa filter (narejen v feedbacku) ima iste fazne zasuke nazaj, vprašanje pa je kaj še se dogaja v tem procesu. Na koncu bo tudi to verjetno, da bolj je dosežena natančna kompenzacija v frekvenčni domeni, bolj je tudi fazno pravilna.

Iz pdf-a AnalogDevices se lepo dojame kako natančne in dobre komponente so potrebne za izdelavo boljših filtrov.
Digitalno pa je bolj kot ne sama matematika in pravilno programiranje.
_________________
Carpe Diem

/pozor.:zapisano je moje stališče, pravica do sprememb pridržana/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Telefon: 030389877
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe
Izdelava: slo-code.com