Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

Yamaha NS-10
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 09:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

https://www.soundonsound.com/reviews/yamaha-ns10-story

Po mojem Yamahe NS10 niso primerne za HiFi uporabo iz preprostega razloga ker nočejo igrati v rokah povprečnega avdiofila.
Ker so to poceni zvočniki, jih tisti ko imajo denar snobirajo (in imajo prav, ker se da kupiti veliko boljših zvočnikov za veliko večji denar, seveda).
Tisti ko pa ne želijo veliko potrošiti pa bi jih priključevali na neprimerne ojačevalce (cenene tranzistorje). Dodaten problem predstavlja prepričanje avdiofilov kako da so njihovi ojačevalci dobri, jasno, za slab rezultat potem ne morejo biti krivi. Na zamašenih zvočnikih ne boš zaznal razlik. No, vsak živi s svojimi križi in težavami, hehe.

Je že tako, zelo pikolovski zvočnik takoj in zelo grdo vrže v nos napake cenenih aparatur, ne samo posnetkov. Poleg tega ga je potrebno pravilno umestiti v prostor da dobi pravi tonalni balans (pa na akustično simetrijo je potrebno paziti - kadar preklopiš na mono se mora slišati ves zvok totalno iz sredine, ne smejo se oglašati kakšni zvoki iz leve ali desne, ma to velja itak za vse postavitve ki se spogledujejo z dobrim rezultatom).

Osebno sem imel NS10 (prva verzija) doma nekaj tednov na pokušini. Podobno kot Auratone, ki sem ga takrat tudi imel pri roki, se mi je najbolje obnesel na lampaških ojačevalcih, posebej single ended gradnje.
Daleč od tega da bi NS10 koval v zvezde, niti gre za neke strašne hifi presežke. A če mu znaš ustreči si lahko nagrajen z zvokom, ki ga težko dobiš za tako mali denar. Magari dodaš še zvočno ustrezen subwoofer in za ne preveč glasno poslušanje je nagrada tu.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 10:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Lahko greš kupit v katerokoli avdio trgovino boljši zvočnik, ki bo cenejši.
Doma menda nočeš, da se napake posnetkov/komponent pokažejo. Meritve so za to precej bolj primerne.
Sicer pa, če napak ne slišiš je vseeno. Enako če ne slišiš razlike 10dB je tudi NS-10 odličen audiofilski zvočnik.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 10:58    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:
Ne vem če sem bil dovolj razumljiv, ampak ostaja dejstvo, da če posnetek zveni dobro na teh dveh zvočnikih ( seveda s predpostavljenimi omejitvami v zgornjem in spodnjem frekvenčnem spektru ) potem obstaja zelo velika verjetnost, da bo ta isti posnetek zvenel dobro tudi na precejšnjem številu ostalih zvočnikov. Ni pa ta verjetnost 100%.

Razumem, da je fino slišat drugo mnenje (drug zvočnik), nisem pa prepričan, da je NS-10 prava izbira.
Hitro te lahko zanese, če se ne zavedaš kakšen zvočnik je. Pogosto slišiš posnetke iz 80ih in 90ih, ki imajo električno kitaro miksano prepotiho (rock se pač zlije bolj v pop). Da se poslušat, ampak posnetki potem zvenijo mehko. V tem času so tudi visoke tone (nad 3kHz) začeli agresivno spreminjat. Posnetki iz 60ih in 70ih mi zvenijo precej bolj uravnoteženi. Ni pa nujno, da je za vse kriv NS-10.

Lahko bi rekel, da ne bo zvenelo dobro povsod, ampak se ga bo pa dalo povsod poslušati.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vojko



Pridružen/-a: Ned Maj 2008 16:50
Prispevkov: 940
Kraj: LJUBLJANA

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 11:20    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

O tem smo že govorili, tudi pojasnjevali.

Ne samo da mešate jabolke in hruške, tudi v popolnoma napačni perspektivi gledate.

1/Na Yamahe (v profesionalnih studijih) nihče ne miksa, in nikoli ni miksal 95% se uporabljajo za kontrolo, kot in na način kot piše Vintage.

2/Drugo nerazumevanje je kot pravi vintage "To je na nek način kontra logika, kot jo pričakujemo pri zvočnikih v domačem okolju." Zvočno sliko, razmerja, končni mix itd se postavlja na velikih monitorjih (PMC, ATC, Adam,..) Karakter in funkcija te zvočne slike pa nima prav nobene podobnosti s kvalitetami ki jih imamo radi in želimo pri domačem poslušanju. Tudi karakter zvoka in namen zvočnikov je povsem drugačen.
Za domače poslušanje bi se zdeli "dolgočasni" ter zvočno "slepi", speglani. Je pa pomembno da je zadaj ogromno moči amplifikacije, tudi kretnice so kompleksne.

3/O čemer razpravljate ne tem forumu je 10%, ali pa še manj audio produkcije. 90 % je broadcasting, mix za filme, televizijo , video produkcijo, radio prenosi koncertov, velikih prireditev (otvoritev olimpijskih iger)...itd. itd.... Snemanje glasbe predstavlja morda 10% produkcije ,- če sploh. O čemer debatirate tu (vrhunska produkcija in reprodukcija) pa ajd 2%, Večina posnete muzike je namreč sproducirana in posneta "slabo", oz. po vaših kriterijih katastrofalno, neaudiofilsko".
Seveda z razlogom. Ves pop, komerciala se 95% posluša na laptopih, telefonih, tranzistorju...v najboljšem primeru na zelo poceni domačih sistemih. Pomeni, da se mora slišati ok na teh gadgetih.
To pričakuje, uporablja in plača 95% konzumentov. Basa seveda ne moreš spustiti na 50Hz, klavir pa ne more igrat od 28Hz do 4,1KHz, činele enako ne do 20 kHz. Zato se komprtesira, limitira. Enako velja za dinamiko.
Posneto je za maso, uporabnike in ne 0,0004% lastnikov vrhunskih sistemov.

4/Veliki zvočniki v studijih niso za užitek, ampak morajo biti "merilni inštrument". Čimbolj verno prikazati RAZMERJA inštrumentov, zvokov po spektru. Tu pomagajo tudi studijske "mašince", kompresorji, limiterji.."
Pri mixu se namreč postavljajo razmerja (tranzienti, barva, oder in ostali audiofilski novorek je bazično povsem nepomemben)
Pri stereo muziki se seveda na vse to pazi, in je glavni point, je pa en vokal+ kitara, godalni kvartet, rock band sveta preproščina v primerjavi s filmskim mixom, kontrola pa zelo lahka in dosegljiva.
Zakaj?
Filmski mix je filmska glasba komplet sinfonični orkester+ dialog+ efekti(eksplozije, avti, realni zvoki)+ realna atmosfera prostora (koraki, ambient prostora, zvoki akcij igralcev)+še dodatni umetni sint efekti in atmosfere
In si na 38+ kanalih.

Name of the game so razmerja, dobit prezentno v spektru vse od dialoga igralcev, vetra ki potegne v gozdu in šum gozda, naslednjo sekundo eksplozijo in čez vse simfonično muziko.
Kapiš?
Preprosto povedano, vsaka stvar pade v nek frekvenčni spekter, če bi enostavno samo nasneli eno na drugo, bi se med seboj "povozile", polovico se nebi slišalo. Vsekakor pa nebi slišali ničesar od atmosfere prostora, vetra, korakov, tihega intra muzike ali šepetjočega dialoga s polno dinamiko. Vse to je treba "naredit" in postavit v pravilno prespektivo in razmerja.

Organizirat da je prezentno, veristično, za uho slušno na svojem mestu je stvar razmerji, nadalnje obdelave- vmeščanja in premeščanja v raspoložljivem slišnem frekvenčnem spektru.

Skratka zvočnik mora skalpelsko natančno reagirati na ta premeščanja po spektru, realistično odslikavati razmerja med jakostjo muzike, dialoga, šumov, ter razmerja njihovega spreminjaja. Biti v tem kar najbolj linearen ter natančen v smislu RAZMERJI, njihovoh mikro spreminjanj, korekcij ter odslikavanju teh odnosov.. Gre za "merilni inštrument", ki ti mora s kar se da klinično natančnostjo dati povratno informacijo, kaj sploh delaš, kaj se dogaja in kdaj je ok. Žal ti pri zvolu povratno informacijo da le zvočnik (merilni inštrument da bi bil gotov ne obstaja), merilo pa so ušesa. ('Cool')

Ko so razmerja postavljena ok, se bo (skoraj) vse slišalo in "prišlo skozi" tudi doma na tv, laptopu, Yamahi NS-10 ali Auraton kockah.
To je glavna skrb in delo 80% mixerjev, ne kvaliteta v audiofilskem smislu. Podobno za prenose simfonikov, prenose velikih otvoritev itd...

Za kinodvorane, resen 5.1, 7.1 surround doma pa se osnovni mix po kanalih pošlje čez licencirane dolby mašine, in plača licenco. Tam se tudi "navije" ter "spegla" dinamika itd...seveda pa mora zvočna slika in razmerja štimati prej, - to dolby ne spreminja. Podobno ko final mastering pri stereu. Zakodira se prek Dolby mašin, vse kinodvorane pa imajo Dilby dekoderje, ki dekodirajo in predvajajo zvok.

5/ Zato se celoten čas mixa preklaplja na Yamahe, ali še kaj bolj bazičnega kot je tv zvočnik, za preverbo če gre "slkozi" in razmerja štimajo tudi na navadnih user gadgetih. Če bi Contrabassoon zamiksal na 29 Hz ali orgle 32Hz kot je v resnici, bi bila na tv zvočniku ali dvorani ki nima ozvočenja do 30 Hz-zvočna luknja - nič!

6/Kot pravi Vintage imajo Yamhe za studijske tehnike točno določen namen. Stvar je povsem banalna. Ko greš v Seul in delaš prenos otvoritve OI bojo tam, ko greš na Abbey Road studios bojo tam, ko greš delat dolby mastering bojo tam, enako mastering glasbe kamorkoli bodo tam...Ali pa Genelec recimo.
Verjemite da ne brez razloga 'Idea'

Žal ti pri zvoku povratno informacijo da le zvočnik (merilni inštrument da bi bil gotov ne obstaja), merilo pa so ušesa. ('Cool')
Če si zmiksal (preverjal) na Yamahe si na njih delal mesec, dva, točno veš
kje je kaj, kaj si nižal, višal, pomikal naprej, nazaj....vse imaš v glavi.

Ko greš z mixom ali kakršnemkoli predpripravljenim mixom ali materialom v drug studio, in daš recimo na PMC ki jih ne poznaš, in slišiš prvič, bi se popolnoma "izgubil". Seveda je zvok in so razmerja drugačna.

Zato pa se reče kontrolni monitor.

Ker jih sound mastri poznajo, vejo kaj se na njih dogaja, kako se obnašajo in jim zaupajo.
Ker so jim domači, in imajo lahko na vseh lokacijah isti kontrolni feedback, ki ga poznajo, to je vsa skrivnost.
Eden je moral postati standard, in to je pretežno Yamaha NS 10 ali pa Genelec, običajno po vseh studijih.

Razpravljanje o "kvaliteti zvoka" NS 10, je povsem zgrešeno in deplasirano. Niso nobena referenca za oceno glasbene produkcije, ampak delovno orodje. In klatenje hrušk v smisli "da so posnetki zmiksani na njih slabi". Na njih ne mixa nihče, kontrolirjo pa vsi.

Enako kot moraš, preden prideš v štacuno vedet kolko imaš številko hlač, ker če ne, boš najprej pomerjal šriri ure vse hlače v štacuni, nato od izbranih prave številke dve uri kere ti najbolje stojijo, in še uro izbiral barvo ki ti je všeč.....

Ko prideš z mixom kamorkoli, miksaš na tistem kar pač imajo, kontroliraš pa na Na NS 10 ti je vse to znano, hlače že izbrane. Treba je najt le reklc, srajco in kravato ki pašejo zraven.

Tako nekako gre to, gre za čisti delovni proces, pa zdaleč ni tako enostavno, kot si večina tu predstavlja in hruške klati.....'Wink'
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ducar



Pridružen/-a: Sob Apr 2012 13:13
Prispevkov: 611
Kraj: Ardro

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 13:55    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Res je, to je kontrolni monitor. Hvala Vintage in Vojko za pojasnila.
_________________
Canta e Cammina
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vojcb



Pridružen/-a: Ned Maj 2008 17:41
Prispevkov: 455
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 13:55    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Dobra razlaga.
_________________
Glasba je kot ženska, v njej lahko neizmerno uživaš......
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 14:05    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

vojko je napisal/a:
n klatenje hrušk v smisli "da so posnetki zmiksani na njih slabi". Na njih ne mixa nihče, kontrolirjo pa vsi.

Jaz sem bral, da so se uporabljali za mixanje. Če to kontroliranje vpliva na miks, se zame to šteje, da so bili uporabljeni za miksanje.
Veliko je posnetkov iz tistih časov, ki so čudni (neuravnoteženi), ampak dopuščam možnost, da je razlog drugje.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
simon740



Pridružen/-a: Sob Sep 2012 15:59
Prispevkov: 975
Kraj: MARIBOR

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 15:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:
vojko je napisal/a:
n klatenje hrušk v smisli "da so posnetki zmiksani na njih slabi". Na njih ne mixa nihče, kontrolirjo pa vsi.

Jaz sem bral, da so se uporabljali za mixanje. Če to kontroliranje vpliva na miks, se zame to šteje, da so bili uporabljeni za miksanje.
Veliko je posnetkov iz tistih časov, ki so čudni (neuravnoteženi), ampak dopuščam možnost, da je razlog drugje.


Saj tu je problem - da si bral...
Nekateri gospodje zgoraj ti to lahko iz lastnih izkušenj povejo.
Niso to nikjer prebrali...
_________________
Sound quality has very little to do with file size
Some people may think that loud sound is = good sound, but the fact is that it is loud and compressed and all dynamics have been sucked out.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 16:02    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ja, saj je prav, da so pojasnili.
Ni pa nujno, da te prakse, ki jih opisujejo držijo za vse ostale. Recimo Chris Lord-Alge baje večinoma uporablja NS-10:
Citiram:
I listen on [Yamaha] NS10s, the original ones with the covers, plus an old Infinity 12-inch subwoofer that cost me $300, so I can hear the ultra-low end.

Ima še druge zvočnike, ampak na teh naredi večino.

Kakorkoli obračaš, zvočnik je zanič. Če komu koristi in naredi dober miks nimam nič proti.
Se mi zdi, da so bili BBC LS3/5a precej bolj primerni za te namene.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
berni



Pridružen/-a: Pon Jan 2010 11:49
Prispevkov: 1407
Kraj: maribor

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 16:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

LightBit je napisal/a:
Ja, saj je prav, da so pojasnili.
Ni pa nujno, da te prakse, ki jih opisujejo držijo za vse ostale. Recimo Chris Lord-Alge baje večinoma uporablja NS-10:
Citiram:
I listen on [Yamaha] NS10s, the original ones with the covers, plus an old Infinity 12-inch subwoofer that cost me $300, so I can hear the ultra-low end.

Ima še druge zvočnike, ampak na teh naredi večino.

Kakorkoli obračaš, zvočnik je zanič. Če komu koristi nimam nič proti.
Nekako se mi zdi, da so bili BBC LS3/5a bolj primerni za te namene.


He listens!
Preberi pravilno in vsaj enkrat razumi kaj je napisano, ne pa, da vsako temo smetiš s svojim prepričanjem v prav.
Zaradi takega odnosa ta forum propada in tudi v naši ljubi Sloveniji se ljudem, ki kaj vedo in znajo ne ljubi več.
_________________
Lp
Bernard
--------------
Live and let live.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
simon740



Pridružen/-a: Sob Sep 2012 15:59
Prispevkov: 975
Kraj: MARIBOR

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 16:48    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Zaradi takega odnosa ta forum propada in tudi v naši ljubi Sloveniji se ljudem, ki kaj vedo in znajo ne ljubi več.

+1
_________________
Sound quality has very little to do with file size
Some people may think that loud sound is = good sound, but the fact is that it is loud and compressed and all dynamics have been sucked out.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 17:05    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

berni je napisal/a:
He listens!

Kako pa naj bi miksal brez poslušanja?
Preberi morda še ti, on ne govori o poslušanju v dnevni sobi.

berni je napisal/a:
Preberi pravilno in vsaj enkrat razumi kaj je napisano, ne pa, da vsako temo smetiš s svojim prepričanjem v prav.
Zaradi takega odnosa ta forum propada in tudi v naši ljubi Sloveniji se ljudem, ki kaj vedo in znajo ne ljubi več.

Vsak ima svoja prepričanja. Vedno sem odprt za debato in me lahko prepričaš, da nimam prav.
Forum propada zaradi snobovstva. Saj ni čudno, da imamo 10 HI-FI showov, če je dovoljeno samo hvaliti.
Zdaj me obtoži še za lakoto in globalno segrevanje. A sem se res tako zameril z ojačevalcem ki sem ga kupil?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
berni



Pridružen/-a: Pon Jan 2010 11:49
Prispevkov: 1407
Kraj: maribor

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 17:18    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Preberi kar je napisal vojko in potem skušaj povezati.
Nekako imam občutek, da pri tebi pisanje odgovorov prehiteva tvoje razmišljanje.
Pa forum ni namenjen prepričevanju ampak deljenju znanja in izkušenj.
_________________
Lp
Bernard
--------------
Live and let live.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
markoni



Pridružen/-a: Pon Mar 2009 23:09
Prispevkov: 541
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 17:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pa forum ni namenjen prepričevanju ampak deljenju znanja in izkušenj.[/quote]

Tako je !

_________________
Only trust your hart (ears) ! Elephant man ......
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
LightBit



Pridružen/-a: Pon Okt 2017 23:11
Prispevkov: 2365
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: Sob Okt 27, 2018 17:39    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

berni je napisal/a:
Preberi kar je napisal vojko in potem skušaj povezati.

Sem že prebral in celo potrjuje kar sem rekel:
vojko je napisal/a:
Večina posnete muzike je namreč sproducirana in posneta "slabo", oz. po vaših kriterijih katastrofalno, neaudiofilsko".
Seveda z razlogom. Ves pop, komerciala se 95% posluša na laptopih, telefonih, tranzistorju...v najboljšem primeru na zelo poceni domačih sistemih. Pomeni, da se mora slišati ok na teh gadgetih.
To pričakuje, uporablja in plača 95% konzumentov. Basa seveda ne moreš spustiti na 50Hz, klavir pa ne more igrat od 28Hz do 4,1KHz, činele enako ne do 20 kHz. Zato se komprtesira, limitira. Enako velja za dinamiko.
Posneto je za maso, uporabnike in ne 0,0004% lastnikov vrhunskih sistemov.

Ne vem, zakaj me napadate, če se strinjamo?

berni je napisal/a:
Pa forum ni namenjen prepričevanju ampak deljenju znanja in izkušenj.

Prepričanja izhajajo iz znanj in izkušenj. Lahko temu rečeš kakor hočeš.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HI-FI Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
Stran 2 od 5

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe