Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

PRO audio oprema v SLO
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HIGH-END AUDIO
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 14:15    Naslov sporočila: PRO audio oprema v SLO Odgovori s citatom

fjaka je napisal/a:
če se spomnem snemanja v SF in RTV studijih, 25 + let nazaj,je vse snemano na magnetofonih...
@vintage@, mogoče ti veš gdaj so se začele uporabljat digitalne konzole in snemalci...v RTV produkciji...domači seveda...


Začetki uvedbe digitalizacije zvoka na RTV SLO v Ljubljani datirajo v leto 1986, ko so se prvič izvedli testni posnetki na sistemu, ki je uporabljal digitalni audio procesor SONY PCM F1 s pomočjo zapisa na video recorder Sony SL-F1 Betamax. Eden od sistemov je bil instaliran v bivši snemalnici Slovenske filharmonije, drugi pa v starem analognem Studiu 26. Oba studia sta v tedanjem času še uporabljala analogne mešalne mize ( v SF mešalna miza Studer, v Studiu 26 mešalna miza Neve ), tako da je bil analogni stereo izhod mešalnih miz priključen na analogni vhod digitalnega procesorja Sony PCM F1, ki je krmilil video zapis na sistemu Betamax.



https://www.youtube.com/watch?v=AhLX8lZhp5w

Digitalni audio zapis na video kasetah Betamax se je po končanih snemanjih pošiljal na mastering obdelavo posnetkov v Nemčijo in Avstrijo, kjer so posnetke ustrezno elektronsko uredili in jih pripravili za izdelavo master kopijo ki je bila osnova za izdelavo CD-jev. Prvi »slovenski« CD je prišel na tržišče v začetku leta 1987.

Formati različnih kaset na katerih so se zapisovali digitalni audio posneteki pred prihodom tehnologije " hard disc".




V letu 1988 se je RTV SLO odločila kupiti kompletni sistem za izdelavo CD masterjev. To je bil sistem z digitalnim procesorjem Sony PCM 1630 ter editirno enoto Sony DAE 1100/3000 ter trije trije U-MATIC videorekorderji Sony DMC 2000/4000.



Sony procesor PCM 1630



U matic video recorderja







Sistem je bil v uporabi skoraj deset let ko ga je izpodrinil/nadomestil digitalni mastering sistem SONIC SOLUTION, ki je že baziral na sistemu hard diskov namesto video kaset.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sonic_Studio

https://www.youtube.com/watch?v=eYHVxJZjqdA


Izdelava CD-jev je bila dolgo časa zaupana tovarni SONY V Salzburgu. Čez leta se je del proizvodnje CD-jev preselil tudi na druge lokacije, tudi v Slovenijo - Racman d.o.o

http://www.sonydadc.com/metanavigation/locations/


https://www.google.si/search?q=racman&rlz=1C1GGRV_enSI748SI748&oq=racman+&aqs=chrome..69i57j0l5.2447j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=racman+cd

Prvi popolnoma digitaliziran studio za glasbena snemanja je bil radijski Studio 13, ki je bil obnovljen leta 1995 in namenjen predvsem snemanju komorne glasbe. Opremljen z bil dvema digitalnima mešalnima mizama Yamaha DMC 1000, ki sta omogočali sočasno snemanje 16 mikrofonskih vhodov. Snemalni medij je bila kaseta R-Dat s pomočjo recorderja SONY PCM 7050.

Kontrolna soba S13 z mešalnima mizama Yamaha DMC 100



Yamaha DMC 1000




V mastering studiu ki je bil del kompleksa Studia 13 je bila nameščena že prej omenjena digitalna editirna in mastering postaja Sonic Solution, ki je bazirala na sistemu Apple Mcintosh Quadra. Izbor mešalne mize Yamaha DMC 1000 ( ki ni bila ravno poceni ) je bila bazirana predvsem na zelo dobrih izkušnjah nemške produkcijske hiše DGG, s katero smo preko nemškega principala Yamahe v Rellingenu imeli relativno dobro izmenjavo tehnično tehnološke problematike. Deutche Gramophone je imel v takratnem času za svojo lastno produkcijo komorne in simfonične glasbe v lasti ali najetih 70 mešalnih miz Yamaha DMC 1000, ki jih je razporejal in premeščal po celi Evropi.



https://van-us.atavist.com/deutsche-grammophon

http://www.emil-berliner-studios.com/en/chronik5.html

V nadaljevanju obnove mešalnih miz na RTV je sledila zamenjava analognih mešalnih miz v kontrolnih sobah/režijah Cankarjevega doma ter v glasbeno snemalnem reportažnem vozilu z oznako RA1. Obe lokaciji sta bili na novo opremljeni z mešalnima mizama Solid State Logic modelov Asis Air kapacitete 84 mikrofonskih vhodov. Mešalni mizi sta bili že v takratnem času opremljeni z relativno močnimi audio procesorji, ki so omogočali 40 bitno interno obdelavo zvoka ( s plavajočo vejico ) znotraj mešalne mize.

Kontrola soba v Cankarjevem domu z mešalno mizo SSL.



Končni snemalni medij za večkanalno snemanje so bili trije kompleti hard disc recorderjev Tascam MX 2424 in stereo master Sadie PCM 5.

Tascam MX 2424



Sadie H 64



Po več kot 10 letnem uspešnem delovanju sta bili mešalni mizi SSL zamenjani z novejšima mešalnima mizama proizvajalca Studer modela Vista Infinity, ki omogočata veliko večjo stopnjo istočasne integracije operativnih procesov, višjo semplirno frekvenco obratovanja mešalne mize in višjo stopnjo bitnega zapisa audio signala.

Studer Infinity X



V kasnejšem obdobju sta se zamenjali tudi mešalni mizi v starem studiu 14 ter novo izgrajenem studiu 26. Obe mešalni mizi sta izdelek ameriškega proizvajalca Euphonix iz serije System5. Euphonix je pred letom dni v celoti kupil AVID.

Kontrolna soba Studia 26 z mešalno mizo Euphonix System 5





Končni večkanalni snemalni medij je bil v prvi fazi 24 kanalni digiatni magnetofon SONY 3324, kasneje pa 64 kanalni hard disc recorder sistem Sadie H 64.

Sony 3324



Sedaj se uporablja za končni audio zapis sistem AVID ProTools HDX .

AVID ProTools HDX



V zadnjem obdobju so se zamenjale tudi mešalne mize v snemalnici Slovenske Filharmonije ter manjšem reportažnem avtomobilu RA2 z mešanimi mizami Švicarskega proizvajalca Studer z modelom Vista 5.

Studer Vista 5



Končni snemalni medij za stereo produkcijo je bil v glavnem sistem Sadie PCM 6 za večkanalni sistem pa se bo uporabljal predvsem AVID ProTools HDX . Zadnje verzije Protoolsov so sonično mnogo boljše kot serije iz obdobja modela PrTools HD.

Toliko zaenkrat.

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
fjaka



Pridružen/-a: Sre Maj 2008 17:04
Prispevkov: 1747
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 14:53    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@vintahe@, hvala za obsežen in hvale vreden prispevek....

edino česa se spomnem iz tistih časov je bil komentar iz snemalnice...večkrat....
ko smo bili v največjem speedu, in hoteli nadaljevat s snemanjem, so rekli:
"počakajte par minut, moramo trak zamenjat"

je bilo zanimivo...komentarji takšni in drugačni...stoli stari leseni, škripajoči, ponavljalo se non stop, slab notni papir...vse je šuškalo...da o parketu ne govorim...
Laughing ...starejša gospoda v čevljih, mi ta mladi v teniskah da se ja ne bi kaj slišalo....juhuuuuuu
_________________
šoo mazgoon
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
fjaka



Pridružen/-a: Sre Maj 2008 17:04
Prispevkov: 1747
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 15:24    Naslov sporočila: Odgovori s citatom


_________________
šoo mazgoon
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nek_do



Pridružen/-a: Čet Okt 2009 21:22
Prispevkov: 2276
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 16:01    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@vintagesonic hvala, ter kot vedno strokovno, izčrpno ter poučno. Ko bo pa kaj časa pa kar brez predsodkov nadaljuj.
_________________
Lep je dan
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nek_do



Pridružen/-a: Čet Okt 2009 21:22
Prispevkov: 2276
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 16:46    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Evo @fjaka pa sem dal še te na gramofon, da vidim kako bi tole odgovarjalo za referenco.Wink

P.s. Je pa malo žalostno pogledat na internet, da nikjer ne najdeš discografije SF, da vsaj približno veš kaj imaš in kaj bi lahko imel.


_________________
Lep je dan
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
akacjan



Pridružen/-a: Tor Maj 2010 19:39
Prispevkov: 207
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 17:17    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Huh...a je to Eroica z Hauschildom ?? Zelo dobro se spomnim tega snemanja. Tonski mojster je bil legendarni Rudi Omota, ki je vse - mikrofone , kable, odmev, mizo...naredil sam, razen magnetofona in monitorjev ( Studer, Wharfedale )
Zanimivo mi je bilo, ko je brundal( sam zase...) kako je vsak dan drugačen zvok zaradi različnega zračnega pritiska....
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
fjaka



Pridružen/-a: Sre Maj 2008 17:04
Prispevkov: 1747
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 17:54    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

fjaka je napisal/a:


pr vseh je bil Omota tonc....

ne vem kje je to snemano...kaco??????....snemalec je bil Borut Turk....


_________________
šoo mazgoon
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nek_do



Pridružen/-a: Čet Okt 2009 21:22
Prispevkov: 2276
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 18:01    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

akacjan je napisal/a:
Huh...a je to Eroica z Hauschildom ?? Zelo dobro se spomnim tega snemanja. Tonski mojster je bil legendarni Rudi Omota, ki je vse - mikrofone , kable, odmev, mizo...naredil sam, razen magnetofona in monitorjev ( Studer, Wharfedale )
Zanimivo mi je bilo, ko je brundal( sam zase...) kako je vsak dan drugačen zvok zaradi različnega zračnega pritiska....


Kot piše ste snemali tri dni poleti 1986.


_________________
Lep je dan
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 18:28    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

akacjan je napisal/a:
Huh...a je to Eroica z Hauschildom ?? Zelo dobro se spomnim tega snemanja. Tonski mojster je bil legendarni Rudi Omota, ki je vse - mikrofone , kable, odmev, mizo...naredil sam, razen magnetofona in monitorjev ( Studer, Wharfedale )
Zanimivo mi je bilo, ko je brundal( sam zase...) kako je vsak dan drugačen zvok zaradi različnega zračnega pritiska....


V prostorih Slovenske Filharmonije sta pred gradbeno prenovo delovali dve ločeni tonski režiji, oziroma kontrolni sobi.

Ena je bila za potrebe RTV Slovenija, druga je bila za lastno produkcijo orkestra Slovenske Filharmonije. Kot je napisal Aleš je bil tonski mojster za potrebe produkcije SF G. Rudi Omota.



https://www.rtvslo.si/kultura/film/umrl-je-tonski-mojster-rudi-omota/155167

Z njim smo odlično sodelovali, saj je po njegovih načrtih bivša Iskra izdelala za potrebe RTV Slovenija približno deset mešalnih miz, ki so se po kvaliteti zvoka in uporabljeni bipolarni tranzistorski tehnologiji ter delni uporabi integriranih vezij popolnoma približali renomiranim evropskim proizvajalcem tovrste opreme.

http://www.delo.si/znanje/izobrazevanje/kabinet-cudes-vrhunski-zvok-iz-slovenskih-laboratorijev.html

Edina "kritična" točka ki je pri teh mizah malce šepala, je bil zunanji izgled/design mize. Omota ni posvečal večje pozornosti izgledu mešalne mize, kar je bilo s tehničnega vidika popolnoma razumljivo. Marketinški "strategi" v bivši Iskri pa niso bili sposobni, niso imeli znanja ali pa so bili preveč samozadostni, da bi tak izdelek ustrezno "pošminkali" in ga plasirali na evropsko tržišče.

https://www.youtube.com/watch?v=aO0N7OvwvJI

izgled mize si lahko ogledate pri približni minutaži 1:40.

Takrat so se v Iskri več ali manj ukvarjali z "vojaškim programom" in telekomunikacijami. Res škoda, da takšen izdelek niso vsaj ponudili na Jugoslovansko tržišče, ki bi ga pograbilo kot vroče žemlje. Samovšečnost in pohlep po dobičku je bivšo Iskro stala tudi kasnejšega razpada in propada na celotnem sektorju elektronike. Deloma sta preživela le program in proizvodnja električnih števcev in telefonija. Avstrija in Nemčija si kaj takega z njihovimi giganti nista nikoli privoščili, čeprav je bil njihov Siemens ali AEG v pogostih finančnih težavah zaradi prihajajoče globalizacije.

Zgodb okoli zgodovine SF je veliko in nekaj zelo zanimivih. Meni je še najbolj simpatična tista zgodba, ki je v zvezi zvoka ptičev na posnetku enega izmed CD-jev in je bila posledica slabega zvočnega tesnenja starih oken pred obnovo objekta SF Very Happy

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
nek_do



Pridružen/-a: Čet Okt 2009 21:22
Prispevkov: 2276
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Tor Jun 27, 2017 20:53    Naslov sporočila: Re: PRO audio oprema v SLO Odgovori s citatom

vintagesonic je napisal/a:

Digitalni audio zapis na video kasetah Betamax se je po končanih snemanjih pošiljal na mastering obdelavo posnetkov v Nemčijo in Avstrijo, kjer so posnetke ustrezno elektronsko uredili in jih pripravili za izdelavo master kopijo ki je bila osnova za izdelavo CD-jev. Prvi »slovenski« CD je prišel na tržišče v začetku leta 1987.

Izdelava CD-jev je bila dolgo časa zaupana tovarni SONY V Salzburgu. Čez leta se je del proizvodnje CD-jev preselil tudi na druge lokacije, tudi v Slovenijo - Racman d.o.o
LP


Ker imam rad zgodovino še malo le te iz moje strani.
Za ta CD posnet v Ljubljani ter izdelan v tujini ne vem kateri je bil.

Vem pa za CD oziroma CD-je, ki so bili prvi tudi fizično izdelani v Sloveniji. Tako kot praviš so bili to izdelani pri Racman d.o.o., ki je tudi prvi posedoval "mašino" za izdelavo. Na isti dan to je 11. maja 1998 so pri Racman d.o.o. izdelali prve tri v Sloveniji izdelane CD-je in sicer so bili to CD-ji Slovenskih izvajalcev.
_________________
Lep je dan
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 28, 2017 10:06    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

fjaka je napisal/a:

Tisto od Stanislava Wislockega sem šel pogledat in spodaj piše, da je bilo snemano 22.-25. aprila 1984. Torej pred upokojitvijo analogije.

V moji mikro zbirki naših klasikov mi je zelo dober posnetek Jeux Concertants Iva Petrića in pa LP kjer je Milan Horvat dirigiral (junij 1984) Prokofjevo suito Romeo in Julija. Na slednji piše da je bil Omota tonski tehnik. Je znal kako se naredi posnetek s pravo težo.
Tudi nasplošno so mi pogosto na sporedu naši posnetki kot naprimer Lp od Marjana Kozine.

Od vseh si največkrat predvajam Hubadovo Petruško - gre pa za jubilejno ploščo ob 20 letnici simfoničnega orkestra RTV. Tonski mojster je bil Sergej Dolenc, je pa LP made in germany. Te zadnje podatke sem videl prej, ko sem šel poiskat ta LP. Dopade se mi, ker posnetek prikaže orkester v dvorani in ne v nekem vakuumu kot se pogosto sliši. Deluje pa neposredno, bogato in z veliko zračnosti.

Naši so znali snemati in nič ne zaostajajo za DG posnetki - prej obratno, vsaj v zadnjem obdobju analognega snemanja pri nas.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
http://4d.rtvslo.si/arhiv/dokumentarni-filmi-in-oddaje-kulturno-umetniski-program/174390539
Sem hotel najti sliko LP Petruške, pa sem naletel na to oddajo ob 50 letnici RTV simfonikov. Na, pa je šla dobra ura naokoli ...
Sergeja Dolenca s komentarjem o snemanju se da videti okoli 20 minute pa še večkrat potem. Nekaj tedanje opreme je tudi vidno.
Mi je všeč, ker je to pripoved o ljudeh, vzdušju, odnosih, kreativnosti.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NLP



Pridružen/-a: Tor Nov 2009 10:01
Prispevkov: 1035
Kraj: Drugje

PrispevekObjavljeno: Sre Jun 28, 2017 20:23    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@vintagesonic, to je bolj broadcast oprema kakor pro studijska, razen SSL-ke in AVID konverterjev.
_________________
Nenad P.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Čet Jun 29, 2017 09:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

NLP je napisal/a:
NLP je napisal/a:
@vintagesonic, to je bolj broadcast oprema kakor pro studijska, razen SSL-ke in AVID konverterjev.



Ali mi lahko pojasniš, kaj so po tvojem mnenju bistvene tehnično tehnološke in operativno manipulativne razlike, ali bolje rečeno prednosti studijske pro audio opreme nasproti "broadcast" opremi v povezavi z prej omenjeno opremo ? Recimo za začetek, na digitalnih mešalnih mizah.

Predvsem pri pro studijski opremi je veliko sivo področje tehnologije, ki zaradi komercialno tržnih zahtev proizvajalcev in prodajalcev zdrsne na nivo tehnologije za takoimenovani "home recording", kjer oznaka "PRO" deluje bolj kot okrasek.

LP


Nazadnje urejal/a vintagesonic Pet Jun 30, 2017 09:48; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 30, 2017 09:45    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No, potem vse tiho je bilo Very Happy

.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
fjaka



Pridružen/-a: Sre Maj 2008 17:04
Prispevkov: 1747
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Jun 30, 2017 20:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

tiho je bilo in bo...vsaj upam....

v imenu informiranosti in splošne kulture, upam da boš nadaljeval....vsaj za nas, ki se zanimamo za našo zgodovino snemanja in produkcije....

koliko so se kaj uporabljali Revoxi...npr. A77, B77...hitrosti?....dvokanalni, 4kanalni?
_________________
šoo mazgoon
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HIGH-END AUDIO Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe