Pomoč pogostih vprašanjPomoč pogostih vprašanj   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se   Tvoj profilTvoj profil   Prijava za pregled zasebnih sporočilPrijava za pregled zasebnih sporočil   PrijavaPrijava 

formati digitalnega zapisa
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HIGH-END AUDIO
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 10, 2017 17:24    Naslov sporočila: formati digitalnega zapisa Odgovori s citatom

Pozdrav

V sosednji temi "Je vinil prihodnost fizičnega formata?" že precej napisanega, zato ne bi hotel "smetiti" omenjeno temo z digitalnimi formati.

Z namenom da določeni detajli ne bi ostali nepojasnjeni, bom poizkusil malce razgrniti problematiko digitalnih formatov za snemanje zvoka in njihovo evolucijo čez obdobje zadnjih trideset let.

Meriti kvaliteto digitalnega formata z njegovo časovno pojavnostjo na tržišču je dandanes popolnoma zgrešena metoda, ker je razvoj digitalne tehnike tako hiter in vseobsegajoč, da so tudi kratkoročne napovedi zelo rizične. Popolnoma vseeno je o kateremu področju digitalne tehnologije je govora. V našem primeru bo poudarek predvsem na medijih in formatih za zapis digitalnih podatkov zvoka. Lahko bi se lotili tudi klasičnih formatov zapisa računalniških datotek, video vsebin ali česa drugega.

Če se konkretno osredotočimo na področje zapisa digitalnega zvoka in njegove časovne evolucije je potrebno povedati, da je digitalni zapis zvoka v svojem začetku uporabljal tehnologijo video nosilcev ( video trakove ), ker klasični analogni zvočni magnetofoni niso bili sposobni zapisa velike količine digitalnih podatkov, oziroma frekvenčne širine digitalnega zvočnega zapisa. Frekvenčna širina video signala je mnogo širša kot širina zvočnega signala.

V tem smislu je takratna avdio industrija uporabila že prisotno in uveljavljeno tehnologijo video zapisovalnikov z rotirajočimi glavami, kot najbolj primereno okolje za zapis digitalnega zvoka. Na tem mestu se ne bom spuščal v tehnične detajle, ker bi lahko dobil zelo hitro očitek da avdiofile ta segment pravzaprav sploh ne zanima.

Prvi resni poizkusi večjega števila digitalnih audio posnetkov za potrebe bodoče CD produkcije so se začeli leta 1982. Sistemi so v svoji verigi digitalnega procesiranja zvoka v osnovi uporabljali kot končno enoto video snemalnike Sony SL-F1, ki so bile izvedenke Sony SL-3000 prenosnega video recorderja, ter digitalni procesor Sony PC F1.



Tudi v domačem okolju nismo dosti zaostajali za tujino v smislu izdaje digitalnih CD nosilcev, saj so prvi domači CD-ji prišli relativno hitro na tržišče.

Izdaja teh prvih CD-jev klasične glasbe v Sloveniji je bila posledica nakupa takrat prestižnega sistema SONY 1630 za izdelavo CD masterjev.



Proizvodnja CD-jev je bila zaupana popolnoma novi tovarni SONY, ki je bila locirana v avstrijskem Salzburgu.

Za potrebe elektronskega editiranja posnetkov in njihove priprave za CD master je bilo potrebno celotni zvočni material presneti na modificirane studijske video »recorderje«, ki so uporabljali format zapisa U matic.



Za elektronsko montažo digitalnih zvočnih posnetkov ste potrebovali en U-matic kot »playback« enoto in en Umatic kot končno snemalno enoto. Med obema U-maticoma je bil umeščen skop ustreznega digitalnega editorja s procesorjem in memorijo, ki je omogočal prenos »delovnega zvočnega materiala« v končni »CD master«.




S časom je zelo drag in deloma okoren U-matic sistem zamenjal digitalni sistem R-DAT, ki je prav tako uporabljal zapis s pomočjo rotirajočih glav. Sistem se je zaradi svoje fleksibilnosti nosilca ( R-DAT kasete ) uporabljal tudi še v obdobju prihoda prvih »digitalnih audio Workstation-ov« tipa Sonic Solution, Sadie, Sequoia ali podobnih. Bistvena pomanjkljivost R-DAT-ov pred prihajajočo konkurenco je bila cena teh aparatur, saj je recimo model za profesionalno uporabo Sony 7040 stal približno 15 000 DEM. Če vas recimo zanima, lahko enak rabljen primerek, ki je relativno dobro ohranjen, danes dobite za manj kot 1000 €. Modeli za takratni komercialni trg so bili precej cenejši, vendar še vedno precej nad zaželeno ceno audiofilov.



Ko je računalniška tehnologija ( Motorola/Apple in Intel/IBM ) omogočala večjo kapaciteto diskovja, zaneslivejše diske ( SCSI diski ) in hitrejšo digitalno procesiranje, se je celotni proces priprave digitalnih CD masterjev prestavil v novo delovno okolje, ker so bili produkti bistveno cenejši, nadgradljivi in sonično zmoglivejši (višja stopnja vzorčne frekvence in število bitov ). Sami računalniki tipa Aple in IBM so predstavljali zgolj grafični interface za delo mastering inženirja. Za namen digitalne obdelave zvoka so bile v računalnike instalirane namensko izdelane zvočne kartice z ustrezno programsko opremo.

V med-obdobju je bil za striktno profesionalne namene zelo popularen tudi format zapisa na magneto-optične diske, vendar je bil zaradi enormne visoke cene produktov in zapisovalnega medija deležen relativno kratkega življenjskega obdobja.



Tudi komercialni končni produkti za potrebe avdio uporabnikov kot so CD-R, DVD audio, SACD so izpeljanke video formatov zapisa, ki omogočajo relativno visoko gostoto zapisa zvočnih digitalnih podatkov. Ste se mogoče kdaj vprašali, zakaj je vzorčna frekvenca zapisa na CD-ju točno 44.1 Khz? Zakaj ni recimo 44.5 Khz?

Del zgoraj omenjenih formatov je omogočal tudi zvočni zapis (»sorround sound«) prostorskega zvoka 5.1, 7.1,….N.1.

Praktično so vse izvedenke »reproduktorjev« za komercialno tržišče pravzaprav naslednice modelov za profesionalno uporabo, ki so jih v enačicah za komercialno tržišče ustrezno oskubili in na ta način ceno približali končnem uporabniku. Pri nekaterih jim je to uspelo, pri drugih malce manj.

Profesionalna verzija R-DAT-a



in izvedenka za komercialno tržišče




V tem smislu je provokacija našega soforumaša ki jo postavi v obliki vprašanja malce zavajujoča ko zapiše:

Kaj pa DAT (digital audio tape)? Se še kdo spomni kako je izgledal, pa je prišel za CD-jem?

Dejstvo ostaja da so bili določeni formati več ali manj razviti predvsem za profesionalno uporabo in je prisotnost na komercialnem tržišču zgolj slučajna. R-DAT snemalniki so bili prisotni praktično v vseh glasbeno snemalnih studiih širom sveta, v vseh radijskih in televizijskih hišah kot standardna oprema več kot 15 let. EBU je standardiziral format R-DAT kot medij za izmenjavo glasbenih nosilcev med vsemi "broadcasteri" v Evropi.

Video recorder U-Matic ni bil nikoli razvit za komercialno uporabo zvočnih zapisov, zato ga ne boste zasledili v nobenem domačem okolju.

Tudi izjave kot so

Za CD pa je bilo jasno, da bo malo manj začasen, ker so toliko zjebali LP, da še en čas ni bilo govora o povratku. Pa tudi bi se čutilo tako kot -- iritira danes povratek LP-ja --- kot poraz.

In se je že pred več kot 20 leti vedelo in govorilo, da je CD format nedonošenček. Da so ga plasirali veliko prezgodaj in preveč revnega.


Danes je veliko "generalov" ki pametujejo kaj vse je bilo narobe s CD formatom. Če se spomnite prestižnih HI-Fi sejmov širom sveta pred petnajstimi leti in strokovnih recenzij revij tipa "Absolute sound" so o CD-ju pisali v presežkih. Nihče ni zanikal, da se bo tehnologija s časom še razvijala, vendar ni nihče zlival gnojnice po formatu, ki je defenitivno zaznamoval pomembno obdobje. Pred prihodom digitalnih "streamerjev", je tudi na naših HI-Fi sejmih v skoraj 90% prevladoval CD player kot izvor za predvajanje glasbe.

Ko se je začelo obdobje brezplačnih piratskih P2P serverjev, se je glasba preselila tudi na alternativne medije. Brez večjega finančnega strošeka si si lahko skopiral privatno zbirko cd-jev, ki bi drugače stali nekaj tisoč € in o kateri bi pred leti lahko samo sanjal. Tega dejstva nihče od uporabnikov ne poizkuša problematizirati ali negirati. Občasno bi bilo zaželjeno da si tudi sami nastavimo ogledalo. Danes je sicer situacija za odtenek boljša, ker avtorske pravice vse bolj pridobivajo zakonsko težo, vendar na drugi strani obstaja grenak prioukus ko bereš vse te zgodbe in malverzacije na račun Sazasa in agencij v lokalnem okolju, ki jim gre spet samo za dobiček manjše skupine ljudi.

Osnovni problem naših debat je tudi v dejstvu, da so nekateri med nami zmotno prepričani, da je izhodišče za izdelavo opreme za reprodukcijo zvoka ter njihovih nosilcev zgolj in predvsem audiofilska srenja. S težkim srcem sicer povem, da smo mi pravzaprav le stranski produkt za tovrstno industrijo. Na nek način smo za globalno audio industrijo nekakšna kolateralna škoda. Žal, ampak to ne spremeni bistva, oziroma dejstva.

To ni od včeraj, niti ni od »predvčerajšnjim, to je od takrat, ko se je uspešnost prodaje vrednoti zgolj po finančnem dobičku proizvajalcev, ne po kvaliteti produkta.

Tudi v obdobju izdelave najkvalitetnejših LP plošč je bil ciljni trg industrije plošč publika, ki je poslušala LP plošče večinoma na gramofonih tipa



ali v naših okoljih recimo na



in žal ne na » stružnicah » tipa



Tragika, ali pa mogoče celo prednost digitalne tehnologije je v njenem nenehnem razvoju in nadgarjevanju.

Razvoj gramofonske plošče kot zvočnega nosilca se je tehnološko relativno hitro zaustavil. Ko berem nekatere trenutne članke na omenjeno temo, je proces izdelave vinilk zaradi objektivnih ali subjektivnih vzrokov na tržišču v določenem segmentu ponudbe kvalitetno celo nazadoval.

Na srečo se gramofoni še vedno tehnološko razvijajao in izboljšujejo. Glasbenega materiala na vinilnih ploščah, magnetofonskih trakovih, CD-jih in spominskih diskih imam na zalogi za nekaj let. Mi ne bo "dolgcajt".




Žal, tako pač je. Jaz sem se s tem sprijaznil in poizkušam iz vsakega obdobja in tehnologije iztržiti maksimum kvalitete, dostopnosti in finančnega vložka v ta »hobby«.

LP


Nazadnje urejal/a vintagesonic Sob Mar 11, 2017 11:40; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 11, 2017 10:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No, moje izvajanje se je nanašalo na komercialne fizične formate. Sicer je tu še zelo razširjen nefizični MP3.
DAT je bil v profi krogih, pa tudi za domačo uporabo - so prodajali HiFi naprave z DAT kaseto.
Tudi MiniDisc je delil podobno usodo, ker so ga na veliko uporabljale radijske postaje (vsaj tiste privatne, za reklamne vložke itd).

- DAT
- MiniDisc od Sony-a, mini plošček ki naj bi nasledil CC (kaseta kot jo poznamo)
- DCC - digitalna varianta kasete, ki je bila na zunaj istih mer, ki naj bi tudi nasledila CC kaseto
- SACD, ki naj bi nasledil CD
- DVD-audio, ki bi lahko nasledil CD

Zadnja dva sta po avdiofilski plati brutalno boljša formata od CD-ja, pa sta klavrno odšla iz scene. Po krivici pravim tudi jaz. Če bi ostala, ambasador ne bi več pisal o analogiji.

Obstoj formata na trgu nima opraviti samo z golo kakovostjo zapisa. Če bi tako bilo, bi recimo DVD-A gladko prevzel štafeto od CD-ja. Mislim da je pravi odgovor v tem, da glasbeni industriji ni cilj prodajati posnetke v master kakovosti, ker potem nimajo nič v rokah.

Tudi s prodajo posnetkov na internetu -menim- ne bodo dali od sebe master kakovosti. Ti boš lahko ugotovil da je posnetek naprimer 24/192 ali DSD - a kaj ti pomaga, če mu 'vbrizgajo' pravo mero jitterja? Ali pa ga nesramno komprimirajo - kot sedaj, s CD-jem.
Mislim da bodo avdiofili dobili uteho samo pri malih založbah.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JAZZZ



Pridružen/-a: Sre Apr 2008 12:32
Prispevkov: 2770
Kraj: POSAVEC

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 11, 2017 11:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:

Tudi s prodajo posnetkov na internetu -menim- ne bodo dali od sebe master kakovosti. Ti boš lahko ugotovil da je posnetek naprimer 24/192 ali DSD - a kaj ti pomaga, če mu 'vbrizgajo' pravo mero jitterja? Ali pa ga nesramno komprimirajo - kot sedaj, s CD-jem.
Mislim da bodo avdiofili dobili uteho samo pri malih založbah.

Bruno, še enkrat. Nesramno komprimirajo tudi vinile !
Primer manj komprimiranega CDja... poslušaj si tole (na 4:33) kjer udarja po bobnu. Tukaj smo na bobnu pustili ogromno dinamike. Čeprav sem kar nekaj časa prepričeval glasbenike-dokler niso slišali v studiu...
https://www.youtube.com/watch?v=82ievdCsXa4

Ta komad je bil pesem dneva na ameriški KEXP postaji, ki je referenca za drugačno glasbo , na kar sem bil zelo ponosen Smile . Aja , ta CD je malce za nami izdala japonska založba Amorfon, ki pa je naredila nov ovitek in svoj mix(kar pa muskontarjem, ko so CD dobili v roke, ni bilo všeč)

lahko se prepričate sami (Klopotčev ovitek je na posebnem trdem kartonu)
http://klopotec.si/klopotecglasba/CD_Sirom/
https://amorfon.bandcamp.com/album/i
_________________
"There are two kinds of fools. One says-this is old and therefore good. The other says-this is new and therefore better." Bob Katz
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 11, 2017 13:12    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

JAZZZ je napisal/a:
ambasador je napisal/a:

Tudi s prodajo posnetkov na internetu -menim- ne bodo dali od sebe master kakovosti. Ti boš lahko ugotovil da je posnetek naprimer 24/192 ali DSD - a kaj ti pomaga, če mu 'vbrizgajo' pravo mero jitterja? Ali pa ga nesramno komprimirajo - kot sedaj, s CD-jem.
Mislim da bodo avdiofili dobili uteho samo pri malih založbah.

Bruno, še enkrat. Nesramno komprimirajo tudi vinile !
Primer manj komprimiranega CDja... poslušaj si tole (na 4:33) kjer udarja po bobnu. Tukaj smo na bobnu pustili ogromno dinamike. Čeprav sem kar nekaj časa prepričeval glasbenike-dokler niso slišali v studiu...
https://www.youtube.com/watch?v=82ievdCsXa4

Ta komad je bil pesem dneva na ameriški KEXP postaji, ki je referenca za drugačno glasbo , na kar sem bil zelo ponosen Smile . Aja , ta CD je malce za nami izdala japonska založba Amorfon, ki pa je naredila nov ovitek in svoj mix(kar pa muskontarjem, ko so CD dobili v roke, ni bilo všeč)

lahko se prepričate sami (Klopotčev ovitek je na posebnem trdem kartonu)
http://klopotec.si/klopotecglasba/CD_Sirom/
https://amorfon.bandcamp.com/album/i

Se strinjam, pa tudi opozarjam da bi bili avdiofili pozorni na moderno produkcijo, pa tudi reedicijo starih posnetkov.

Avdiofili bodo imeli (vsaj to) male založbe za potešitev svojih potreb po kakovosti.

Mimogrede, v zadnjem AudioReview je bila ocena plošče Blue Fire založbe Klopotec, ki si jo ti snemal. Tudi tvoje ime so povedali v smislu da je bil nastop in 'anima pia' (Iztok Zupan),ki je poskrbela, da se je nastop zapisal.

v originalu: ''una volta terminata, la musica e persa per sempre, vaga nel etere'', per fortuna quella di Blue Fire non e andata smarrita grazie a un'anima pia (Iztok Zupan) munita di un registratore (Enzo Pavoni).
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
JAZZZ



Pridružen/-a: Sre Apr 2008 12:32
Prispevkov: 2770
Kraj: POSAVEC

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 13, 2017 10:16    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:

Mimogrede, v zadnjem AudioReview je bila ocena plošče Blue Fire založbe Klopotec, ki si jo ti snemal. Tudi tvoje ime so povedali v smislu da je bil nastop in 'anima pia' (Iztok Zupan),ki je poskrbela, da se je nastop zapisal.

Hvala za opozorilo, linka pa ne najdem. Mi lahko pošlješ.
lp
_________________
"There are two kinds of fools. One says-this is old and therefore good. The other says-this is new and therefore better." Bob Katz
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
raptor



Pridružen/-a: Čet Jan 2014 11:03
Prispevkov: 175
Kraj: LJ

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 13, 2017 16:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

JAZZZ je napisal/a:

Primer manj komprimiranega CDja... poslušaj si tole (na 4:33) kjer udarja po bobnu. Tukaj smo na bobnu pustili ogromno dinamike. Čeprav sem kar nekaj časa prepričeval glasbenike-dokler niso slišali v studiu...
https://www.youtube.com/watch?v=82ievdCsXa4


Ne vem, a je to OT, ampak Shocked res hudo dobro narejeno! V kakšni kvaliteti pa je posnetek naložen na yt?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NCC2000



Pridružen/-a: Čet Sep 2012 12:28
Prispevkov: 591
Kraj: Slovenia

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 13, 2017 16:36    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

@vintagesonic Čudovito napisan in orisan pregled začetkov proizvodnje digitalije in imam na sumu (no, upam), da nadaljevanje sledi..

Ostali pa, naslov te teme je nedvoumen ... a bi lahko vsaj za trenutek odložili svoje "delo" ali pa ga nadaljevali tam, kjer mu je mesto ... samo moje mnenje ...

V vintidževemu prispevku je poleg orisa tehnike opredeljenih toliko močnih in resničnih resnic, katerih ignoranca je prav hitro lahko vzrok pljuvalnega odnosa do tehnologije, ki nam danes vsem omogoča glasbo doma in na poti. Tudi sicer analognim audiofilom.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 13, 2017 16:50    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

JAZZZ je napisal/a:
ambasador je napisal/a:

Mimogrede, v zadnjem AudioReview je bila ocena plošče Blue Fire založbe Klopotec, ki si jo ti snemal. Tudi tvoje ime so povedali v smislu da je bil nastop in 'anima pia' (Iztok Zupan),ki je poskrbela, da se je nastop zapisal.

Hvala za opozorilo, linka pa ne najdem. Mi lahko pošlješ.
lp

Ni linka. Je tiskana revija. Se jo da prebirati tudi na spletu, samo bi moral biti naročen.
V bistvu je sličica naslovnice plošče, spodaj pa v vertikalnem stolpcu izpod sličice opis da gre za dva glasbenika, kakšna je to glasba, da ni presledkov vmes-je v enem kosu in da ne morejo izpostaviti kakšnega posebnega dela. Potem še malo filozofiranja okoli te glasbe in na koncu da je šlo za nastop v Tržiču (Monfalcone) in si to ti posnel.
Čisto na koncu je umetniška ocena glasbe 7,5 in tehnična ocena posnetka 8.
Izvod je pa tale - februarski letos.
http://www.audioreview.it/news/audioreview-384-febbraio-2017.html
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Mar 17, 2017 13:45    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

ambasador je napisal/a:

- DAT
- MiniDisc od Sony-a, mini plošček ki naj bi nasledil CC (kaseta kot jo poznamo)
- DCC - digitalna varianta kasete, ki je bila na zunaj istih mer, ki naj bi tudi nasledila CC kaseto
- SACD, ki naj bi nasledil CD
- DVD-audio, ki bi lahko nasledil CD

Zadnja dva sta po avdiofilski plati brutalno boljša formata od CD-ja, pa sta klavrno odšla iz scene. Po krivici pravim tudi jaz. Če bi ostala, ambasador ne bi več pisal o analogiji.


SACD in DVD-audio sta bila plasirana na tržišče predvsem zaradi opcije surround zvoka predvsem v verziji 5.1.

CD layer (optional)

Disc capacity 700 MB
Audio encoding 16 bit PCM
Sampling frequency 44.1 kHz
Audio channels 2 (Stereo)
Playback time if stereo 80 minutes


SACD layer

Disc capacity 4.7 GB
Audio encoding 1 bit DSD
Sampling frequency 2.8224 MHz
Audio channels up to 6 (Discrete surround)
Playback time 256 minutes

ambasador je napisal/a:
Tudi s prodajo posnetkov na internetu -menim- ne bodo dali od sebe master kakovosti. Ti boš lahko ugotovil da je posnetek naprimer 24/192 ali DSD - a kaj ti pomaga, če mu 'vbrizgajo' pravo mero jitterja?


Da bi mu zanalašč dodajali jitter? Hmm, ne vem no, zmožni so vsega, ampak to mi nekako meji na "teorijo zarote" , ki je tako popularna med delom naše politike Very Happy.

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
longplay



Pridružen/-a: Sob Sep 2011 7:53
Prispevkov: 851
Kraj: Ptuj

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 18, 2017 01:57    Naslov sporočila: Odgovori s citatom


Brez njih ne bi bilo današnjega visokoločljivega avdio zapisa.
Razvili so demo DAD format 96/20. Prvi studijo ki je tak zapis posnel na DAD nosilec za avdio trg je bila založba classic records. Še pred tem pa je o izboljšanju zvoka 44,1/16 že razmišljal Pacific Microsonics z hdcd 44,1/19 zapisom.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Sob Mar 18, 2017 13:21    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Spremljam italijanski tisk in pravijo, da je trend DSD.
Potrditev dobim, ko vidim nove in nove D/A konverterje in na veliko razglašajo DSD.

Vedno več je založb, ki se lotevajo original DSD posnetkov in njihovo prodajo.
Če odmislim Mark Levinson-ovo averzijo na PCM, kot tudi študije dr.Diamonda, ki pravi da PCM koda odvzame glasbi terapevtski učinek - sem tudi sam takega mnenja. Ne vem, če se je to opazilo v šestih letih mojih prispevkov Laughing .

Osebno mi je glasba duševna hrana in če me ne prepriča je vse zastonj. Lahko pa pošteno rečem da je objektivno gledano dobro, kvalitetno, se lepo sliši. Meni je bolj od leposlišnosti pomembno da me glasba prevzame, popelje, zaziba, presune, stori smejat se ali jokat.
_________________
Carpe Diem
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
drago67



Pridružen/-a: Čet Okt 2008 19:24
Prispevkov: 1087
Kraj: ljubljana

PrispevekObjavljeno: Ned Mar 19, 2017 20:06    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

longplay je napisal/a:

Brez njih ne bi bilo današnjega visokoločljivega avdio zapisa.
Razvili so demo DAD format 96/20. Prvi studijo ki je tak zapis posnel na DAD nosilec za avdio trg je bila založba classic records. Še pred tem pa je o izboljšanju zvoka 44,1/16 že razmišljal Pacific Microsonics z hdcd 44,1/19 zapisom.


ga imam še vedno in še zmeraj deluje brezhibno....model cld-s 315.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
vintagesonic



Pridružen/-a: Sre Mar 2010 17:24
Prispevkov: 1426
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pet Feb 26, 2021 02:02    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

jacoby je napisal/a:
Danes res ni več nobena umetnost imeti možnost predvajanja 24/192, vsak cenen USB DAC to zna.
Vprašanje je ali je to poslušljivo na nekem resnem resolutivnem in nevtralnem sistemu.
No, te probleme imamo le redki tukaj...,ostali se hitro zadovoljijo s tehničnimi podatki, če so ti v "mainstream" tolerancah, potem mora dobro igrat, četudi ne ve kako bi moralo, sploh če nek novinar kaj dobrega napiše.
Za večino tukaj je SPDIF, MP3 vseeno.

Japonci so desetletja nazaj vedeli da "BIT je BIT" ampak so si rekl, zakaj ne bi mal zakopliciral..




Da ne bi "smetil" sosednje teme, ki se posveča predvsem tehnologiji audio kablov, bom prenesel komentar rajši v to rubriko, kjer ne bo večje škode, tudi če smo občasno " off topic ".

@Jacoby, popolnoma se strijam s tvojim komentarjem in opažanjem. Na nek način se že leta ponavljajo stare zgodbe, ko finančno komercialni interes določenih industrij, ali posameznih velikanov na tržišču specifičnih proizvodov, v našem primeru audio produktov, prevlada nad željami kupcev ali kvaliteto končnih izdelkov. Lahko so to nedefinirani standardi tehnologij, nedodelane programske rešitve, ki zaradi interesa kapitala prezgodaj prihajajo na tržišče ali pa enostavno igra velikih "playerjev", ki zavestno delajo zmedo na tržišču. Se spomnite koliko problemov smo imeli z začetnimi verzijami Microsoft Windows?

To so recimo vedeli tudi pri Philipsu, ko so šli v "španovijo" s Sony-em v primeru formata CD s takoimenovanim "Red Book" protokolom. " Red Book" je bil na nek način delna izpeljanka ali nadgradnja popolnoma neuspešne tehnologije za zapis videa z imenom Laserdisc. Neuspešen zaradi komercialnega iztržka, ne zaradi slabe tehnologije. Je pa tudi res, da so bile Laserdisc plošče za takratno obdobje absolutno predrage in nedostopne povprečnemu kupcu. V to tehnologijo je bilo vloženega preveč denarja, da bi ga Sony lahko enostavno pozabil in ga ne bi na nek drug alternativni način iztržil na tržišču. S ceno CD plošč niso ponovili napake projekta "Laserdisc".

Mogoče se recimo spomnite analognega video zapisa na VHS kasete, ki jo je v končni fazi plasiral in patentiral JVC ter s tem zaslužil v obdobju prodaje VHS tehnologije mastne denarje za licence. Zaradi VHS-a je JVC izplaval iz globoke finančne luknje, ki mu jo je leta in leta povzročal Sony. VHS standard je bil v primerjavi s tedaj konkurenčnim standardom Sony-a z imenom Video8 ( ki ga je na hitro odkupil od Kodaka ) bistveno slabši. V končni instanci je VHS ne glede na tehnično slabšo kvaliteto, po komercialni plati popolnoma povozil Video8.

Tudi na področju profesionalnega audia je standard digitalnega večkanalnega zapisa DASH ( patentirala sta ga Sony in Studer ) komercialno popolnoma povozil tehnično precej boljši standard ProDigi ( ki sta ga prepozno razvila patentirala Mitsubishi and Otari ).

V zvezi omenjen problematike sem se razpisal že pred leti, tako da se ne bom ponavljal Smile

http://www.audio-kontakt.com/forum/viewtopic.php?p=110493&sid=3182775586f68c32946f1f6694c80a80

LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
gash



Pridružen/-a: Sob Avg 2009 11:40
Prispevkov: 291
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: Pon Mar 08, 2021 23:05    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Hvala za to temo. Po dolgem času spet tema, ki ji bom z veseljem sledil.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
ambasador



Pridružen/-a: Sre Feb 2011 19:52
Prispevkov: 5982
Kraj: Izola

PrispevekObjavljeno: Čet Mar 11, 2021 14:43    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Formati so v preteklosti sloneli predvsem na fizičnem nosilcu.
Danes je bistvena razlika, da so formati v 'soft' obliki. Torej ni povezave z s fizičnimi nosilci, ki so lahko v katerikoli spominski obliki. DAT ni mogel predvajati DCC kaset ali VHS ali..., današnji konverterji pa prebavijo vse, če so le programirani za to. Tudi 'spomin' lahko zapiše vse formate. Kolebanje/odločanje/investiranje med formati je tako za avdiofila dosti zmanjšano, če si lahko predvajaš vse na isti mašini. En (velik) problem manj.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tisto, kar želim izpostaviti - in se nanaša na @jacoby-evo izvajanje o pomembnosti natančne, korektne obdelave posnetkov, neglede na format. Tudi MP3 je presneto dober (za nezahtevne posnetke) -- če, če, če, je le korektno predvajan. Brez jitterja in drugih napak.

Pred kratkim sem si (ponovno) potrdil kako je lahko antični 16/44.1 zelo fascinanten format. Seveda je bil posredi DAC konverter za čuda tisočakov. Upravičeno sklepam, da so še toliko bolj sposobni bolj resolutivni formati z več dinamike, ki so že desetletja prisotni.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vse je v tem, koliko dobra mašinerija to obdeluje. Danes to obstaja. Drago, a je. Včasih pa tega ni bilo in se je od napredka formatov samih po sebi pričakovalo ta preboj**

Stvar je dosti logična ako se vzame v obzir situacija na hifi trgu, kjer res dober predojačevalec stane (in nudi) ultra več od navadnega predojačevalca s par čipi. Opravljata identično funkcijo z zelo različnimi soničnimi rezultati.
Izhod iz DAC-ov je tako lahko s par čipi ali sofisticiranim štadijem. Pa je samo izhod.

Vrhunski dac-i nimajo konverterjev v namenskih čipih. Uporabljajo DSP, ki je programiran v ta namen s strani projektanta /Playback Designs, MSB, ..../. Je hitro jasno, da standarden čip še dolgo ne bo na tem nivoju.
-----------------------------------------------------
** si je potrebno enkrat za vselej vbiti v glavo, da tudi najzmogljivejši format sam po sebi je en drek vreden slabo predvajan.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Kazalo po www.audio-kontakt.com forumu -> HIGH-END AUDIO Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Stran 1 od 2

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Zadnje teme - HI-FI

Zadnje teme - ostalo

VIDEOTEKA
© www.audio-kontakt.com  |  info@audio-kontakt.com  |  Pogoji uporabe